fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מוטוGP: הסיפורים הגדולים של עונת 2022

מוטוGP: הסיפורים הגדולים של עונת 2022

תמי גורלי | צילום: MotoGP, Aspar team

עונות 2022 סיפקה לא מעט הצלחות, הפתעות ואכזבות, דרמה על המסלול ומחוצה לו. סיפורים היו בשפע וחלקם סיפורים שימשיכו עם האליפות לפחות עוד מספר עונות. אלוף רביעי בארבע עונות, יצרן רביעי, התחזקות האירופאים מול היפנים ועונה ראשונה אחרי ולנטינו רוסי והקורונה. אליפות העולם של המוטוGP סוגרת עונה נוספת.

 

יריבים

פארק פרמה, מקצה דירוג, קטלוניה.

אין ביניהם עוינות. לא כזו הפורצת את תחומי המסלול וגם בקרבות על האספלט הקרב נקי והוגן. השלישייה שנלחמה על התואר ביחסים טובים, אליקס ופאביו שכנים וחברים טובים, פאביו ופקו מכירים שנים ומכבדים אחד את השני. אין כאן את הדרמה שיוצרת עלילה הוליוודית, הדרמה היא המרוצים, הספורט. אין כאן הטוב, הרע והמכוער – וטוב שכך.

 

שלושת המוסקטרים

פיט ליין, מרוץ ספאנג.

השלישייה שמנהלת את דוקאטי מאז 2013. לקראת סוף העונה והסיכוי שגדל לתואר הייתה תחושה שדווקא בדוקאטי התקשו להאמין שתהיה להם הזדמנות נוספת אי פעם והלחץ היה עצום ומכביד. שלושת המוסקטרים, כפי שמכונים לואיג'י (ג'יג'י) דלאנייה, המנהל הכללי של דוקאטי קורסה, המנהל הספורטיבי פאולו צ'יבאטי ומנהל הקבוצה האמוציונאלי דווידה טארדוצי נראו מתדיינים ומתלחששים על הנחיות הקבוצה והיצרן שהיו או לא היו. טארדוצי, אגב, הצהיר שאין הנחיות קיצוניות כפי שכולם סבורים – אבל הבהיר שהם לא מטומטמים…

 

ההתרסקות

ולנסיה, דוכן המנצחים.

היו הרבה התרסקויות השנה, 1,106 אם נדייק. במוטוGP היה זה דארן בינדר אשר התרסק הכי הרבה פעמים – 27. אבל ההתרסקות הגדולה ביותר הייתה דווקא זו של סוזוקי כאשר מועצת המנהלים ביפן החליטה לפרוש מעולם המרוצים ושברה הסכם עם דורנה. זו הייתה הפתעה עבור הרוכבים רינס ומיר וכל חברי הקבוצה שהחלו לחפש עבודה. עד הסבב החמישי רינס היה מדורג שני באליפות ומשם החלה הצניחה בתוצאות והתרסקות אמיתית. דווקא בסוף העונה רינס הפליא וניצח שני מרוצים וחתם עונה עם דמעות בעיניים וניצחון ענק שהקדיש לקבוצה.

 

הצמד של המוטו2

פודיום, מרוץ יפן.

שני טיפוסים שונים לחלוטין הם אגוסטו פרננדז ואיי אגורה, שהתמודדו על התואר בקטגוריה האמצעית, והיה זה פרננדז שהוכתר כאלוף במרוץ האחרון של העונה. פרננדז ממיורקה (כן, גם הוא משם), בטוח בעצמו וגדול ממדים. איי היפני נראה חולמני, ישנוני וביישן עד שהוא יוצא למסלול. השניים שונים, אך דומים בכך שהם עשו צעד גדול בעונת 22, כאשר הספרדי הוא ההבטחה לעתיד עבור גאסגאס והונדה חולמים על היום בו ירכוב איי עבורם בקטגוריית המוטוGP, פרננדז הסכים מיד להצעה של גאסגאס, איי בינתיים מסרב…

 

קפטן אפריליה

במוסך במקצה האימונים, לה מאן.

אליקס אספרגארו הוא הרוכב השישי בלבד שזינק ליותר מ־300 מרוצים באליפות העולם. שליש מתוכם רכב עבור אפריליה. הם מכנים אותו הקפטן. עונת 22 היא המוצלחת ביותר עבור היצרן האיטלקי, ה־RS-GP ואספרגארו, אך הרוכב הספרדי התקשה תחילה להיות מרוצה. מספר ימים אחרי שהעונה נגמרה הרוכב בהסתכלות לאחור אמר כי זו הייתה השנה הטובה בחייו המקצועיים והאישיים.

 

ההבנה

מקצה האימונים FP4, לה מאן.

"הרגע בו התקבלה ההחלטה האם לעבור ניתוח רביעי היה השלב הקשה ביותר מבחינה מנטלית. התחרתי אבל היו בי ספקות, האם זה אני או האופנוע? ופעלתי בעקבות האינסטינקטים שלי שאמרו להקשיב לגוף". מארקז החליט בלה מאן שהוא חוזר לשולחן המנתחים. ההתרסקות הנוספת, הכאבים שלא פוסקים, המציאות עימה סירב להסכים. מארק מארקז רצה לחזור לנצח אבל גם לחזור לחייך. בדיעבד הוא מאוד מרוצה מההחלטה.

 

ההבנה ב'

מרוץ אסן, פנייה 5.

שתי טעויות העונה היו של פאביו קווארטררו, ורק של הרוכב. הראשונה הייתה באסן שם הבין הצרפתי שזה לא יהיה כל כך פשוט. דוקאטי השתפרו מסבב לסבב ורוכב ימאהה כשל לנצל את המסלול הזורם בהולנד, מסלול בו ידע שהוא צריך לצבור נקודות. טעות שנייה והתרסקות נוספת היו באוסטרליה, טעויות שעלו ביוקר.

 

ההבנה ג'

מרוץ סקסונרינג, פנייה 1.

בסקסונרינג היה רגע ההבנה של פקו. אמנם בגנאיה עדיין לא מבין מה הייתה הטעות שלו שהובילה ל־DNF רביעי ברציפות, אבל הרוכב האיטלקי הבין שהוא חייב לשנות משהו. "לרגע לא איבדתי את הנחישות והמטרה – האליפות – עד ההתרסקות בגרמניה. כעסתי והרגשתי שאני הולך לאיבוד". פקו הודה שהתקשה לשמור על ריכוז במהלך המרוצים, מקצי האימון והדירוג ובעזרת המשפחה, החברים וגם שני אלופי העולם ולנטינו וסטונר עשה אתחול מחדש ואת הקאמבק הגדול בהיסטוריה של האליפות.

 

משמעות הכריזמה

אזור האוהדים, טרמס דה ריו הונדו, ארגנטינה.

יש משהו מיוחד בג'ק מילר. הנוכחות שלו במוסך, עם הקבוצה, על המסלול. יש לו את זה, את המנהיגות וגם את היכולת לשלהב אחריו את האוהדים. חסרה כריזמה באליפות העולם. מספרי האוהדים במסלולים נמוכים יחסית, מאוד אפילו. אולי בעונה הבאה כאשר העולם יתרגל לאליפות בלי ולנטינו, מארקז יחזור לעצמו ובכל מסלול יערכו יותר אירועים עם הקהל כמו שהיו העונה בארגנטינה, היציעים ישובו להיות הומים מאדם.
ואיפה היה מספר האוהדים הגדול ביותר? לה מאן עם 110,003 שבאו לראות את האלוף שלהם בבית.

 

כשהגשם לא מפסיק

יום המרוץ, פיט ליין, מנדליקה, אינדונזיה.

תחילת עונת 2022 הייתה קצת מוזרה ובסבב השני במנדאליקה זה אפילו היה נראה הזוי, כאשר רארה, אלילת הגשם אשר מועסקת ע"י המסלול כדי לעצור את הגשם, החלה להסתובב בפיט ליין עם מברשת, קערה וטייץ… מזג האוויר שיחק תפקיד חשוב גם העונה, כאשר מזג אוויר קיצוני, לא יציב ומפתיע השאיר את הרוכבים והקבוצות ללא האינפורמציה הנדרשת לבחירת צמיגים או כיול למרוץ מלא.

 

זה לא רק 'בלינג'

מוסך קבוצת אספר, מסלול ולנסיה.

כאשר איזן גאוורה אינו לבוש בחליפת הרכיבה או במדי קבוצת אספר אפשר בקלות לחשוב שהוא זמר או שחקן צעיר. יש לו את זה, הוא פופ סטאר. אבל הוא גם הרבה יותר מסתם 'בלינג' – ג'ינו בורסוי, מנהל קבוצת אספר, משווה אותו לרוסי ולורנסו. גאוורה ניצח 7 מרוצים, היה על הפודיום 12 פעמים והוביל יותר מ־40% מההקפות במרוצים.

 

הטוב בעונה

בכניסה לפנייה 1, מרוץ ספאנג.

זה לא היה המרוץ הטוב בעונה אבל זה היה הזינוק הטוב ביותר של השניים שנלחמו על האליפות. פקו, שניסה לזכות בתואר, ופאביו, שניסה למנוע זאת, זינקו מהמקום התשיעי וה-12 בהתאמה. המיקום החיצוני על הגריד והמרחק לפנייה הראשונה אפשר לשניים לפתוח היטב, כאשר פקו משתמש בכל הכלים שהדזמוסדיצ'י נותן לו ופאביו מפתיע כאשר משתמש בפקו… "ראיתי את הזינוק של פקו אז בלמתי הכי מאוחר שיכולתי", אמר הצרפתי. בתום ההקפה הראשונה פקו היה שני ופאביו חמישי.

 

The Beast

פיט ליין, בתום המרוץ, לוסייל, קטאר.

חיוך גדול, שיניים צחורות, עיניים בורקות ורעמת תלתלים – אבל איזה ביסט הרוכב האיטלקי… בעונה השנייה שלו במוטו,GP כאשר רוכבי דוקאטי מתקשים עם הדזמו של 22 ודגם הביניים של עונות 21-22, בסטיאניני שגשג. הרוכב ניצח את המרוץ הראשון של העונה והפליא לכל אורכה ביכולת שלו לשמור על הצמיגים ולתקוף גם את פקו שנלחם על האליפות. בסטיאניני גבר על יריביו לא רק על המסלול אלא גם עקף בקרב על המקום הנחשק בקבוצת המפעל בדוקאטי והשאיר את מרטין הרחק מאחור.

 

בגידה

מבחן מקדים לעונה, ספאנג, מלזיה.

עולם קשה הוא עולם המוטוGP. "לא ציפיתי שזה יהיה ככה, תמיד נתתי 100%, אבל זה לא עמד בסטנדרטים שלהם", אמר גרדנר אחרי שהופתע ללמוד כי איננו ממשיך עם KTM לעונה שנייה. "תכננתי להישאר לרכוב עבורם, הם שברו לי את הלב", הודה האוסטרלי אשר למד על בשרו עד כמה העולם הזה אכזרי. גרדנר הוא לא הרוכב הראשון או היחיד שמפוטר, מקבל יחס לא ראוי, הרעה בתנאים וגם הלנת שכר במקרים הגרועים. אך האם זו בגידה? תלוי את מי שואלים.

 

לבד

פארק פרמה, מרוץ ספאנג.

פאביו קוווארטררו נאלץ להתמודד מול שמונה רוכבי דוקאטי, רוכבי אפריליה, וגם סוזוקי, KTM והונדה מדי פעם, כאשר הוא עם המנוע של עונת 2020 ואיטי בישורות ב־10 קמ"ש ויותר. פאביו נתן הכל ולקח סיכונים, כשהוא יודע שכל שיפור יגיע ממנו ולא מהאופנוע. בן הקבוצה לא היה לעזר. תחושת הבדידות קשה עבור רוכב, אמנם הם לבד על המסלול, אך הם עם האופנוע. הידיעה שאין על מי לסמוך בימים הקשים, אינה תחושה פשוטה וגם כאשר פאביו התחנן לא היה מציל באזור.

 

סטגוזאורוס וצרות אחרות

פארק פרמה, אחרי המרוץ, פיליפ איילנד, אוסטרליה.

ג'יג'י חושב מחוץ לקופסא אבל הוא לא היחיד לדבריו בדוקאטי, "הכי חשוב זה לשוחח עם אנשים, אדם אחד אינו יכול להיות אחראי על כל הרעיונות, צריך למצוא פתרונות עם האנשים לצידך" אמר האיש שהובא לבולוניה כדי לזכות באליפות. העונה הוא ודוקאטי שיפרו את מנגנוני ההנמכה והחבילה האוירודינמית הכוללת גם את כנפוני הסטגוזאורוס ומקבלים לא מעט ביקורת על "יותר מדי טכנולוגיה". בדיוק כמו שהביאו אותו מאפריליה, כעת ג'יג'י הוא זה שמנסה לשכור שירותיהם של מהנדסים ומכונאים מיצרנים אחרים, משחק כיסאות שהגיע לשיאו במהלך עונת 22, לקראת העונה הבאה, בין כל הקבוצות והיצרנים באליפות.

 

האלוף, היורש והתלמיד

הקפת הניצחון, מסלול ולנסיה.

15 שנים חיכו בדוקאטי לאלוף, 13 שנים חיכו האיטלקים לאלוף שלהם – וזה היה פקו בגנאיה שהגשים את משאלותיהם והיה אלוף איטלקי על אופנוע איטלקי, לראשונה מאז אגוסטיני הענק. נכון שהיה לו את האופנוע הטוב על הגריד, אבל ללא הרוכב אי אפשר לחצות ראשונים את קו הסיום והאיטלקי אלוף ראוי, בקבוצה נהדרת, על אופנוע מצוין. פקו צריך עכשיו לצאת מתחת לצל הענק של מורו ולהיות האלוף שהמוטוGP זקוק לו.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל