מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
מועדון FJ Cruiser ישראל חוגג 4
שי שיוביץ ואריק רוזנבלום
כל מועדון מוטורי המוקם והפועל בישראל, ולא משנה אם מדובר ברכבים או בדו"ג, מצליח לחמם את הלב בצורה כזו או אחרת. עצם קיומם של מועדונים אלו אומר שעם ולמרות כל הצרות, המלחמות, הבחירות, מחירי הדיור וקשיי היומיום- אנחנו מצליחים לזכור גם להתחבר ולחיות קצת את החיים הטובים, ולא לשקוע במרה שחורה המורכבת ממציאות סביבתית לא פשוטה.
לארץ ה- FJ הגיע ביבוא אישי בלבד, וההערכה מדברת על מעל ל- 200 רכבים המסתובבים בכבישי ישראל, ונכון להיום המועדון מונה כ-100 חברים. המועדון (בראשותו של גיא ביטון, המייסד) התחיל לקרום עור וגידים לפני 4 שנים, וזאת על רקע הקשיים בהבאת חלקי חילוף וקבלת ייעוץ אמין ומקצועי בטיפול ושיפור הרכב.
חברי המועדון מספרים על אכזבות מהמוסכים של טויוטה שלא ידעו להתמודד עם הרכב הלא מוכר, למרות שהוא חולק מכלולים רבים עם הלנד קרוזר הרגיל, ומנועו זהה כמעט לחלוטין לזה המותקן בדגם הבנזין (הנדיר יחסית) שנמכר בארץ. ישראל חייקין, אחד מחברי המועדון הבולטים, מספר שעם הקמת הקבוצה נוצרו קשרים עם קבוצות ובעלי מקצוע מחו"ל שעזרו בידע טכני, ומשבח בעיקר את יעקב "יאשה" ברגר, מכונאי אשר למד על בשרו את מחלות ה- FJ, מכיר את הרכב על בוריו ופתר הרבה מהבעיות שחברי המועדון נתקלו בהן.
הפרופיל של חברי המועדון מורכב מכל קצוות החברה הישראלית, שכולם חולקים מספר תכונות מעניינות שעוברות בינהם כחוט השני:
התכונה השניה היא הפרגון ההדדי והגיבוש החזק שיש בין חברי המועדון שמיד הניכר לעין, והשיר שעידו שפירא הקריא באירוע (וזכה למחיאות כפיים נרגשות) מדגים עד כמה החבורה הזו מחוברת ומאוחדת גם מעבר לגבולות המועדון.
הרוב הכמעט מוחלט של חברי המועדון מורכב מגברים, אולם בינהם בולטת דווקא ליאת בייקר, דמות מוכרת מאוד בסצנה המוטורית בארץ, והיא האישה ה(כמעט) יחידה- והדומיננטית ביותר. ליאת סיפרה לנו שההחלטה לקנות רכב שטח התקבלה דווקא לאחר חזרתה ממסע "מלכת המדבר" טראומטי למדי שבו נהרגה בתאונה אחת מהמשתתפות, וכאשר ראתה את ה- FJ היתה זו אהבה (ותרופה לטראומה) ממבט ראשון. בחיוך רחב על פניה ליאת מספרת שבשבילה ה- FJ מרגיש כמו פרייבט בכביש וכמו חיית פרא בשטח, והיא זו שהגדירה את ה- FJ כמאהב שלא מאכזב. מי אנחנו שנתווכח?
רכב ללא מחירון…!
איפה נרשמים?