מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
דיאלים 204 על 35
בנלי שורת MENU
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
הארלי שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
בנלי שמאל עליון
לרט
לרט
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
סטפן
ברקום שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

מבחן ארוך טווח לציוד חורף – חלק א'

מבחן ארוך טווח לציוד חורף – חלק א'

דורון וקנין

צילום: אריק רוזנבלום

שלל היצע האביזרים וציוד המיגון לרוכבי הדו גלגלי המיובאים לארץ הינו רחב ועשיר ביותר, מה שבהחלט עלול לבלבל אותנו כרוכשים במעמד הקניה. רק לאחר תקופת שימוש מסוימת אנו עלולים לגלות שהפריט שרכשנו במיטב כספנו אינו יעיל ו/או נוח ו/או עומד בציפיותינו. באופן טבעי כל יבואן יעיד על מרכולתו כטובה האיכותית והמתאימה ביותר לצרכי הלקוח. בסוג מבחן ארוך טווח שכזה אני בוחן את יעילות ועמידות הציוד בתנאים קיצוניים ממשתמש ממוצע מאחר ועלי לקבל חוות דעת על המוצר בתקופה קצרה של שלושה חודשים והסקת מסקנות בטרם השבת הפריטים לרשות היבואנים.
חשוב לציין כי במבחן חורף קיים הבדל מהותי וחשוב בין ציוד רכיבה לתנאי גשם וקור לעומת ציוד רכיבה שמשמש לתקופות חמימות/חמות יותר. ציוד שאינו איכותי או יכשל בתפקידו כגון בידוד קור, הגנה מהגשם, שמירת חום הגוף יגרום לאי נוחות במהלך הרכיבה ובמקרים קשים לאיבוד התחושה באצבעות רעד וחוסר ריכוז מה שעלול להביא חס וחלילה לתוצאות קשות.

רגע לפני שפרץ לארצנו חורף אמיתי עם סופות והצפות בניתי לי נבחרת פריטים אשר ישמשו אותי ברכיבותיי היומיומית. חלק מהפריטים יישארו על גופי למשך כל היום כגון מכנסי רכיבה ומגפי החורף."נבחרת הפריטים" הנוכחית הורכבה ממעיל חורף רב עונתי, מגפי רכיבה מוגנות מים, חליפת סערה, מכנסי רכיבה ממוגנות, מגני ברכיים, מסיכת נינג'ה תרמית וכפפות עור מוגנות מים.
חשוב להדגיש שכל הציוד שלוקט על ידי נבחר רק לאחר מדידות ארוכות וניסיונות חוזרים ונשנים לשם התאמה מוחלטת למבנה גופי. (משהו בין דייויד בקאהם לבראד פיט)

המלצה חמה לי אליכם בנושא מדידה והתאמה מוחלטת של הציוד לרבות כפפות ומגפיים אני ממליץ למדוד כאשר אתם ישובים על גב הכלי עליו אתם רוכבים ונסו לתפעל את ידיות הכידון וכפתורי השליטה וכמובן כשהמגפיים לרגליכם תפעלו את רגליות הבלם וההילוכים. כנ"ל בנושא מעיל הרכיבה לבשו את המעיל הדקו אותו היטב ובחנו את הנוחות והגמישות בישיבה ובתנוחת רכיבה ולא רק כמקובל במחוזותינו אל מול המראה המותקנת דרך קבע בחנות.
עקב ריבוי הציוד ועל מנת לא להקשות על הקורא חילקנו את הרשמים ממבחן הציוד לשני חלקים כשהחלק הבא יתפרסם אי"ה בשבוע הבא.

מעיל רכיבה: ADVENTURE של חברת RST

זו הייתה לי הפעם הראשונה בה לבשתי מעיל רכיבה בגזרת "טורינג", אך מראהו של המעיל ועיצובו הכריעו את הכף בתחרות מול מעילי העור שאני כה חובב.
מעיל "האדוונצ'ר" הינו מעיל רב עונתי מלא הניתן להתאמה לעונות השנה בזכות מספר וסוג שכבות הבטנות המצויות בו. המעיל מכיל בטנה תרמית, בטנת גשם עבה HIPORA (שעל פי פרסומי היבואן בעלת יכולת לנידוף מלא של גשם וריחות) רצועות הידוק במותניים ובזרועות להתאמה מושלמת, התאמה מלאה לכל מכנס רכיבה חורפי/קיצי וכיסים חיצוניים ופנימיים וכיס (פאוצ') אחורי פריק היכול לשמש גם כתיק כתף.
במעיל קיימת אפשרות פירוק השרוולים לימי הקיץ (קיים אך לא מומלץ לרכוב עם מעיל ללא שרוולים)
במבחן זה שימש המעיל כמעיל חורף לכל דבר ועניין ובשימוש קבוע ויומיומי במשך שלושה חודשים.

חוות דעת
בטרם אתחיל בסקירתי על המעיל חשוב לציין ולהדגיש כי המעיל הינו מעיל רב עונתי ולא מעיל חורף קונבנציונאלי והתרשמותי ממנו מתייחסת "ליכולות החורף" שלו.
המעיל בנוי משלוש שכבות כאשר השכבה החיצונית מבד קורדורה עבה אך נעים וגמיש שבהחלט עמד בהגדרות ובמבחן הגשם. השכבה אמצעית עשויה מניילון שמהווה את הבידוד המוחלט ומונעת כל אפשרות של חלחול מים לגוף הרוכב גם בגשם כביר כפי שחווינו בינואר ושעל הדרך הפך את נתיבי איילון לתעלת "לה מאנש".
השכבה התחתונה והחשובה מכולם הינה בטנה תרמית נעימה ומחממת שביצעה את תפקידה בשמירת חום הגוף ותחושת חמימות גם בתנאי קור "לא סימפטיים" ( חודש פברואר, 02:00 לפנות בוקר משכונת גילה בירושלים ועד לת"א).השכבה החיצונית מצוידת בזוג כיסים מוגני מים בעלי סגירת קלפה המאובטחת בסקוצ' ובזוג כפתורי נעיצה. באזור החזה ומשני צידיו ניתן למצוא יריעות בד פריקות שמתחתן המצא בד רשת לאוורור יעיל בעת השימוש במעיל כמעיל קיץ. בגב המעיל מצויים זוג רוכסנים נוסף שבפתיחתם ישמשו ככונסי אויר לרשת המצויה תחתם. השרוולים מצוידים ברוכסנים ארוכים ודו-כיוונים המאפשרים את הכנסת והוצאת הידיים באופן נוח ויעיל ויתרה מכך פתיחת הרוכסן מכיוון המרפק לכיוון כף היד יגלה שוב בד רשת שנועד לאוורור וחדירת אויר בתנאי רכיבת קיץ.
פנים השכבה החיצונית בנוי מבד פוליאסטר איכותי שלמרות תכונותיו הסינטטיות התגלה כנעים ובעל תחושת קרירות במגע ישיר על העור.

ניכר במעיל שהושקעה בו מחשבה ותשומת לב מלאה בנושא תפירה, רוכסנים והסקוצ'ים. ניכר על הרוכסנים שהם באיכות גבוהה וכל ניסיונותיי להתעלל בהם בפתיחות מרובות ואגרסיביות לא פגמו באיכותם ועמידותם.
החשש העיקרי שלי מהמעיל היה כבדות וסרבול עקב מבנה "הטורינג" שלו אך חשש זה התבדה במהירות והמעיל הוכיח את עצמו כנוח להפליא. לאלו מאיתנו שאוהבים להפוך את המעיל למחסן ציוד תשמחו לגלות כי הבטנה התרמית מצוידת בכיס מסמכים רחב בצידה השמאלי, בצידה הימני כיס צר לטלפון נייד מה שלא אפשר את הכנסת הגלאקסי לתוכו. זוג כיסים נוסף ישנו גם בפנים המעיל לשם אחסון במהלך רכיבה ללא ביטנת הגשם והבטנה התרמית. בגזרת המיגון מצויד המעיל במגנים באזור הכתפיים, מרפק ומיגון גב קשיח ואיכותי במיוחד.
לסיכום למרות טעמי האישי ונטייתי למעילי עור קצרים וספורטיביים זכה המעיל לציון גבוה בשל כל היתרונות והתכונות שציינתי: בידוד מצוין, שימושיות, ואיכות גבוהה.

ציון דו"ג ריפוטר: 9
מחיר לצרכן: 1,849 ש"ח
יבוא ושווק : כלבוטקס

מכנסי רכיבה: MACNA מדגם ORBIT

לא רבים מהרוכבים בארץ עושים שימוש תדיר במכנסי רכיבה. כחובב מושבע של האביזר בחרתי הפעם במכנס דגם ORBIT מתוצרת חברת MACNA.
המכנס בעל שכבה חיצונית מבד קורדורה שחור ועבה שעליו פסים מחזירי אור, שכבה תרמית פנימית פריקה ומגונים מובנים באזור הברכיים, השוק ולאורך הירכיים. המכנס מצויד כמובן ברצועות הידוק במותניים, ולשונית חיבור בעלת רוכסן לחיבור המכנס למעיל הרכיבה.
במהלך המבחן נבחנו עמידות המכנס בגשם שוטף, בידוד קור בתנאי רכיבת לילה, ונוחות בשימוש יומיומי ולאורך כל היום.

חוות דעת
כאשר רוכשים מכנסי רכיבה קיימת חשיבות גבוהה לנוחות הן במהלך הרכיבה והן בסופה. מעיל רכיבה מוסר בתום הרכיבה אך המכנס יישאר עלינו פרק זמן ארוך יותר ולכן אני רואה בפרמטר הנוחות נדבך חשוב לא פחות מיכולות הבטיחות של הפריט.
המכנס הוכיח את עצמו כנוח להפליא ולראייה מספר הפעמים שרכבתי איתו ליום עבודתי ונשארתי בתוכו במהלך כל היום בנוחות רבה. המכנס בנוי משכבה חיצונית עבה ומוגנת מים שמושגת בזכות אריגה צפופה ביותר ומשכבה פנימית נעימה ותרמית שעושה את עבודתה נאמנה. ישנם זוג כיסים מוגני מים המאובטחים ברוכסנים. יעילות ועמידות הכיסים הועמדה בהצלחה למבחן ברכיבה בגשם שוטף. באזור הקרסול מצוי רוכסן איכותי וקשוח שבפתיחתו המלאה מאפשר את לבישת המכנס בנוחות ובקלות. אזור רוכסן זה מסוכך על ידי בד וסקוצ'ים המהדקים את שרוול המכנס על מגף הרכיבה ויוצרים אטימה מוחלטת לרוח.
רצועת ההידוק באזור המותניים מאפשרת התאמה מיטבית למבנה גוף הרוכב ולשונית אינטגראלית בעלת רוכסן תתחבר בשמחה למעיל הרכיבה שלכם.

בנושא המיגון מותקנים במכנס מגונים בעלי יכולת הסרה באזור הירכיים בברכיים ולאורך עצם השוק.רוכב ממוצע ושפוי היה רוכב בגשמי ינואר עם חליפת סערה אך אני לשם ההתרשמות התעקשתי לרכוב עם המכנס ללא כיסוי ניילון עליון (מכנסי סערה) ו… ניצחתי בכך שהגעתי למחוז חפצי יבש לחלוטין.
לסיכום חוות דעתי אבחר להתייחס ולהדגיש  שוב את יכולות המכנס בבידוד הקור ושמירת חום הגוף ובד בבד להקנות נוחות וגמישות במהלך העיסוק במהלך היום ומחוץ לרכיבה. מאחר והמכנס מוגדר כמוגן מים תפורות בו יריעות ניילון פנימיות מתחת לרוכסנים לשם הבטחת כושר האיטום, לאלו מאיתנו הנוהגים להטיל את מימיהם בעמידה וביד אחת מצפה הפתעה שבתחילה תהיה חמימה ונעימה ומייד לאחריה רטובה ומסריחה. פתיחת רוכסן המכנס לא תספיק ויש להסיט ביד הפנויה את יריעת הניילון לשם "שמירת איכות הסביבה". לסיכום מוצר איכותי בעל גזרה נוחה, בעל צבעים ועיצוב נאה לטעמי שאמליץ בפניכם שיהיה פריט חובה בגרדרובת ציוד המיגון שלכם.

ציון דו"ג ריפוטר: 9
מחיר לצרכן: 1,199 ש"ח
יבוא ושווק : אופנוסנטר

מסיכת/כובע רכיבה (נינג'ה) – BOOSRER

יש ימים כאלה במהלך הרכיבה שככול שנתלבש חם ואטום תמיד תהיה איזה רוח שובבה שתכה בנו באזור הצוואר או טיפת גשם מורדת שתחליק על מורדות הקסדה ולבסוף תיעצר ותתרסק לנו על העורף.
לשם כך הצטיידתי בכובע נינג'ה מתוצרת חברת BOOSTER הכובע עשוי בד כותנה נעים ואלסטי  שמונע חדירת אויר קר לגוף הרוכב  ואף מיטיב את ישיבת ואחיזת הקסדה על הראש. באקלים ארצנו בודדים הימים שיש בהם צורך ממשי בפריט אך למען אלו מכם שעושים שימוש תכוף יותר במוצר אעלה את סקירתי לגביו.

מאחר ועשיתי שימוש דל במוצר זה חוות דעתי לגביו תהה קצרה ועניינית. הפריט נוח ואינו מגרד/עוקץ את הפדחת והפנים. בהחלט ניתן לחוש כי המוצר אכן מבודד מקור ושומר על חום הגוף בפנים אך אליה וקוץ בה, מרכיבי המשקפיים שבייננו  יסבלו מעודף אדים על המשקפיים מאשר ברכיבה ללא מסכת הנינג'ה. בקיצור לאלו מכם שסובלים מקור או שהקסדה שלכם כבר לא נעימה בריפודיה הפנימיים לאור עלות ויעילות המוצר רוצו לרכוש אותו בהקדם, בתנאי שאין לכם משקפיים.
 
ציון דו"ג ריפוטר: 8
מחיר לצרכן: 79 ש"ח
יבוא ושווק: אופנוסנטר


  כפפות ומגפיים אני ממליץ למדוד כאשר אתם ישובים על גב הכלי עליו אתם רוכבים ונסו לתפעל את ידיות הכידון וכפתורי השליטה וכמובן כשהמגפיים לרגליכם תפעלו את רגליות הבלם וההילוכים. כנ"ל בנושא מעיל הרכיבה לבשו את המעיל הדקו אותו היטב ובחנו את הנוחות והגמישות בישיבה ובתנוחת רכיבה ולא רק כמקובל במחוזותינו אל מול המראה המותקנת דרך קבע בחנות.
 


דו"גרי סרטון תדמית:

גלריה

25 תגובות ל מבחן ארוך טווח לציוד חורף – חלק א'

  1. אתה בטח לא חי עם אישה.. אצלי הכל במחסן מרוחק מהבית.. היא לא נותנת לי להכניס את הציוד הביתה! כבוד גבר גבר.

  2. האמת, 20 שנה ותק, על אופנועים גדולים, מעולם לא השתמשתי במסיכת/כובע רכיבה. תמיד חשבתי שזה מסרבל, לא נוח, מציק וזז בתוך הקסדה. שיכנת אותי עונת חורף הבאה לנסות.

  3. 10 פעמים הלכתי לעבודה עם שני זוגות גינסים, וסווצרטים. פעמים חזרתי הביתה כי נרטבתי עד התחתונים. תכלס הציוד (כל ציוד) מאוד יקר לרוכב ממוצע שגם ככה קונה קטנוע לחסוך את מחירי הפחיות הגדולות ואת הדלק והתנועה. אבל אהבתי מאוד את הטור שלך. נראה לי שאצטייד לפחות במכנסיים כמו שהצגת פה, ראיתי בטורי צרכנות שלכם שזה ממש זול.

  4. ראיתי מחירים יותר מידי זולים ? אולי עודפים ? ממתין לתשובה האם זה משתלם.

  5. רכשתי כזה מעיל בדיוק (אותם פונציות) מבית BMW, עלה לי יותר מפי 2. חבל על הכסף שאפשר להשיג במחיר כמו שמוצג פה. תמונות יפות, שבת שלום.

  6. אהבתי את ההגשה והתמונות, אתה אמיתי ועם הרגליים על הקרקע, ברור ויהיר. יש מקום לטור כזה לעיתים קרובות יותר.

  7. כמעט 20 יום נסעתי בתחבורה ציבורית ובאוטו של אישתי.

  8. ALL THE GEAR ALL THE TIME

    כל הכבוד דורון! כתבה נהדרת, אבל גם חינוכית – צריך לרכב עם כל ציוד המיגון כל הזמן. מכנסי רכיבה הם חובה – מחקרים מראים (ממשלת אוסטרליה למשל) כי ציוד רכיבה ומכנסים בפרט מורידים את הסכוי של רוכבים לשברים פתוחים ושברים בכלל בעשרות אחוזים.

  9. גם אני כמוך חובב מעילי עור ספורטיבים אך לאור התרשמותך מהמעיל שווה הגעה למרכז להתרשמות.

  10. האם במהלך המבחן היית לבוש במכנסי הרכיבה במשך יום עבודה שלם? והאם לא חשת א נוחות ו/או עקצוצים? בכל זאת מדובר במכנס קורדורה רב שכבתי

  11. פנייה לכלבוטקס ואופנו סנטר.
    האם יש בכוונתכם לבצע מבצעי סוף עונה על הפריטים שנדגמו?
    אני מזדהה עם חוות הדעת של דו"גרי מהמוצרים אך המחירים עדיין גבוהים לכיסי.

  12. המעיל נראה אחד על אחד כמו מעילי BMW.
    רק שמעיל כזה עולה בדלק מוטורס כמעט 4000 ש"ח.

  13. כתבה עניינית וממצה, שמחתי לראות שהתרשמותך מהמעיל טובה.
    המעיל הנ"ל זכה גם בציונים דומים במבחני ציוד בחו"ל והוכיח עצמו כעסקה מעולה.

    השנה הבאנו אותו לטעימת השוק הישראלי ונוכחנו לדעת שיש הרבה שאוהבים את הסגנון של האדוונצר טורינג.
    מאחר והחורף מאחורינו הוא יגיע רק לקראת החורף הבא (10/2013)
    מחירו יהיה אטרקטיבי יותר ויעמוד על כ1500 ש"ח גם מכנס תואם יגיע ויעמוד על כ 1100 ש"ח

  14. אני שב ושואל האם עכשיו קיים איזה מבצע על המעיל או שכל המלאי לעונה זו אזל? אני צריך מעיל במידה XXL

  15. תגובה ל-4 נהרי יהודה: אני באופן אישי לא אבחן קסדת 3/4 ולא קסדה נפתחת. ההתייחסות שלי לבטיחות היא מירבית ואני רוכב וממליץ לרכוב עם קסדה שלמה בלבד.
    תגובה ל-6 ירמי גל: בזמן הקרוב נחל באתר לסקור את הנושא וכתבה תעלה בעתיד.
    תגובה ל-10 אילן: אכן היו ימים ולא מעטים שלבשתי את המכנס במהלך כל יום עבודתי ומעבר לרכיבה וחוות דעתי הייתה תחושה "כמו הג'ינס הישן שהוא הכי נוח לנו".
    תגובה ל-13 כרמית: אני ממליץ לך בחום לפנות ליבואן ולברר את הנושא מולו.

    בברכת רכיבה זהירה ומהנה.

  16. לצערי אין מעילים במלאי במידה הזו.
    לקראת החורף הבא יהיו כל המידות במלאי ובצבע נוסף.
    מידה XXL היא גדולה בדגם זה.
    מידה L מתאימה לרוכבים בגובה של1.75 +- על 85 קילו +-
    מידה XXL תתאים למישהו מעל 1.85 ששוקל 100 קילו ומעלה

  17. כשלובשים את הכפפות ביום גשום יש להכניסן מתחת לשרוולי המעיל- אחרת הזרוע נרטבת עד למרפק.

  18. עד לפני שנה וחצי היתה חנות: רני. שעסקה בסחורה משומשת. אם היה לי כסף "הייתי מרים את הכפפה" ופתח חנות כזו המאפשרת לרכוש ציוד משומש במצב חדש ובמחירים נוחים. באיזור מרכז "לה האל" סביב כיכר מוזאון פומפידו בפריז יש ארבע חנויות כאלו של מוצרים ממש ממש טובים. חגגתי שם.

  19. כי כשלא מודדים טוב או נשבים בקסמי דגם מסויים שלא מתאים – נרטבים. לכן אני מסכים איתך כי יש למדוד ביסודיות כל פריט ופריט. אכן אבדוק את עניין מכנסי הרכיבה למרות שזה נראה לי מסורבל ביותר ועוד להסתובב איתם יום שלם.

  20. אצלנו בירושלים יש אימרה: כי בעת רכיבה חורפית: מראש תפחית עשר מעלות מהתחזית הרשמית בטלוויזיה וברדיו. קבעתי לעצמי קו: 18 מעלות. מתחת לזה מבחינתי ציוד חורף מלא. ואני משתמש די הרבה בכובע נינג'ה פשוט ולא מרופד.

  21. הכי חשוב לרכב בזהירות, לאט, לשמור מרחק ולבלום בעדינות כדי לא לקרוע את איזורי הגוף השונים במפגש עם הכביש. בברכת אביב נעים ופורח ולאט לאט בלי להשתולל למרות שכבר הסתיים החורף- תמיד לאט ובזהירות.

  22. אין עליך למרות הציוד שיש לי עשיתה חשק ללכת ולקנות עוד
    בסוף אישתי תאסור עלי לקרא את הטור שלך .אתה משביח מטור לטור ישר כח

  23. גידי תודה על המשוב.
    אני מצפה ממך שתמשיך להתאמן ולשפר יכולות.
    הרכיבה שביצענו יחד היא רק טעימונת על קצה המזלג.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל