fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
סטפן
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

מצברי ליתיום של Poweroad – פחות משקל, יותר חשמל

מצברי ליתיום של Poweroad – פחות משקל, יותר חשמל

*ידיעה פרסומית*

סוללות הליתיום נמצאות בתחומים רבים של חיינו כבר משנות השבעים. היסוד ליתיום כבר זוהה במעבדות עוד בשנת 1817. רוב הפקת הליתיום מתבצעת כיום בבריכות מי מלח אך נמצא גם בכמויות קטנות בסלעים וולקניים.

מאז ועד היום חלו שינויים והתפתחויות בתחום המחקר והפיתוח של סוללות אלו בעיקר תוך שימוש בתרכובות שונות כדי לשפר את פעולת הסוללות, להאריך את זמני השימוש שלהן ולשפר את ביצועיהן.

John B. Goodenough האמריקני מוכר כמי שהמציא ופיתח את סוללות הליתיום וקיבל מספר פרסים על פעילותו בתחום, אולם, חברת סוני היפנית היא זו שרשמה פטנט בשנת 1991 על סוללות ליתיום והוציאה אותן לשוק בצורה מסחרית.ליתיום הינה המתכת הקלה ביותר הידועה כיום ובעלת הפוטנציאל האלקטרומכני הגבוה ביותר.

המדינות המובילות בכריית ליתיום ובעלות היתרות הגדולות ביותר הן ארגנטינה, בוליביה, צ'ילה, סין, ארה"ב ואוסטרליה. היתרונות העיקריים של הליתיום הינם תחזוקה נמוכה שאינה דורשת פריקה מלאה כדי להישאר במצבה האופטימלי ואין לה "אפקט זיכרון" כמו סוללות המבוססות על ניקל. בנוסף, פריקה עצמית נמוכה, זמן טעינה קצר ומחיר אשר יורד בצורה משמעותית בשנים האחרונות תורמים רבות לשימושיות הגבוהה של סוללות אלו.

Lithium Iron Phosphate או בשמה האחר – LiFePO4, הינה התרכובת שפותחה בשנת 1996 באוניברסיטה של טקסס ארה"ב ונבחרה לשימוש במצברים בזכות התכונות האלקטרומכניות הטובות שלה, היציבות הטרמית והמספר הגדול של מחזורי הטעינה שמיוחסים לה. מצברי ליתיום באופנועים הופכים להיות פופולריים יותר לשימוש עקב היתרונות שלהם על מצברי עופרת/חומצה ומספר גדול של חברות גדולות מבין יצרני האופנועים החלו לשווק את הדגמים החדשים עם מצברי ליתיום. חברות כמו Husqvarna, KTM, Yamaha ואחרות מתמקדות כרגע באופנועי האינדורו, מוטוקרוס ואדוונצ'ר אך קיימים גם מספר דגמי כביש המגיעים עם מצברי ליתיום מהיצרן.

 

אז איך כל זה טוב לנו, האופנוענים. אתם שואלים, נכון?

ובכן, קודם כל המחיר, כי אם מצבר ליתיום יעלה לנו פי שלושה ממצבר רגיל אז אפשר לעצור כבר כאן כי זה פשוט לא יהיה ראלי. אז זהו, מצבר ליתיום היום מתקרב מאוד במחירו למצבר עופרת. ניתן להשיג היום מצבר ליתיום בעלות של 100-200 שקל יותר ממצבר עופרת איכותי.

בנוסף, אורך החיים, כלומר מספר מחזורי הטעינה של מצבר ליתיום הינו לפחות כפול ממצבר עופרת, דבר אשר למעשה מוזיל עוד יותר את מצבר הליתיום.

משקל! במסלול וגם בשטח אנו מנסים בכל מיני דרכים להוריד את משקל האופנוע. מצבר ליתיום יכול לחסוך עד כ-60% במשקל בעלות אפסית לכל ק"ג שנחסך לעומת שימוש בקרבון, החלפת אגזוז או חלקי אלומיניום יקרים.

פריקה עצמית נמוכה. מכירים את זה שהאופנוע עמד ללא שימוש שבועיים או שלושה עקב נסיעה לחו"ל, סתם לא היה חשק, מזג אוויר גשום או ווטו מהאשה…מגיעים להניע וכלום, חייבים טעינה של כמה שעות. מצבר ליתיום הינו בעל פריקה עצמית נמוכה מאוד ולעיתים יניע את האופנוע אפילו לאחר עמידה של מספר חודשים. גם במקרה ומצבר הליתיום נפרק עקב אביזרים זוללי חשמל שמותקנים על האופנוע, טעינת מצבר הליתיום באמצעות מטען ייעודי אפשרית בזמן קצר מאוד.

 

לסיכום, מצברי עופרת כבר קיימים למעלה ממאה שנים, הגיע הזמן להתקדם…

 

הובי סנטר – יבוא ושיווק

טל: 054-4224090

www.motopower.co.il

*ידיעה פרסומית*

6 תגובות ל מצברי ליתיום של Poweroad – פחות משקל, יותר חשמל

  1. נשמע טוב !!
    האם אפשר להטעין את המצבר במטען רגיל ?
    תודה
    יזהר

  2. היי יזהר, מצבר ליטיום יש לטעון באמצעות מטען המיועד לליטיום. קיימים היום בשוק מטענים כאלו אשר טוענים גם מצברי עופרת וגם ליתיום במחיר לא גבוה. למשל NOCO G1100.

  3. רכשתי אתמול לבמוו 1200 אדוונצר נראה מעולה פריקה עצמית נמוכה מתאימה מאוד לצורת השימוש שלי בכלי. אכן 190 ש"ח יותר ממצב עופרת

  4. האם נכון שזרם ההנעה הוא קטן יותר בליתיום ולכן מתאים יותר למנועים קטנים..? האם נוצרת פריקה מוחלטת בגלל ששוכחים נגיד אורות.. האם המצבר יכול להתעורר כמי עופרת או שהוא עלול להנזק..?

  5. האם מטען CTEK דגם xs 0.8 לאופנועים אשר מתאים למצברי LEAD-ACID מתאים למצברי ליתיום?

  6. הי דב, מטען למצברי ליתיום חייב שיצויין עליו במפורש שמתאים לטעינת מצבר ליתיום. למיטב ידיעתי, הctek אינו בעל אופציה לטעינת מצבר ליתיום.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל