מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

דיאלים 204 על 35
ברקום
קאברג שחורי 205 על 35
בנלי שורת MENU
עופר אבניר קוביה שמאל
טריומף קוביה
קונה אופנוע
הארלי שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
סטפן
תמוז
לרט
בנלי שמאל עליון
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
ברקום שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

LS2 – Arrow C Evo דוגרי טסט ארוך טווח

LS2 – Arrow C Evo דוגרי טסט ארוך טווח

צילום: אריק רוזנבלום

כתב: נמרוד בוקר

את לרט אנחנו מכירים זמן רב. אחד מבתי העסק הוותיקים בסצינה, וידוע בציוד טוב שעושה את העבודה במחירים השווים לכל כיס.

בעולם האופנועים, איפשהו בסקאלה נמצאים לא מעט רוכבים, שעם השנים אתה מבין שהם קרבנות אפנה.
וצריך להיות אחד כדי לזהות אחד לא?

שנים של ניסיון אמפירי עם הקסדות הכי יקרות והכי נחשבות, חליפות רכיבה מדגמים מתקדמים ויקרים ושאר ירקות, גרמו לי להבין ביום בהיר אחד שאני בסה"כ קרבן אפנה. היום אני רוכב עם חליפה מצוינת שעלתה לי לפני 7 שנים לא יותר מ- 3,000 ₪, מגפי רכיבה מפירמה עלומה שמחזיקים אצלי כבר יותר משש שנים, חלקן של רכיבה מאומצת במסלול ובכביש ושהקצה הקדמי של הסוליות משוייפות מהאספלט. אבל בקסדות לא חסכתי. עד היום על שואי X-Spirit – כי על בטיחות לא מתפשרים.
נושא הקסדות עומד היום למבחן, כשלידנו מגיע דגם הקרבון של יצרן הקסדות LS2 הספרדי.

LS2 מתגאה בעיצוב חדש של מעטפת הקסדה, שפותח בשיתוף פעולה עם רוכבי המוטוGP והמוטו2 הממומנים על ידה. העיצוב כולל מפתח קסדה גבוה במיוחד, המאפשר מרחב ראייה נדיר במצב רכינה (בעיה מוכרת למי שמנסה להוריד את הראש אל מתחת למשקף האופנוע במהירויות גבוהות), משקף עבה במיוחד בעובי של 3 מ"מ שעבר טיפול נגד שריטות והיווצרות אדים אליו משודך משקף נוסף נגד אדים לימי החורף. אפון קל להרכבה ופירוק לוויסות האוויר הננשף אל מתחת לקו האף למניעת אדים על המשקף, ומנגנון פירוק והרכבה מהירים למשקף, בבואך לפרק את משקף היום לטובת רכיבת לילה. סנטרון בד פריק למניעת חדירת אוויר לקסדה מכיוון הסנטר, התורם בתורו להגברת השקט בקסדה במהירויות גבוהות. ריפודי קסדה נוחים לפירוק ולכיבוס העשויים מבד היפואלרגני השואב אליו את זיעת הרוכב ולא דוחה אותה חזרה אל פניו, ומאפשרים שליפה מהירה של ריפודי הלחיים במקרה של תאונה. (אחת הבעיות היותר מסובכות לחובש בבואו לטפל בפצוע תאונה זו הסרת הקסדה, בלי להזיז את ראש הנפגע. פיצ'ר מבורך). רצועה עם מנגנון סגירה DD. בנוסף מתגאה היצרן במשקל קל של 1300 ג', ומערכת אוורור מתקדמת לקרקפת הרוכב בימי הקיץ.

וכמובן, לוק הכי מגניב בסביבה, כי אין עיצוב שלוקח רשת סיבי פחם מצופה בלק. פשוט יפהפה.


למשקף שתי נקודות פתיחה, הראשונה מאפשרת רכיבה עם משקף מעט פתוח והשניה עם משקף מורם לגמרי. כשהמשקף במצב סגור הוא ננעל למעשה לתוך הקסדה וצריך ללחוץ על כפתור ייעודי לפתיחה, מה שמונע פתיחה בלתי רצויה של המשקף כשמסובבים את הראש לאחור במהירויות גבוהות. (לא מומלץ בכביש הציבורי כן?)

כבר בהתנסות ראשונה ביציאה מהחנות לכיוון הבית, דבר ראשון ומובחן הוא שקשה ממש להכניס את הראש לקסדה, ושבעצם מדובר במלחמה קטנה. בהתחלה חשבתי שלמרות שאני בעל מידת ראש M, אולי פה הייתי צריך לקחת מידת L. בן, איש המכירות האדיב של לרט, הסביר לי שככה הקסדה בנויה, והחלק המקשה על חבישת הקסדה דואג בהמשך לרכיבה מאוד שקטה. וככה, מלרט עד הבית, על קצה המזלג הבחנתי מיד בכמה פרטים: הראשון, ואני יכול לכתוב את זה בלב שלם, מדובר בקסדה מאוד שקטה. כנראה הכי שקטה איתה רכבתי ב-31 שנות רכיבה. שנית, מרחב הראייה הוא יוצא מן הכלל. אמנם טרם יצא לי לבדוק איך זה מתורגם למצב רכינה במהירויות גבוהות – נגיע לזה בהמשך. מה שבטוח שמדובר במרחב ראייה שממש חדש לי. דבר שלישי הוא האפקט שהקסדה יוצרת – כל מי שרואה אותה מיד מתרשם, לוקח ליד ובוחן מקרוב, וכמוני, אף אחד ממש לא מאמין לתג המחיר – 1,700 ₪, הרבה מתחת לממוצע קסדות הפרימיום בשוק.

אז באמת, אחד יכול להיות קרבן אפנה, כמו שאני הייתי לא מעט שנים, ולשלם אלפי שקלים על מדבקת פירמה מוכרת עם שם שנשמע מגניב, או שהוא יכול לבדוק מה הוא קונה מעבר למדבקה, עם איזה רכיבים מגיע הציוד, וכמה עולה חבילה דומה אצל שאר המותגים. מצד שני, אומרים שעל בטיחות אין פשרות, ופה חובה לדאוג שיהיו אלו הבטחות עם כיסוי – כי הראש שלנו הרבה יותר חשוב מכף הרגל. אז בשבילי, תו תקן של 4 כוכבים של שארפ מספיק טוב כדי לרכב בבטיחות.

בהמשך נבחן את הקסדה בשימוש יום יומי, נבדוק מה רמת השחיקה שלה ואיך היא מתנהגת בשלל מהירויות ותנאי רכיבה שונים. אתם מוזמנים לשלוח לנו שאלות בנוגע לקסדה ונענה עליהן בסיקור הבא.



23 תגובות ל LS2 – Arrow C Evo דוגרי טסט ארוך טווח

  1. כבר הרבה זמן.
    בהתחלה היא הייתה החברה היחידה שהיו ברשותה קסדות בצבעים של נשים ובמידות עבורנו.

  2. ברמזור רואים רן אותן.
    אני מרוצה וגם ממליץ מאוד.

  3. גם לי יש לרט, אחרי שנה מרגישה אחלה, היו לי תמיד יקרות בעיקר שואי ואראי לאורך השנים. מעדיף כל שנתיים להחליף ולא כל 4 או 5.

  4. כלקוח ותיק של LS2 ולרי, לדעתי הסוד הוא במוצר טוב במחיר הוגן ובעיקר השירות של לרט: תמיד שמחים לעזור, להסביר ולקחת אחריות.

  5. זה למה עדיף מותגים
    חוץ מזה, מי רוצה קסדה שכל פעם צריך להילחם כדי להכניס את הראש?

  6. שמתי לב שזהו מותג הקסדות הפופולרי ביותר בתל אביב.
    מדדתי את דגם FF397 עם משקף שמש מובנה ופינלוק נגד אדים, לא נופלת בנוחותה מהשואי שלי. מתכוון לרכוש אותה בחודש הקרוב.

  7. ממתי איכות הקסדה נמדדת רק ביופי או בנוחות?

  8. בעיקרון אתה צודק נוחות ויופי זה אינדיבדואלי
    ולגבי בטיחות, 4 כוכבי שארף זה בהחלט אומר הרבה במיוחד למפלציקים.

  9. מה מחיר של הדגם הזה כי לls2 יש קסדות ב200 ש"ח ומשקל של 5 קילו ואלה בעצם הקסדות שרואים אותם

  10. קסדות LS2 הן מהקלות בשוק. מקסימום קילו וחצי לקסדה שלמה הבסיסית ביותר.

  11. נו אז מה אם יצור סיני? יש פה רמה. 99 אחוז ממה שיש לך מיוצר בסין.

  12. יש בעייה להתקין אוזנייות במקום בתוך הקסדה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל