fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר

רוכבי שמשון ואחוות העמים – פרוייקט אחים לחיים

רוכבי שמשון ואחוות העמים – פרוייקט אחים לחיים

עמית משיח

צילום: אריק רוזנבלום

את שורשי האחווה ושיתוף הגורל בין העם הדרוזי והעם היהודי ניתן למצוא במאורעות; אלו של סוף שנות ה-20' של המאה הקודמת, אלו של אמצע שנות ה-30' ובלחימה האמיצה בקרבות העצמאות. מי שמתעניין בימים ההם יכול למצוא ברחבי הרשת הרבה מידע מאת ד"ר מילשטיין, במרחק נגיעה, בגוגל. על כל פנים – זו לא בדיוק השיחה האופיינית לה היית מצפה במפגש של חברי מועדון, הארליסטים עטויי עור ומתכת… ובעצם, למה לא? והרי הרוכבים הללו עטופים גם בנוסטלגיה – מן המפורסמות הוא אפילו, ממזמן… מחשבות פילוסופיות בזמן שהדעת משוטטת בעת הרכיבה ודיונים אינסופיים בזמן שעוצרים בצד הדרך – לחלץ עצמות.

באחד מאותם שיטוטים של הדעת, בשיחה בין שני חברי מועדון – נירו גולדברגר, לוחם בעברו, בוגר יחידה מובחרת ונשיא המועדון והישאם קבלאן, 4 שנים ביחידת נ"מ ועורך דין מצליח לפליליים ותעבורה; נסוב הדיון, באותה הזדמנות, על מהות ואופי הקשר המיוחד בין העמים – קשרי מסחר וחברה היו כבר מאז אותן שנות ה-20' המוזכרות, אבל עיקר הקשר ומקום המפגש האמיתי של בני ובנות הנוער קורה בגיל גיוס, בצבא. השיתוף בגורלות נצבע תמיד באדום, בפיח, באבל ובמצבות: "אחים בדם"… והם אומרים, השניים, מה פתאום רק על החרב – מהיום אימרו: "אחים לחיים"! – ורעיון נולד.

מפגש של בני הנוער מבית ג'אן ומגבעתיים – שכבות ט' ו-י', בסימן שיתוף, הרפתקה וכיף חיים – על מסלול הקארטינג שבבית שאן; מושלם… עיריית גבעתיים נרתמה לעניין – ראשונה הגב' עירית אהרונסון, מנהלת אגף החינוך ובעקבותיה נתן את ברכתו גם ראש העיר – מר רן קוניק. הבירוקרטיה צומצמה למינימום ההכרחי של דיונים וועדות וכשעלתה השאלה "למה קארטינג? – אין משהו יותר שקט ובטוח?" ענו השועלים של שמשון, בחיוך: מאחורי קסדות ועם שמחת התאוצה – אין חשיבות להבדלי גיל או מגדר, או כל דבר…עיקר המחשבה היא להפגיש ולהנגיש את נושא הנהיגה הנכונה והבטוחה לבני ובנות הנוער, לרובם – בפעם הראשונה בחייהם. הרעיון צלח והפרויקט יצא לדרך. אוטובוס יצא מבי"ס תיכון קלעי בגבעתיים, מלווה בשיירת קאסטומים מרשימה ועשה את דרכו צפונה – שם נפגשו התלמידים והתלמידות עם בני ובנות גילם מבי"ס תיכון מקיף בית ג'אן, משם – בכוחות משותפים – אל מסלול המרוצים… כמובן שהנוער געש, כמובן שהמנועים צרחו, כמובן שכולם נהנו… אל הפודיום הגיעו תלמידים משני בתי הספר – מנצח וסגן מבית ג'אן ומקום שלישי ומכובד לתלמיד מגבעתיים.

הקשר והחיבור שנוצרו, כמו גם ההנאה הגדולה של הקטנים וגם של הגדולים – מורות ומורים והרבה אופנוענים, תורגמו מייד למעשים – בשני התיכונים מדברים כעת כבר על שלושה מפגשים שנתיים… מישהו אמר ליגת תיכונים???

תודות גדולות מגיעות לגב' ניבין נג'ם, מנהלת מרכז נעורים שלוחת בית ג'אן, למר עלי סלאלחה, מנהל התיכון, להיבה ח'יר – רכזת הנוער וההדרכה של תיכון מקיף בית ג'אן – על העזרה הרבה בארגון וגם על פועלה כנגד האלימות כלפי נשים ולגדי סלע, המורה להיסטוריה מתיכון קלעי – על תפעול האירוע, הלכה למעשה.

תודה לאורי הכהן, מפקח התעבורה במשרד החינוך והארליסט בפני עצמו, תודה גדולה גם למוקי אדיב, המנהל והבעלים של 'מגה קארטינג בית שאן' וכמובן לרוכבים המסוקסים שבחבורה – רוכבי שמשון MC – מועדון עם חזון, ציוני.

5 תגובות ל רוכבי שמשון ואחוות העמים – פרוייקט אחים לחיים

  1. שמים את כל האגו בצד ועושים דברים טובים. עלו והצליחו

  2. נירו גם לי יש חבר דרוזי, ולא הייתי מעז לעשות שום דבר על חשבון הכסף הציבורי שלנו האזרחים.
    למשל זה היה הרבה הרבה הרבה… יותר יפה אילו הייתם עושים את זה עם ילדכם ועל חשבונכם בלבד…

    נ.ב. אשמח להצטרף לאירועים מוטורים כייפים (רק לא על חשבון המדינה, כי זה רק מעלה לנו את המיסים עוד יותר…)

    • יניב היקר , נעשה משהו טוב על ידי אנשים טובים שלקחו יום חופש על חשבונם , עיריית גבעתיים עזרה להרים את הפרוייקט מתקציב החינוך , כך שהכסף היה הולך למקומות אחרים. אנחנו האנשים הקטנים הרמנו משהו יפה ונכון מלמטה , (מה הקשר שיש לך חבר דרוזי , מה זה דרוזי מחמד? מה השטויות האלו) אלו ישראלים כמונו ועם היית קורא טוב היית מבין את המטרה שלנו , וכן בעזרת מערכת החינוך . והכסף המועט הלך לקירוב לבבות בין בני הנוער בדגש לפחות שנתיים לפני הגיוס. עכשיו אני יגיד לך משהו יניב ,ולאור התענינותך להצטרף לארועים מוטוריים אחד כמוך עדיף שתשב בבית ,נגמרו המבצעים במקדחות "מקיטה"

    • נירו היקר, כנראה שעיריית גבעתיים צריכה עוד יותר להעלות לך את הארנונה, גם אני עושה קירוב לבבות (בשביל זה הזכרתי שיש לי חבר דרוזי)אבל מכיסי הפרטי ולא על חשבון הציבור כמוכה, לסיום מי האיש\אישה שאישרו את זה על חשבון הציבור ??

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל