מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
אודי להמונים / סיאט אטקה במבחן דרכים

שי שיוביץ ואריק רוזנבלום
השורה התחתונה
קצת יותר בהרחבה
עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
תא הנוסעים מוכר גם הוא מהלאון, וגם כאן מדובר על מקום טוב מאוד להיות בו. העיצוב מוכר וארגונומי, איכות החומרים וההרכבה מהשורה הראשונה, כאשר רמת הגימור הגבוהה מוסיפה מערכת שמע עם מסך "8, תאורת אווירה בצבעים משתנים, מושבי אלקנטרה בצבע חום-כתום עשיר, ועוד לא מעט נגיעות עיצוביות שמקפיצות את הרמה והתחושה של תא הנוסעים לכזה שיכול להתחרות בלא מעט רכבי פרימיום. כן כן, עד כדי כך. לא סתם כך הזכרנו בכותרת את השם "אודי".
האבזור המגיע ברמת הגימור ההתחלתית מכובד למדי וכולל את כל מה שבאמת צריך (בקרת אקלים ושיוט, משוטי העברת הילוכים מההגה, חיישני אורות וגשם וכו'), כאשר רמת הגימור הגבוהה מוסיפה לא מעט צעצועים שישמחו את ליבו של כל נהג: גג פנוראמי ענק, פנסי הלד המוזכרים למעלה, כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת לזיהוי רכב בשטח המת ותנועה צולבת בנסיעה לאחור, מראות צד עם תאורה שמקרינה את צורת צללית הרכב על המדרכה בלילה (כמו בלנד-רובר) ועוד הרבה פינוקים קטנים וגדולים שהופכים את גרסת ה- XCELLENCE למשתלמת במיוחד.
המקום שהאטקה מציעה לנוסעים מכובד ביותר- גם ליושבים מלפנים וגם ליושבים מאחור, כאשר האטקה מפסידה ל"מצטיין המרווח" הנוכחי בקטגוריה- הפיג'ו 3008– רק בגלל שהרצפה מאחור אינה שטוחה לגמרי כמו שבפיג'ו. כך או כך, מדובר באחד מהרכבים היותר מרווחים שבנמצא (בקטגוריית הג'יפונים). המרווח ממשיך לתא המטען שמציע 510 ל' מכובדים ושימושים מאוד ושפת הטענה בגובה סביר.
האטקה מצוידת במנוע ה- TSI בנפח 1.4 ל' שמוצע בכל קבוצת פולקסווגן (גולף, פאסאט, טיגואן, אוקטביה, סופרב, אודי A4, Q2 ו- A3 ספורטבק, סיאט לאון) עם 150 כ"ס ו- 25.5 קג"מ שמוגשים לשימוש הנהג כבר ב- 1500 סיבובים ונשמרים עד לשיא ההספק ב- 6000 סל"ד. מדובר על עקומת (עקומת? יותר נכון לומר ישורת) מומנט מדהימה שאת תוצאותיה כל נהג מרגיש בקלות. הכוח זמין תמיד ובכל מהירות, והאטקה משדרת לנהגה הרגשה נהדרת של חוסר מאמץ וקלילות מרשימה. תיבת ה- DSG עם שבעת ההילוכים מבצעת רוב הזמן עבודה טובה וחלקה, עם החסרונות המוכרים של השהייה בתחילת הנסיעה והעלאת הילוכים מהירה מדי שמאלצת את המנוע לעבוד בסל"ד נמוך מדי- למרות מישור המומנט. דף הביצועים הרשמיים מספר על 8.6 ש' ל- 100 קמ"ש ומהירות מרבית שקרובה ל- 200, ותחושת הישבן מאששת את ההצהרות הללו. צריכת הדלק מסיימת את פרק התשבחות של יחידת ההנעה עם 12.4 קמ"ל בממוצע המבחן, לא מעט בזכות יכולת המחשב לנתק שני צילינדרים בשיוט.
נהיגה עירונית מגלה על האטקה מספר דברים: ההגה קל מאוד (וזה מאוד נוח) וחסר תחושה (זה באמת משנה למישהו?), ושמהנדסי סיאט כיילו את המתלים של האטקה לכבישי גרמניה החלקים למשעי. האטקה נוקשה למדי ולא נותנת לנהגה לשכוח את מוצאה הגרמני, למרות שלא מדובר בדיל-ברייקר כמו בפיג'ו 3008. יש סיכוי טוב שרמת הגימור STYLE שמגיעה עם חישוקי "17 קטנים יותר וצמיגים בעלי חתך גבוה מהצמיגים של רכב המבחן (55 לעומת 50) תהיה נוחה אף יותר.
בכל מקרה, כבר עם תחילת התנועה באטקה, התחושה המתקבלת היא של רכב ברמה גבוהה מאוד שלא נופל מרכבי פרימיום "אמיתיים" שעולים פי 2- ואף יותר. בידוד הרעשים טוב מאוד ומאפשר לשייט למרחקים ארוכים במהירות, נוחות ונינוחות. זוכרים את המתלים הנוקשים? מסתבר שאין רע בלי טוב, ובכביש מפותל מתגלים היתרונות של הכיול הנוקשה כאשר האטקה מרגישה ומתנהגת כמעט כמו רכב נמוך וקל ממנה, עם הרבה ביטחון לנהג ושקט נפשי.
אין בקרת מהירות אדפטיבית!
אין מערכת שמירת נתיב!
גם לא בדגם המפואר ביותר!!
חוסכים עלינו!!
הודעה חשובה ואזהרה לבעלי סיאט אטקה או לכול מי שמתכוון לרכוש רכב זה.
לפני כשנתיים רכשתי את הג'יפ אטקה,תוצרת חברת סיאט- היבואן צ'מפיון מוטורוס.
רכשתי רכב זה בידיעה שמדובר ברכב טוב במחיר עממי.
לצערי הרב, ולאכזבתי, כעבור כשנתיים נשבר חלק פלסטיק של המגן רוח של ה – SUNROOF (גג נפתח), וזאת למרות שהשתמשתי מעט מאוד בגג הנפתח.
פניתי לחברה לתיקון הפגם ושם נמסר לי שמחירו של חלק הפלסטיק הוא 7,000₪ ( שבעת אלפים שקל) !!!
סברתי שמדובר במחיר מוגזם, לא סביר ,ולא הגיוני של חלק פלסטיק שעלותו לא יותר מכמה עשרות שקלים.
למרות פניותיי החוזרות ונשנות לחברה , הם עמדו על כך שעלי לשלם מחיר מוגזם זה.
לכן אני פונה ומזהיר!!! שעל סמך ניסיוני המר עם חברת צ'מפיון מוטורס בכלל, והרכב סיאט אטקה בפרט, אם אדם כלשהו חשב לרכוש רכב זה שידע ויברר מה מחירי חלקי החילוף, ומה הם מחירי התיקונים של רכב זה, ושל חברת צ'מפיון מוטורס בכלל, על מנת שלא יפול בפח כמוני.
בברכה
אלוני ש. ט"ל 052-2724604