fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70

מדור משפטי: אכיפת מהירות – ממל"ז, דבורה, מצלמות א'3

מדור משפטי: אכיפת מהירות – ממל"ז, דבורה, מצלמות א'3

אנו כרוכבי אופנוע לעיתים חורגים מהמהירות המותרת, הן מאחר והכלים חזקים ומהירים והן כאשר צריך לתת מכת גז בעקיפה והעלייה במהירות היא דרסטית.

אכיפת המהירות על ידי משטרת ישראל כפי שנעשית לרכבים כך גם נעשית לרוכבי דו גלגלי.

באכיפה ע"י ממל"ז (מד מהירות לייזר) או ע"י דבורה המורכבת בתוך הניידת.

אכיפה ע"י ממל"ז:
תחילה על השוטרים לבדוק את התימרור המתאים המצביע על המהירות המותרת, היכן הוצב התמרור, והתייחסות השוטר לבדיקתו את התמרור לפני ואחרי האכיפה.

יצוין כי בדו"ח בו לא נרשמה התייחסות לתמרור המורה את המהירות המותרת, בוטל הדו"ח על ידי בית המשפט.

בפסק דין לוי – עטיה ע"פ: 4682/01 קבע בית המשפט העליון את הדגשים שעל מפעיל הממל"ז לבצע
ואלה הדגשים שעליו לשים לב:
1. היכן עצר הרכב ומקום העצירה.
2. על השוטר המפעיל את הממל"ז להראות לרוכב האופנוע את נתוני המדידה.
3. יש להפחית 5 קמ"ש מהמהירות הנמדדת.
4 . האכיפה לא בוצעה ממרחק העולה על 300 מטר.

אם הממל"ז מופעל בלילה יש לוודא כי מדובר ברכב בודד והדרך מוארת כראוי.
כל פעולה שלא נרשמה או נעשתה כאמור לעיל יכולה להביא לפסילת הדו"ח.

נוהל הפעלת הממל"ז על כלי רכב דו גלגלי:
במדידת רכב דו גלגלי האכיפה תעשה רק בתנועה מתקרבת ועל מפעיל הממל"ז לוודא כי בעינית הכיוון לא היה כלי רכב אחר הנע בכיוון תנועתו של הרכב הדו גלגלי בתחום הרקע, כלומר מקו חזית הרכב הדו גלגלי, מצדדיו ומאחוריו. (נוהל מס': 02.227.04 הפעלת ממל"ז פרק 5 דו גלגלי).

אם כך אנו לומדים כי בעת הלזירה יש לראות כי האופנוע נמצא לבד בעינית ולא עם רכבים אחרים היכולים להוביל לביטול הדו"ח.

מעבר לכך יש לבדוק כי במסגרת הדו"ח ביצע מפעיל הממל"ז את בדיקת התקינות והאיכון של המכשיר כאמור בנוהל ובחוברת ההפעלה של הממל"ז לדוג': בדיקת מרחק קבוע (מה שנקרא מהירות אפס) דבר שיירשם ביומן ההפעלה ובכל דו"ח, מיומנות המפעיל וניסיונו, תנאי השטח ועוד.

מדידה ע"י דבורה (BEE III)
מדידה על ידי דבורה היא מתוך ניידת/רכב ומתבצעת באמצעות רדאר המשדר גלים אלקטרו מגנטים, כאשר הניידת יכולה למדוד מהירות הן בעמידה סטטית והן במצב נהיגה באותו כיוון נהיגה של האופנוע או אף בכיוון הנגדי.

בפסק דין ציטרון (ת"ת: ב"ש-5729/08) קבע בית המשפט כי מכשיר הדבורה אמין מדוייק אך עדיין בבוא המשטרה/התביעה להוכיח מהימנות של הבדיקה, עליה לעמוד במס' תנאים:
1. 3 קמ"ש פחות ממה שמופיע בצג הדבורה (בפועל המשטרה מקזזת 5 קמ"ש).
2. הוכחה בדבר ביקורת שנתית למכשיר.
3. הכשרה מסודרת של המפעיל.
4. 5 בדיקות תקינות של המפעיל בתחילה וסיום המשמרת.
5. ציון בדו"ח את כיוון נסיעת האופנוע, באיזו אנטנה השתמשו למדידה, אי הימצאות רכב אחר בטווח של 50 מטרים משני צידי הכביש.

מצלמות א'3 (המצלמות הכתומות והאפורות שאנו רואים בדרכים)
תחילה פירוש המילה מצלמה א'3 הינה בגלל מורכבותה משלוש מילים המתחילות באות א' (אכיפה אלקטרונית אוטומטית).

מצלמת א'3 עובדת על בסיס חיישן כלומר השראה מגנטית הנמצאת בכביש והמידע עובר ישירות למשטרה.
המצלמה יודעת לזהות את נתיב הנסיעה של האופנוע אולם לאחרונה קבע בית המשפט בעכו כי המצלמה אינה אמינה ואינה מדויקת.

בנובמבר 22 החליטה המשטרה לסיים את ההתקשרות עם מפעילת המצלמות בגלל ריבוי בעיות בדיוק ובכיול של המצלמות.

המשטרה עדיין משתמשת במערכת המצלמות א'3 (כ־188 מצלמות ברחבי הארץ, עד לאחרונה ניתן היה לתקוף את אמינותן).

כיום המשטרה מעוניינת להצטייד במצלמות חדשות שיאפשרו הרשעה על פי שיטת מדידה חדשה, בה ניתן יהיה למדוד את מהירות הרכב הממוצעת במעבר בין שתי מצלמות מהירות.

מה קורה אם מקבלים שני דו"חות באותה נסיעה משתי מצלמות שונות?
ובכן בעבר ניתן היה לבטל את המאוחרת מבין שתי עבירות המהירות כל עוד לא חלפו שעתיים מעבירת מהירות אחת לשנייה.

כיום טענה בדבר סמיכות בין שתי עבירות מהירות לא תתקבל ויינתנו שני דו"חות מהירות נפרדים.

לסיכום:
מומלץ לא לאשר כל עבירת מהירות שבה נתפסתם ובאמת לבדוק האם יש סיכוי סביר לבטל אותה טרם מתן אישור למפעיל (הודאה בעבירה) כי לחזור אחורה ולבקש ביטול דו"ח כבר לא יתאפשר.


כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי במאמר זה הינו מידע כללי בלבד. אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי עו"ד, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה משפטית כזו או אחרת. כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש בלבד.

עו"ד שמעון צור עם ניסיון של כ־23 שנה בתחום התעבורה עם התמחות במקרים מורכבים בתחום תאונות הדרכים ותביעות לפי תקנות התעבורה.
לפרטים ושאלות: 050-8461977 או במייל shimon@tzur-law.co.il

 

 

 

 

תגובה אחת ל מדור משפטי: אכיפת מהירות – ממל"ז, דבורה, מצלמות א'3

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל