fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70

על הגובה

על הגובה

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום


השורה התחתונה
עיצוב, עיצוב, ושוב- עיצוב. זו הבשורה העיקרית של ה- C-HR מבית טויוטה, וצריך לקחת בחשבון שהמראה המצודד מגיע על חשבון דברים אחרים- כמו שימושיות. הדגם ההיברידי מציע צריכת דלק מצוינת, וברמת הגימור C-HIC גם רמת אבזור נוחות ובטיחות גבוהה במיוחד- אבל כך גם המחיר, שעומד על 149,900 ש"ח (מתחיל מ- 141,900 לדגם הבנזין הבסיסי) ומקביל לזה של רכבי פנאי-שטח גדולים בהרבה.

 

וקצת יותר בהרחבה

תחילתו של ה- C-HR (ראשי תיבות של Coupe – High Rider) ברכב תצוגה שהוצג לפני כשלוש שנים בתערוכת פריז, כאשר הרכב הסדרתי- ששמר על הרבה ממאפייני רכב התצוגה- הוצג לפני פחות משנה, והצליח להשאיר את כל הספקנים עם פה פעור לרווחה לנוכח המראה הייחודי ועתיר הקימורים. ה- C-HR מגיע עם שתי יחידות כוח: הראשונה- מנוע 1.2 טורבו-בנזין חדש עם 115 כ"ס ותיבה רציפה (בדגם הבסיסי בלבד), השניה היא היחידה ההיברידית המוכרת לנו מהפריוס, עם מנוע בנזין 1.8 והספק כולל משולב של 122 כ"ס, והיא מגיעה בשתי רמות אבזור. אנו קיבלנו את רמת האבזור הגבוהה, ה- C-HIC, ויצאנו לסיבוב ארוך.

 

מרימה גבות

אין ספק שאי אפשר להתעלם מהטויוטה הזו, גם אם ממש תרצו. ושיהיה ברור: הגבות המתרוממות בהערכה ובהערצה (מטויוטה?! כן, מטויוטה), ולא מפליאה או מסלידה, רחמנא לצלן. התואר "קופה" המסתתר בשם של ה- C-HR לא מבוזבז לחינם, למרות שישנן בנמצא ארבע דלתות. למרות דמיון לא מבוטל לניסאן ג'וק (בעיקר בחלקו האחורי של הרכב), ה- C-HR מצליח להציג צללית שרירית וייחודית למדי שמצליחה למשוך עיניים ותגובות בכל מקום, אם בתל אביב הצינית והמנוסה שכבר ראתה הכל, ואם בכפר הפסטורלי והנידח שעצרנו לצלם בו. החזית המחודדת, החלונות הקטנים, קשתות הגלגלים השריריות, הדלת האחורית המוסתרת, הגג הצף שמגיע בצבע שונה (רק בדגם המפואר) והאחוריים המפוסלים יוצרים טויוטה שפשוט לא ניתן להתעלם ממנה, לפחות עד שכבישי ארצנו יוצפו ב- סי איץ' אר-ים בשלל צבעים ואנחנו נתרגל גם אליו.



מרימה את הציפיות
כניסה לתא הנוסעים של ה- C-HR ממשיכה להרשים, לפחות עד שמתחילים למשש את הפלסטיק הפשוט והמעט מאכזב. טויוטה החליטה להשתמש במוטיב היהלום, ובכל רחבי הרכב ניתן למצוא רכיבי עיצוב שמזכירים את האבן היקרה: בדשבורד, בדיפון הדלתות, במתגים השונים, ואפילו בדיפון הגג. עיצוב הקונסולה המרכזית שונה ומיוחד מאוד גם הוא, עם מסך גדול וניצב שתופס את מירב תשומת הלב, ופס כחול "עתידני" (רק ברמת האבזור הגבוהה) המזכיר לנו שזו הגרסה ההיברידית המפוארת, ולוח שעונים עם מחטים מעוצבות ושונות שלא יתנו לכם לשכוח שאתם נוהגים ברכב מיוחד ושונה מהרגיל. באופן מעניין ושלא כמו בפריוס או באוריס ההיברידית, טויוטה ציידה את ה- C-HR בידית הילוכים קונבנציונאלית למראה ולשימוש, וזה מאוד מצא חן בעיננו.


אין ספק שמדובר באחד מתאי הנוסעים המיוחדים של הזמן האחרון והוא בהחלט מצליח לתת פייט רציני לזה הנמצא בפיג'ו 3008 (להוציא את איכות החומרים הלא מרנינה), אבל לעיתים העומס הוויזואלי מעט גדול מדי, מעייף ולא מאוד אינטואיטיבי, כמו שמוכיחים שפע המתגים הנמצאים על ההגה, למשל, ששולטים גם על מצבי הנהיגה. תזכרו אותם, נחזור אליהם בהמשך.

 

טויוטה החליטו לפנק באבזור, וה- C-HR מגיע עם שפע צעצועי נוחות ובטיחות: בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת סטייה מנתיב אקטיבית, חיישני אורות וגשם, חישוקי "18, חימום מושבים, כניסה והתנעה ללא מפתח, מסך מגע "8, ועוד.

 

התשלום על המראה החיצוני המצודד והמיוחד גובה את מחירו בצורת תא נוסעים צפוף למדי, שלא רק שלא מצליח לעמוד מול המתחרות הישירות (פיג'ו 3008, קיה ספורטאז', סיאט אטקה ועוד) אלא מצליח להיות צפוף יותר גם מסתם משפחתית קומפקטית. תנוחת הנהיגה אינה גבוהה כמו ברכבי פנאי מקבילים, המרווח לנוסעים מלפנים מספק- לא יותר, והנהג יתקל בלא מעט שטחים מתים. ליושבים מאחור כבר יהיה ממש לא נעים עם תחושה קלסטרופובית לחלוטין הנגרמת מחלונות קטנים ביותר שלא מאפשרים לנוף ולאור להיכנס, ולילדים יהיה מאוד לא נעים לשבת שם. מצד שני- רק להם יהיה מספיק מקום, כיוון שמרווח הברכיים מוגבל למדי. וכאילו כדי להוסיף חטא על פשע, בלטו בחסרונם פתחי מיזוג ליושבים מאחור. תא המטען הצנוע (מדי) משלים את התמונה הלא וורודה הזו עם מבנה רדוד ונפח (297 ליטרים) שקטן יותר מכמה רכבי סופר-מיני.


 

כגובה הציפיות…
ה- C-HR מצויד ביחידת הכוח המוכרת לנו מהפריוס, וזה אומר מנוע בנזין בנפח 1.8 ל' (98 כ"ס ו- 14.5 קג"מ) ומנוע חשמלי (71 כ"ס ו- 16.6 קג"מ) שעובדים ביחד או לחוד, תלוי במצב הנבחר, בצורת הנהיגה ובכמות החשמל. ההספק המשולב עומד על 122 כ"ס לא מרשימים, ועם משקל של 1420 ק"ג אין פלא שהביצועים המתקבלים לא עומדים בציפיות שהמראה החיצוני השרירי והחסון מבטיח. הביצועים סבירים- לא יותר, עם 11 ש' ל- 100 קמ"ש ומהירות מרבית של 170 קמ"ש. המנועים משודכים לתיבה רציפה על כל המשתמע מכך). היציאה מהמקום טובה למדי בזכות המנוע החשמלי, אך לחיצה חזקה על דוושת הגז גורמת למנוע להתקבע בסל"ד גבוה, רועש ומציק ללא תחושת צבירת מהירות מספקת, למרות שבפועל ה- C-HR מאיץ בצורה מניחה את הדעת. שלא כמו בפריוס או באוריס ההיברידית, בחירת מצבי הנהיגה (ספורט, נורמל ואקו) לא מתבצעת ממתגים שנמצאים ליד ידית ההילוכים, אלא יש צורך להשתמש במתגים שעל ההגה, להיכנס לתפריטים השונים ומשם לבחור את מצב הנהיגה. זה מוזר לתפעול ולא שימושי בעליל, ויש לנו תחושה שרוב הלקוחות בכלל לא ידעו איך וכיצד לשנות זאת, וחבל.

כרגיל מטויוטה עם יחידת כוח היברידית, מתקבלת צריכת דלק מעולה. אנו קיבלנו תוצאה של 17.4 קמ"ל בשימוש עירוני לא מתון ומעל 14 קמ"ל בממוצע המבחן.

נוחות הנסיעה טובה למדי, אך כמות הרעשים הנכנסת לקבינה ומגיעים מכל מקום אפשרי (רוח, דרך, מנוע) גורמים ל- C-HR להרגיש כרכב לא נעים בעליל, בעיקר מחוץ לעיר. נסיעה במהירויות של כביש 6 פשוט לא נעימה, ואם תנסו לדבר תוך כדי כך בטלפון תגלו מהר מאוד שהגרון שלכם מתחיל לכאוב מרוב צעקות. מוזר ומצער, כי היכולות הדינאמיות של ה- C-HR לא רעות: הוא יכול לנסוע מאוד מהר גם בפניות- למרות שנראה שהוא לא נהנה מזה יותר מדי. עם שלדה נשלטת, מתלים שעושים עבודה סבירה, מרכז כובד נמוך וגלגלים שנמצאים בפינות של האוטו, ה- C-HR יכול לתקוף פניות במהירות ומספק תחושה בטוחה למדי- אבל ההרגשה המתקבלת היא שה- C-HR לא ממש מרוצה ממעשה התקיפה הזה, והוא יגרום גם לכם לא להיות מרוצים, גם ובעיקר בגלל הגה בעל תחושה מלאכותית. הבלמים עושים את העבודה אך הם בעלי פעולה מוזרה (כמו בכל הרכבים ההיברידים עם מערכת בלימה רגנרטיבית).



עם מרווח גחון של 14.8 ס"מ בלבד וחישוקי "18 עדינים אין לטויוטה הזו מה לחפש מעבר לשביל חצץ כבוש ורגוע. רוצים שטח? התכבדו וקנו לנד-קרוזר. אז מה אם הוא עולה בדיוק פי 2 מה- C-HR?…

 

 


טויוטה C-HR  – נתונים טכניים:

מנוע: בנזין 4 צילינדרים 1798 סמ"ק

הספק (סל"ד/ כ"ס): 98/5200

מומנט (סל"ד/ קג"מ): 14.5/3600

מנוע חשמלי- 71 כ"ס ו- 16.6 קג"מ

הספק משולב- 122 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטו' רציפה

האצה 0-100: 11 ש'

מהירות מירבית: 170 קמ"ש

הנעה: קדמית

אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 436/ 179.5/ 155.5

בסיס גלגלים (ס"מ):  264

משקל (ק"ג): 1420

מיכל דלק (ליטר): 43

נפח תא מטען (ליטר): 297

צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 25.6 קמ"ל

צריכת דלק מבחן: 14 קמ"ל

מחיר: 149,900 ש"ח

 

7 תגובות ל על הגובה

  1. מאזדה CX5 הרבה יותר גדול מרווח, מנוע 2 ליטר אטמוספרי (לא טורבו ולא שמורבו)גיר אוטומטי 6 הילוכים ולא רציף, נכון רק 11.5קלומטר לליטר ממוצע. למי שנוסע ממוצע 17K בשנה עדיף לשלם תוספת כ140 שקל בחודש יותר, ולא להתנהל בקלסטופוביה. אוטו פצצה! חפשו באינטרנט….לא! אני לא סוכן של מאזדה.

  2. לאחר שההתלהבות הראשונית תדעך, הוא יישאר עם רכב קטן, צפוף, חלש ורועש.
    ממש לא כיף להיות בדבר כזה כל יום.
    מה גם שהרכב יקר בלי שום פרופורציות למה שהוא מציע.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל