מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
פגישה באמצע החיים / סוזוקי קרוסאובר טורבו 2017 במבחן דרכים
שי שיוביץ
צילום: שיוביץ / רוזנבלום
השורה התחתונה
השינוי העיקרי בקרוסאובר המחודש הוא יחידת הכוח הרעננה, שכוללת מנוע 1.4 טורבו חזק ותיבת הילוכים אוטו' עם שישה הילוכים, שילוב שעובד בצורה טובה מאוד- ועדיף עשרות מונים על פני יחידת הכוח המוחלפת. פחות אהבנו את העיצוב המחודש, כאשר שאר הדברים נשארו ללא שינוי- תא נוסעים לא מאוד איכותי ובידוד רעשים שרחוק מלהדהים. בסופו של דבר, במחיר של 124,990 ש"ח- הקרוסאובר נותן תמורה טובה לכסף.
אז מה חדש?
סוזוקי העבירה את הקרוסאובר רענון מעל ומתחת לעור. את השינוי המרכזי קשה לפספס: סוזוקי הדביקה לפניה הנעימות של הקרוסאובר גריל גדול, מוחצן ומבריק, שהפך את מראה הרכב הצנוע והאנמי-משהו לבולט ויחודי, והאמת- לא תמיד לטובה. נכון שהיופי הוא בעיני המתבונן, אך לא היו הרבה אנשים שאהבו את המראה החדש של הקרוסאובר. הגריל אינו משתלב בצורה יפה, והזכיר לחלקנו את "מלתעות", הנבל מסרטי ג'ימס בונד של שנות ה- 70… יחידות התאורה קיבלו גם הן עיצוב מחודש וגם הפגוש הקדמי, אך שילוב כל האלמנטים הללו יחד עם הגריל הענק יוצר מראה "עצוב" ומעט ממורמר שרחוק מלשובב את נפש רואיו. תא הנוסעים כמעט ולא השתנה: הוא עדיין מרווח למדי, איכות חומריו בינונית-מינוס, בידוד הרעשים לא מוצלח- אך המושבים נוחים והאבזור מכובד.
תן לו בטורבו
החדשות הטובות מתחילות ברגע שפותחים את מכסה המנוע. במקום מנוע ה- 1.6 האטמוספרי הישן (ששירת עוד את ה- SX4) שסיפק 119 כ"ס ושודך לתיבה רציפה, הקרוסאובר המחודש סוף סוף מיישר קו עם שאר המתחרים ומגיע עם מנוע 1.4 מוגדש טורבו (BOOSTERJET בלשון סוזוקי), ויותר חשוב מכך- תיבה אוטו' פלנטרית עם שישה הילוכים. זה לא שהמנוע הקודם היה רע, רחוק מכך. אבל בתחרות הקשה של היום, מנוע "לא רע" זה כבר לא מספיק. המנוע החדש מספק 140 כ"ס (21 כ"ס יותר) ב- 5550 סל"ד ומומנט של 22.4 קג"מ (לעומת 15.9 בעבר) בכל הטווח שבין 1500 ל- 4000 סל"ד, מה שאומר שגמישות וזמינות כוח היא הצד החזק שלו. והטבלה לא משקרת: המנוע מפיח חיים חדשים בקרוסאובר, מניע אותה בקלילות ובנינוחות רבה עם 9.5 ש' ל- 100 קמ"ש (שיפור של כ- 3 ש'), מטפס לסל"ד גבוה בשמחה (עם צליל נעים וגברי), ומעניק לנהג את התחושה שהוא תמיד שם בשבילו. גם התיבה האוטומטית החדשה עובדת בצורה נאותה רוב הזמן, ורק לעיתים נדירות העברות ההילוכים לא היו חלקות כמצופה. נקודה מעצבנת נוספת היא תפעול ידית ההילוכים. אין מעצור בין מצב D ל- M (תפעול ידני), ואם המשבת שעל הידית לחוץ אפשר להכניס ל- M בטעות בכל העברה מ- P או מ- R, וזה קרה כמעט לכל נהג שהתיישב מאחורי ההגה ולא הבין למה הרכב נתקע על הילוך ראשון… לזכות סוזוקי יאמר שיש משוטים להעברת הילוכים על ההגה, פריטים שאין ברכבים יקרים בהרבה. בסופו של דבר- התיבה החדשה עדיפה עשרות מונים על זו המוחלפת, ללא שום צל של ספק.
המנוע מצויד במערכת סטופ-סטארט שעובדת יפה, וניתן לשלוט בכיבוי המנוע באמצעות הלחץ המופעל על דוושת הברקס. רוצים שהמנוע יכבה בעמידה ברמזור? לחצו חזק על הדוושה. רוצים שימשיך לפעול? הפעילו לחץ מתון יותר. זהו פתרון שעובד מצוין, וראוי ששאר יצרנים יאמצו אותו אל ליבם.
יחידת הכוח קיבלה את אישורנו הסופי כשבסיכום המבחן קיבלנו תוצאה של 13.5 קמ"ל, תוצאה מכובדת לכל הדעות.
עוד באותו הנושא:
סוזוקי קרוסאובר מבחן דרכים – שנת 2014
3 תגובות ל פגישה באמצע החיים / סוזוקי קרוסאובר טורבו 2017 במבחן דרכים