fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר

יומן מרוצים | גיא יצחק לריאה – התחלות חדשות

יומן מרוצים | גיא יצחק לריאה – התחלות חדשות

גיא יצחק לריאה

רגע לפניי שיצאנו לפגרה נפלה החלטה להעמיד למכירה את האפריליה והאסקי, האפריליה שלי, בעזרתה קטפנו מספר גביעים לא מבוטל, עומדת למכירה, האסקי מוטוקרוס 125 העניק לי זמן אוויר מדהים במסלולי השטח, גם כן למכירה. זהו, לא עוד שני אופנועים לתחזק, להחליף, לשמן, לנקות, לחדש – כאב ראש אחד גדול. קצת לפני סבב מספר 3 האפריליה נמכרה לחבר מסופרמוטו ישראל ואיזה יום מרגש זה היה, קשה לתאר, עברנו הרבה יחד, זר לא יבין זאת. כעת, הייתה דילמה על מה ארכב בהמשך העונה. פרישה לא בלקסיקון, אני אוהב להתחרות – הריגוש, ההכנות, השיפור וההתמודדות עם פתרון בעיות במסלול עושות לי את זה נעים ורטוב. התייעצתי רבות, התרוצצתי ברשת, ים מחשבות, יזמתי פגישות, עד שנרקם הסכם עם ד.ל.ב מוטוספורט מקבוצת לובינסקי – יבואנית ק.ט.מ. זהו! זה רישמי אני רוכב קבוצת מירוצים של ק.ט.מ, READY TO RACE – איזה סלוגן מטורף. ישראל ויליגורה, מנהל מותג אפריליה לשעבר, שתמך בי כרוכב לווין בעופר אבניר, כעת בד.ל.ב פתח את דלתו בפניי ויתרה מכך החזיר עטרה ליושנה עם שחר עזרא ממוסך הפודיום שתמך בי רבות בתחילת דרכי בעולם המרוצים הישראלי. אז…. האופנוע שנבחר למטרה הוא SX-F350 מדגם 2019, כן! מוטוקרוס מוסב, ממש כמו פעם, חיית שטח מדוייקת שתשאיר אותי תחרותי בסופרמוטו. אוי ואיזה קטלוג מוצרים יש לאוסטרים, אוי לד.ל.ב ואבוי לי. POWER PARTS BABY.

סבב מספר 3 בפתח ואני מקבל מד.ל.ב מוטוספורט ק.ט.מ אנדורו EXC-F450 2017, יוחנן רזניק, חבר ועד עמותת סופרמוטו ישראל, השאיל לי סט סופרמוטו קומפלט, וכך אני מוצא את עצמי על כתום, חזק ולינארי, משוכלל במפות הצתה עם בקרת אחיזה, הכל עובד פיקס, קדמת הטכנולוגיה, בשטח הוא אששש, קליל, בכביש איתו תענוג צרוף.

יום המרוץ במסלול שבפצאל וטרם רכבתי על היפיוף הכתום. 15 דקות חימום מרגישות לא רע בכלל ובשטח כיף חיים, תוך כדי, הרבצתי שלושה זינוקים שלאחריהם אני מאותת ברגל ומתגלגל לפיטס, קופץ מיד על הבולמים וסוגר קליקים כאילו אין מחר, סה"כ מופתע מאוד לטובה על אף התחושה הקצת "ספינתית" שלו במהירויות גבוהות, 6 הילוכים יש בדבר הזה, בלבל אותי לגמרי, קיצר כוח לא חסר כאן.

מקצה הדירוג – שתי שניות מלי ברדה המוביל באליפות ישראל, אחריו אריאל דדיה המוטקרוסר האיימתני מעולם השטח, אחריו יוחאי חכם, אביב גואטה, אילן ברוורמן ואנוכי במיקום השישי על הגריד.

התוכנית הייתה לאסוף נקודות ותו לא, לסיים על הגלגלים והעיקר להנות, הכל מתחיל ונגמר בהנאה רבותיי וגברותיי כל השאר בונוס. ההנאה שלי הייתה לראות את ענני האבק שמשאירים החבר'ה שבחוד, דדיה נלחם בברדה שעדיין מסתגל ל-TM החדש שלו, יחד הם נותנים בראש בפייטים מהסרטים, עקיפות בשטח, עקיפות בסליידים, הסופרמוטו הזה – גאוני!

מספר הקפות מאחרינו והמצערת של הכתום נסחטת יותר יותר, קולט שאני מתקרב לאלעד אליאב, גז ועוד גז, חזק על הברקס חזק על הגז פייייייי אני איתו, לא מרפה, נכנסים יחד לקטע השטח, הוא בפנימי אני בוחר בקו חיצוני על הקיר, מעלה הילוך לקראת קפיצת הטייבל בשלישי, הוא נוחת ואני מעט אחריו מגיעים לקטע הסקי ג'אמפס, אליאב מאבד את אופנועו ועף, אמאל'ה אני דורס אותו, עולה לו על הגב ועף בעצמי, שנינו כאילו בשדה קרב, בשוק ממה שקרה, צרחתי: "אתה בסדר? אתה בסדר?" ענה: "כן כן" לשמחתי. מזל שהוא עם מגן גב, מי שכתב בכללים שזה מומלץ הצחיק אותי, מגן גב חובה! והנה ההוכחה לכך.

עליתי לאוכף וסיימתי, אלעד לא סיים אך מבחירה, החום האדיר והנפילה הם לא שילוב מוצלח.

דגל השחמט, דדיה מסיים ראשון לראשונה העונה, שאפו! ברדה שני וחכם שלישי, היה טוב. חוזרים לפיטס, צוחק עם אליאב ושואל שוב לשלומו. הכל טוב תודה לאל.

עכשיו פגרה ואיזו פגרה תענוגית, יוזמה פרטי של רוכבים פעילים בתחום, שמם בישראל – עמותת APEX שברזומה עשרות אימונים, תריץ ליגה שכוללת 4 מרוצים עד סוף השנה במסלולים השונים ברחבי הארץ. יחד עם נותני החסות הראשיים – חברת תמיג, יבואן צמיגי פירלי ומצלר וחברת ד.ל.ב מוטוספורט, יבואן ק.ט.מ, תתחיל ליגה מקצועית לפי כללי ה-FIM העולמית. ליגת "פירלי קאפ" עושה דרכה לישראל בצורה עניינית ומקצועית. מדובר על יוזמה פרטית מבורכת, התייצבות חובה מבחינתי. הליגה כוללת קטגוריות מקצועיות ופתוחות בהן כל אופנוע יכול להשתתף. אני את שלי מצאתי, אשתתף בקטגוריה הפתוחה עד 500 סמ"ק. ישששש!

לקראת תאריך מדידת הזמנים לליגת פירלי, הבנו שבאוסטריה מתנהל ציר זמן אחר מבישראל, החלקים של הסופרמוטו טרם הגיעו, אז שוב ד.ל.ב והפודיום העמידו לצידי את האנדורו 450 שעליו רכבתי, חיוך רחב עולה על פניי. מה רע?! עוד כמה מרוצים לקורות החיים המוטוריים שלי, כל פעילות מוטורית גם אם היא לא חלק מאליפות ישראל, תבורך.

החבר'ה באייפקס רציניים, מריצים אפליקציה, הכל מתוקתק למשעי, מוסיקה טובה, צל ומסך ענק שמציג זמנים בלייב לרוכבים, צלמים, מרשלים והכל באווירה מחשמלת ומרגיעה.

רגע החימום – 12 דקות מיום הדירוג וכרגיל האנדורו הכתום שוב מרגיש "ספינתי", התייעצות מהירה עם אילן ברוורמן אנחנו סוגרים קליקים עד הסוף ופותחים שישה, היום מורכב משני סבבי חימום ושני מקצי דירוג, שיקבעו את החלוקה של הרכובים לקטגוריות.

האופנוע מרגיש טוב, בזמנים אני כמעט בטופ, האחיזה משתפרת ואיתה גם ההרגשה, אך משהו לא פתור, משהו לא מסתדר לי מבחינת הקווים.הבנתי שבבולמים אני כבר לא אגע, עומס קפיץ מיותר כרגע, לא להנמיך משולשים, נדה, נטו בחירת קו לא נכונה. מצטרף חדש לתחום הסופרמוטו, בחור מדהים בשם שי נוטלס הסתכל עליי מהצד ואכן, בפנייה מספר 9 אני נכנס לא נכון, זה מילא, אך לפניה הבאה אחריה אני סוגר מידי לאייפקס וזה דופק לי את רצף הפניות שלאחריה. "תבוא רחב" הוא אומר ומצביע על הנקודה בה אני צריך לתת את פקודת ההיגוי. "תשיק אחרי האייפקס והשאר ירוץ לך" הוא מדגיש.

מקצה דירוג שני, אני עולה לאוכף, שי והשרטוט לא יוצאים לי מהראש, אני משיק בדיוק איפה שצריך וזה עובד!! קיצצתי בקצת יותר משנייה ואני אלפית שנייה מהמוביל. לסיכום, אני מדורג שני בקטגוריה הפתוחה על 500 סמ"ק. כיף לא נורמאלי, שי ואילן אתם תותחים!! חייב לכם שנייה!

 

תודה לנותני החסות הראשיים שלי דלב מוטוספורט – קטמ ישראל

לצוות מערכת מוטו דוגרי

הפודיום – מכונאות מרוצים

ראדו נעלי יוקרה לגברים

אבזריון – אבזרים וציוד לרוכב

עמותת סופרמוטו ישראל

עמותת APEX

 

נותני החסות של הליגה: תמיג – יבואני פירלי ומצלר, לרט, ד.ל.ב מוטוספורט – יבואני KTM, פוטוליין, אייפקס מוטורס, אוג'יו, חובי מרקט, מידלנד, פונדק אסא.

 

לחיי התחלות חדשות,

שלכם,

#המהנדס

גלריה

  • צילום: דרור אלדר

  • צילום: ירון רון

  • צילום: ירון רון

  • צילום: ירון רון

  • צילום: ירון רון

  • צילום: ירון רון

  • צילום: ירון רון

  • צילום: ירון רון

  • מאינסטגרם @guylarea

  • צילום: ירון רון

  • צילום: ירון רון

  • צילום: ירון רון

  • צילום: ירון רון

  • צילום: אלכס גילנסון

  • צילום: אלכס גילנסון

  • צילום: דרור אלדר

  • צילום: דרור אלדר

  • צילום: דרור אלדר

  • צילום: דרור אלדר

  • צילום: אלכס גילנסון

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל