fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר

מוטו פוגש | ג'ו רוברטס – אמריקאי באיטלקית

מוטו פוגש | ג'ו רוברטס – אמריקאי באיטלקית

תמי גורלי | צילום: MotoGP.com, Italtrans Racing Team.

כאשר עונת 2020 החלה, ג'ו רוברטס וקבוצת אמריקן רייסינג – אשר בבעלות ישראלית של איתן בוטבול ואבנר קז – הרשימו עם פול פוזישן מזהיר ומיקום רביעי ומכובד במרוץ לוסייל בקטאר. אחרי ההפסקה הארוכה עד לסבב השני, הפסקה שנגרמה בגלל נגיף הקורונה, העונה של האמריקאי הייתה מלווה בעליות ומורדות, עם שלושה פול פוזישנים ופודיום נהדר בברנו. לקראת סוף העונה נודע כי רוברטס הוחתם בקבוצת איטלטרנס לצידו של לורנזו דה-לה פורטה ויחליף בה את אנאה בסטיאניני, האלוף המכהן של הקטגורייה שטיפס למוטוGP. הצעד הזה הפתיע רבים, בעיקר בגלל שהשותפות של רוברטס, הקבוצה האמריקאית ומדריך הרכיבה ג'ון הופקינס נראתה אידיאלית, המהלך הוסבר כדרך לפנות מקום לעוד אמריקאי באליפות – וזה יהיה לא אחר מאשר אלוף הסופרבייק האמריקאי חמש פעמים, קמרון בובייר.

קשה לבקר את הבחירה של רוברטס באיטלטרנס, קבוצה ותיקה אשר בראש הצוות הטכני עומד ג'ובאני סנדי שהיה ראש צוות בשמונה אליפויות ובקבוצה עצמה רכבו בעבר רוברטו רולפו, טאקה נקגאמי, פרנקו מורבידלי וכאמור, האלוף המוכתר אנאה בסטיאניני. רגע לפני שנסגרה העונה נשמעו שמועות כי רוברטס קרוב לחתום עם אפריליה במוטוGP, הצעה שבסופו של דבר סירב לה האמריקאי כשבחר להישאר במוטו2.

רוברטס כבר חזר מלוס אנג'לס לאירופה ואנחנו מדברים כאשר הוא נמצא לא רחוק ממסלול פורטימאו בפורטוגל, עוד לפני שנערך המבחן הרשמי הראשון של העונה ומספר ימים אחרי השקת הקבוצה החדשה שלו – אותה ראה מרחוק בזום בגלל מגבלות הקורונה.

למה אתה בפורטוגל?
"אני פשוט מאוד אוהב את המקום הזה. כשהגענו לכאן למרוץ האחרון של העונה הקודמת, האזור מאוד מצא חן בעיניי וחשבתי אולי אני יכול לחיות פה. חיפשתי זמן מה איזה מקום שימצא חן בעיניי. גרתי קצת בברצלונה אבל כאן גר מנהל הקבוצה שלי, רוברטינו פייטרי, זו עיירה מתוקה ומקסימה של גולשים ואני יכול לצאת לרכיבה, אני יכול לצאת לגלוש להגיע למסלול פורטימאו ולהתאמן גם בסופרמוטו, אז נראה לי שזה מקום לא רע בכלל. סטייל רגוע משהו".

עם מי אתה מתאמן עכשיו?
"עם רוברטינו פייטרי ויש לו גם איזה חבר שהוא איש ברזל, אז בניתי כאן קבוצה לא רעה בכלל כדי להתאמן איתה, כדי לאכול נכון, להיות בכושר. תקופה ארוכה עשיתי את זה לבד ועכשיו זה נחמד שאפשר לחלוק את כובד העניין עם עוד אנשים".

אנחנו יודעים שפייטרי השתתף באליפות ארה"ב וזה שהוא מכיר את העולם ממנו באת זה קצת יכול לעזור לך להשתלב בקבוצה החדשה?
"במאת האחוזים! אחד הדברים הטובים בהצטרפות לקבוצה הזאת, לא רק בגלל שזו קבוצה טובה אלא גם בגלל שכבר הכרתי מישהו בתוך הקבוצה. אני מכיר את רוברטינו כבר הרבה מאוד שנים והוא כזה 'אחלה גבר'.
גם כשעדיין לא התחרתי עבורם הוא תמיד בא לדבר איתי, לדרוש בשלומי או סתם לשוחח על כל מיני דברים. התחרנו עבור אותה קבוצה בארצות הברית. הוא מדבר איטלקית, כמובן, והוא עוזר לי להשתלב בתוך הקבוצה. החלטנו על מבנה שבו הוא גם ילמד אותי איטלקית שעה כל יום, לא שזאת תהיה בעיה, כי אפשר לשוחח עם ג'ובאני (המנהל הטכני של הקבוצה) וכבר עכשיו אנחנו מבינים אחד את השני מצויין. הוא מדבר אנגלית בסדר גמור ונראה לי שזה שאני אהיה שם יגרום לחברי הצוות להרגיש קצת יותר נוח לדבר אנגלית. אבל אני לא רוצה להיות עצלן ואני רוצה ללמוד איטלקית. אף פעם לא למדתי שפה אחרת חוץ מאנגלית ונראה לי שזה הזמן, משהו שאני צריך לקחת על עצמי. למען האמת ניסיתי קצת להתחיל ללמוד איטלקית כשהייתי בלוס אנג׳לס, אבל צריך להיות כאן באירופה, צריך להיות עם איטלקים בסביבה, להקשיב לשפה ולא ללמוד מול המחשב שעה. קיבלתי על זה הרבה על הראש מהמשפחה שלי, אני מבין ומאחר שאני מצטרף לקבוצה איטלקית, כדאי שאני אראה את הכבוד ואלמד את שפתם".

האם ידעת כאשר הסכמת לעבור לקבוצת איטלטרנס שראש הצוות שלך, מי שניהל את הצוות של אנאה בסטיאניני, עובר לקבוצה אחרת ואת הצד שלך במוסך ינהל פדריקו סנדי?
"לא ממש ידעתי מה הסיטואציה מבחינת ראש הצוות, אבל ג'ובאני, ראש הפיתוח הטכני, גם כך עושה את רוב ההחלטות, אני מרגיש בר מזל שאני עומד לעבוד איתו".

איך הקשר שלך עם ראש הצוות עד עכשיו?
"עם ג'ובאני הקשר פשוט נהדר. יש לו הרבה מאוד ניסיון הוא עבד בעבר עם המון רוכבים – ורוכבים מצויינים, הוא בעצם היה אחד האנשים שרצה שאני אבוא לקבוצה הזו, וזה תמיד נחמד שמי שמאתר אותך הוא ראש צוות שמעריך את אופן הרכיבה שלך ומעריך את הכישרון שלך. הוא מלא התלהבות וכל מה שחשוב לקבוצה הזו זה בעצם לנצח וזה פשוט נחמד".

שמישהו כמוהו מאמין בך זה נותן לך עוד דחיפה, יש לו כבר שמונה אליפויות ברזומה
"כמובן! זה נותן הרבה מאוד מוטיבציה כשמישהו בכזה קליבר רוצה לעבוד איתי זה גורם לי להאמין בעצמי אפילו יותר ממקודם וזאת דחיפה נהדרת להביא תוצאות טובות".

בצפייה בסדרה הדוקומנטרית 'מאחורי הפסים והכוכבים' (ניתן לצפות ב-VOD של ספורט5), ג'ון הופקינס אמר שההחלטה לעבור קבוצה תהיה טובה עבורך, עבורו ועבור הסוכן שלך. אתה יודע על מה הוא דיבר?
"אני חושב שהוא דיבר על כך שהסביבה שהייתי בה הייתה נהדרת אבל אני זקוק לשינוי. במקביל המטרה של קבוצת אמריקן רייסינג היא להביא רוכבים אמריקאים לאירופה, הם מחויבים עם מרקוס ואני רציתי שינוי ולפרוץ החוצה, זאת הייתה ההזדמנות מושלמת עבורי ועבורם, כעת ישנם שני האמריקאים וזה נהדר עבור הספורט. אין כאן שום דבר שלילי. רוכבים אמריקאים צריכים לראות שיש מסלול שבו ניתן להגיע לאליפות העולם ועכשיו עוד מישהו מגיע ומצטרף לחגיגה. תמיד גם רציתי להתחרות מול קמרון, מאז שהייתי ילד וראיתי אותו מתחרה באליפות העולם, אני זוכר שהייתי אוהד גדול שלו וזה ממש נהדר שאני אזכה עכשיו להתחרות מולו. אני מכיר את קמרון, לא יצא לי לבלות איתו הרבה אבל יצא לנו קצת לדבר, אנחנו מסתדרים לא רע בכלל".

אתה יכול לספר כיצד הסתדר כל ההסכם הזה בינך לבין איטלטרנס? והיה גם את כל העניין של אפריליה…
"ההזדמנות הגיעה פחות או יותר ישר אחרי המרוץ בברצלונה, ובלה מאן כבר החלטנו שזה הדבר הנכון".

הציעו לך את המקום באפריליה? האם היית כבר מחויב לאיטלטראנס בשלב הזה?
"הייתה הצעה על השולחן מאפריליה, אבל כבר הייתי מחוייב לקבוצה במוטו2 ואני חושב שחשוב לכבד את המילה שלך בעולם הזה. סיבה נוספת היא שאני חושב שיש לי עדיין הרבה מה לעשות בקטגוריה הזו – אני רוצה לנצח. עדיין לא ניצחתי, הייתי אומנם קרוב לזה בעונה הקודמת, אבל מבחינה מנטלית – אם אני רוצה לטפס לרמה הבאה, אני רוצה להיות רוכב בטופ ולנצח מרוצים ואפילו לנצח אליפויות. לכן הצטרפתי לקבוצת איטלטרנס, כדי לצבור עוד ניסיון ואני מחויב לכך ואליהם".

אז נכון לומר שלא הרגשת מוכן לטפס למוטוGP מאחר ולא ניצחת במרוץ עדיין?
"כמובן, אפשר לומר את זה. אני לא רוצה לומר שהייתי מתפקד גרוע במוטוGP, כי אני מאמין בעצמי ואני סבור שאני בהחלט יכול להיות טוב שם. תמיד הייתה לי אהבה לאופנועים הגדולים יותר. רכבתי כבר על אופנועי 1,000 סמ"ק כשהייתי בן 13 ולאורך כל הקריירה שלי אני מתאמן עליהם – לא שאפשר לומר שאופנוע 1,000 סמ"ק הוא בדיוק כמו אופנוע מוטוGP, אבל אני חושב שעוד כוח מתאים לי מאוד. קטגוריית המוטו2 זה מגרש האימונים הטוב ביותר כדי להגיע לשם, כל הרוכבים הטובים ביותר בקטגוריה הזאת טיפסו אל הקטגוריה הבכירה ואני חייב קודם כל להוכיח את עצמי כאן".

עדיין קצת מוקדם, אבל מה התוכניות שלך? כיצד אתה רואה את הדברים במידה ותגיע הצעה נוספת מאפריליה – בהתחשב שזה אינו היצרן החזק ביותר כרגע באליפות?
"כרגע אין לי תוכניות לגבי המוטוGP כי זה עדיין שלב מוקדם בעונה ואפילו לא רכבנו באימון אחד העונה. יהיה נחמד להגיע לקטגוריית המוטוGP בעונה הבאה, אבל התוכנית שכרגע יש לי זה להיות כאן ואני חייב לדבוק בה. יש לי מה לעשות כאן ואם אפריליה ישלחו הצעה אני בטוח אבחן זאת שוב. אני מאוד מאמין בפרויקט שלהם' אני חושב שהם התקדמו דרך ארוכה מאוד ואם מסתכלים על הקטגוריה הזאת, זה כמעט כמו המוטו2, הזמנים קרובים וצפופים מאוד, אי אפשר באמת לומר שיש שם אופנוע גרוע – אז כל ההצעה אני אשקול".

מה המטרה לעונה הזו?
"המטרה היא לנצח במרוצים ופשוט להשתפר. שנה שעברה הכנתי לי בתחילת העונה רשימה של דברים שאני רוצה להשיג – כמו להגיע על הפודיום, לזנק מהפול פוזישן, לסיים מרוצים בטופ פייב, עשיתי וי על כל הדברים הללו וכעת אני רוצה לשפר עוד יותר – ועל בסיס זה להיות רוכב קבוע מקדימה".

 האם תואר האליפות ברשימה שלך?
"אם אתה לא רוצה את האליפות אז מה אתה עושה פה בכלל? ברור שתואר אליפות זה דבר מסובך, צריך לקחת את זה צעד-צעד, עדיין לא זכיתי באליפות ברמה הבינלאומית אז אני מגיע לכאן כסימן שאלה. כל מה שאפשר לעשות זה להיות עקבי, לעבוד טוב עם הצוות, להיות חיובי, לנסות לנצח מרוצים ולהיות כל הזמן מקדימה ולראות לאן זה יקח אותנו".

האם תמשיך לעבוד עם ג'ון הופקינס?
"העונה זאת אני לא אעבוד יותר עם ג'ון וכל מה שקשור בקבוצת אמריקן רייסינג. אני אוהב את ג׳ון, אני רואה בו חבר יקר ומישהו שלבטח אני אשמח לעבוד איתו שוב בעתיד אם תהיה הזדמנות. הוא עזר לי מאוד בעונה הקודמת, הייתי בנקודה לא טובה בחיי, בקריירה שלי והוא עזר לי לקבל חזרה את הביטחון, הוא הצטרף בדיוק בעיתוי הנכון כשהייתה לנו חבילה תחרותית, אופנוע חדש ועבדנו עם ראש צוות נהדר והכל הסתדר מצויין יחד כדי להביא תוצאות טובות, אני מאוד אוהב אותו".

האם יהיה לך מדריך רכיבה אחר?
"בתוך הקבוצה כבר יש מדריך רכיבה, שזה פדריקו סנדי (*הבן של ג'ובאני שיתפקד גם כראש צוות של רוברטס), אני אעבוד איתו והוא יעזור לי".

אז אתה מרוצה? אתה שמח?
"אני שמח מאוד! אני מחייך כל הזמן. הקבוצה הזו הם חבר'ה שנחמד להיות איתם, אנשים טובים, והמנטליות האיטלקית מאוד רצינית כשצריך לעבוד – מה שאני מאוד מעריך – אבל גם יודעים מעבר לזה לכייף. יודעים מתי ליהנות ומתי צריך לעשות עסקים ואני נהנה לעבוד עם רוברטינו".

בעונה קודמת התקשית להתמודד עם הלחץ שבהובלה
"במרוץ בקטאר הכל הגיע די בקלות באותו סוף השבוע. זמני הקפות הגיעו די בקלות, אבל המרוץ עצמו זה היה משהו חדש עבורי, מאחר ומעולם לא הבנתי כיצד לנהל מרוץ ברמה עולמית, והיה די מעניין לראות כיצד זה שונה ממרוץ ומקצב כשמגיעים מאחור. אז הרוכב בעצם מתעסק בעניינים שלו, מוצא את הקצב ומנסה לסגור פערים על הרוכבים מקדימה וכשאתה מוביל אתה זה שצריך להבין כיצד לנהל את המרוץ עצמו. במהלך אותו סוף שבוע ובמהלך העונה כולה למדתי הרבה מאוד איך להיות קרוב יותר להובלת המרוץ ולהתחרות שם, וזה ניסיון שאני יכול לקחת איתי לעונה הנוכחית והידע הזה יעזור לי כאשר אגיע למצב של המרוץ עצמו. לדעת מתי למשוך את הניצרה, מתי לשמור על איפוק וכל הדברים האלו. זה לא משהו שכבר התחלנו לדבר עליו בתוך הקבוצה, אבל כשיגיע הזמן אנחנו נדבר על כיצד להתמודד עם זה, על האסטרטגיה, איך להיות מקדימה ובתקווה גם להיות בפוזיציה כדי לנצח".

מה הייתה החולשה שלך שנה שעברה? היו סופי שבוע בהם היית מהיר באופן מדהים, מספיק כדי לנצח, ופעמים אחרות לא קרוב מספיק לקדמת המרוץ
"הבעיה בעצם הייתה עניין של לוח הזמנים צפוף ומחסור באינפורמציה שהייתה לי ולקבוצה עם שלדת הקאלקס ומנוע הטריומף.
האינפורמציה שהייתה לקבוצה הייתה לשלדת קאלקס ומנוע הונדה וכשהאליפות עברה למנועי טריומף הייתה לנו שלדת KTM. היו מסלולים שבהם הרגשתי שלקבוצה הייתה יותר אינפורמציה כדי להתחיל את הכיוונון הבסיסי ונראה לי שמה שיעזור מאוד במהלך העונה הקרובה זה שלקבוצה יש ניסיון על האופנוע הזה וידיעה מראש כיצד לפתוח את סוף השבוע. זו עזרה גדולה. חוץ מזה יש לי גם יש יותר ביטחון לגבי מה עובד באיזה מסלול ומה לא ומה שבטוח זה שאני העונה צריך להיות עקבי, על זה אני אעבוד".

כיצד עובדים על זה?
"אני לא יודע, פשוט לרכב! אני רק אנסה להיות עקבי ולהתחיל את סוף השבוע חזק ולמצוא תחושה טובה לעבוד עם הקבוצה, זה כל מה שאפשר לעשות".

בעונה שעברה היית חזק יותר במסלולים ללא אחיזה. יש דרך לפתור את הבעיות או להתמודד אחרת עם המסלולים שבהם היית פחות חזק?
"אני פשוט צריך להתחיל את סוף השבוע קצת אחרת, ברגל ימין, לדעת מה עובד ומה לא".

הזכרת קודם שכל הרוכבים החזקים טיפסו למוטוGP, אז את מי אתה רואה כמתחרים הבולטים שלך בעונה הקרובה?
"זה מאוד פשוט, צריך רק להסתכל על הרשימה ולראות מי היה שם ועדיין נמצא בקטגוריה, כמו בזקי, כי הוא יהיה רוכב חזק ויתמודד על האליפות לבטח, מה שהוא עשה במרוץ בארגון שנה שעברה היה לא פחות ממדהים. אני חושב שרמי גרדנר יהיה הרוכב בטופ להילחם איתו על האליפות. גם סם לואס, אני לא יודע, יש הרבה אופציות ותמיד יש הפתעות, גם אני הגעתי ואף אחד לא חשב שאני אהיה שם, אף פעם אי אפשר לדעת מי יזרח. אבל מי שהזכרתי בטוח יתמודדו על התואר".

איך כל ההתמודדות הזאת עם נגיף הקורונה והלחץ שמגיע עם זה השפיע עליך?
"אני מנסה להישאר חיובי ואני מנסה לחשוב שזה יעלם בקרוב, אבל ברור שאנחנו עדיין תקועים בתוך זה. עבורי כרוכב זה היה קשה כמו שלכל האנשים בעולם זה קשה, אבל הנסיעות וכל הבדיקות ובמידה וקיבלת תשובה חיובית אתה עלול להחמיץ שלושה מרוצים וזאת האליפות בסכנה… אלה היו חיים מאוד מבודדים בעונה הקודמת, בלי לראות אנשים. הייתי הרבה לבד ובגלל זה ביליתי הרבה זמן עם אדגר פונס (*התחרה במוטו2 בעבר) כי גם הוא היה באותו מצב כמוני וזה היה נחמד שהיה חבר שיכולתי להעביר איתו את הזמן. נראה לי שהשנה הזאת תהיה עם גישה דומה מאוד, כי אני לא רוצה להחמיץ אף מרוץ ואני לא רוצה גם להידבק בזה או להדביק אף אחד. המקום שבו אני גר עכשיו הוא יחסית מבודד. אנחנו פשוט נתאמן כאן, נחיה את חיינו הרחק מההמון.
אבל אין מה לעשות, לפעמים זה פשוט קורה ולפעמים פשוט נדבקים, אפשר רק לנסות לעשות את הטוב ביותר כדי להישאר בריאים. אני מקווה שזה ייגמר בקרוב, שהאוהדים יוכלו לחזור למסלול ונוכל לחזור לחיים רגילים, נראה לי שכולם ישמחו אם זה יקרה".

אתה תוכל לראות בכלל את המשפחה שלך או שביקור הבא בבית בלוס אנג'לס יהיה רק בכריסמס?
"אני לא יודע, כרגע זה לא כל כך פשוט להיכנס חזרה לאירופה אז נראה לי שאני לא אראה את המשפחה שלי כל כך. אולי בחופשת הקיץ, אני מקווה שעד אז יהיה קל קצת יותר לנסוע בעולם ואולי גם הם יוכלו לבוא ולבקר אותי".

אתם משפחה די קרובה, גם קראתי איפשהו שיש לך חברה בארצות הברית, זה בטח לא פשוט…
"אולי זאת ההזדמנות ליישר את ההדורים – כנראה משהו הלך לאיבוד בתרגום! שאלו אותי באיזה ראיון ואמרתי שהייתה לי חברה שגרה בניו יורק וזה היה קשה מאוד לשמור על יחסים מרחוק. אני רווק ללא שום הפרעות חיצוניות".

אז חשוב לרשום את זה כדי שעלמות החן ידעו…
"כן בבקשה… אני לא רוצה לפספס הזדמנות להכיר אף אחת. אני מסתכל על זה כאילו אני סטודנט הנוסע לקולג'. אני כבר מבוגר, אני בן 23 וזה בסדר בשבילי להיות רחוק מהבית. אני כבר לא בן 19. אני נהנה לטייל בעולם אני נהנה לחיות את חיי, אלו חיים באמת נפלאים".

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל