fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

דיאלים 204 על 35
מתחת לשורת MENU מטרו
דיאלים 204 על 35
בנלי שורת MENU
טריומף קוביה
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
הארלי שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
לרט
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

לאכול אותה! / רנו טווינגו במבחן דרכים

לאכול אותה! / רנו טווינגו במבחן דרכים
כתב: שי שיוביץ  צילום: שיוביץ/רוזנבלום

השורה התחתונה
הטווינגו החדשה של רנו התגלתה כאחד הרכבים החמודים ביותר שיצא לנו לנהוג עליהם בזמן האחרון, וגרמה לנו לחייך בכל פעם שראינו אותה או נכנסנו לתוכה. היא ממש לא מושלמת, אבל כשאוהבים- מוחלים על כל החסרונות. 

וקצת יותר בהרחבה
הטווינגו המקורית היתה הברקה גאונית מרנו, והציגה את צורת המונובוקס לסגמנט המיני. למרות צורתה משובבת הנפש, הטווינגו לא זכתה להצלחה בישראל, וכתוצאה מכך הדור השני שלה קיבל סירוב עליה. הדור השלישי חולק מכלולים עם הסמארט החדשה, וכתוצאה מכך מציג תצורה יוצאת דופן בעולם הרכבים של היום- מנוע והנעה אחוריים. 
איזה מותק שאת

למרות שהעיצוב החיצוני של הטווינגו אינו מהפכני כמו זה של הדור הראשון, אי אפשר להתעלם ממנו. הטווינגו פשוט חמודה לגמרי, נקודה. פנסי החזית ותאורת לד העגולים יוצרים פרצוף מתוק שבא לצבוט לו בכנף בכל פעם שעוברים לידו. את עובדת קיום המנוע האחורי מרמזים ניפוחי הכנפיים האחוריות שמשתלבים בפנסים האחוריים. רכב המבחן צויד בגג נפתח שהוסיף מאוד ללוק הלייף-סטייל שהטווינגו משדרת, והתוצאה הכללית הצליחה למשוך מבטים ברחובות, בעיקר בצבע התכלת-תינוק (ככה קוראים לזה, לא?) שתפור עליה כמו חמאה לבאגט. בעצם, כל הצבעים שהיא מוצעת בהם מתאימים לאופי הצעיר והשמח שלה. לא משנה מה תבחרו, הטווינגו תראה טוב.  

 


המתיקות ממשיכה גם בתא הנוסעים. רנו לא חסכה במאמצים לבדל את הטווינגו משאר רכבי המיני המתרוצצים בכבישים, והתוצאה שהתקבלה מיוחדת ומקורית: מה דעתכם על תא כפפות ההופך לתיק, או לטלפון הנייד שהופך לחלק ממערכת המידע והבידור של הרכב? (באמצעות אפליקציית R&GO). התא משולב בחלקי פלסטיק צבעוניים הניתנים לבחירה, ובסופו של דבר מדובר באחד מתאי הנוסעים השמחים יותר שנתקלנו בהם בזמן האחרון. רנו שמה דגש מיוחד על חללי האכסון, והטווינגו עמוסה בהם לעייפה (לפחות ברמות האבזור הגבוהות): בנוסף לתא ה"כפפות" מבד, תמצאו תא נסגר ונשלף מאחורי ידית ההילוכים, תאים גדולים בכל הדלתות שיכולים להכיל בקבוק 1.5 ל' (שאפו!), מקום אכסון מתחת למושבים האחוריים, ועוד לא מעט נגיעות חכמות שמראות שמישהו השקיע לא מעט מחשבה בנושא. רכב המבחן המאובזר הגיע ברמת הגימור הגבוהה ביותר הכוללת את הגג הנפתח, חישוקי 16" נאים, פנסי ערפל, חבילת "נראות פנים" עם שלושה צבעים, הגה עור ועוד קישוטים שונים. הגג הנפתח מוסיף המון לאופי הטווינגו, יחד עם הקפצה משמעותית של מדד הכיף, וכשהוא סגור הבידוד מרעשי חוץ בהחלט טוב.


פחות אהבנו את העובדה שהפלסטיק עצמו קשיח למדי למגע ולא מרגיש "פרימיום", ולמרות העיצוב המתוק ישנם כמה פשלות בהנדסת האנוש: פתחי האוורור המרכזיים לא מתכווננים לגובה, ההגה לא מתכוון לעומק, אין הרבה מקום לרגלי הנהג, וכרגיל אצל רנו- תפעול מערכת בקרת השיוט מטופש לחלוטין ולא אינטואיטיבי (אבל הי, יש בקרת שיוט!). 

תנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת והמרווח לנוסעים מקדימה טוב, אך לנוסעים מאחור (שניים בלבד) יהיה צפוף מאוד עם מרווח ברכיים לא מספק ומרווח ראש גבולי שנגרם עקב אילוצי הגג הנפתח. בנוסף לכך הם יקטרו על החלון הצידי שלא באמת נפתח ועל משענות הראש של המושבים הקדמיים שמסתירות להם את הדרך וחוסמות את הנוף. 

תא המטען לא גדול. במצבו הנורמלי נפחו עומד על 188 ליטרים, וישנה אפשרות לשנות את זווית משענות המושבים האחוריים ולהגדיל בכך את התא ל- 219 ליטרים, אולם במצב זה הישיבה במושבים האחוריים בלתי נוחה בעליל. אפשר לסלוח לטווינגו על הנפח הקטן אם זוכרים שהמנוע שנמצא שם תופס לא מעט נפח. רגע, אם המנוע מאחור- אז אולי יש גם תא מטען מקדימה, כמו בחיפושית נ"ע? לא. אין. מכסה ה"אין מנוע" מקדימה חושף פתח קטנטן עם פתחים למילוי נוזלים שונים (שטיפת חלונות וכו'), ואת המצבר. חבל, רנו. וזה לא הכל:  כדי להגיע למנוע יש צורך להבריג החוצה 6 ברגים, במקום למשוך ידית אחת כמקובל מימים ימימה. מצד שני, רנו טוענת שהנהג עצמו לא יאלץ לעשות זאת בעצמו- אלא המוסכניק הוא זה שיצטרך לעמול. 

shake it baby now

הטווינגו מגיעה לארץ עם שני מנועי בנזין 3 צילינדרים: 1 ליטר עם 70 כ"ס ותיבה ידנית בלבד, ו- 900 סמ"ק מוגדש טורבו עם 90 כ"ס (ו- 13.8 קג"מ מכובדים לנפח) המשודך בלעדית לתיבה רובוטית כפולת מצמד (EDC) בעלת שישה הילוכים. ההנעה, כמו שכבר נאמר אין ספור פעמים, אחורית. 

 

למרות המראה הקומפקטי והקטנטן של הטווינגו, לא מדובר ברכב קל. הדגם האוטומטי שוקל 1,068 ק"ג לפני נוסעים וארוחת צהריים, מה שאומר שלמרות ההספק המכובד, הביצועים של הטווינגו טובים- אבל לא עוצרי נשימה. התאוצה ל- 100 מתבצעת בתוך 10.8 ש' והמהירות המרבית עומדת על 165 קמ"ש. המנוע סובל מעט מהשהיית טורבו נוכחת, אך למרות זאת, במהירויות נמוכות ובתוך העיר הטווינגו מרגישה נמרצת וחיונית עד מאוד. ככל שעולים במהירות- מחץ המנוע נעלם לו, והאצה במהירויות בין עירוניות (לצורך עקיפה למשל) היא לא דבר המתקבל בזריזות המצופה מרכב קטנצ'יק עם 90 כ"ס. חשוב להדגיש שלא שמדובר בחילזון, אבל ציפינו ליותר. התיבה עצמה עושה את העבודה בצורה טובה רוב הזמן- למרות שפה ושם תפסנו אותה בהחלפת הילוך גסה ומבולבלת בעיקר בזחילה או במצב של גז-ברקס-גז, שגם השאירה אותנו למשך מס' שניות ללא כוח עד שההילוך הנכון הואיל להשתלב. למרות הביקורת מדובר ביחידת כוח ראויה וטובה למדי, שגם מצליחה להיות חסכונית: בנסיעה משולבת ומעט לוחצת קיבלנו 14 קמ"ל, כאשר נסיעה בין עירונית (מהירה) הניבה תוצאה של 17 קמ"ל. 

 

קשה להבחין שהמנוע נמצא מאחור: הרעש אינו יוצא מגדר הרגיל, ולצל"ש מיוחד זוכה רנו על יכולת הבידוד מהוויברציות (ובמנוע 3 צילינדרים זה לא דבר של מה בכך). הבונוס העיקרי של מיקום המנוע הוא רדיוס הסיבוב המגוחך של הטווינגו שעומד על 8.6 מ' בלבד! כל כך השתעשענו מיכולת התמרון של הטווינגו, שמצאנו את עצמנו עושים פניות פרסה רק בשביל הכיף שבדבר…

בידוד רעשי הרוח והדרך לא מבריק, ונסיעה בין עירונית מהירה וארוכה תשאיר אתכם מעט מותשים. הטווינגו גם לא אוהבת במיוחד רוחות, וכל משאית שעוברת או רוח מזרחית מעצבנת מצליחות להסיט אותה ממסלולה המתוכנן. מרכב עם מנוע והנעה אחוריים ציפינו ליכולת ספורטיבית מסוימת, אבל גם זה לא הקטע של הטווינגו. אין אפשרות לבטל את מערכת ה- ESP, וההנעה האחורית שלה לא מתבטאת בשום אופן שהוא- גם לא תחת מצערת מלאה. דווקא נוחות הנסיעה החזירה לרנו את תהילת העבר שלה ולטווינגו את הצבע ללחיים, עם ספיגת שיבושים מרשימה לרכב קטן שכזה ונוחות נסיעה טובה מהממוצע לקטגוריית המיני- וטובה באופן אבסולוטי.
 
רנו טווינגו – נתונים טכניים

מנוע: 898 סמ"ק טורבו בנזין, 3 צילינדרים, אחורי


הספק (סל"ד/ כ"ס): 90/5500

 

מומנט (סל"ד/ קג"מ): 13.8/2500

תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמד, 6 הילוכים

האצה 0-100: 10.8 ש'

מהירות מירבית: 165 קמ"ש

הנעה: אחורית!

אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 359.5/ 164.6/ 155.4

בסיס גלגלים (ס"מ): 249.2

משקל (ק"ג): 1068 ק"ג

מיכל דלק (ליטר): 35

נפח תא מטען (ליטר): 188

צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 20.8 קמ"ל

צריכת דלק מבחן: 14 קמ"ל

מחיר: 86,990 ש"ח

7 תגובות ל לאכול אותה! / רנו טווינגו במבחן דרכים

  1. תסלח לי שי שאני משבית שמחות, אי אפשר למחוק לך את החיוך, יודע למה? כי האוטו לא שלך, בדיוק כמו רכב השטח הכי טוב -הוא רכב ליסינג… רנו קנית על הכסף בכית! הכול מהצלקות על הגב…. תקלות ומחירים הזויים במוסכים של קרסו שבטוחים שהשמש זורחת להם מהתחת כל בוקר. אוי ואבוי טורבו וגיר רובוטי כפול מצמד של רנו…. לקנות מכונית שבשביל לפתוח מכסה מנוע צריך לשחרר 6 ברגים…? תלמד כלל ברזל במכונאות:איפה שהגישה חרא, עושים עבודה חרא….

  2. מדובר ברכב קטן, צפוף, חלש, לא מאובזר ויקר למה שהוא מספק.

  3. אנחנו כבר אוכלים אותה כל יום, מוזמנים להצטרף למשפחה ולאכול אותה גם.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל