fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
אודי דגן 140 על 70
HJC
MV קוביה
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

ימאהה מוטוGP מזעיקה לעזרה… ימאהה סופרבייק

ימאהה מוטוGP מזעיקה לעזרה… ימאהה סופרבייק

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

דעה רווחת היא שאליפות הסופרבייק העולמית נחותה בהשוואה לאליפות המוטוGP, יש בה פחות ספונסרים, פחות כסף, פחות ידע, ורמה פחותה של הרוכבים. מבין כול אלה האמת היחידה היא שבסופרבייק באמת יש פחות כסף בוודאי בהשוואה למוטוGP, וזה גורם למרבית הרוכבים לנסות ולהיכנס בדיוק למוטוGP ולא לסופרבייק – אבל כול השאר ממש לא נכון. הסופרבייק אינה נחותה ברמת הרוכבים, למעט מארקז ורוסי. תראו איך מרקו מלנדרי, כוכב הגרנד-פרי, נזרק עכשיו מקבוצת הסופרבייק של דוקאטי לטובת אלווארו באטיסטה, רוכב גרנד-פרי נוסף שעתיד לגלות מהר מאוד יחד עם לוריס באז,  סטפאן בראדל ושות. כי הסופרבייק אינה קלה יותר, להיפך.

ומבחינת ידע, האם המוטוGP אכן בליגה אחרת עליונה בהשוואה לסופרבייק? ההתפתחות האחרונה בימאהה מוכיחה מעל ומעבר עד כמה ה"נחיתות" של הסופרבייק מבחינה טכנולוגית כבר אינה ממש קיימת: קבוצת ימאהה הרשמית של ימאהה במוטוGP אשר עם שני רוכביה הגדולים רוסי וויניאלס נאבקת בבעיות עם אופנוע ה-M1 כבר שנתיים, הזעיקה לעזרה לאחר שכול הניסיונות האחרים שלה נכשלו, את… קבוצת הסופרבייק של ימאהה. מישל גאד, מהנדס האלקטרוניקה של קבוצת פאטה ימאהה סופרבייק, נקרא למבחני ימאהה מוטוGP במיזאנו החל ממחר כדי שינסה לפתור את מה שמיטב מהנדסי המוטוGP לא מצליחים – האלקטרוניקה הקלוקלת של אופנוע המירוץ. זאת למרות שגאד יהיה חייב להתמודד עם מערכת אלקטרונית של מגנטו מארלי האחידה לכול אופנועי המוטוGP, בעוד בסופרבייק כול יצרן משתמש במערכת האלקטרונית שלו, המבוססת על האופנוע הסדרתי. סבב המוטוGP הקרוב בסילברסטון ילמד האם גיוס החירום שבצעה ימאהה, סופרבייק להציל את ה-GP באמת עבד.

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל