fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן

סקר שוק: קסדות נפתחות

סקר שוק: קסדות נפתחות

בחן מיקי כהן | צילום: אדם בלנגה, אריק רוזנבלום

ראשית הסבר חשוב – לכל אדם צורת ראש משלו – כלומר, קיים מצב בו קסדה מבית היצרן פלוני לא תתאים לצורת הראש של אלמוני. לכן, גם אם קראתם את חוות הדעת שלנו לגבי קסדה מסוימת, וכבר החלטתם שמצאתם את בחירת לבכם, חובה עליכם לגשת לחנות בה מוכרים את הקסדה ולמדוד בזמן אמת על הראש שלכם.

מרבית יצרני הקסדות מציעים לפחות דגם אחד של קסדה נפתחת או "מודולרית" (בשפה מקצועית יותר). התצורה המודולרית, מועדפת בין השאר על רוכבי אדוונצ'ר רבים. יצאנו לבדוק מה מציע חלק מהשוק ומה מאפיין את הדגמים השונים.

הקסדות הנפתחות שלוקחות חלק במבדק הבא מציעות:

1. מנגנון סגירה מסוג ראצ'ט המועדף על רוכבים רבים, אך נחשב לפחות בטיחותי ממנגנון ה-DD שמגיע מעולם המסלול התחרותי ומאפיין קסדות סגורות ספורטיביות.

2. משקף שמש מובנה ומנגנון PinLock למניעת אדים.

3. ריפודים היפואלרגנים הניתנים לפרוק מלא ולניקוי.

 


Schuberth C3 Pro

הקסדות של היצרן הגרמני שוברט, נתפסות בקרב רוכבים רבים כ-"רולס רויס" של הקסדות הנפתחות.

הדגם הבכיר* בהיצע החברה, Pro C3 שמו, תוכנן כדי לשפר את קסדת ה-C3 המקורית, שהייתה גם כך אחת הקסדות השקטות והמתקדמות ביותר טכנולוגית שניתן לרכוש.
*ה-C4 הוצגה לאחר הכנת הכתבה.

ספוילר אחורי מובנה במבנה החיצוני של הקסדה אשר עבר בדיקות במנהרת רוח ותפקידו להסיט אותה, יחד עם תכנון ארגונומי לריפוד הצוואר – ה-C3 Pro מציעה תכונות אווירודינמיות הנחוצות ברכיבה במהירויות גבוהות, ואטימות גבוהה שמקנה ציון גבוה במבחן השקט הכללי בתוך הקוקפיט.

התחושה היא ש-Schuberth התאמצו מאוד על מנת לייצר קסדה שתהיה נוחה ושקטה – אנחנו מרגישים שהצליח להם.

ל-Schuberth C3 Pro פתח אחד לכניסת אוויר בסנטר, 2 פתחים בראש הקסדה בעלי 3 אפשרויות פתיחה שונות וללא פתחי יניקה מאחור. רכבתי גם בימי סוף החורף ותחילת האביב וגם בימי שרב, אני יכול לדווח על הרגשה נעימה מאד.

הערה למרכיבי משקפי ראייה – הרגשתי חוסר בתעלות הריפוד לזרועות של המשקפיים. לי אישית, היה קשה להרכיב את המשקפיים לאחר חבישת הקסדה

 
מאפיינים נוספים:
• 2 גדלים של קליפה.
• הקסדה נבחנה במנהרת רוח והיא מכוונת ליותר downforce ולהפחתת התנודתיות.
• רמות הרעש בפנים הקסדה צומצמו ל -82DB במהירות 60 קמ"ש.
• ריפוד פנימי עשוי מחומרים נעימים למגע.
• אפשרות לפתיחת משקף בצד ימין ושמאל.
• מנגנון משקף השמש נוח ואווירודינמי וממוקם בתחתית הקסדה.
• משקל 1570g +/-50g למידה M.
• EPS משופר עם אנטנות משולבות SRC-System אשר משפר טווח רדיו Bluetooth*.

SRC – מערכת תקשורת מובנית:
אחד המאפיינים הייחודיים ל-Schuberth היא מערכת התקשורת הייעודית Schuberth SRC-System, שנולדה כתוצאה משיתוף פעולה עם חברת Cardo.

הקסדה כוללת הכנה מובנית לדיבורית (שנמכרת בנפרד). לטובת קליטת רדיו מעולה, צוידה ה-C3 בזוג אנטנות משולבות בקליפת הקסדה. 

ה-C3 Pro נבחנה במבחן הבטיחות של Sharp וזכתה ב- 3 כוכבים.

בנימה אישית:
רכיבה עם ה- C3 Pro היא בגדר של ללכת עם ולהרגיש בלי. הקסדה מרגישה קלה על הראש ומצליחה לסנן את רוב הרעשים כך שלא צריך לשקול שימוש באטמי אוזניים ברכיבה. ה-Pro היא אחת הקסדות הנוחות ביותר שחבשתי. הריפוד מרגיש נוח, איכותי, נעים ומלטף את הראש. רמת הגימור היא מהגבוהות ביותר ולמרות אזהרות רבות שקיבלתי מ"יודעי דבר" היא גם די מאווררת.
חבל רק שלא כל כך חשבו על חובשי המשקפיים – קשה להרכיב אותם כאשר הקסדה על הראש. 

משפט סיכום: איכות גרמנית ללא פשרות – אנחנו אהבנו. 
החל מ- 3,200 ש"ח 
 

Schuberth C3 BASIC

ה- C3 מיוצרת כבר הרבה שנים, ולמרות קיומה של ה-C3 Pro אין ליצרן כוונה לאפסן דגם זה – על מנת להציע ללקוח קסדה עם מאפיינים דומים לקסדת הפרימיום, אך במחיר נגיש יותר.

ה- C3 מאבדת את הספוילר המובנה שקיים ב-C3 Pro, פתח האוורור העליון מכיל תעלה אחת במקום 2 ואין אפשרות להתקין את מערכת ה-SRC. חוץ מאלו, נקבל קסדה דומה מאוד ל-Pro, אך במחיר הנמוך בכ-1,000 שקלים – הבדל משמעותי במחיר. 

הקסדה מרגישה כבדה יותר מה-Pro ופחות מאווררת, אך עדיין שומרת על רמת גימור גבוהה מאוד. זו יכולה להיות קסדת חורף מצויינת במחיר סביר.

משפט סיכום: אם מחפשים קסדה לימים הקרים במחיר נוח, שווה להכניס את ה-C3 BASIC (
קלאסי) לסל האופציות. 
החל מ- 2,300 ש"ח 
 

Shoie NeoTec

ה"נאו-טק" היא הנציגה של שואי במאבק השליטה על סגמנט הקסדות הנפתחות מהדרג הגבוה. 

בפיתוח הקסדה הושקעה טכנולוגיה רבה, כולל מבדקים במנהרת רוח – כדי לשמור על הסטנדרט הגבוה אותו התרגלנו לקבל בקסדות מבית היצרן. שואי ייצרה קסדה קומפקטית, אווירודינמית, שקטה וקלת ומשקל יחסית לסגמנט. 

מאפיינים:
• 4 גדלים של קליפה.
• ריפוד פנימי עשוי מחומרים נוחים מאוד.
• אפשרות לפתיחת משקף אך ורק מצד שמאל.
• משקל 1565g למידה M.
• מקום יעודי לרמקולים לדיבורית.
• שיתוף פעולה עם חברת Cardo ומערכת SHO-1 (בתוספת תשלום).
• PinLock המגיע עם הקסדה בעת הרכישה.
• ספויילר הממוקם ליד מערכת ההרמה של הקסדה על מנת לבטל מערבולות רוח ולשפר את השקט. 

אוורור:
הקסדה כוללת מערכת אוורור מכובדת – פתח כניסת אויר בסנטר, 2 פתחים בראש הקסדה עם 3 אפשרויות פתיחה ופתח יניקה מאחור הניתן לפתיחה או סגירה.

גילוי נאות – ה- Neotec משמשת אותי כקסדה יום יומית כמעט כשנה ואני שמח לבשר כי גם בימי הקייץ החמים תעלות האוורור בתוך הקסדה עושת את עבודתן נאמנה.

ה- NeoTec נבחנה במבחן של Sharp וזכתה ב-4 כוכבים.

ה"נאו-טק" זכתה במכרז של כוחות הבטחון ונבחרה לקסדה המשרתת את היחידות הרכובות, ובצדק – זוהי קסדה שנוח להיות איתה שעות רבות, היא נוחה מאוד, בעלת משקל קל ביחס לסגמנט, מאווורת ומציעה רמת גימור גבוהה. קצת חבל שאת המשקף ניתן לפתוח רק עם יד שמאל.

משפט סיכום:
תמורה מצויינת למחיר. בשואי כמו בשואי – יודעים לייצר קסדות מוצלחות. 
החל מ- 2,800 ש"ח 

 

 

Kabuto Ibuki
סוף סוף קסדה נפתחת שמרגישה קלה כמו קסדה סגורה. למעשה, טכנולוגית היצור של Kabuto – המותג היפני הוותיק שעשה עלייה בשנה האחרונה לישראל, הופכת את ה-Ibuki לקלה יותר מקסדת המרוצים הסגורה של היצרן, ה-FF5V. 

קצת בהרחבה על המותג: 

קבוטו נוסדה בשנת 1982 והיא אחת היצרניות המובילות ביפן. במקורו, השם קבוטו היה שייך לקסדות שחבשו לוחמי הסמוראים. החברה חרטה על דגלה לשמר את המסורת של לוחמים אלו, שהתבטאה בכוח פיזי וכח סבל, מיומנות לחימה ואיכות בלתי מתפשרת. 

 

ה-Ibuki מצויידת במנגנון PinLock יחודי ל-Kabuto, והוא מעניק לקסדה שדה ראיה גדול במיוחד.

מאפיינים:
• 2 גדלים של קליפה.
• ספויילר מובנה בקסדה להפחתת התנודתיות.
• ריפוד פנימי עשוי מחומרים נוחים מאוד.
• מקום מובנה במשקף ל-PinLock יחודי ל-Kabuto.
• אפשרות לפתיחת משקף מהאמצע – פטנט יעיל וחכם.
• משקל 1720g +/-50g למידה M.
• מקום יעודי לרמקולים לדיבורית.
• ספויילר הממוקם ליד מערכת ההרמה של הקסדה על מנת לבטל מערבולות רוח ולשפר את השקט. 
 
 
 
אוורור:
ל-Kabuto Ibuki מערכת אורור יעליה מאוד עם פתח כניסת אויר בסנטר, 2 פתחים בראש הקסדה עם 2 אפשרויות פתיחה ופתח יניקה מאחור הניתן לפתיחה או סגירה.
 
מאפיינים נוספים: 
קסדה נפתחת שמאוד יציבה על הראש בכל מהירות, הודות למערכת ייצוב שפותחה כפטנט בלעדי ורשום ע"י הייצרן ע"מ לייצב את ראש הרוכב בכל מהירות , רואים שהקסדה נבנתה ומתאימה במיוחד לנסיעה באופנועים גדולים ובמהירויות גבוהות . 
 
מבחינה בטיחותית הייצרן בנה את הקסדה עם 2 אזורי ספיגה נפרדים, בחלק העליון והתחתון של הקסדה המקטינים מאוד את עוצמת הפגיעה. 
 
הבהרה, שארפ הוא גוף אנגלי הבוחן רק קסדות הנמכרות באנגליה. קבוטו, לא משווקת באנגליה ולכן לא נבחנה.
קבוטו הוא מותג פרימיום יפני המייצר את הקסדות שלו במפעליו ביפן.
האיבוקי ללא ספק קסדת סופר פרמיום של מותג על יפני ששווה בדיקה למי שמחפש קסדת סופר פרמיום . לאחר שמתרגלים למנגנון פתיחת הקסדה, מתגלה קסדה סופר איכותית, בנויה מעולה ואחת שנותנת תמורה מצויינת למחיר.
 
משפט סיכום: כאמור Kabuto הוא מותג חדש בארץ אבל וותיק מאוד בעולם, שבהחלט נותן מענה לקסדות סופר פרמיום יפניות במחירים תחרותיים, דגם ה-Ibuki ודגמי החברה הנוספים כבר מוכנים. 

החל מ- 3,390 ש"ח 

 

 

AGV Compact

הנציגה של ענק הקסדות האיטלקי. לאחר שנים בהן ייצרה דגמי FLIP-UP לא רעים, אך גם לא מדהימים, חוזרת AGV למשחק עם קסדה חדשה – קומפקט שמה, שמרגישה יותר "שלמה" וכמוצר שהתגבש. אולי אלו הצביעות החדשות, אולי הטכנולוגיה שהושקעה, מה שבטוח – יותר ויותר רוכבים (שרוכבים על סוגי דוגי"ם שונים) בוחרים בקומפקט להגנה על הראש. מבחינת בטיחות מדובר באחת הקסדות המודולריות בעלות הציון הגבוה ביותר במבחני שארפ – 4 כוכבים שלמים מקבלת הקומפקט (תקן של קסדה מלאה) בעיקר בזכות זוג פינים הנועלים את החלק שנפתח – ברגע שהקסדה סגורה ונעולה, היא מוגדרת כמלאה לכל דבר. תכונה נוספת שבולטת בקומפקט היא מפתח הראייה המצוין שלה – מה שמקל על הסטת המבט אחורה לפני מעבר נתיב/עקיפה. 

אוורור:

הקסדה בעלת 2 פתחי כניסת אויר בסנטר, 2 פתחים בראש הקסדה ו-2 פתחי יניקה מאחור בתחתית הקסדה המאפשרים אוורור טוב.

 

רמת הרעש של ה-Compact היא סבירה. לא הקסדה הכי שקטה אבל כבר רכבנו עם קסדות רועשות יותר.

מכל הקסדות שבחנו, מצאתי את עצמי רוכב עם ה-Compact הכי הרבה. הקסדה שימשה אותי ביום יום לכל הרכיבות המנהליות וזה לכשעצמו אומר הרבה. הריפוד החדש ש-AGV יצרו לקסדה נוח מאוד, הקסדה מאווורת במידה מספקת. 

משפט סיכום: קסדת יום יום בטיחותית ומשתלמת.

מאפיינים:
• גודל אחד בלבד של קליפה.
• מנגנון נעילה מפני פתיחת הקסדה המאפשר בטיחות מקסימלית.
• ריפוד פנימי עשוי מחומרים נוחים מאוד.
• משקף מונע אדים.
• אפשרות לפתיחת משקף מצד שמאל בלבד.
• משקל 1800g +/-50g למידה M.
• מקום יעודי לרמקולים לדיבורית.
• ניתן להחליף מידה ע"י החלפת הריפודים.
 

החל מ- 1,899 ש"ח 

 

 

LS2 FF324 Metro

ע"מ לגוון ולאזן כמה שיותר את הסקירה שלפניכם, החלטנו לשלב גם אופציה מעט זולה יותר – כדי שגם רוכבים בעלי תקציב צנוע יותר יצליחו למצוא את מקומם ולא ירגישו מקופחים. ה-FF324 METRO היא קסדה נפתחת חדשה מבית המותג שישראלים אוהבים.

 

המטרו עשויה מתרכובת של כמה חומרים ביניהם פוליקרבונט וחומרים תרמופלסטיים נוספים. לקסדה ריפוד פנימי נשלף ורחיץ ובד נושם שאמור למנוע מהזיעה להישאר לנצח בקסדה. תעלות האוורור תוכננו כדי לאפשר זרימת אוויר יעילה וקירור (עד כמה שניתן) של פדחתו של הרוכב. 

מבחינת נעילה, ישנו בריח ממתכת שאמון על אבטחת החלק הנפתח. כמו כן קיים מעצור מסיבי כך שהקסדה לא תיסגר בטעות כאשר היא פתוחה. 

מאפיינים:
• 3 גדלים של קליפה.
• צבע זוהר בלילה לנראות מקסימלית.
• ספוילר להפחתת התנודתיות.
• ריפוד פנימי עשוי מחומרים נוחים.
• אפשרות לפתיחת משקף מהאמצע, יעיל וחכם.
• משקל 1750g +/-50g למידה M.
• מקום ייעודי לרמקולים לדיבורית.
 
אוורור:
ל-LS2 Metro פתח כניסת אויר בסנטר, 2 פתחים בראש הקסדה עם 2 אפשרויות פתיחה ופתח יניקה מאחור הניתן לפתיחה או סגירה. בנוסף לאלו, ל-Metro ארבעה פתחים בחזית הקסדה הניתנים לסגירה ע"י סוגרי פלסטיק המצורפים עם הקסדה, למען אוורור מקסימלי בקיץ.

החסרונות הבולטים של ה-LS2 Metro, הם רמת הרעש הגבוהה יחסית שהקסדה מייצרת, והעובדה כי ה- LS2 Metro לא נבחנה במבחן של Sharp. לגבי מבחני הבטיחות, יש להעריך כי העניין זמני בלבד – רוב הקסדות של החברה נבחנו ונבחנות במבדקי הבטיחות של SHARP. 

ברכיבה עירונית, לשם הקסדה מכוונת, הביצועים של ה-LS2 METRO לא רעים כלל. הקסדה מצטיינת באספקת אוורור, קל מאוד לפתוח את המשקף ואת הקסדה ורמת הרעש שהזכרנו קודם מפריעה פחות בשימוש עירוני. 

משפט סיכום: אופציה לא רעה כלל למאותגרי התקציב.
החל מ-950 ש"ח

31 תגובות ל סקר שוק: קסדות נפתחות

  1. להוציא את קבוטו כל היתר הם המותגים המוכרים. ישנם עוד יצרנים איכותיים המספקים יותר תועלת לשקל, כגון : LAZER (קסדת קרבון עם משקף מתכהה בשמש ששוקלת 1350 למידה L) או scorpion-exo ( קסדת אדוונצר-מודולרית) או SHARK (קסדה מודולרית עם ציון SARP מלא כמו קסדה full-face)

  2. ולא לפתוח אותה כלל. זה החיים שלנו.

  3. עם אתם משתמשים בקטנוע על בסיס יומי קשה מאוד להתנייד עם קסדה שלמה.
    אתם יכולים להתבשל בה.

  4. יש לי מחבר שהשאיר לי קסדה כזאת. תמיד צריך לפתוח את החלק העליון על מנת להלביש לראש ואז לסגור? אחרת זה מאוד לא נעים ומעט מציק בפנים. או שכל אחת עם האופי שלה?

  5. החזיקה לי חודשים של שימוש עד שהפינים זזו, הכל שם זול ולא פלא היא זולה. ראיתי את אותה הLAZER בשם אחר בדיוק אותה קסדה עם צביעה שונה, הבנתי שמישהו אחד בסין או במזרח עושה לכולם אותו דבר

  6. שעושים סקר עושים עד הסוף יש עוד 5 מותגים שלא טרחתם להכניס ולבדוק כנראה שהיד המשמנת כבר לא עובדת טוב

  7. עדי- לצערנו לא כל היבואנים מוכנים לשתף פעולה. לכן לא נבחן כל הצע הקסדות הנפתחות אשר נמכרות בארץ.
    יוגב- אצלי, באופן אישי, הקסדה נמצאת במצב פתוח כאשר היא לא על הראש, לכן אני חובש אותה כשהיא פתוחה. כאשר הקסדה סגורה, החבישה מתבצעת כמו כל קסדה סגורה אחרת.
    ליאור – אמביל הם היבואנים של שוברט בארץ והם גם נותי השרות לקסדה.
    בכללי, אני לא ממליץ לרכב עם קסדה נפתחת במצב פתוח אלא לפתוח לשם אוורור בעצירות וברמזורים.

  8. לפי מדד שארפ לבטיחות קסדות, מדובר בקסדות הנפתחות הבטיחותיות ביותר בעולם, עם אותו מספר כוכבי בטיחות כמו schuberth, רק במחיר של 1000-1500 שקל.
    מותגים כמו ls2 הם מותגים של קסדות סיניות זולות ביותר, נראה אחלה על הראש אבל במקרה של תאונה תגידו בייביי לפרצוף

  9. אתה בטח עובד באחת המתחרות, כי אם היית גבר היית מתחזרה לשמך. לומר "אבל במקרה של תאונה תגידו בייביי לפרצוף" את לא מבין שום דבר. אני זוכר את אחד מנהלי פורום 8 שנפגע בתאונת דרכים רצינית לפני 4 שנים ה-LS2 התפוצצה ל-2, וכלום לא קרה לו אז תתקדם.

  10. ישנן קסדות נפתחות בשוק, בתקינה אירופאית שלא נכללו בסקירה. LS2 מותג סיני נכלל בסקר בנשימה אחת עם שוברט?

  11. מה הקטע של לשלם הרבה? זה אומר שזה טוב רלי?

  12. הקסדות היקרות מובילות בעיקר בנושא הרעש, והריפוד החיצוני, לפעמים הם מתפרקות ומתפוררות יותר מהר(בגלל הבד והספוג המפנקים, שהם אמידים לפחות זמן). לקטנוען או אופנוען שרוכב במהירויות חוקיות, עניין הרעש כמעט ולא רלוונטי. החום הישראלי מנצח את כולם(כאן לא ברלין), פתיחת הקסדה ברמזור לא מאווררת כלום, ואז רוכבים עם קסדה פתוחה, שהיא יותר מסוכנת מקסדת 3/4 רגילה(בגלל הבליטות של החלק הפתוח שמורם למעלה). לכתב המשקפופר הנחמד, כל הרעיון זה לא להוריד את המשקפיים בכלל, ולחבוש את הקסדה כשהיא פתוחה(מצב 3/4), ואז מורידים וסוגרים. חוץ מזה למשקפופרים, גם כאלו שמעדיפים משקפי שמש בחורף, המשקפיים תופסות בחורף אדים, ואז בכל מקרה צריך לפתוח משקף, אז למה לשלם לחינם על טכנולוגיה למניעת אדים? מה שקובע בקסדות זה שלושה פרמטרים:1. המחיר, כמה שיותר זול יותר טוב, כי לא מפחדים לשרוט או לקשור לאופנוע(ההגנה לראש טובה אותו דבר בכולם). 2. מה שמתאים לתקציב צריך למדוד(אסור מגע ישיר בין הקליפה לעצם הגולגולת, לכן קרחים יותר רגישים לנושא ההתאמה). 3.משקל משקל ועוד פעם משקל, כי קסדה קלה זה כייף. הקסדות הנפתחות שוקלות יותר, הרבה יותר. הם גם יותר גדולות, ולכן יותר קשה לאחסן אותם בארגז. נכון לכל המותגים: מכה "קטנה" בראש, ושום קסדה לא תציל אתכם, אז כל הדיבורים על "החיים שלכם שווים מחיר יקר" זה פשוט בולשיט!!! כתבה חסרה וחובבנית. חבל.

  13. קניתי שם באלף יורו. קסדת סקורפיון. מעולה. מעיל עור קייצי. מעיל חורפי.איכותי. לאישה. טים.סט. דיבורית של מידלנד. ( לפניה היה לי טים.סט. של קרדו.. לא מוצלחת לצערי).
    ותיק בסיסי של אוגיו. אוירודינמי. בקיצור אלף יורו ומה יורו חזרה מס בשדה… תענוג.
    המעיל עור קייצי.של ארלנס.לבד עולה שלוש אלף בארץ..

  14. רכשתי סבל אחורי. וסבל צד של givi לsv2017.וסט v47nntfl.אחורי ו צדדי בצהוב שחור. כולל משענת גב לנוסע נוסף ולד ש נדלק עם לחיצת ברקס. ותיק פנימי שאפשר למלא ולדעת כמה הדיוק נכנס בארגז וסט מנעולים. הכל givi מקןרי.. גם עם מס של 1000שח. יצא לי זול יותר מבארץ..
    חנות באיטליה ספידווב. של בחור בשם סימונה. .speedweb italy

  15. קסדה נפתחת נועדה להקל על חבישתה, במיוחד למרכיבי משקפיים. רכיבה עם קסדה נפתחת במצבה הפתוח מסוכן הרבה יותר מרכיבה עם קסדת 3/4. אם בזמן תאונה/החלקה החלק העליון יתפס במשהו שום דבר לא יעזור

  16. לא, אני עובד בהייטק למען האמת, אולי אתה לעומת זאת עובד בls2 אחרת אני לא מבין את האובססיה להגן עליהם.. אבסורדי לחשוב שמוצר סיני איכותי כמו אירופאי, זה לא נכון בשום תחום, למה שעם קסדות יהיה שונה? ולכל אלה שאמרו "מבחן שארפ זה בולשיט" אשמח להסבר מנומק למה אתם חושבים ככה, ואיך אתם מבררים כמה בטיחותית הקסדה שלכם. ולא, כל הקסדות לא בטיחותיות באותה מידה, יש מבחני ריסוק למכוניות, אין שום סיבה שבקסדות משהו יהיה שונה מהותית.

  17. אין כל קשר בין מבחני ריסוק של מכוניות, שהם אמינים וטובים, לבין מבחני ריסוק של קסדות. בנושא הראש, השונות ענקית ממצב למצב, ומבחן שארפ בודק פרמטרים שרירותיים, רק לצורכי שיווק המותגים היקרים(בעיקר אלו שמוכנים לשלם לו). קסדות שעומדות בתקן, זה מה שחשוב, ואם הם זולות שעומדות בתקן זה סבבה. סליחה, השארפ הזה זה לפלצנים. יכולת הקסדה לספוג מכה חזקה, ולהישאר שלמה, לא רלוונטית, כי ראש האדם מסוגל לספוג פרומיל מזה. לפעמים דווקא זאת שתתבקע תסייע לספוג יותר אנרגיה. לכן ברוב המקרים העניין מסתכם בשתי שאלות פשוטות: 1.האם הקסדה ישבה על הראש(או שהתאונה גרמה לה לעוף מהראש)? כדי שקסדה תשב על הראש היא קודם כל צריכה להיות לפחות 3/4, ונעולה עם הרצועה. לפעמים שוכחים לנעול, אז בעניין הזה צריך להקפיד. בפרט כאלו שיש להם מנעול "קליק", אז לסגור, להקשיב לקליק, ולנסות למשוך, כדי להיות בטוחים שיש נעילה. 2.הדבר האחר הוא גודל הקסדה. כי קסדה גדולה עשויה להחליק מהראש, אפילו שמנעול הרצועה נעול. הרבה פעמים מורכבים חובשים קסדות שלא מתאימות להם בגודל, ואז גם אם זאת קסדה יקרה, היא לא תיתן שום הגנה. במכונית יש את הפח שסופג, יש את החגורות וכריות האוויר, ומרווח הספיגה הכולל של עוצמת הפגיעה בנהג מכונית נמדדת במטרים. בעוד שמרווח הספיגה בקסדה נמדד בסנטימטרים(בקושי). אז כן, בקסדות המצב שונה לחלוטין, מרווח הספיגה הוא קטנטן, ולכן משחק האפשרויות בבחירת החומרים לספיגה הוא מאוד מצומצם, ופלוס מינוס דומה ברוב הקסדות. שים לב שגם קל לשבור מפרקת, וגם זה לא קשור באיכות הקסדה, או מדד שארפ. קסדה מונעת רק פגיעות ראש מסוג מסוים מאוד, סך כל הסטטיסטיקה היא לרעת רוכב האופנוע באופן בולט ומשמעותי. במילים אחרות, אחוזי ההצלה של הראש בתוך קסדה כמעט ולא מושפעים מהאיכות שלה, ובלבד שתהיה קסדה תקנית על הראש, כשהיא במידה הנכונה, ונעולה כמו שצריך. לא צריך אובססיה כדי להגן על LS2, כי ממילא הממותגות עולות אלפי שקלים, מה ששום אופנוען שהוא נער, חייל, או סטודנט, לא יכול להרשות לעצמו. ככה בגדול. אנשים קונים אבן שנקראת יהלום, ומוכנים לשלם עליה מיליון, בסך הכל אבן!!! ככה זה עם הקסדות היקרות, סוג של תכשיט לנשמה.

  18. מעניין מדוע כולם חושבים שמוצר סיני הוא פחות ערך ? סין כיום היא המעצמה הכלכלית הגדולה ביותר בעולם . מה שהם יודעים לעשות הרבה מדינות לא מסוגלות לעשות ובאותו זמן גם להתחרות במחירים שלהם . יש מוצרים סיניים זבל , זה נכון אבל יש גם מוצרים איכותיים . פשוט צריך לבדוק כל מקרה לגופו .

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל