fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

משפטי: פיצוי על נזק בזמן מלחמה או פיגוע

משפטי: פיצוי על נזק בזמן מלחמה או פיגוע

מתוך מגזין מוטו, גיליון 429, נובמבר 2023, לקריאה דיגיטלית כאן.

בשנת 1961 חוקקה כנסת ישראל את חוק מס רכוש וקרן פיצויים, התשכ"א-1961 על דרך הפיצוי של תושבי מדינת ישראל על נזקים ישירים ועקיפים שנגרמו כתוצאה ממעשי איבה או פעולות מלחמה שונות.

אז נתחיל בבסיס שהוא התנאי העיקרי והוא מעורבות הניזוק בפעולת איבה או מלחמה.

ברגע שנגרם נזק, אין צורך לפנות לעובדי מס רכוש, הם מקבלים את המידע על הפגיעה ברכוש ישירות מכוחות הביטחון וברגע שכוחות הביטחון מאשרים להם, הם נכנסים לאזור הנפגע.

ברגע שעברנו את השלב הזה וחס וחלילה ביתו של אדם נפגע כולל הרכוש בחצר, עובדי מס רכוש (קרן הפיצויים) בסיוע אנשי מקצוע כגון שמאי רכוש ומהנדסים, מגיעים אל התושב שנפגע ויערכו שמאות של הנזק שנגרם.

בפני הניזוק תעמוד האפשרות להביא בעל מקצוע מטעמו ולחלופין לבחור שהמדינה תבצע את השיקום ע"י חברות משקמות מטעם המדינה עצמה.

עובדי מס רכוש גם מדריכים את הנפגעים איך להגיש את התביעה באופן מקוון למס רכוש וכאופציה למי שאינו יכול טכנולוגית, ניתן להגיש פיזית את התביעה במשרד מיסוי המקרקעין הקרוב למקום מגורי הנפגע. כאשר מסמכי הסף הינם אישור משטרה על פעולת איבה, שמאות על הפגיעה אם זה רכב או בית וצילום המחאה מבוטלת או אישור ניהול חשבון.

הפיצוי הכספי נעשה בהתאם לשווי שוק של הציוד/רכוש/מלאי, כאשר יש להוכיח תחילה בעלות על הרכוש. חשבון רכישה, דוחות כספיים לעצמאי וכו'.

יש לזכור בשום פנים ואופן לא לפנות רכוש שלכם, אפילו אם הפך לפסולת, בלי אישור השמאי ממס רכוש, אחרת לא יתקבל פיצוי.

חשוב לזכור כי את ההודעה על הנזק יש להגיש תוך שבועיים מיום האירוע ותביעה לפיצויים מסודרת וממוסמכת יש להגיש תוך 3 חודשים מיום האירוע, אחרת יש עניין של התיישנות.

לגבי ביטוח ביתר על הערך של הרכוש הקיים, ניתן לבטח בערך גבוה יותר תוך מילוי טופס מתאים במשרדי מיסוי מקרקעין או מס הכנסה בכפוף לתשלום פרמיה של 0.3% מהשווי הנוסף ועד מגבלת סכום של כ־882,000 ₪.

באשר לרכבים/אופנועים, עובדי מס רכוש יערכו אומדן נזק ויפנו מיידית לתיקון הנזק בכל מוסך שיבחרו בכפוף להסכמת השמאי מטעם מס רכוש לאישור התיקון.

במקרה של פגיעה באופנוע או רכב יש לצרף רישיון רכב, אישור משטרה, אישור על ליסינג אם צריך, אישור על היעדר תביעות מחברת הביטוח בכדי שלא תהיה תביעה כפולה וצילום המחאה מבוטלת או אישור ניהול חשבון.

אציין כי אם האופנוע/רכב נפגע בהיותכם עוברי אורח בזירת פיגוע או מלחמה, עליכם לפנות לעובדי מס רכוש הנמצאים בשטח או לאחר מכן במשרד מיסוי מקרקעין עם אישור משטרה המאשר שהנזק נגרם עקב אירוע מלחמה או איבה.

שנדע ימים שקטים יותר


כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי במאמר זה הינו מידע כללי בלבד. אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי עו"ד, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה משפטית כזו או אחרת. כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש בלבד.

עו"ד שמעון צור עם ניסיון של כ־23 שנה בתחום התעבורה עם התמחות במקרים מורכבים בתחום תאונות הדרכים ותביעות לפי תקנות התעבורה.
לפרטים ושאלות: 050-8461977 או במייל shimon@tzur-law.co.il

 

 

 

 

תגובה אחת ל משפטי: פיצוי על נזק בזמן מלחמה או פיגוע

  1. מכיר אחד שאופנועו נשרף כליל ב 7/10. קיבל את הכסף ממס רכוש. לפחות זה עובד מהר במדינה, לצערנו.
    שנדע ימים טובים, שיחזרו כל החטופים, ושנה אזרחית טובה לכולנו.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל