fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
voge מוטו24 באנר
HJC
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן

מוטו טסט | קסדת KYT Strike Eagle – חדשה בשטח

מוטו טסט | קסדת KYT Strike Eagle – חדשה בשטח

אביעד רייס

צילום: אריק רוזנבלום

מותג הקסדות האיטלקי KYT אולי נשמע פלוני ולא מוכר לאוזנו של הרוכב הישראלי, אך למעשה מדובר באחת מיצרניות הקסדות הוותיקות והגדולות בעולם. לשם המחשה, הספק הייצור של המפעל שנמצא בעיירה Lippo Cikarang, הממוקמת איפשהוא בין אינדונזיה לסינגפור, עומד על כ-2 מליון קסדות בשנה. החברה שחרטה על דגלה לייצר קסדות איכות למירוצים ולמשתמש הפרטי, פעילה משנת 1980 בשם PT-TARA, ומשנת 1998 גם בשם KYT. ברפרטואר החברה ניתן למצוא כמה ראשים מוכרים במיוחד שחבשו את קסדות המרוצים של המותג – אליש אספרגרו, אנדראה יאנונה ועוד.

כמו חברות רבות בענף הדו-גלגלי, גם לחברת KYT מרכז מחקר, פיתוח ועיצוב באיטליה, ואופרציית ייצור במדינות המציעות כח עבודה זמין וזול יותר. בליין המוצרים של החברה תוכלו למצוא קסדות כביש ספורטיביות, קסדות נפתחות, קסדות שטח וקסדות 3/4 – אנחנו לקחנו לרכיבה את הדגם הבכיר של החברה בתחום השטח, ה-Strike Eagle – קסדת שטח מקצועית במשקל קליל של גרם אחד פחות מקילו.

לקסדה מבנה קטן מאד, במידה M, המזכיר קסדות מלאות לרוכבי אופני שטח. כמובטח על המדבקה המציינת את המשקל, הקסדה מרגישה קלילה מאד כאשר מחזיקים אותה ביד – גם על הראש. דגם ה-Strike Eagle מוצע בלא פחות מ-15 צביעות מקוריות – חלקן מצ'וגעות יותר וחלקן פחות.

הקסדה עשויה שילוב חומרים – קרבון, קבלר ופיברגלס, מעטפת הקסדה מוצעת בשני גדלים. ריפודי הקסדה מנדפים זיעה ומספקים מגע נעים לעור הפנים, ונראה כי יחזיקו מעמד לאורך תקופה ארוכה. ריפודי הראש והלחיים ניתנים כמובן לפירוק ושטיפה. ריפודי הלחיים מצוידים בצמד לולאות המאפשרות שליפה בטוחה של הקסדה בעת מקרה חירום לא-עלינו. סגירת דאבל-די סוגרת את המפרט המכובד שלה-Strike Eagle.

חלוקת המשקל טובה והקסדה מרגישה מצוין על הראש – לא יוצרת עומס על הצוואר. הקסדה יושבת טוב גם בשימוש במגן צוואר (של Leatt). בעת כתיבת שורות אלו, עדיין לא יצא לנו להתנסות בקסדה ברכיבה בתנאי חום כבדים, אך ממבט חיצוני לפחות, מערך האוורור נראה מבטיח – עם 4 כניסות מכובדות בקדמת הקסדה ושתי יציאות בחלקה האחורי.

המפתח הקדמי של הקסדה נדיב, וההתאמה בינו לבין משקף האבק מתוצרת FOX איתו רכבנו, הרגישה טובה מאד. פירוק המצחייה מתבצע על ידי פתיחה של שלושה ברגי פלסטיק – ללא צורך בכלי עבודה.

מחיר של 1,200 שקלים לקסדת שטח משולבת קרבון קבלר, השוקלת 999 גרם ומוצעת בצביעה צבעונית, הוא בהחלט מחיר תחרותי – ה-Strike Eagle של KYT מרגישה מצוינת ואיכותית.

את קסדות KYT ניתן לראות ולמדוד אצל היבואן הרשמי – נדב בייקס ברח' הסדנה 18, תל-אביב.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל