fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן

לראשונה מזה 3 חודשים: מארק מארקז מדבר עם עיתונאים

לראשונה מזה 3 חודשים: מארק מארקז מדבר עם עיתונאים

תמי גורלי

אחרי שלושה חודשים בהם אלוף העולם לשעבר לא דיבר עם התקשורת ובצל ספקולציות רבות לגבי השתתפותו בעונה הבאה ועתידו במוטוGP, מארק מארקז מדבר היום לראשונה עם עיתונאים כשהוא נראה רגוע ומחויך; מוקדם יותר גם חזר לרכוב, בינתיים על אופנוע מוטוקורס ובהמשך גם על אספלט.  

לשאלה כיצד הוא מרגיש לחזור לרכוב כפי שנודע שרכב אתמול על אופנוע מוטוקרוס ובכלל על תהליך ההחלמה השיב: "אחרי שלושה חודשים מאתגרים, אני שמח מאוד, בעיית ראיה זה לא פשוט. בחודש האחרון הרגשתי שיפור אחרי שהיה קשה בעקבות התאונה, אבל עקבתי בראש ובראשונה אחר ההנחיות של הרופא, זה שעזר לי כבר ב־2011, ועקבתי אחרי העצות שלו. התהליך איטי אבל כבר ידענו מה זה אומר, מכיוון שסבלתי מפציעה בדיוק כמוה ב־2011. אז היה קשה, כי קשה לדעת מה המצב, אבל חשתי הקלה. השבוע הייתה לי בדיקת רופא והתחושה שלי השתפרה וזה ניכר בבדיקה, שמחתי מאוד. הוא אישר לי לרכוב ובחרתי במוטוקרוס כי כך נפצעתי. ענף המוטוקרוס דורש הרבה כוח, מצריך דיוק עם קפיצות, עליות וירידות ודורש את כל שדה הראייה ועכשיו אני מצפה לצעד הבא. אולי עם ה־CBR1000RR-R כמו זה שרכבתי עליו שנה שעברה, כדי להגיע למלזיה ולרכוב על אופנוע מוטוGP".

את תקופת החורף בשנים האחרונות מארקז העביר בשיקום, הוא מספר שהפציעה האחרונה, שקרתה ביום רגיל כאשר הוא רוכב בשטח, מתרסק, קם ומנער אבק וממשיך, הייתה קשה מאוד. מארקז גם סיפר שכשלוש שעות אחרי ההתרסקות הוא יצא מהמקלחת והרגיש שמשהו לא בסדר. הוא יצר קשר עם הרופא שאמר לו להמתין כמה ימים, כי זה טבעי שיהיו בעיות ראייה אחרי מכה בראש (*למה לעזאזל לא הלך לבית חולים כבר אז, אני לא מצליחה להבין).

"זו הייתה התקופה הקשה ביותר מבחינה מנטלית, אולי הקשה ביותר בקריירה שלי. זה החורף הרביעי שאני ככה וסוף סוף נראה שהכל משתפר ואז מגיעה עוד פציעה. בחיים אי אפשר לדעת אף פעם, צריך להיות חיובי ואני לא מאחל לאף רוכב, או אדם, שיהיו לו תחושות כאלו. המטרה שלי להיות במבחן הראשון או במרוץ הראשון. הראייה זה עניין רציני, אז אני יודע שאני אלך בעקבות הנחיות הרופא והאנשים שלי".

הוא ידע שאין אופציה לגבי העתיד שלו שאפשר למחוק: "כמובן שההחלמה של הראייה זה לא משהו שאפשר לשחק איתו. יש ראייה או שאין, זה או זה. נקודה. הכל היה על השולחן כולל האופציות של לא לרכוב כלל, בעיקר כי לא ידעתי מה העתיד צופן. בשבוע שעבר התחלתי עם אופניים בכביש, ואז בשטח, ואחרי שחשתי טוב יותר, אחרי הבדיקה הרפואית הרופא אישר לי את מה שהרגשתי ואישר לי לרכוב על אופנוע. אני רוצה להתחיל את העונה כאשר אהיה 'מתוקן'".

לפני מספר חודשים היו שמועות שאולי יעבור ניתוח. ניתוח כזה הוא מאוד מסוכן, כי עלול לגרום לנזקים בלתי הפיכים אחרים: "לא הייתי רוכב על אופניים אם היינו חושבים שהייתי צריך ניתוח, כך זה לפחות נראה. אני רוכב כי אני רואה טוב, אבל אני עוקב אחרי הוראות הרופא, לפני שיאפשר לי להשתתף במלזיה הוא רוצה לראות כיצד ארגיש אחרי יום מסלול, אחרי הרבה הקפות כשאני עייף. הלכנו על דרך הטיפול השמרנית, הזמן לא ישפר הכל, אבל נראה שהזמן עובד טוב, הכל תקין. עבדנו קשה על הכתף, אבל התרכזנו בראייה. הכתף טובה יותר, היד גם, אבל אנחנו צריכים לוודא שלא יהיו לנו בעיות כמו שנה שעברה שבה התקשינו להתמודד עם כל הדברים".

מה שמארקז הסגיר כאן, זו הבעיה האמיתית ממנה סבל בשנה האחרונה – כתף ימין – ולאו דווקא יד ימין שהחלימה.

ולגבי האופציה שיהיה אדם רגיל ללא אופנועים? "ניסיתי לשכוח הכל, לשים הכל בצד, את כל העולם ולקיים חיים רגילים ולהישאר בבית, לשכוח מכולם. פשוט, על הספה התחושה לא הייתה טובה ואני לא מאחל את זה לאף אחד, בגלל כל התחושות האלו שהיו לי כאשר הייתי בבית. כל אחד זקוק לתשוקה בחיים שלו".

שבוע הבא תתקיים ההשקה של רפסול, אולי אז נדע קצת יותר.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

2 תגובות ל לראשונה מזה 3 חודשים: מארק מארקז מדבר עם עיתונאים

  1. מתי הוא הספיק להפצע שוב?
    חשבתי שהוא סיים את העונה ללא פציעות.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל