fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר

מיצובישי אאוטלנדר PHEV החדש בישראל

מיצובישי אאוטלנדר PHEV החדש בישראל

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום


כלמוביל, יבואנית מיצובישי בישראל, השיקה היום את הדור החדש של האאוטלנדר PHEV (למבחן דרכים על האאוטלנדר PHEV היוצא לחצו כאן). האאוטלנדר PHEV מצויד במערכת הנעה חשמלית היברידית נטענת, הכוללת שני מנועי חשמל (82 כ"ס כל אחד) ומנוע בעירה פנימית (121 כ"ס), עם הספק משולב מקסימאלי של 203 כ"ס.

האאוטלנדר PHEV החדש, אשר מוצע במחיר של החל מ- 194,900 ₪, כולל מערכות בטיחות מתקדמות, עיצוב חדש, שיפורי NVH משמעותיים ו-7 צבעים לבחירה. החידוש העיקרי בדגם החדש, לראשונה בישראל, הוא אספקת מטען נייד ללקוחות שיאפשר הטענה ישירות מרשת החשמל הביתית, ע"י מטען אותו ייצרה מיצובישי עבור ישראל בתקן MODE 2, בהתבסס על התקינה הישראלית (ת"י 1109). עד היום הכבל היחידי שאושר ע" מכון התקנים לטעינת הרכבים, היה כבל MODE 3 עם עמדת טעינה ייעודית בעלת מנגנון פיקוד מובנה בתוך העמדה.

כבל הטענה החדש המאושר אינו דורש עמדת הטענה ייעודית אלא יכול להתחבר למקור חשמל ברשת הביתית, בעל פחת ותקע ושקע כח תעשייתי, המותקן ע" חשמלאי מוסמך ומאפשר טעינה קלה ונוחה. כבל טעינה MODE 2 יסופק כסטנדרט בכל רכבי האאוטלנדר PHEV  והוא כולל יחידת פיקוד ובקרה שמווסתת את זרם הטעינה.

מצבי הנהיגה והטעינה – חשמלי היברידי או בנזין:

אאוטלנדר PHEV החדש בוחר באופן אוטומטי את שיטת ההנעה, מצבי הנהיגה והטעינה הטובה ביותר בכל רגע נתון ונטען בצורה קלה ופשוטה בהסתמך על אופי הנהיגה, מצב הטעינה והמהירות, וזאת על מנת להביא את צריכת הדלק למצב המינימאלי ביותר האפשרי. ישנם
שלושה מצבי הנעה:

 

mode Electric Vehicle – כלי הרכב מונע על ידי סוללת ההינע בלבד. הכוח זורם דרך שני מנועי החשמל, עם טווח נסיעה מוצהר של 54 ק"מ עד 120 קמ"ש. זמן הטעינה עומד על כ- 5 שעות ב- MODE 2 וכ- 3.5 שעות ב- MODE 3. במצב זה המנועים החשמליים נסמכים על מצברי ליתיום-יון עם קיבולת של 12 קילו-וואט שעה, ומתח מערכת של 300 וולט. התוצאה היא אפס פליטת מזהמים וללא צריכת דלק בכלל.

מצב היברידי סדרתי (טורי) – הנעה חשמלית וסיוע ממנוע הבנזין. במצב של האצה או התרוקנות סוללת ההינע, מנוע הבנזין נכנס לפעולה ומייצר חשמל שמועבר לסוללת ההינע ומשם לשני מנועי החשמל. זהו מצב משולב בו מנוע הבנזין נכנס לפעולה ופועל כמחולל זרם (גנרטור) לטעינת מצברים. במצב זה יחידת הבעירה הפנימית לא תניע ישירות את הגלגלים.

מצב היברידי מקביל – הנעת בנזין עם סיוע של המנועים החשמליים. לדוגמא בנסיעה במהירות גבוהה מעל 120 קמ"ש, המנוע המרכזי נכנס לפעולה ומניע את הגלגלים הקדמיים. בעת הצורך מניע מנוע חשמלי את הגלגלים האחוריים. במצב זה מנוע הבנזין מספק את עיקר האנרגיה ישירות לגלגלים, והמנועים החשמליים מסייעים לביצועים וחסכון בדלק.

בנוסף מצויד הרכב במערכת תמיכה למצב נהיגה ECO. באמצעות לחיצה על כפתור ECO ניתן לעבור למצב נהיגה חסכוני ויעיל יותר שמשפיע על השימוש ביחידת ההנעה, במערכת המיזוג ועוד. אאוטלנדר PHEV מגביר את יעילות השימוש באנרגיה בזכות ניהול נכון של הבלימה הרגנרטיבית – מנופים על גלגל ההגה מאפשרים בחירה בין 6 מצבים של עצמת בלימה ועצמת מחזור האנרגיה הקינטית של הרכב.

ואלה החידושים והשינויים העיקריים באאוטלנדר PHEV החדש לעומת הדור הקודם: הרכב החדש ארוך יותר ב-4 ס"מ מהדגם היוצא, ולטענת מיצובישי מציג מספר רב של שיפורים הנדסיים ועיצוביים אשר מעצימים את חווית הנהיגה. העדכונים בדגם כוללים בין היתר שינויים בעיצוב החיצוני ובתא הנוסעים, כאשר מבחוץ מדובר על חזית בקונספט העיצובי החדש "DYNAMIC SHIELD", בעל מגן מרכזי שחור עטוף במסגרת כרום, פגושים חדשים מלפנים ומאחור ועיצוב חדש לכל הפנסים הכוללים תאורת LED DRL בכל הדגמים, תאורת LED משולבת בפנסים האחוריים וטכנולוגיה מתקדמת של פנסי תאורתLED  ראשיים.

האאוטלנדר PHEV החדש מגיע עם שתי רמות גימור, Supreme ו- Luxury. דגם ה- Supreme כולל מערכת כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה Connected Car דור 4, בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים, חישוקי סגסוגת 18 אינץ' בעיצוב חדש, מצלמת נסיעה לאחור, חלונות כהים בחלק האחורי, ספוילר אחורי בצבע הרכב, הגה עם 4 צלעות בציפוי עור, בקרת שיוט אדפטיבית הנשלטת מגלגל ההגה, בלם יד חשמלי בעל פונקצית BRAKE AUTO HOLD, חיישן תאורה, חיישן גשם, תאורת ליווי בעת כניסה ויציאה מהרכב, שקע USB ושקע V12 בתא המטען, מראות צד חשמליות, מחוממות ומתקפלות חשמלית, 6 רמקולים, דיבורית Bluetooth בתפעול מגלגל ההגה, תאורה קדמית LED,  פנס בלימה LED בספוילר האחורי, פנסי ערפל קדמיים ואחוריים וריפודים משולבים. דגם Luxury כולל בנוסף גג שמש חשמלי, דלת תא מטען חשמלית עם שליטה ממפתח חכם, מושבי עור, מושב נהג עם כוונון חשמלי, חימום מושבים קדמי וחיישני חניה היקפיים.

מערכות הבטיחות באאוטלנדר כוללות 7 כריות אוויר, בקרת יציבות (ASC) ובקרת אחיזה (TCL), מערכת למניעת נעילת גלגלים בבלימה (ABS), מערכת לחלוקת עוצמת בלימה (EBD), מערכת עזר לזינוק בעליה (HSA), מגבר בלם בבלימת חרום (BAS), מערכת הנעה מתקדמת  – 4X4 S-AWC, ניטור לחץ אוויר בצמיגים (TPMS), איתות בבלימת חירום (ESS) ומערכת אזהרת רכב אקוסטית (AVAS). דגם ה- Supreme מצויד במערכת MOBILEYE 630 עם צג LCD הכוללת התראה על סטיה מנתיב, מערכת לניטור מרחק הרכב מלפנים, זיהוי רכב דו-גלגלי, הגנה מפני פגיעה בהולכי רגל וזיהוי תמרורים. דגם Luxury מצויד בנוסף במערכות בטיחות מתקדמות הכוללות אפחות התנגשות קדמית (FCM) – מערכת אשר מתריעה ובולמת באופן אוטונומי עד מהירות של 80 קמ"ש (65 קמ"ש במקרה של הולך רגל), בקרת שיוט אדפטיבית (ACC), התראה על סטיה מנתיב (LDW), שליטה אוטומטית באורות גבוהים (AHB) ומערכת מניעת האצה פתאומית לא רצויה (UMS).

מחיר גרסת ה- supreme עומד על 194,900 ש"ח, ומחיר גרסת ה- Luxury עומד על 209,900 ש"ח.

גלריה

4 תגובות ל מיצובישי אאוטלנדר PHEV החדש בישראל

  1. האם בקרת שיוט אדפטיבית זה משהו שהולך להיות כסטנדרט ברכבים חדשים?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל