fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70

ילדים לא שוכחים

ילדים לא שוכחים

סחריה גיא

צילום: יח"צ

20 – זהו המספר העגום של הילדים שמתים מדי שנה באירופה לאחר שנשכחו ברכב. למרבה הצער, התופעה מוכרת גם בישראל וגבתה רק בשנה שעברה את חייהם של 3 ילדים.

לפני כשנה מותג הרכב אופל יצא בתחרות אינטרנטית בשם "Opel Smart Options project", שבמהלכה התבקשו המשתתפים להציע פתרונות ורעיונות לתעשיית הרכב כדי למנוע מקרים כאלו, כאשר הרעיון המנצח יזכה להפוך למציאות. 1,350 רעיונות הוגשו כאשר 70 מתוכם עלו לגמר ורק אחד כאמור זכה.

 ההצעה שזכתה בתחרות הייתה של קני דווליגה, אב לשניים מבלגיה, שהציע רעיון חדשני שעשוי לפתור את בעיית ההורים השכחנים. לפתרון שלו הוא קרא "גבריאל", על שם המלאך, והוא בעצם פיתרון טכנולוגי בעל שני רכיבים. האחד הוא סוג של ביפר שמתחבר למפתחות הרכב, והשני נמצא במושב התינוק ברכב ומצויד בחיישנים שיודעים לזהות משקל שמופעל על הכיסא ולמדוד את טמפרטורת הרכב – ברגע שמחזיק המפתחות לא נמצא בקרבת הכיסא ובכיסא יושב תינוק, מופעלת אזעקה בביפר. במידה שההורה לא חזר כי יש לו רק עוד משהו אחד קטן לקנות והטמפרטורה ברכב עולה מעל ל-28 מעלות, שוב מופעלת אזעקה בביפר. אופל פיתחה את הקונספט של דווליגה והתקינה אותו ברכבו הפרטי, ובעתיד מתכננת החברה לייצרו ולשווקו להמונים.

5 תגובות ל ילדים לא שוכחים

  1. כל פעם בחדשות (בקיץ בעיקר) ששומעים על זה אני מתפוצץ, נראה כיוון טוב לפתרון.

  2. ברור שהאחריות נופלת בראש ובראשונה על ההורים והנהגים, אבל כמו שפיתחו מערכות יציבות והגנה מפני שאר טעויות אנוש, כל היצרנים צריכים לפתח משהו כזה. ולא רק אופל.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל