מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
מתח חיובי / יונדאי Ioniq איוניק במבחן דרכים

שי שיוביץ
צילום: אריק רוזנבלום
השורה התחתונה
פינת הפולני
האחת מבית: מי ירצה את האלנטרה או את ה- i30 כשיש לו אלטרנטיבה חסכונית שכזו מבית?
השניה מחוץ: למרות שאין ספק שהאיוניק טובה מאוד, מי יקנה דווקא "פרייבט פשוט" מיונדאי כשב- 1,000 ש"ח יותר (מגרסת הבסיס; בגרסת רכב המבחן מדובר ב- 3,000 ש"ח פחות) הוא יכול לקבל מקיה ג'יפון אופנתי עם אותם המכלולים בדיוק וכמעט אותה רמת אבזור?
וקצת יותר בהרחבה
עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
תא הנוסעים עוקב גם הוא אחרי הקו הסולידי ומתהדר בעיצוב ברור מאוד, נקי ונאה עם מתגים גדולים וברורים, כאשר רק ההגה הקטום ולוח השעונים המיוחד יחד עם קו קישוט מתכתי בצבע כחלחל רומזים שיש פה משהו שונה מהרגיל. לצל"ש זוכה ידית ההילוכים היפיפייה, ולהערת אזהרה חמורה זוכים חלק מהפלסטיקים שלא מרגישים איכותיים או ראויים לרכב שעולה כמעט 140,000 ש"ח. המושבים מעט קשים ומרגישים פשוטים. המרווח לנוסעים טוב מאוד, כשרק נוסעים גבוהים מאחור יסבלו מגג מעט נמוך. תא המטען ענקי ויכיל 550 ליטרים. ח"ח יונדאי.
האבזור באיוניק מעולה, נקודה. בשתי רמות הגימור תקבלו בקרת שיוט אקטיבית עם בלימה אוטונומית, מערכת לשמירה על הנתיב, חישוקי 17", משטח טעינה אלחוטי לטלפון הנייד(!), כניסה והנעה ללא מפתח ואת מערכת הקונקטד של כלמוביל המשולבת וויז, כאשר 4,000 ש"ח הנוספים לגרסת הסופרים שנבחנה יעניקו לכם בנוסף מושב נהג חשמלי, מערכת התראה על שטח מת במראות, קיפול מראות חשמלי, לוח שעונים דיגיטלי, פנסי לד אחוריים וחיישני חניה מקוריים.
אם קיבלתם סחרחורת מכל המספרים והנתונים האלה, אתם יכולים להירגע. מבחינת הנהג מדובר בתפעול שקוף ופשוט לחלוטין: מניעים, משלבים לדרייב (ע"י ידית הילוכים נורמלית, תודה לאל, ולא משהו שנראה שנלקח ממלגזה, כמו בפריוס/אוריס) ולוחצים על הגז. זהו. אין מתגים להתעסק איתם או מצבים שונים להתבחבש איתם. המצב היחיד לבחירת הנהג הוא מצב הספורט שמופעל כאשר ידית ההילוכים מוסטת למסילה של התפעול הידני שלה, וזה הרבה יותר אינטואיטיבי מאשר לחפש מתג קטנטן ומוחבא. אתם שומעים את זה טויוטה?
נוחות הנסיעה לא רעה, כאשר חלק מהשברים מצליחים להסתנן לתוך תא הנוסעים. בידוד הרעשים טוב למדי, אך רעש בתי הגלגלים מעט בולט ומושפע מאוד מרמת הסלילה. האיוניק לא מיועדת לנהיגה ספורטיבית, ותחת לחץ מתפתח תת היגוי מסיבי והרגשה שהאוטו מתפזר לכל הכיוונים- הרגשה שמוגברת ע"י הגה קליל וחסר תקשורת, כמנהג ימים אלה. הבלמים מתהדרים בנשיכה טובה, שלאחר מאמץ נעלמה במקצת. חדי החושים יצליחו להרגיש שבמדובר במערכת בלימה רגנרטיבית, אך לשאר הנהגים פעולתה תהיה שקופה לחלוטין- וזה מצוין. בסה"כ האיוניק עושה בדיוק את מה שמבקשים ממנה (בגבולות ההיגיון), ומבחינתנו זה בסדר גמור.
למבחן דרכים טויוטה פריוס
ולעוד חדש ברכב:
לאינסטגרם שלנו: MOTODOOGRI
כתבה מקצועית ומעניינת עונה על הציפיות