fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
MV קוביה
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

עו"ד ענת ברדה | פוליסת סחר מכסה נסיעה פרטית?

עו"ד ענת ברדה | פוליסת סחר מכסה נסיעה פרטית?

 

פוליסת סחר הינה פוליסה אשר עונה על הצורך לעשות שימוש במספר בלתי מסוים של כלי רכב שזהותם מתחלפת ובלתי ידועה מראש לצרכים עסקיים.

כלי רכב אשר נכנס למוסך לצרכי תיקון, לא ישהה בו בד"כ למעלה ממספר ימים, אולם בתקופת שהותו במוסך המכונאי נדרש לבצע בו נסיעות תוך כדי הטיפול בו. כך גם על בעל סוכנות תיווך לנסוע עם כלי הרכב אשר נמצאים בעסקו להדגמות, נסיעות מבחן, בדיקות וכיוצ"ב. במקרים רבים אין לכלי הרכב פוליסת ביטוח חובה לכל נהג אשר הוצאה על ידי בעליו לפיכך נולד הצורך למצוא פתרון אשר יאפשר לבעלי עסקים בתחום הרכב לעשות שימוש בכלי הרכב מבלי שתוטל עליהם חובה לבדוק בכל מקרה ומקרה האם יש ביטוח חובה תקף אשר מכסה את נסיעתם. לשם כך הומצאה פוליסת הסחר, אשר מאפשרת לאדם אשר שמו מצוין בפוליסה, לעשות שימוש בכלי הרכב אשר נמצאים בבית העסק למטרות סחר.

פוליסת סחר היא פוליסה צמודת נהג (להבדיל מפוליסת ביטוח רגילה שהיא צמודת כלי רכב) כלומר היא מוגבלת לאדם מסויים ששמו נקוב ברשימה.

 

מטרות הנסיעה:

ככלל, פוליסת סחר מגבילה את השימוש המותר בכלי הרכב למטרות סחר בכלי הרכב, אולם בתנאי הפוליסה יכולים להיקבע תנאים המרחיבים את השימוש המותר בכלי הרכב, כנגד תשלום פרמייה נוספת. בעקרון כל הרחבה היא אפשרית, כאשר לאחר שתיקבע ההרחבה הנדרשת על ידי הלקוח תתמחר חברת הביטוח את עלות ההרחבה והפרמיה הנדרשת בגינה, על פי היקף הכיסוי הנדרש בפוליסה והסיכונים הכרוכים בו.

 

הרחבה "למטרות חברתיות ופרטיות":

בפסק דין מנחה בעניין פוליסת סחר שבה הוספו המילים "למטרות חברתיות ופרטיות" נקבע כי רק כלי רכב אשר נכנסו למאגר העסקי, יכול בעל הפוליסה לעשות בהם שימוש גם למטרות חברתיות ופרטיות.

באותו עניין נסע בעל פוליסת ביטוח סחר ובעל עסק לאופנועים, באופנוע של חבר שלו שלא היה לו ביטוח חובה, ואשר נמסר לידיו לא למטרות סחר אלא לשימושו הפרטי. יודגש כי מדובר באופנוע אשר לא נמסר ולא נכנס למאגר העסקי של כלי הרכב אלא באופנוע של חבר אשר ניתן לבעל פוליסת הביטוח סחר לשימושו הפרטי.

השאלה בה דן השופט הייתה האם ההרחבה של מטרות חברתיות ופרטיות מכסה נהיגה למטרות כאלה רק בכלי רכב אשר נמסרו למטרות סחר ונכנסו למאגר העסקי של בית העסק, או שהיא מכסה נהיגה בכל כלי רכב אשר עליו

נוהג בעל פוליסת בסחר, גם בכלי רכב אשר לא קשור כלל לעסק.

 

בפסק הדין נקבעו מספר עקרונות בנוגע לפוליסות הסחר:

1. התכלית הבסיסית של פוליסת סחר היא לאפשר לסוחר בסחר כלי רכב לנהוג במסגרת ולצורך עבודתו בכלי הרכב הנכנסים אל המאגר העסקי ויוצאים ממנו, גם אם כלי הרכב אינם מבוטחים בביטוח חובה, כלומר מדובר בצורך עסקי בלבד.

2. יש לפרש את תכלית ההרחבה של הפוליסה באופן שתתאים לתכלית הסחר.

3. הרציונל שביסוד תכלית הסחר הוא היעדרה של אפשרות מעשית סבירה לבטח את כלל כלי הרכב המצויים במאגר העסקי בביטוח חובה רגיל, צמוד רכב. בית המשפט קבע כי הפירוש הנכון הוא כי פוליסת סחר מטרתה ביטוח סחר במכוניות ואין לכלול בהרחבה האמורה נסיעה למטרות פרטיות וחברתיות ללא כל הגבלה בצידה. לפיכך קבע בית המשפט כי רק כלי רכב אשר נכנסו למאגר העסקי, יכול בעל הפוליסה לעשות בהם שימוש גם למטרות חברתיות ופרטיות.

בשולי הדברים צוין כי הרחבה אשר תאפשר לבעל הפוליסה לעשות שימוש בכל כלי רכב גם למטרות פרטיות וחברתיות, ללא תלות בשאלה האם הוכנס למאגר העסקי או לא, אפשרית באופן עקרוני, אולם מן הראוי כי הרחבה שכזו תהיה ברורה ומפורשת בפוליסה עצמה.

 

האמור לעיל הינו למידע כללי וראשוני בלבד, ואינו נועד בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי. הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

הכותבת הינה עורכת דין המתמחה בתביעות בגין נזקי גוף עקב תאונות דרכים.
לפרטים ושאלות ניתן לפנות בפקס: 03-6355558.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל