fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70

מהיר, טכני וארוך יותר: מסלול המרוצים פצאל השתדרג

מהיר, טכני וארוך יותר: מסלול המרוצים פצאל השתדרג

כתבו: אריק רוזנבלום, אסף לביא בנארי | צילום: שמוליק פאוסט, אלכס גילינסון, אריק רוזנבלום

חמש שנים לאחר הקמתו, מסלול המרוצים פצאל בבקעת הירדן נפתח מחדש לאחר שעבר שדרוג משמעותי. תוואי המסלול כעת באורך 2.5 ק"מ וכולל ישורת של 600 מטר, 10 פניות שמאלה ו־7 פניות ימינה, חלקן בעלות שינויי גובה. בנוסף, שודרגו גם מתקני המסלול, הוקם מתחם פיט חדש וחדר רפואה.

במהלך שנת 2017 נפתח לקהל הרחב מסלול המרוצים בבקעת הירדן, אז באורך של 1.4 ק"מ, עם 9 פניות וכמעט ללא מתקנים היקפיים, באותם ימים פצאל גם היה מסלול האספלט הראשון בישראל בגודל מלא, כשהרוכבים והנהגים נאלצו להסתפק לפני כן במסלולי קארטינג ומגרשים נטושים. בחמש השנים האחרונות מספר רב של רוכבים, נהגים, מתחרים, מאמנים ומודרכים עלו על המסלול, מסלולי אספלט נוספים נפתחו, ליגות הוקמו, ואיתם הרמה עלתה – ופצאל לא נשאר מאחור.

עבודות השדרוג החלו בסוף 2021, בזמן שהפעילות המוטורית על המסלול ממשיכה כסדרה, עד לסגירת המסלול לצורך סיום העבודות על האספלט בחודש מרץ 2022, שנמשכו כשלושה חודשים, במהלכם התייצבו מתנדבים רבים שסייעו בהכנת המסלול לחזרה לפעילות. את הפתיחה החגיגית הקדיש בעל המסלול מיקי יוחאי לאותם המתנדבים, שהוזמנו לטקס השקה החגיגי ולביצוע ההקפות הראשונות על המסלול המשודרג.

לחלק הוותיק של המסלול חובר חלק חדש שמאריך את המסלול ביותר מ־1 ק"מ והופך אותו למסלול האספלט הארוך בישראל, רוחב המסלול בחלק הוותיק עומד על 12 מטר, ובקטע החדש נע בין 15 ל־19 מטר, כשבפניות רוחבו 24 מטר וכיוון הרכיבה נגד כיוון השעון. הפניות נקראות על שם ישובים שונים בבקעת הירדן.

שטחי המילוט שודרגו לאורך כל המסלול, עם Run Off הכולל שטח אספלט, חצץ בעומק 30 ס"מ, אדמה וקיר צמיגים. בנוסף, נבנו עמדות מרשלים מוגבהות וקבועות, PIt Lane חדש, נוספו נקודות חשמל חדשות, חומת Pit Wall עם פתחים שיאפשרו לצוותים להוציא שלטי סימון למתחרים, משרד קבלה חדש וממוזג וחדר הרפואה הראשון מסוגו במסלול מרוצים ישראלי. הקארבים נצבעו בכחול ולבן והשטח שאחריהם בירוק.

קיבלנו הזדמנות לעלות על המסלול המשודרג במהלך יום הפתיחה החגיגי, ובחלקו הראשון הוא אכן מרגיש מוכר, את הפניות האלו מחברי מערכת מוטו כבר מכירים טוב מאוד, והשינוי הראשון מגיע כבר בפניה מספר 8, שעברה שינוי המאפשר כעת לצאת מהר יותר אל הישורת, כשההפתעה הבאה מגיעה בנקודת החיבור עם החלק החדש, איפה שפעם הייתה נגמרת הישורת, וכאן ממשיכה עוד כמעט 300 מטר. שלטי נקודות בלימה עומדים במרחק של 150, 100 ו־50 מטר מסוף הישורת, שבסופה פניה ארוכה שמאלה, אחריה ימינה ואז עוד שמאלה לתוך פניה של 180 מעלות, אחריה מגיע רצף פניות הדוקות ויציאה לישורת הקצרה שמחזירה אותנו לחלק הוותיק.

עם התוואי החדש פצאל הפך למסלול מהיר יותר, המאפשר קצב גבוה יותר, יש פה כמה 'פניות מרפק' מהירות כפי שכינה אותן אלי כרמל, ועם זאת הוא גם יותר טכני בחלקו החדש ומאתגר מאוד, עם הפרשי הגובה שבחלק מהמקומות גורמי ל'איבוד' של שדה הראייה ודורשים דיוק ותכנון, גם ההבדלים בין האספלט הישן לחדש מצריכים התרגלות ושינוי תפיסה, הרוחב של המסלול נותן מקום לטעויות ולתיקונים והפניות הוותיקות קיבלו אזורי Run Off משודרגים שמספקים הרבה ביטחון. פצאל החדש מהיר יותר, טכני יותר, ארוך יותר ומהנה יותר – לכל הרוכבים והנהגים ולכל הקטגוריות.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

3 תגובות ל מהיר, טכני וארוך יותר: מסלול המרוצים פצאל השתדרג

  1. זכיתי לרכוב בו יום לפני הפתיחה הרשמית . נהניתי מכל רגע . בישורת הפסיכית שהאחורי היה באוויר צרחתי בקסדה כשארטיום שץ הוביל אותי עמוק לנקודת הבלימה אחת מיני רבות ולקו הנבחר לתוך פנייה 10 האינסופית . אז שוב אומר לו תודה מכל הלב . ולירן רוסן שנתן לי גב להגיע ולממש את היום הנפלא הזה .

  2. המסלול סימטרי מידי נראה בנאלי ורוב המסלול כנראה עובר בין הילוך 1ל2.. (ההישרות לא נחשב.. הכיף הוא על הצד.) הפניות לא רחבות מספיק. מסלול כיפי אבל נס הרים כיף בהרבה.
    המסלול נראה שהונדס לפי כללים של תיכנון עירוני.. חבל שלא יצאו קצת מהריבוע ועשו משהו מעניין וזורם יותר.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל