fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן

מוטו טסט+ | קסדת HJC RPHA 70 – דיווח שלישי

מוטו טסט+ | קסדת HJC RPHA 70 – דיווח שלישי

אסף לביא

שורה תחתונה: הראפה 70 היא כנראה הקסדה הכי קרובה לשלמות שיש היום בשוק, יחס מחיר ותמורה גבוה, שימושיות ואיבזור רחבים, עיצוב מוקפד ונוחות גבוהה.

HJC פעם נקראה אראי לעניים, היום זה משפט שניתן לבטל בהינף יד – סדרת הראפה של HJC מסתכלת ליצרני קסדות הפרימיום בלבן של העיניים, נושפת להם בעורף ועוד קלישאות שמעבירות את הנקודה שמקומה של HJC בשוק הקסדות גבוה.

הראפה 70 היא בעצם דגם הספורט-תיור מסדרת ה-RPHA ומתאימה לשימושים רבים: מצד אחד היא מאווררת, שקטה, נוחה מאוד ומאובזרת, ומצד שני יציבה על הראש, אטומה לגשם, בעלת מפתח רחב ובטיחותית – עם סגירת DD וריפודים נשלפים, כבר על "יבש" ניתן להכתיר אותה קרוב מאוד למושלמת.

במבחן התוצאה
הקסדה ברשותנו כבר מספר חודשים בשימוש יום יומי, בכל תנאי מזג האוויר ולזמנים ממושכים. לריפוד לקח זמן רב להתאים לצורת הפנים ובשבועות הראשונים רכבנו עם לחיים צבותות שהזכירו לנו דודות באירועים משפחתיים, לאחר תקופת הסתגלות לא יכולנו לבקש טוב יותר – הקסדה הזאת פשוט יושבת מצויין, עוטפת את הפנים עם ספוג רב מקדימה שמונע מעיכת הקסדה על הפנים במהירות גבוהה ללא מיגון רוח, ישנו מקום ייעודי ונוח להתאמת רמקולים של דיבורית, האפון גבוה והסנטרון סוגר את האיזור התחתון בצורה טובה ומונע מהרוח לדגדג בצוואר.

בפן הבטיחותי נמצאים שני אביזרי בטיחות חשובים, האחד – סגירת DD, או דאבל-די, אולי לא הסגירה הנוחה ביותר לשימוש אך הטובה ביותר והבטיחותית ביותר, הרצועה מהודקת על הסנטר בכל סגירה, אין חלקי פלסטיק שיכולים להשבר והפשטות עושה את שלה – רק להעביר את הרצועה דרך זוג הלולאות ולהחזיר אותה דרך אחת. בקצה הרצועה ישנו אבזם קטן, טיק-טק, לאחזקת השארית; השני – ריפוד לשליפה מהירה בעת חירום. כאן אין הרבה מה לפרט, ריפוד נשלף הוא פיצ'ר מציל חיים וחשוב, כיום קסדות רבות כבר קיבלו את הפטנט הדי-פשוט הזה בו הטיק-טקים שמחברים את הריפוד יושבים במעין מסילה הפונה מטה ובמשיכה יכולים לצאת ממקומם ולשחרר די מקום להורדת הקסדה מהראש ללא מאמץ ולהקל על חובש או איש ההצלה במתן עזרה.

איוורור הוא שם המשחק בראפה 70, זרימת האוויר מורגשת על הראש כשלפתח הכניסה העליון יש שני מצבים, הראשון לתנוחת רכיבה בזקוף והשני לשפופה, מקדימה ישנם שני פתחים, האחד למטה, מכוסה רשת עם כפתור סגירה פנימי – ולא נח – שאחראי להזרים אוויר לאזור הפה. השני, פתח בקדמת הקסדה המחזיר אוויר לכיוון המשקף ומסייע להעלמת אדים ובנוסף מכניס אוויר פנימה תוך כדי פיזורו בחלל הקסדה. מאחור שני פתחי פליטה קטנים הניתנים לסגירה ושניים קבועים, בנוסף ספויילרים קטנים בשני צידי הקסדה מסייעים בשמירה על יציבות הקסדה, בנטרול מערבולות רוח ובשאיבת האוויר החם מהקסדה.

המשקף עבה ונסגר עם נעילה בקצהו, אוטם את רעשי הסביבה במעין תחושת וואקום, מעבר לכך הקסדה אטומה למים ברמה גבוהה וכשהמשקף ופתחי האיוורור סגורים לא נכנסה טיפה גם בימי מבול/סערה/סופה/אפוקליפסה. משקף השמש עושה עבודה טובה מאוד בסינון קרני שמש חזקות מבלי להכהות יתר על המידה. הקסדה לא בדיוק שקטה, הכי נכון יהיה להגדיר אותה כלא-רועשת. בנסיעה על אופנוע ממוגן רוח התחושה היא כמו נסיעה עם אטמי אוזניים וללא מיגון רוח ישנם רעשי הרוח הרגילים, אך בכל מצב הקסדה עושה עבודה טובה בטשטוש רוב הרעשים ע"י אטימה ובידוד ולא בעזרת עיצוב אווירודינמי ומיעוט פתחי איוורור.

לחץ להגדלה

בסקטור העיצוב תרשו לי להקדים ולומר: עבדכם הנאמן חובב סרטי קומיקס מושבע ול-HJC יש ליין גדול מאוד של צביעות מיוחדות של מלחמת הכוכבים, גיבורי העל של מארוול, הסרט מכוניות 3 ועוד, את הראפה 70 ניתן כיום להשיג גם בצביעת איירון מן בנוסף לצביעות הרגילות (צביעת התכלת-צהוב-לבן שאנחנו לקחנו היא היפה ביותר בעינינו); אבל השוס הגדול היא צביעת הפנתר השחור המיוחדת שנוצרה לקראת הסרט שעתיד לצאת להקרנים במהלך פברואר והותירה אותנו חסרי מילים. צורת הקסדה מזכירה פנים חתוליות וראשו של הפנתר משתלב בול. באותו הנושא נספר שהשנה נחשפה גרסת קרבון לראפה 70 שנראת מצויין ותקסום לרוכבים רבים.

לחצו על התמונה לצפיה בטריילר הסרט "הפנתר השחור"

לסיכום
לאחר מספר חודשים עם הראפה 70 מצאנו קסדה נוחה לשימוש גם לאורך זמן ובתנאים רבים, בטיחותית, איכותית ומפנקת, והכי חשוב – בעלת ערך גבוה משמעותית ממחירה. בדיווח הראשון תהינו כיצד סגמנט הקסדות הספורטיביות בשוק מועט אופנועי ספורט נמכר הרבה יותר מקסדות הספורט-תיור ואפשר לומר שקיבלנו תשובה – עוד לא הייתה קסדת ספורט-תיור כמו ה-RPHA 70 לפני כן, עכשיו כשהיא זמינה כבר ניתן לראות עליה בביקוש לסגמנט. מחיר קסדה בצביעה חלקה: 2100 ₪, צבעונית 2390 ₪ ובצביעת הפנתר השחור 3290 ₪.

 

מוטו טסט+ | קסדת HJC RPHA 70

מוטו טסט+ | קסדת HJC RPHA 70 – דיווח שני

גלריה

  • צילום: תומר לשר

  • צילום: אריק רוזנבלום

  • צילום: עדי בראון

  • צילום: אדם בלנגה

  • צילום: אסף לביא

  • צילום: אדם בלנגה

  • צילום: גלב סמירנוב

2 תגובות ל מוטו טסט+ | קסדת HJC RPHA 70 – דיווח שלישי

  1. המחיר תכלס שווה ממש. יש לי דור קודם. קצת עדינה מעבר לכך אני אוהב אותה.

  2. הכי שווה אבל לא קונים אצל יבואן גנב שעשרות שנים עושק את השוק

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל