fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה

חושמלנו!/ BMW i3 במבחן דרכים

חושמלנו!/ BMW i3 במבחן דרכים

שי שיוביץ ואריק רוזנבלום

צילום: אריק רוזנבלום


השורה התחתונה
אפשר להרגיש שה- BMW i3 מגיעה מאותו מאגר הגנים שמקורו בבוואריה, למרות שהיא לא דומה לאף אחת אחרת מהמשפחה. התאוצות שלה מעקמות צוואר, העיצוב שלה שונה ומעט מוזר, איכות החומרים טובה ומוכרת, ורק השימושיות למשפחה לא ממש קיימת. עם טווח ריאלי שנע בין 150 ל- 200 ק"מ ובמחיר המתחיל ב- 249,000 ש"ח, ה- i3 מיועדת למי שהפרוטה מצויה בכיסו- ומכונית אחרת נוספת (או שתיים) מצויה בחנייתו… 

אור חדש

ה- i3 היא חלק מחטיבת ה- i החשמלית של BMW (יחד עם ה- i8) ששתיהן הגיעו לארץ לא מזמן. היינו סקרנים מאוד לבדוק את הפרשנות של BMW לנושא ההנעה החשמלית, וה- i3 היא מקום טוב מאוד להתחיל ממנו. 

על העיצוב של ה- i3 אפשר לומר הרבה דברים, אבל אני אחסוך לכם את הויכוחים שלנו (שנמשכים עד עכשיו!) ואתן לכם להסתכל בתמונות ולהחליט לבד אם אתם אוהבים אותו או לא. על דבר אחד אי אפשר להתווכח, והוא שה- i3 מיוחדת מאוד ומסובבת ראשים בכל מקום, בזכות פרופרוציות של מיקרוואן, גלגלי ענק דקיקים ומראה עתידני שמודגש בצבע הכחול של רכב ההדגמה. 

 

הגענו עם בוקר לסוכנות BMW לקחת את ה-i3  למספר שעות. תוכנית הנסיעה היתה תפורה על הבימר החשמלית: יציאה מתל אביב בשעות שיא העומס, קפיצה להרצליה פיתוח (איזור המחיה הטבעי של רכבי BMW, כמאמר הקלישאה), משם לאזור רישפון ונתניה, גיחה לאלעד- וחזרה לסוכנות BMW ברחוב המסגר, עם עצירה זריזה לצורך ארוחת אחרי-צהריים בגבעתיים. סה"כ נסענו כ- 110 ק"מ שמורכבים מתנועה עירונית פקוקה, כבישים מהירים וישרים וגם כאלה עם מעט פיתולים.



שים גז, אנחנו מאחרים
אבל רגע, אין כאן גז. אין גם בנזין, או דיזל, או כל דלק אחר. אמנם ה- i3 מוצעת בחו"ל עם מנוע בנזין "מאריך טווח", אבל לארץ מגיעה רק גרסה אחת- חשמלית טהורה עם סוללה של 94Ah, שבתנאי מעבדה מספקת טווח של 300 ק"מ, כאשר ב.מ.וו טוענת לטווח ריאלי של 200 ק"מ. ישנה גרסה נוספת עם סוללת 60Ah שלא מגיעה לארץ. אם נספיילר לכם את ההמשך, כנראה שהטווח המוצהר הריאלי הוא… ריאלי, כיוון שקיבלנו את ה- i3 עם כ- 85% סוללה והחזרנו אותה לאחר מעל 100 ק"מ עם כ-20% סוללה ומחשב דרך שדיווח שיש עוד כ- 40 ק"מ עד להתרוקנות מוחלטת. 

לא אמרת שאנחנו מאחרים?

כן, מאחרים, אז בואו ונצא. 
 
הרצפה גבוהה יחסית עקב מיקום הסוללות, אך אין בעיה להיכנס פנימה, וכבונוס מקבלים תנוחת נהיגה גבוהה ושלטת המקבילה לג'יפון. התאקלמות מהירה במושב הנהג, הסבר קצר על שלושת מצבי הנהיגה ויאללה, לדרך. מצבי הנהיגה הם: קומפורט- לא מוגבל מהירות עם דוושת אוץ רגישה ומגיבה בחדות. אקו פרו- מוגבל ל- 130 קמ"ש ותגובת דוושה מוקהת יחסית. אקו פרו פלוס- מוגבל ל- 90 קמ"ש ודוושה מוקהת עוד יותר, יחד עם בלימה מוחשית ביותר בכל עזיבת דוושה. ותזכרו את הבלימה הזו, עוד נחזור אליה. 

התגלגלות ראשונה בפקקים של רחוב המסגר לכיוון הירידה לאיילון מתבצעת, איך לא, בחרישיות מוחלטת. עד לשם אפשר להתרשם מאוד לחיוב משדה הראיה המצוין שה- i3 מציעה, לבחון מעט את עיצוב הקונסולה המעניין, ולתהות למה שמו לנו קרש חיתוך מול העיניים… סתם, זה לא קרש חיתוך. זה דיפון מעץ אקליפטוס. הקונסולה לא תאפשר לכם לשכוח שאתם נוסעים במשהו שונה מהרגיל, עם מסך מרכזי גדול ( "10.25) למערכת המידע והבידור ומסך שני, קטן יותר ("5.7) אך לא פחות איכותי שנמצא מול הנהג ומשמש כלוח שעונים. עיצוב גלגל ההגה נראה שונה מאוד מכל מה שהכרנו עם פס כחלחל באמצעו, ובורר ההילוכים הצמוד אליו דורש הסתגלות כיוון שאופן הפעולה שלו שונה מהצפוי (סיבוב למעלה עם כיוון השעון מכניס לדרייב, ולמטה לרוורס. זוהי פעולה הפוכה לגמרי מתפעול מוט הילוכים סטנדרטי שנמצא על ההגה, כמו לדוגמה באמריקאיות של פעם) יחד עם כפתור למצב P. מוזר וקצת מעצבן, עד שמתרגלים.

 

האבזור טוב למדי: בקרת שיוט אקטיבית עם שמירת מרחק, תחילת נסיעה ועצירה מלאה של הרכב,בלימה אוטונומי, חניה עצמאית ועוד לא מעט פינוקים.


החומרים טובים מאוד, אך החומר הממוחזר שמעטר חלק לא קטן מהתא נראה זול מדי ופוגע ברושם הכללי. גם המרחב לנוסעים שנוי במחלוקת: מלפנים הכל מרווח ואוורירי, יחד עם בונוס נחמד של רצפה שטוחה כמעט לגמרי. מי שירצה לשבת מאחור יצטרך לפתוח את "דלתות ההתאבדות" (כמו באופל מריבה) הקטנות שמקשות מעט על הכניסה, ויגלה שיש מקום לשני נוסעים בלבד- ורצוי שהם יהיו קומקפטים יחסית, עקב מרווח ברכיים מצומצם ביותר. הי ב.מ.וו, כשאני משלם 250K על רכב אני מצפה לקצת יותר מ"זה נראה מגניב". 

תא המטען מחביא מתחתיו את המנוע החשמלי, אז נסלח לו על גובה ההטענה הלא צנוע. נפחו עומד על 260 ל', לא הרבה יותר מיונדאי i10, אך צורתו המרובעת והפונקציונאלית נותנת אשליה של תא גדול יותר. 


מה יהיה עם הרמזורים בעיר הזו?

ההתגלגלות האיטית עד לאיילון נגרמה עקב רמזור סורר שהחליט להבהב את אורו הירוק בדיוק כשהגענו אליו. בתגובה לכך מעכתי את דוושת האוץ לרצפה, ופפפפפ…. כל האוויר ברח לנו מהריאות שנמעכו אל גב המושב. ה- i3 זינקה ממקומה כמו ילד שבורח החוצה להפסקה, ועשתה זו בצורה שהצליחה להפתיע אותנו במיידיות שלה ובעוצמתה. ידענו שיש לה 170 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ, אבל לא ציפינו לתאוצה עוצרת הנשימה שכזו, בטח לא מרכב שנראה כמו קופסה מעט מוזרה על גלגלים. התאוצה ל- 100 אורכת 7.3 ש', אך העדר רעש המנוע גורם לכך שהכל מרגיש הרבה יותר מוזר- ומהר. איך השהיה, אין היסוס, וכל מילימטר תזוזה של הדוושה מתורגם מיידית לתזוזה על הכביש, כאילו הרכב מחובר למוח הנהג וזז בהתאם. תאוצות הביניים מעולות ויפתיעו כל משתמש אחר בכביש- כולל את הנהג, ובכלל, אפשר לומר שמדובר ברכב שתפור להשתחלות במרווחי התנועה האורבנית. 

אך לא הכל וורוד, או במקרה של ה- i3- כחול: זוכרים את הבלימה מהפסקה למעלה שאמרנו שנחזור אליה? אז הנה, חזרנו: ב.מ.וו תכנתה את ה- i3 כך שבכל עזיבה של דוושת האוץ הרכב יבלום. לא יאט, לא יפסיק להאיץ- אלא ממש יבלום. מדובר בתכונה מציקה ביותר שמקשה מאוד על גלישה חלקה וזורמת, ולא משנה אם מדובר בתנועה עירונית או בינעירונית. ברור לנו שזה חלק מהטעינה הרגנרטיבית שאמורה לנצל את אנרגיית התנועה ולהטעין את המצברים בכל האטה, אבל הביצוע במקרה הזה רחוק מאוד ממושלם. חבל. 

 

צא מהעיר, קח אוויר

לפני שיוצאים מהעיר אפשר להתרשם מאוד מנוחות הנסיעה, עם ספיגה טובה של רוב השיבושים והבורות ופעולה רכה של המתלים והבולמים. בשילוב השקט השורר מהעדר מנוע קונבנציונאלי, ה- i3 מהווה מקום מפלט מוצלח מתלאות האורבניות המודרנית. 

מחוץ לעיר השקט נשמר ברובו- אך כבר לא מהווה עובדה יוצאת דופן, כיוון שמעט רעשי כביש ורוח חצופים מצליחים לחדור לתא. למרות זאת, ה- i3 מצליחה לשמור על פאסון ורמות עידון גבוהות, כיאה לרכב ממותג פרימיום. 



לדחוף את האצבע לשקע?

וכיאה למותג פרימיום הנושא את סמל המדחף הכחול-לבן על חרטומו, אנו מצפים מכל BMW לדעת להתנהג גם בכבישים מפותלים- למרות שזה ממש לא כוונת המשורר. ובכן, ה- i3 מצליחה רוב הזמן לשמור על כבוד המשפחה, וליכולת ההאצה שגובלת באלימות מצטרף הגה מדויק, מהיר חמה ותגובה שגורם ל- i3 לשנות נתיבים "כמו אלפא-סוד" (כמאמר העורך הראשי שלנו), או בלשון העם- כמעט כמו קארטינג. לפני הפיתולים חששנו מתכונת הבלימה העצמאית שמתרחשת בכל עזיבת דוושה, אך BMW השכילה לבטל תכונה זו כל זמן שהרכב נמצא בתוך סיבוב וכך למנוע מהנהג העברות משקל מסוכנות ולא רצויות. gute Arbit ! בתוך הפניה מגלים דברים נוספים: רכות המתלים- אשר כל כך מבורכת בתוך העיר- מייצרת זוויות גילגול לא מבוטלות, ובשילוב גובה הרכב ותנוחת הישיבה מקבלים תחושה של, ובכן, מיניוואן. ומה לעשות, מיניוואנים לא אוהבים לתפור פיתולים… הצמיגים הצרים (חישוקי "19 עם חתך צמיגים של 155/70 מקדימה, מאחור- 175/60) מצליחים לייצר אחיזה נאותה, אך בתוך הסיבוב ההגה מרגיש מנותק ומלאכותי, השלדה מייצרת תת היגוי למכביר (למרות ההנעה האחורית!) והבלמים לא מתעלים. כל זה אומר שלמרות שהיכולת הכללית גבוהה בהרבה ממה שרוב הרוכשים יקחו אותה- ה- i3 היא ממש לא m235.
אבל זה בסדר, אנחנו לא מצפים ממנה להיות כזו. אנחנו אוהבים אותה בדיוק כמו שהיא.
 

BMW i3  – נתונים טכניים

מנוע: חשמלי תלת פאזי סנכרוני

הספק (כ"ס): 170


מומנט (קג"מ): 25.5

תיבת הילוכים: הילוך יחיד ויחס העברה קבוע, היפוך כיוון סיבוב מנוע לנסיעה לאחור

האצה 0-100: 7.3 ש'

מהירות מירבית: 150 קמ"ש

הנעה: אחורית

אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 

בסיס גלגלים (ס"מ): 399.9/ 177.5/ 157.8

משקל (ק"ג): 1320

סוג סוללה: ליתיום-יון (Li-ion)

קיבולת סוללה: 94 אמפר-שעה

זמן טעינה (זרם טעינה מקסימלי)- 3 שעות

טווח נסיעה מעשי מוצהר- 200 ק"מ

נפח תא מטען (ליטר): 260

מחיר: 249,900 ש"ח
 

11 תגובות ל חושמלנו!/ BMW i3 במבחן דרכים

  1. אבל מחיר מטורף! גם למי שיש 250 אלף מיותרים ישקיע ברכב רכב במנהליםג'יפספורט

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל