fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
סטפן

מוטו טסט | קסדת LS2 Thunder FF805 קרבון

מוטו טסט | קסדת LS2 Thunder FF805 קרבון

אריק רוזנבלום

דילמה או דואליות; באיזה כובע (תרתי משמע) אנחנו צריכים לנהל את מבחן הציוד, ככל שנוגע הדבר לקסדת הקרבון החדשה של LS2? בכובע של רוכב מרוץ, עם ישורות מהירות ככל הניתן, על רעש הרוח שהן מזמנות, עם בלימות חריפות אל תוך הפניה, נשיקה לאייפקס ופתיחת מצערת נדיבה כשנדרשת אחיזה מיטבית של ספוגי הלחיים והמצח, אבל לא לחץ יתר שיפגע בריכוז, או בזה של רוכב הכביש הציבורי – זה שמתמודד עם תלאות ורעשי היומיום, החל מצופרים וכלה באוזניות הדיבורית… על פניו, הת'אנדר החדשה של מותג הקופרודוקציה הספרדית-סינית מתיימר לשרת היטב את שני העולמות.

אל הת'אנדר צריך להתייחס כאל קסדה חדשה, ולא כממשיכת הדרך של קסדות הקרבון שקדמו לה אצל היצרן, יש כאן תכנון מחדש, בעזרת שיתוף המידע של רוכבי שלוש הקטגוריות במוטוGP, העושים שימוש בקסדות LS2, וכמובן שהפיתוח נעשה באגף ההנדסה של החברה בספרד. הקסדה עשויה סיבי פחמן משולבים בסיבי ארמיד והיא שוקלת כ־1,400 גרם, היא מתהדרת כאמור בתקני הבטיחות DOT & 22.05  ECE, לטובת חוקת ה־FIM (ובטיחות הרוכבים) הקסדה מגיעה עם סוגר דאבל D ויש לה צורת מעטפת שונה מקודמותיה – עם יותר מרווח פנימי באזור הפנים, ושיפור משמעותי במנגנון פתיחת המשקף (שהיה קשה לפתיחה ביד אחת, בזמן רכיבה, וכעת כבר הרבה יותר קל לתפעול). כקסדת ספורט מובהקת, אין לת'אנדר משקף שמש פנימי – לטוב ולרע, ולמי שאוהב בלי.

קסדת הת'אנדר מגיעה בשלוש מידות מעטפת (Shell) שונות – אחת למידות XS ו־S, שנייה ל־M ו־L, והשלישית מ־XL עד XXL, כמו כן, בדומה לקודמותיה הקסדה החדשה נמכרת עם תיק מהודר, בצבע שחור עם אדום, נוח מאוד ומספק הרבה מקום והגנה לשמור עליה מפני שריטות ונפילות, בתיק תמצאו גם משקף שחור להחלפה, זה לא מובן מאליו שיבואן מספק במחיר הזה גם משקף נוסף, שלצידו גם חבילת מגני משקף Tear-off, ופין-לוק להגנה מהצטברות אדים. בנוסף, הקסדה נמכרת עם 5 שנות אחריות.

במהלך המבחן רכבנו עם הקסדה זמן ממושך, כדי להספיק לחוש אותה בשימוש יום יומי וב"מצב ספורט" גם בתנאי הקיץ הבלתי נסבלים שלנו, בהם עמדה בכבוד, עם שפע אוורור ומעט מאוד זיעה בקסדה – באופן יחסי; בתקופת המעבר הסתווית, על רוחותיה הטרופות וסחופת החול שעל כביש החוף, וכמובן שגם בחורף, עם רוחות עזות ושורקות ועם מטרים – פזורים או בסיכול ממוקד (ברד עוד לא היה לנו השנה). מעבר לעמידות והשקט היחסי שמספקת הקסדה, זמן מבחן ממושך מאפשר גם לברר את סוגיית עמידות הספוגים ונוחותם לאורך זמן – ובכן, לא נרשם כל שינוי בהרגשה או באיכות האחיזה של כלל הריפוד הפנימי, והוא מרגיש נעים וטוב כביומו הראשון. המבנה האובלי של הקסדה מייצר התאמה טובה ביותר לצורת הראש והריפודים, פריקים ורחיצים כולם, מרגישים איכותיים מאוד כנגד הלחיים והמצח, וניכר בהם שיפור מדגמים קודמים של החברה. גם כאן מוטמע מנגנון שחרור כריות הלחיים משיכה במקרה חירום.

המשקף נפתח לפי דרגות פתיחה ל־3 מצבים, וכמצופה במהירות גבוהה, המשקף יורד וננעל. ואם חזרנו אל נושא הפתיחה של המשקף – כפתור הפתיחה המרכזי (בחזית הקסדה) גדול ונוח ללחיצה ומאפשר פתיחת המשקף עם יד אחת (מיומנת). ועד כמה פרטים על המשקף – הוא עשוי מפוליקרבונט אופטי עמיד לפגיעה ומסנן קרינת UV, הוא מצויד במערכת פינלוק למניעת אדים ובהכנה ל־Tear OFF (תגיות פלסטיק שקופות שניתן להסיר בזו אחר זו, בכדי לשמור על משקף נקי בעת מרוץ). מעבר לכך המשקף עצמו גדול מאוד ומאפשר שדה ראיה נרחב וברור.

תעלות האוורור מאפשרות זרימת אוויר מורגשת בפנים הקסדה – חלק עליון ותחתון כאחד, והיא בהחלט מאווררת מאוד ונוחה למזיעים. ובאופן ישיר, אך ביחס הפוך – קסדת קרבון קלה ומאווררת בדרך כלל רועשת; אלא שבמקרה דנן מדובר על קסדה שקטה יחסית לז'אנר, רעש הרוח סביר ככל שהמהירות אינה עוברת את המותר (בעיר וגם מחוצה לה), במהירויות גבוהות קיים רעש הרוח המוכר גם בקסדות העולות פי 2 ויותר, ובמקרה הזה – בעצם, תמיד – ההמלצה שלנו היא לרכב עם אטמי אוזניים.

בעניין העיצוב מדובר בקסדה יפה מאוד, עם 2 צבעים עיקריים, צבעוני-קרבון עם אדום וכו׳, בנוסף קיימת הקסדה בצביעה חלקה, סטייל קרבון מלא המזכירה את הדורות הקודמים, כמו גן עוד צביעה סטייל כחול ים שעושה את דרכה לארץ בימים אלו, ורק נוסיף ונציין שמעבר לים בתערוכת מילאנו פגשנו בצביעות נוספות, בעתיד יתכן ונראה אותן גם בארצנו.

אז אחרי שימוש ממושך של כמה חודשים, פגעי מזג אוויר חם וקר, רכיבות מנהלתיות ורכיבות ספורטיביות, אנחנו מסכמים בסיפוק את ה־Thunder החדשה של LS2 כקסדת קרבון איכותית ובעלת רמה גבוהה של חומרים וביצועים, ובהתחשב בכך שמחירה בישראל עומד על 2,590 ₪, היא מהווה לדעתנו רכישה מצוינת, בעלת יחס מחיר-תועלת גבוה במיוחד.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל