fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר

מדור משפטי: מי קובע כמה נכות נשארה כתוצאה מתאונה?

מדור משפטי: מי קובע כמה נכות נשארה כתוצאה מתאונה?

בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קיים מנגנון אשר קובע שמי שקובע האם נותרו אחוזי נכות כתוצאה מתאונת דרכים הוא רק מומחה בית משפט. כדי שיקבעו לנפגע אחוזי נכות צריך למעשה להגיש תביעה לבית המשפט ולבקש מהשופט למנות מומחה רפואי, או מומחים רפואיים, בכל התחומים בהם נותרה לנפגע לטענתו נכות.

רק קביעה של מומחה בית משפט היא זו שמחייבת.

האם ניתן להציג למומחה כזה חוות דעת פרטית? התשובה היא שלא. מומחה בית משפט הוא מומחה שצריך להיות אובייקטיבי. אם הוא יראה חוות דעת של מומחה אחר הוא עלול להיות מושפע ממנה והיא עלולה להשפיע במידה כלשהיא על חוות דעתו. לכן נקבע כי אסור להמציא למומחה כזה חוות דעת אלא רק מסמכים רפואיים וכך מבטיחים כי שיקול דעתו הבלעדי הוא זה שיקבע את אחוזי הנכות. בכך שונה תביעה של תאונת דרכים מתביעה של נזקי גוף שלא מתאונת דרכים שבה חובה על התובע לצרף לכתב התביעה שלו חוות דעת מטעמו ביחס לכל הנכויות להן הוא טוען.

האם ניתן לערער על חוות דעת של מומחה בית משפט? עקרונית התשובה היא שלא. אמנם קיימת הזכות לחקור מומחה על חוות דעתו בבית המשפט אולם ברב החקירות המומחים לא זזים מחוות דעתם. חשוב להבין גם שלא ניתן לבקש מומחה אחר אך ורק מאחר והמומחה לא קבע מספיק אחוזי נכות ורוצים הזדמנות שניה אצל מומחה אחר. אמנם קיימים מקרים חריגים שבהם ניתן לבקש לפסול חוות דעת של מומחה או למנות מומחה נוסף, אולם מדובר במקרים חריגים בלבד בהם היה איזה שהוא פגם בהליך, וככלל לא ניתן לערער על קביעת המומחה.

לכן יש חשיבות מאוד גדולה להגיע מוכן לבדיקה אצל מומחה בית המשפט, לפרט בפניו את כל הבעיות המגבלות והקשיים בתפקוד אשר נותרו לאחר התאונה, ולהבין כי לקביעת המומחה יש חשיבות מכרעת על גובה הפיצוי אותו תקבלו.

 


 

האמור לעיל הינו למידע כללי וראשוני בלבד, ולא נועד בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי. הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת. 

הכותבת הינה עורכת דין המתמחה בתביעות בגין נזקי גוף עקב תאונות דרכים. 

עו"ד ענת ברדה

לפרטים ושאלות ניתן לפנות בפקס: 03-6355558. 

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל