מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

דיאלים 204 על 35
ברקום
קאברג שחורי 205 על 35
בנלי שורת MENU
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
הארלי שמאל
טריומף קוביה
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
ברקום שמאל
סטפן
תמוז
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
בנלי שמאל עליון
לרט
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

למבורגיני עושה סטרפטיז

למבורגיני עושה סטרפטיז

אופיר דואק

צילום: יצרן

עקב דרישות הבטיחות והאיכות בשני העשורים האחרונים גדלו ותפחו מידותיהן של המכוניות כשמהלך זה לא דילג גם מעל המכוניות הספורטיביות. אמנם גם תפוקת המנועים גדלה בהתאם אך כשמכונית משפחתית ממוצעת שוקלת כ-1,200 ק"ג תחושת ההנאה מהנהיגה והחיבור לכביש התעמעמה. על אחת כמה וכמה במכוניות העל שמשקלן האמיר לאיזור ה-1,700 ק"ג וצפונה. בשנים האחרונות החלו לתת דגש על בעיית המשקל הגודל ונעשים ניסיונות רבים לחסוך במשקל על ידי שימוש במתכות קלות וחומרים מרוככבים.
דוגמא לכך ניתן למצוא בלמבורגיני אוונטדור (Aventador), מכונית העל החדשה של למבורגיני שהוצגה בשנה שעברה והודות לשימוש בחומרים מתקדמים שוקלת רק 1,575 ק"ג, כ-75 ק"ג פחות מהמורצ'ילאגו אותה היא החליפה (ביחס לגרסה הבסיסית של המורצ'ילאגו).

כעת לכבוד תערוכת ג'נבה מציגה למבורגיני גרסת קונספט לאוונטדור שנקראת אוונטדור רודסטר J או אוונטדור Jota. הJota- המקורית הייתה גרסת אבטיפוס קיצונית של המיורה האגדית בשנות ה-70'. משמה ניתן להבין שמדובר בגרסה פתוחה לאוונטדור אלא שבלמבורגיני לא הסתפקו בהסרת הגג והחליטו להעביר את האוונטדור דיאטה מקיפה. במסגרת הדיאטה איבדה האוונטדור לא רק את הגג אלא גם את השמשה הקדמית שהוחלפה בצמד מסיטי רוח כמו באופנועים. בנוסף החליטו לוותר בלמבורגיני על כל מה שלא חיוני באמת כמו החלונות, המזגן ומערכת הניווט.
האוונטדור הרגילה משיגה משקל נמוך הודות לשימוש נרחב בסיבי פחם אך בלמבורגיני החליטו שכנראה לא השתמשו בו מספיק. לכן החליטו להשתמש בסיבי פחם מחושלים כמו בפגושים החדשים מלפנים ומאחור, בקשתות ההגנה מאחורי המושבים, הספויילר האחורי ואפילו מסגרות המושבים. נתון משקל רשמי לא פורסם אך ניתן להניח שבעקבות הדיאטה ה-Jota רזה עוד יותר מהאוונטדור.

ה-Jota ארוכה מהאוונטדור הרגילה ב-11 ס"מ ונמוכה ב-3 ס"מ ומשתמשת באותה יחידת ההנעה של האוונטדור הרגילה: מנוע V12 בנפח 6.5 ליטר המספק 700 כ"ס ולמעלה מ-70 קג"מ כשהמהירות המרבית היא מעבר ל-300 קמ"ש והזינוק ל-100 אורך פחות מ-3 שניות. התוצאה הסופית סקסית ומדליקה ומזכירה במעט את הק.ט.מ. X-Bow. אגב, זו לא פעם ראשונה שבלמבורגיני מבצעים הפשטה כזו שכן גם הגאיירדו, המכונית הקטנה בהיצע של החברה, זכתה לגרסה בסגנון דומה בשנת 2005 שנקראה קונספט S.

אם נדלקתם על האוונטדור J ואתם חושקים באחת כזו תאלצו להתאכזב שכן יוצר ממנה רק יחידה אחת שנמכרה ללקוח אלמוני בסכום של 2.2 מיליון יורו. מכיוון שיוצרה רק יחידה אחת אין סיכוי שתוכלו גם לראותה במוזיאון של למבורגיני אז אם בכל זאת מתחשק לכם לתת בה מבט חטוף תאלצו למהר ולתפוס מטוס לג'נבה.

גלריה

8 תגובות ל למבורגיני עושה סטרפטיז

  1. הייתי מוכן להחליף את האופנוע בכזה אוטו. ואני מבקש סליחה מכל אלו שיכעסו עלי.

  2. כל הנשים "עובדות", השאלה של כל אחת היא רק המחיר.

  3. כל בני האדם טיפשים. רק תן להם טריגר שיגרום להם להוכיח זאת.

  4. קלארקסון הראה תמונות שלו במהירויות שונות, במכוניות ללא מגן רוח וטען שמכונית כזו יכולה להפוך לך את הפנים, שווה לראות עונה 18 פרק 7

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל