fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

אליפות ישראל בסופרבייק – סבבים 3+4

אליפות ישראל בסופרבייק – סבבים 3+4

אסף לביא

צילום: לנה טאובס

אחרי שני סבבים מוצלחים במסלול דלתון ובין שני הסבבים שהתקיימו במסלול מוטור-סיטי שדה תימן התקיים סבב נוסף של קטגוריית ה-300 בהשקת המסלול בערד, מנצח המרוץ שם היה אלמוג מנגד, על הנינג'ה 300, שהתאושש בצעד בלתי נתפס מהחלקה באמצע המרוץ ולאחר שנעקף ע"י כ-6 רוכבים הצליח לסיים ראשון, אחריו בר לוי על הונדה CBR500R ושלישי חן אביוב, שמתחרה בגביע החובבים, והגיע למרוץ הראשון שלו בקטגוריית ה-300 על הונדה CBR500R כמעט סטנדרטי לחלוטין. חיים זנדברג ואליעד בן שיטרית לא מסיימים את המרוץ עקב החלקה שלוקחת להם את ההובלה.

סבב 4-5 קטגוריית סופרספורט 300 סמ"ק

המרוץ מתחיל בהובלה ברורה של מתן בן שאנן, המגיע ישירות מאליפות הגביע הישראלי, על גבי נינג'ה 400 בחסות G&N סוכנויות, צמוד אליו ששי אליאס, על ימאהה R3 בחסות אליאס מוצרי חשמל, Racetrack ופולגז בהפרש של פחות משנייה. שלישי חיים זנדברג, על ימאהה R3 בחסות G&N סוכנויות ומישלין, בפער גדול. ההקפה המהירה היא של ששי אליאס ועומדת על 1:05.042. גם את הסבב השני, שנפתח עם עליה בטמפרטורות ורוחות חזקות שלא היו במרוץ הקודם, מוביל מתן בן שאנן אחריו נלחמים על המקום השני בר לוי וששי אליאס, את הדבוקה הבאה מוביל חיים זנדברג כששם מתפתח הקרב המעניין בינו לבין מולי לוי, על YZ450 מוסב סופרמונו, בחסות אופנועי השרון, אלי כרמל על ק.ט.מ RC390 בחסות מומנט אופנועים ואביעד אברהמי, על ימאהה R3 בחסות פולגז, קורס מכונאות אופנועים עמל, אופנוען מאומן ו-Racetrack, אחריהם קיריל בזנסוב ותובל ארד בחסות Berik ו-Ohvale, הפעם על האופנוע של אלמוג מנגד. המרוץ נגמר כשמתן בן שאנן מנצח את המרוץ השני שלו בעונה וממקם אותו במקום גבוה בטבלת האליפות, שני בר לוי, על CBR500R בחסות אופנועי השרון והונדה, שממשיך להוביל את הטבלה, אחריו ששי אליאס עם פודיום שני באותו היום. ההקפה המהירה ביותר היא של מתן בן שאנן ועומדת על 1:06.891.

סבב 3-4 גביע החובבים

גביע החובבים, למי שאינו מכיר, היא קטגוריית אופנועי נייקד שאינה מוגבלת בנפח מנוע ומכילה, בין היתר, רוכבים שלאחר מצקה הדירוג לא נכנסו לקטגוריית הנפח שלהם (300, 600 ו-1000) מצטרפים לקטגוריה הם מיכאל וולוב על ה-S1000RR שעקב תקלה טכנית לא הצליח ליצור זמני הקפה טובים במקצה הדירוג, אביה עמר שמגיעה על GSX-R750 ואלי באינסאי על ימאהה MT-10. המרוץ נפתח בהובלה גדולה של מנצח שני המרוצים הקודמים, חן אביוב, הפעם על GSX-S1000 ובחסות עופר אבניר, ארנב אנרגיה, אופנועי השרון ורכיבת חברים, אחריו עמית פוקס בהופעת בכורה של הדיוק 790 בחסות אופרוד, על המסלול מתפזרים שאר הרוכבים ולא נוצרות דבוקות, כמעט ואין עקיפות, התרסקות ראשונה נרשמת בדפי ההיסטוריה על מסלול מוטור-סיטי, שכעת ניתן לומר שעמד בטבילת האש בהצלחה וללא פגיעות לרוכבים, חן מדהים את הקהל ומצליח להוביל על המתחרה האיטי ביותר ב-3 הקפות שלמות (!) ובפער של 39 שניות מהמקום השני, כאן שווה לציין את ההישג אולי הגדול ביותר בקטגוריה – איציק איסוביץ' רוכב על דיוק 390 ומשאיר מאחוריו אופנועים בעלי נפח כפול ואפילו משולש ממנו, ריספקט. לאחר מרוצים מותחים בשני הסבבים הראשונים לפני כחודשיים, אנו עדים למרוץ מרשים, אבל אולי הכי משעמם באירוע. זמן ההקפה המהיר ביותר שייך לחן אביוב ועומד על 1:04.992. סבב שני איטי יותר לכל הרוכבים עקב החום והעייפות, חן אביוב מסיים את המרוץ במקום הראשון בזמן של 18:47.626, 7 שניות יותר מהסבב הראשון, אחריו עמית פוקס מצמצם את פער ביניהם ל-28 שניות. שלישי יהודה מלצר שסוגר פודיום כפול לשלושת הרוכבים המובילים. אלי באינסאי לא מסיים את המרוץ עקב החלקה בהקפה האחרונה. זמן ההקפה המהיר שייך גם כאן לחן אביוב ועומד על 1:05.013.

סבב 3-4 סופרספורט 600

המרוץ נפתח עם 15 מתחרים על הגריד, כשבשלישיה הראשונה עומדים יוגב הרוש, בחסות G&N סוכנויות, מטרו מוטור ו-HRP מוטורס, נביל שפסו, בחסות מוטוצ'יפ, וליעד לב בחסות KSL ואינווסט סוכנות ביטוח, שלושתם על ימאהה R6. פתיחה טובה של שלושתם מרחיקה אותם משאר הרוכבים ומשאירה את התחרות צמודה ביניהם, קרב הענקים נראה מרשים מהפיטס, אפילו תזמון פתיחת וסגירת הגז שלהם הרמוני וזה נראה יותר כאילו הם מנסים לשמור על התאמה ופחות קרב על ההובלה, לבסוף שפסו מצליח לעקוף את יוגב שממשיך לנסות לחזור להובלה, אם לא הסמנים האחוריים אולי גם היה מצליח, אך אלו האטו אותם ב-2 ו-4 שניות להקפה בהתאמה. אחריהם דני ליאור, משה מנצור, בחסות זהר אופנועים, וצחי שף לוי, תתכוננו לזה: בחסות אבנוע, HRP מוטורס, אישימוטו, מיי מוטו, רפידו, פוטוליין ומידלנד. עופר איתח וחיים זנדברג מחליקים בסוף הישורת ממש לקראת סיום ההקפה האחרונה. יגאל חי, בחסות אייפקס, ואלי אלחסיד פורשים מהמרוץ 12 ו-10 הקפות לסיום בהתאמה. הזמן המהיר ביותר שייך לנביל שפסו ועומד על 1:00.591. המרוץ השני מספק לנו קרב אפילו יותר מותח בין השלישיה הפותחת הרוש-שפסו-לב שנגמר בהובלה של לב, אחריו שפסו ויוגב שלישי כשאת ההקפות האחרונות שלו הוא עושה עם התכווצות שרירים חריפה שכמעט ומנעה ממנו להמשיך את המרוץ, אך לבסוף הוא חוזה את הקו הסיום שלישי. עוד קרב מותח מתקיים בין עזיז שובאש וצחי שף לוי שמצליח לטרפד כל ניסיון עקיפה מצד עזיז עד לשלב בו צונחת מסכת החזית של אופנועו ומכריחה אותו להוריד קצב ומאפשרת לעזיז לפתוח פער ולסיים במקום השישי, אחרי משה מנצור ויגאל חי. הזמן המהיר ביותר שייך לנביל שפסו ועומד על 1:00.645.

סבב 3-4 סופרבייק 1000

אלמוג מנגד שולט ביד רמה על הקטגוריה וקובע שיא זמני הקפה של 59.606 סבב הראשון, אחריו עדיאל מיוסט על הב.מ.וו S1000RR, בפער של 7.720 שניות מאלמוג מנגד, גיא הראל אחריהם מסיים שלישי ולא נשאר כדי לקחת את הגביע, אבי אלבז, אלי מאירי, גריגורי מושאילוב ומועטס חסנין מסיימים במקומות שלישי עד שביעי. אורן דהרי ושון בן יקר פורשים במהלך המרוץ, כששון חוזר לפיטס עם סיבוב חריף ברגלו שכמעט גורם לו לשמוט את האופנוע מרוב כאבים, לאחר טיפול מסור הוא חוזר להתחרות גם בסבב השני. הזמן הטוב ביותר, כאמור, הוא של אלמוג מנגד עם 59.606. סבב שני נפתח גם הוא בהובלה של אלמוג מנגד, אחריו עדיאל מיוסט מצמצם פערים וגם קובע את הזמן המהיר ביותר לסבב, 59.829, אחריו אבי אלבז בפער די גדול, גריגורי מושאילוב, אלי מאירי, מועטס חסנין ושון בן יקר, בחסות ארז דרור, כלבוטקס ודני בלחסן, מסיים את המרוץ במקום האחרון כשהוא עם כאבים קשים ברגלו.

פתיחה טובה מאוד למסלול מוטור-סיטי שדה תימן, שגם הוכיח עצמו כבטיחותי לאחר שספג שתי התרסקויות ללא פגיעות קשות לרוכבים ומספר לא מבוטל של ירידות מהמסלול אל הראן-אוף כשכולן הסתיימו על הגלגלים, אחת מהן של ליאון חפץ נראתה כאילו שכח שזה מירוץ סופרבייק ויצא לקטע שטח בסגנון סופרמוטו והשתלב חזרה בצורה מרשימה.

הסבבים הבאים מתוכננים גם הם למסלול מוטור-סיטי ואחריהם כבר תתחיל טבלת האליפות להתאזן ולספק לנו תמונת מצב ברורה לגבי המשך התחרות.

 

טבלת אליפות ישראל סופרבייק 2018

זמנים סבב 3 | זמנים סבב 4

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל