fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

קונה דו"ג? סטפן מסביר כיצד לעשות זאת נכון

קונה דו"ג?  סטפן מסביר כיצד לעשות זאת נכון

מיס הילה

צילום: יח"צ


כשקניתי את הדו"ג הראשון שלי היה לי יותר מזל משכל. קניתי אותו מידיד שלי שהיה ישר כמו סרגל, שהסביר לי בדיוק מה בסדר ומה לא בסדר בכלי ודחף אותי למוסך שלו לקבל את כרטיס הטיפולים שלו. באותה המידה יכולתי ליפול על נוכל שראה אישה קלולס מולו והיה יכול למכור לה גמל מת ולהסביר לה שזה אחלה דו"ג.
בעוד שבכתבות הדרכה רבות במדיה הדו גלגלית מסבירים לרוב על הפן הטכני, כמו איך לזהות צמיג או רפידות בלם שחוקים, בחרנו לתת לכם מספר עצות  לייעול תהליך הקנייה. הנה מספר כללים מסטפן אבנדיצ'י כדי לא "ליפול" בהמשך ולהפיק את המקסימום מתהליך הבדיקה.

אפילו שתהליך קניית הדו"ג כרוך בכאב ראש גדול, בסופו של דבר תהליך האבחון יכול לחסוך לכם הון עתק ובעצם, משמש כביטוח קנייה. למשל, אם נמצא ליקוי גדול של אלפי שקלים, הלקוח לא יקנה את הכלי, כך שהוא חסך את אותם אלפי שקלים. במידה ומתגלים בלאים בבדיקה, אז הלקוח והמוכר מתחלקים חצי חצי בעלות התיקון וכך החזרנו את עלות הבדיקה.

החלטה ראשונה – לאיזה שימוש יהיה הדו"ג
כשמחליטים לקנות כלי רכב דו-גלגלי (דו"ג) צריך לחשוב על המון דברים. ראשית, צריך להחליט לאיזה שימוש יהיה הדו"ג (לעבודה ובחזרה, טיולים בסופ"ש בלבד, קומבינציה של שניהם או סתם חלום שמתגשם). מתוך זה צריך להחליט איזה סוג מתאים לנו (קטנוע, אופנוע קאסטום, אופנוע ספורט, דו-שימושי) ומתוך כל הקשת הזו שצמצמנו, להחליט איזה דגם מתאים לנו, של איזו חברה ובאיזה תקציב.

לברר על "מחלות" של הדגם הספציפי
לאחר שבחרנו את הכלי הרצוי צריך לעשות שיעורי בית. כמעט לכל כלי יש "עקב אכילס". צריך לקרוא על הכלי, לברר על המחלות הכרוניות שלו (בעידן האינטרנט ניתן בקלות למצוא חומר שימושי באתרים מחו"ל, זה יכול לתת זווית ראייה רחבה יותר). רצוי לדבר עם אנשים שיש להם את כלי כמו זה בו אתם מעוניינים. לא להתבייש, לעצור אנשים ברחוב ולדבר איתם. לשאול אותם ממה הם מרוצים וממה הם לא. מניסיון, אנשים אוהבים לדבר על הכלים שלהם. אנחנו גם ממליצים להיכנס למוסכים ותיקים, לשאול ולברר על הכלי הרצוי.

לבדוק את מחיר השוק, לא מחיר מחירון
מצאנו את הכלי שאנחנו רוצים? עכשיו מתחיל שיעור נוסף. להתחיל להסתובב אצל סוחרים ולברר על מחירים, לראות כמה הוא עולה בפועל. לא תמיד מחיר המחירון קשור למציאות ובפועל כלים נמכרים, במיוחד במצב השוק כיום, במחיר נמוך מהמחירון.
בנוסף, יש ללכת ליבואן ולראות אם יש את הכלי הזה חדש (לאו דווקא כדי לקנות כלי חדש, אלא יותר כדי לדעת איך הוא נראה), אפילו לצלם בטלפון הנייד. אפשר לעשות גם חיפוש בגוגל, אבל אין כמו לראות את הכלי עצמו ולא תמונה שעברה פוטושופ. כך גם אפשר לערוך עליו נסיעת מבחן ולראות אם בכלל יש לנו חיבור לכלי. אחרי שראינו איך הוא נראה כשהוא חדש, להתחיל להסתכל ברחובות ולחפש בעיניים כלים כאלו, לראות איך הם נראים אחרי שימוש של מספר שנים.

"לחוש" את המוכר
מכירים את המושג אינסטינקט? את הדבר הזה יש בכולנו, גם מי שלא מבין בדו"ג. תנסו להרגיש את המוכר. האם הוא נראה לכם אדם אמין? כמה מידע הוא מנדב על הכלי? הציעו לו בדיקה אצל בוחן כלי רכב –  איך הוא מגיב? העלו את את האפשרות שאם בכלי מתגלים רג'קטים קריטיים בתהליך הבדיקה (תקלות קריטיות או חלקים שקיצם קרב) הוא ישלם את עלות הבדיקה הנעה בין 300 ל-650 ש"ח וראו איך הוא מגיב. בקשו מהמוכר ניירת של טיפולים במוסך. בדקו האם הוא טיפל במוסך מורשה ויש רישום של כל הטיפולים או שהוא טיפל "אצל חבר בבית". במצב השני יש סיכוי גבוה שהכלי לא טופל כראוי, אך זה לא גורף.

לסגור פינות
ונחזור על זה שוב: לסגור פינות. לסגור פינות. לסגור פינות. לסגור פינות. לסגור פינות.
אחת הבעיות העיקריות שעליהן נופלות עסקאות היא שאנשים לא סוגרים עם המוכר מי משלם כמה, במידה ומתגלים רג'קטים קריטיים. מהם רג'קטים קריטיים? בעיות במנוע ובשילדה (תיקונים שעלולים להגיע לאלפי שקלים) ואיך מתחלקים בהערכת הבלאי? (לדוגמה: צמיגים, רפידות בלם, דיסקים, שרשרת ועוד). את כל הפינות האלה צריך לסגור לפני שמביאים את הכלי להערכת בוחן כלי רכב ולא לסמוך על "נסתדר, אל תדאג". תמיד תדאגו! לא פעם הדברים האלה לא מסתדרים ואתה עלול לשלם את מחיר הבדיקה ובסופו של דבר גם לא לקנות את הכלי.

בכל מקרה, אחרי שעשיתם את כל השיעורים לעיל ואתם סגורים על הכלי הספציפי אותו אתם עומדים לרכוש אנחנו ממליצים ללכת למומחה לבדיקת דו"ג לפני קניה. אפשר ללכת למוסך שסומכים עליו (לא למוסך שמטפל בכלי, כי אדם לא יעיד על עצמו שהוא עשה עבודה מחורבנת) או ללכת לאדם שעבודתו היא הערכת כלי רכב דו"ג.
ו… תתחדשו!

 

גלריה

14 תגובות ל קונה דו"ג? סטפן מסביר כיצד לעשות זאת נכון

  1. שימושית ומועילה לכל מי שעושה צעדים ראשונים בענף. והענף הזה מלא בנחשים שלא נדע

  2. הבאתי אליו בייבי נינג'ה לבדיקה והתוצאות היו איומות. אם לא היו ממליצים לי ללכת אליו, הייתי קונה את האופנוע ומתחרטת על המהלך (המנוע היה במצב גרוע וזה היה עולה לי המון כסף.

  3. ובשני המקרים התרשמתי מהדיוק והמקצועיות. הכתבה הזו מלאה עיצות שימושיות! תודה

  4. כמו שלא שותים מים אחרי פירות ולא עוברים מתחת לסולם או שחייבים לקלל שרואים חתול שחור, לא קונים דו גלגלי בלי שעברת אצל סטפן

  5. איך אני יודע שהוא בדק אותו טוב ??? לסמוך עליו ???

    הכותרת הייתה ברצינות, המשפט מתחתיה הלצה 🙂 האיש יותר ישר מסרגל !!!

    ליאור (דוקאטי)

  6. הוא הסביר לי דברים עד שלא היה לו ספק שהבנתי. הוא כ"כ עזר לי כשכניתי קטנוע שאני מוקירה אותו עד היום. אז שוב פעם – תודה!!

  7. מה עם נתונים כמו כמה עולה בדיקה לפני קניה? למשל לדו"ש לאופנוע ספורט , או לאופנוע עירום. ומה נהוג בשוק לגבי העברת בעלות? המכור,הקונה,חצי חצי?

  8. אחלה מילים אבל מדוע בדיקה של לפני קניה עולה 500 ש"ח?!

  9. "העלו את את האפשרות שאם בכלי מתגלים רג'קטים קריטיים בתהליך הבדיקה (תקלות קריטיות או חלקים שקיצם קרב) הוא ישלם את עלות הבדיקה הנעה בין 300 ל-650 ש"ח וראו איך הוא מגיב."

    איך הוא אמור להגיב?
    אני מוכר כעת דו גלגלי. למיטב ידיעתי הכלי במצב טוב, אל אני לא מכונאי ואין לי דרך לדעת מה באמת קורה שם בפנים. אם הקונה רוצה לקחת את הכלי לבדיקה- תפדאל. אבל מה פתאום שאני אשלם לו על הבדיקה?? התחייבתי לו במשהו? הוא רוצה לבדוק- לא אני. מספיק אני מבזבז חצי יום עבודה על הבדיקה הזו, אז שאני גם אשלם, על משהו שמראש אני מצהיר שאני לא מתחייב עליו?
    וזה איך שהייתי מגיב. רוצה לעשות בדיקה? בסדר גמור. ימצאו ריג'קטים בבדיקה? פייר אינף להתחלק חצי חצי. הכלי על הפנים ואתה לא רוצה לקנות? חבל בשביל שנינו אבל ליגיטימי. כסף על הבדיקה? תשכח מזה. אני לא מבטיח כלום ולא מסתיר כלום. מה שאני יודע אני אומר ומה שלא יודע לא מתחייב. זה הכל.

  10. שים לב, מה שעומד מאחורי העניין הוא שאם לחלק מהמוכרים (לא לכולם כמובן כי רוב האנשים ישרים) יש משהו להסתיר, הם כנראה יסתייגו מאוד מהסיכום הזה לפני הבדיקה. צריך רק לראות את תגובתם.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל