fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

פרארי מציגה: F12 ברלינטה

פרארי מציגה: F12  ברלינטה

אופיר דואק

צילום: יצרן

אם תשאלו מישהו, בין אם הוא חובב רכב, אופנועים או סתם אדם ברחוב, מה השם הראשון שעולה בראשו כשאומרים מכונית על רוב הסיכויים שהתשובה תהיה פרארי. עם מסורת של עשרות שנים במרוצים וביצור מכוניות ספורט נחשקות פרארי הפכה להיות ספקית החלומות של דורות שלמים. בשבוע שעבר חשפה פרארי עוד מכונית שתככב בחלומות של לא מעט אנשים והיא ה-F12  ברלינטה (Berlinetta).
אגב השם ברלינטה פירושו באיטלקית "סאלון קטן" והוא מוצמד בעיקר למכוניות קופה בעלות ניחוח יוקרתי. השם ברלינטה שימש את פרארי בעבר לא מעט בין היתר את ה=365 וה-512 ברלינטה בוקסר משנות ה-70' וה-80' ואת ה-250 ברלינטה האגדית משנות ה-50'.

ה-F12 ברלינטה החדשה בנויה לפי המסורת של מכוניות הספורט הגדולות של פרארי הווה אומר חרטום ארוך עם מנוע V12, שני מושבים והנעה אחורית. ה-F12 מחליפה בהיצע הדגמים של פרארי את ה-599 GTB פיוראנו (גראן טוריסימו ברלינטה) שהוצגה ב-2006.
גם הפעם אחראית על העיצוב סדנת פינינפארינה  (Pininfarina) כשחבל להכביר במילים כשאפשר להסתכל בתמונות. כן נציין את החזית בעלת השבכה הגדולה מלפנים שכבר נראתה בפרארי FF, את הדפנות המפוסלות עם החיתוך מאחורי בית הגלגל הקדמי ואת האחוריים שתוחמו במעין T  גדולה. לא רק על הצד האסטטי שמו בפרארי דגש בעיצוב אלא גם על יעילות אווירודינמית עם מקדם גרר של 0.299 CD  ושיפור משמעותי בכוח ההצמדה במהירויות גבוהות. מידותיה של ה-F12 קטנות יותר מאשר ה-599 המוחלפת. היא קצרה ב-4.7 ס"מ, נמוכה ב-6.3 ס"מ וצרה ב-2 ס"מ. הודות לשימוש נרחב באלומיניום היא גם קלה יותר ב-70 ק"ג.

אבל הלב בכל פרארי הוא המנוע וכאן מדובר במנוע בעל 12 צילינדרים המסודרים בצורת V בזווית של 65 מעלות. פרארי נשארו נאמנים למנוע ללא הגדשה אך הנפח גדל ל-6,262 סמ"ק וההספק עומד על 740 כ"ס ב-8,500 סל"ד, 120 כ"ס יותר מאשר ב-599. מדובר למעשה בפרארי החזקה ביותר אי פעם ביצור סדרתי כשרק ה-FXX (גרסת מרוצים של האנזו עם רישוי לכביש) בעלת 850 כ"ס הייתה חזקה ממנה. אגב, ל-F12 לא יהיה הרבה זמן ליהנות מהתואר הפרארי החזקה ביותר שכן לקראת סוף השנה אמורה פרארי להציג את יורשת האנזו שאמורה להיות מכונית העל האולטימטיבית.

תיבת ההילוכים של ה-F12 היא רובוטית עם 7 הילוכים בעלת מצמד כפול הממוקמת לפני הסרן האחורי על מנת ליצור חלוקת משקל כמעט אידיאלית של 54% לטובת הסרן האחורי. תיבת הילוכים ידנית? כרגע אפילו לא בגדר אופציה וכנראה שגם לא בעתיד.
בהתאם לשיפור בנתוני ההספק גם הביצועים שופרו משמעותית. ה-F12 ברלינטה מזנקת ל-100 קמ"ש ב-3.1 שניות, כמעט כמו אופנוע ספורט ליטר מודרני, וזקוקה ל-8.5 שניות כדי להגיע ל-200 קמ"ש. לשם השוואה ה-599 נזקקה ל-3.7 שניות בדרך ל-100 ו-11.5 שניות ל-200 קמ"ש. המהירות המרבית של ה-F12 עומדת על למעלה מ-340 קמ"ש.
את הבכורה תערוך הברלינטה החדשה בתערוכת ז'נבה הקרובה כשיש סיכוי שנזכה לראותה גם כאן בארץ כאשר יחל השיווק הרשמי של פרארי בישראל. המחיר כרגע לא פורסם ואם אתם שואלים אז ככל הנראה אתם לא יכולים להרשות לעצמכם.

פרארי F12 ברלינטה – מפרט טכני

מנוע 12 צילינדרים בתצורת וי בזווית 65 מעלות, 6,262 סמ"ק, גל זיזים עילי כפול, הזרקת דלק
הספק 740 כ"ס ב-8,500 סל"ד
מומנט 70.3 קג"מ ב-6,000 סל"ד
יחס דחיסה 13.5:1
תיבת הילוכים רובוטית, מצמד כפול, 7 הילוכים
אXרXג 127.3X194.2X461.8 ס"מ
משקל 1,525 ק"ג
0-100 3.1 שניות
0-200 8.5 שניות
מהירות מרבית 340+ קמ"ש

גלריה

9 תגובות ל פרארי מציגה: F12 ברלינטה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל