fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
MV קוביה

מוטו טסט+ | קסדת קאברג XTrace

מוטו טסט+ | קסדת קאברג XTrace

דניאל וקנין

צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: קסדה איכותית מיצרן מוכר, עושה הכל בצורה טובה ועם תג המחיר המשתלם אפשר להתעלם מהחסרונות הבודדים.

מבין כל חברי המערכת, זה נראה כאילו אני "נולדתי" לבחון את קסדת הדואל-ספורט של קאברג. השימוש שלי הוא הכי קרוב ליעוד שלה, אני רוכב דו"ש קלאסי, מסתובב על כבישי ישראל העירוניים ואלו המחברים ביניהם ביום יום, ובסופי השבוע אני מפנה את הכידון לתא השטח הקרוב ופותח את המצערת לרווחה, הכל כמובן על אותו דו"ש צנוע ושימושי במיוחד. להיכנס לשטח עם קסדת כביש ללא משקפי אבק לא בא בחשבון, ומצד שני הרעש והמצחיה של קסדת השטח שלי גורמים לנסיעה לא נעימה בדרך למפגש עם הסלעים והחול. בשביל אנשים כמוני המציאו קסדות דואל ספורט, או קסדות אדוונצ'ר, חלקן מוטות שטח וחלקן מוטות כביש.

החסרונות שלהן ידועים מראש ומשותפים לכל הדגמים: כדי לשים משקפי אבק בשטח יש צורך במפתח רחב שגורם ליותר רעש; חם יותר בשטח, בשביל שהן יהיו מאווררות יותר הן הופכות לרועשות יותר ובחורף קר יותר. המצחייה תהיה לרוב פתוחה ואווירודינמית יותר כדי למנוע התנגדות רוח במהירות גבוהה, אבל בכביש תמיד יהיה נוח יותר ללא מצחייה; לסיום, המשקל, אין קסדת אדוונצ'ר שתשקול פחות מקסדת שטח. אבל כמו באופנועים, גם בקסדות דו-שימושיות צריך להתפשר על דברים מסוימים בשביל ליהנות מכל העולמות.

קיבלנו את ה-XTrace למבחן ארוך יותר, אפשר לקרוא לו ארוך טווח. היא לא חדשה בשוק, אבל מגיעה הפעם מיבואן חדש, שחורי תקשורת, שגם מייבא את דיבוריות מידלנד, כמובן שחיש מהר הורכבה דיבורית. היא שוקלת 1,550 גרם עם סטייה של 50 גרם בהתאם למידה – לא קל, אבל בזכות הצורה שהיא עוטפת את הראש זה מרגיש פחות מזה. היא נוחה מאוד, עם ריפודים נדיבים ותומכת טוב במבנה ראש מאורך. אבל לכל אדם צורת ראש אחרת ואין תחליף למדידה של קסדה על הראש לפני קנייה.

כבר ברכיסת הקסדה שמים לב להבדל גדול – מנגנון הראצ'ט ממתכת ולא פלסטיק, משדר עמידות גבוהה יותר. חלק מעדיפים סגירת דאבל D שנחשבת בטוחה יותר, אבל לראצ'ט נוחות שימוש גבוהה. בתחילת הרכיבה קשה שלא לשים לב להבדל גדול נוסף, שמביא איתו המפתח הגדול של הקסדות הדואליות, שדה הראיה ענק ופשוט נהדר. איכות החומרים טובה מאוד, המשקף נפתח בצורה יציבה ובעל כמה מדרגות לעצירה במהלך הדרך לפתיחה מלאה.

בצד תמצאו את מנגנון הפתיחה של משקף השמש. לחלק גדול מהקסדות הדו שימושיות אין משקף שמש – שמוסיף משקל – אבל אם משתמשים בקסדה ביום יום, במיוחד במדינה שטופת שמש כמו שלנו, משקף שמש זה משהו שלא נוותר עליו. עם זאת, מנגנון הפתיחה של משקף השמש הוא לא אינטואיטיבי ומעט כבד לתפעול בניגוד לדגמים אחרים של המותג. בנוסף, הקסדה היא Pinlock ready, מה שאומר שאפשר להוסיף לה שכבה נוספת שמונעת אדים, מי שמכיר יודע שזהו הפתרון הטוב ביותר.

הרעש, כצפוי, חזק, אבל אפשר להתמודד עם זה והיא בוודאות אטומה יותר מקסדת שטח. חלק מהרוכבים ישימו אטמים וחלק יעלו את הווליום בדיבורית, תודה לאל שאני עם אגזוז מקורי ולא פתוח.

לקאברג המדוברת פתח אוורור אחד באזור הסנטר ועוד שניים מעל המצח שניתנים לסגירה, עוד שני פתחים באזור הלחיים ופתח פליטה שלא ניתן לסגירה. כשחם, הקאברג נותנת עבודה, לחורף אנחנו עוד נגיע בהמשך.

בנסיעה ראשונה לשטח, הרכיבה לשם הייתה מהנוחות שהיו לי, עם משקף סגור ומוזיקה באוזניים, יחד עם מצחייה לא אטומה לגמרי כשמשקף האבק נמצא בתיק, מחכה. בכניסה לשטח, המשקף נפתח ובקלות נכנס משקף האבק, מהר מאוד אני שוכח שאני רוכב עם קסדה שאמורה להיות כבדה יותר מקסדת השטח הממוצעת.

לאחר הרכיבה, משקף האבק נכנס לתיק, והמשקף של הקסדה יורד חזרה לנסיעה נעימה הביתה (על אף שהמשקף של הקסדה יכול להסגר כשמשקף האבק על הפנים, אבל קשה לי לדמיין את עצמי משתמש בזה). פשוט וקל, לפי הספר וכמו שהייתי רוצה. צאו לרגע ממחשבה על קו תל אביב \ בן שמן, ותנסו לחשוב על ירידה למדבר או נסיעה ארוכה לרמת הגולן.

בשבוע שלאחר מכן, בחנתי 3 נייקדים למגזין, וכיסיתי כמה מאות קילומטרים איתם. עוד לפני הרכיבה הראשונה הורדתי את המצחייה מהקסדה, אין סיבה שאסע לצפון איתה. פה נרשמה אכזבה קלה, כשבמקום ברגים שמתאימים לפתיחה עם ידיים חשופות, הזדקקתי למברג פיליפס שמעט מסרבל את כל העניין כשבנוסף לזה צריך לשמור על השייבה בין השכבות שלא תאבד, ושהמשקף לא ייצא ממקומו. קצת מסורבל אבל כנראה שהרוכב הממוצע לא יעשה את הפעולה הזאת כל יום והיא בהחלט נסבלת, בקסדות יקרות יותר מנגנון הסרת המצחייה פשוט יותר ולא נדרש שום כלי.

המפתח גדול מספיק כאמור כדי להכניס משקף לשטח, אך לא גדול כמו מפתח של קסדת שטח. הקסדה הדואלית הזאת מנסה לתפוס את הטוב שבכל העולמות והאמת באופן די מוצלח, אבל בעניין המפתח זה אומר שלא קל להכניס ולהוציא את המשקף אבק בעצירות, וברוב המשקפים יש להשתמש בשתי הידיים לצורך ביצוע הפעולה.

לבסוף, הגיע הרגע. חוצה ישראל בשטח שתוכנן כחודש מראש יצא לפועל ולא היה לי ספק איזו קסדה אקח. בדרך לאילת, על הכביש, בחושך המוחלט ובקור של מצפה רמון, חבריי לרכיבה סבלו מקור וחלקם הורידו לחלוטין את משקפי האבק בקסדה שלהם כדי לראות משהו, ואני הייתי עם המשקף האטום של הקסדה, וללא ספק סבלתי פחות מהם מהקור.

בבוקר הראשון הותקנה חזרה המצחייה שנשארה בכל חמשת ימי הרכיבה עד למטולה, כשאני משתמש במשקפי אבק רגילים. ככל הנראה, הקסדה שלי הייתה כבדה יותר מקסדות השטח של החברים, אבל אני מניח שכבר התרגלתי אליה בחודשים האחרונים כי היא לא הפריעה לי. במטולה פורקה שוב המצחייה, ואת הדרך עשינו על הכביש באור יום כשאני מתפנק במשקף השמש של הקסדה ובמוזיקה בדיבורית. לאחר שימוש לא קצר, זה הזמן להסתכל על איכות החומרים והבלאי, ובשני המבחנים הקאברג עמדה מצוין ועל אף התעללות לא פשוטה בחודשים האחרונים היא נראית במצב נהדר.

הקסדה לא מושלמת, אבל מי שמצפה למושלם כנראה שסופו תמיד להתאכזב, לפחות בתחום זה של קסדות דואליות. במחיר התחלתי של 1000 ₪ נראה שקיבלנו חבילה סופר-משתלמת, עם איכות חומרים טובה, קסדה שעושה הכל בצורה טובה ונמצאת באזור המחירים הנמוכים בהשוואה למתחרים והחסרונות הבודדים מתגמדים לעומת תג המחיר הנמוך.

 

עוד בנושא:
מבחן ציוד: קסדת Caberg Drift Evo
מבחן ציוד: דיבורית Midland BTX-IL

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובה אחת ל מוטו טסט+ | קסדת קאברג XTrace

  1. היו לי כלים עם אגזוזים פתוחים ולדעתי עיקר הרעש ששומע הרוכב כלל לא מגיע ממערכת הפליטה ,אלא כתוצאה מהרוח , אילמלא הרוח רעש הפליטה לטעמי היה מינורי.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל