fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC

מוטו טסט | מגפי רכיבה Eleveit X-legend

מוטו טסט | מגפי רכיבה Eleveit X-legend

דניאל וקנין

צילום: יצרן, אריק רוזנבלום

השם Eleveit אולי לא יהיה מוכר לכלל רוכבי השטח בארץ, אבל לאחר המבחן הזה אנחנו חושבים שהמותג האיטלקי יכול בקלות להיכנס לתחרות עם השמות הגדולים בתחום. היבואן בנאור רייסינג עוסק בעיקר בשיווק מותגי איכות לרוכבי אנדורו ומוטוקרוס שפחות היו מוכרים כאן בארץ בשנים האחרונות, כדוגמת קסדת ה-FXR שכבר בחנו.

הגפיים שהגיעו אלינו למבחן הם ה-X-Legend, הדגם הראשון של המותג שמיובא לארץ. כבר במבט ראשון רואים שב-Eleveit כיוונו לרמות הגבוהות, המגף נראה ומרגיש טוב ועשוי מחומרים איכותיים ועמידים. האבזמים, שבדרך כלל הם הראשונים להישבר במגפי שטח, עשויים אלומיניום שנראה עמיד במיוחד, וגוף הנעל מעוצב באופן שלפני האבזם התחתון ישנה מעין ״מדרגת״ גומי השומרת עליו. בפתיחת הסקוץ׳ נגלה 'וילון' עשוי ניילון לשמירה על אטימות מפני מים.

משקל המגפיים טיפה מבלבל אותנו, הם כמעט מרגישים קלים מדי, אבל לא, הם פשוט קלים משמעותית מההיצע של שאר המותגים ואת זה אנחנו ממש לא מציינים לרעה. ב-Eleveit טוענים לשימוש בטכנולוגיה חדשה וחומרים מיוחדים לייצור הסוליה והדבק המחבר אותה למגף, אנחנו יכולים לאשר שהעסק מרגיש טוב וקל משאנחנו רגילים, וכמובן ניתן להחלפה במידת הצורך.

המגפיים מרגישים מאוד קשיחים בחלקם התחתון, נראה כאילו הסוליה לא מסוגלת להתקפל כלל, רכיבה על רגליות קטנות יחסית במהלך המבחן הדגישה כמה הסוליה חזקה ועמידה. למגף צירים בשני צדדיו ועוד אחד מאחור, בעל הטייה מוגבלת של חמישה מילימטרים בזכות ״סטופר״ באחורי העקב שמונע קיפול קדימה ואחורה של העקב (Hyperflexion ו-Hyperextension).

את המגף לקחנו לטיול חוצה ישראל שארך חמישה ימים. בהתחלה המגף אולי הרגיש קשיח מדי, העלאת הילוכים הצריכה מעט תנועה מהרגיל בגלל שהסוליה גבוהה מאוד, הורדת הילוכים ושימוש בבלם האחורי היו קצת חסרות רגש. אלו הם לדעתנו האלמנטים שיש לשים לב אליהם לפני קניה, ואולי החסרונות היחידים של המגף, אבל חשוב לזכור שני דברים; כל מגף מתרכך עם הזמן. ככל שנצברו שעות רכיבה גם המגף שבחנו הרגיש הרבה יותר טוב, וביום השלישי כבר שכחנו מהנושא. בנוסף, אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, וקשיחות של מגף משמעה ירידה קלה ברגישות ובתפעול. אלו לא בדיוק חסרונות, שכן מי שקונה מגף כזה מצפה לקבל קצת אגרסיביות, וכמו שאמרנו – ההיתרון הגדול של המגף נמצא במשקלו הקל. זה אולי מגף שפחות מתאים לרוכבי שבילים קלים ויותר לרוכבי אנדורו ומוטוקרוס.

המגף מחוזק לכל אורכו ולא ניתן לכופף אותו כלל מעבר לטווח התנועה שאליו כיוון היצרן – לא לצדדים וגם לא קדימה או אחורה. יש בשוק מגפיים פחות חזקים שמיועדים לרוכבים שרוכבים פחות "הארד-קור" וגם מאפשרים ללכת יותר בקלות אבל מוותרים מעט על בטיחות. מגפי ה-X-Legend עברו חמישה ימי התעללות בכל תוואי שטח אפשרי – מהיר, טכני וכמובן גם כמה התרסקויות, לא נרשמו שום אירועים חריגים – שזה בעצם מה שהיינו רוצים ממגף כזה בתור התחלה. אתם יכולים לדמיין שלאחר הקילומטרים הרבים בדרום, הגענו לאזור המרכז, שם חיכו לנו לא מעט מעברי מים ובריכות בוץ, אך הרגליים נשארו יבשות באופן מרשים. הבדים והספוגים שבהם השתמשו במותג האיטלקי היו נעימים ורכים במידה הרצויה, עם תמיכה טובה לרגל ונוחות גבוהה.

אפשר לסכם ולומר שיש כאן מגפיים ממותג פחות מוכר, אבל מבין האיכותיים ביותר, עם תכנון מוקפד, איכות חומרים גבוהה והפרטים הקטנים שהופכים את החוויה לחיובית במיוחד. ובפועל, לאחר כמה ימי הסתגלות המגף היה נוח מאוד, גרם לנו להרגיש בטוחים ומנע חדירה של מים. נראה שלרוכבי אנדורו ומוטוקרוס יש אופציה חדשה וטובה במיוחד. לאור החבילה הכוללת הנהדרת על ניתן להגדיר את תג המחיר שעומד על 1,899 ₪ גם כמשתלם.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל