fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מוטוGP אוסטין: תוצאות מקצה הדירוג

מוטוGP אוסטין: תוצאות מקצה הדירוג

תמי גורלי | צילום: MotoGP.com, Ducati racing team, Yamaha racing, Pramac Racing

כולם רצו לחזור לאוסטין: דורנה, הרוכבים, הקבוצות, הקהל וגם אמזון פריים, אשר עובדים על הסרט התיעודי על האליפות. הלחץ היה גדול, למרות נגיף הקורונה שעדיין משתולל באזור הזה של העולם והעובדה שאין כמעט מיטות פנויות בבתי החולים בטקסס. זה לפחות היה נושא השיחה עד שהרוכבים הגיעו למסלול והדיבור עבר מהמהמורות הלוגיסטיות למהמורות הממשיות באספלט.

המסלול, שנבנה על אדמת חימר עם משטחים רחבים מאוד של אספלט (כי באמריקה הכל אקסטרה לארג'), משתנה וזז וכתוצאה ממזג האוויר, מים ופעילות על המסלול ובשטח נוצרות מהמורות רבות וקרעים באספלט אשר הרוכבים נאלצים להתמודד עמם לכל אורכו של המסלול. המצב עד כדי כך קשה שהיו רוכבים שרצו לבטל את המרוץ והיו רוכבים שביקשו לקצרו. שתי ההצעות נדחו, אך הווטו הוטל ואם CotA לא יאספלטו מחדש את כל הסקטור הראשון של המסלול, המקטע עם שינויי הכיוונים, האליפות לא תחזור למסלול הנהדר.

קווין שוונץ, שהיה אמון על הייעוץ לעיצוב המסלול, אמר אתמול בראיון בלעדי במהלך מקצה הדירוג בספורט 5 "מה שידרש יותר מכל דבר כדי לנצח את המרוץ, כי זה בלתי אפשרי להיות מושלם בכל הקפה ובכל פנייה, זה לכפר על הטעויות וכאשר עושים אותן, לוודא שיהיו הכי קטנות שאפשר". שוונץ ממליץ לרוכבים לפעמים להאט, לפעמים לא לרכוב על האייפקס, על הקו המושלם. "אני סבור שהעיצוב של המסלול והמהמורות יגרמו לכך שהרוכב הוא מי שיעשה את ההבדל, מי שיעשה הכי פחות טעויות ויכפר עליהן מהזינוק ועד קו הסיום".

על קו הזינוק מהפול פוזישן יזנק פקו בגנאיה בפעם השלישית ברציפות. לצידו פאביו קווארטררו ומארק מארקז, שחוזר לשורה הראשונה מזה 441 ימים, מאז אותו יום גורלי ביולי אשתקד. זו תהיה הפעם הראשונה שדוקאטי מזנקים מהפול פוזישן במסלול האמריקות והפעם הראשונה שזה לא מארק מארקז שמנזק מהעמדה הראשונה על הגריד. מארקז נראה בטוח ועקבי יותר מאשר במרוצים בהם השתתף מאז שחזר מהפציעה, זה היה מקצה הדירוג הראשון בו לא חיפש רוכב אחר אשר "יגרור" אותו מסביב למסלול. "אם במיזאנו היו לי רק שלוש פניות בהן הייתי חזק", הוא אמר במסיבת העיתונאים, "כאן יש לי רק שלוש פניות בהן אני מתקשה". האם מארקז יוכל לשלוט ברודיאו פעם נוספת? זה לא יהיה פשוט פיזית ומנטלית. המרוץ הארוך יהיה קשה עבור כל הרוכבים ומארקז, שעדיין לא בשיאו מבחינה גופנית, עלול להתקשות לשמור על תחרותיות לכל אורכו.
האם זה יהיה פקו בפעם השלישית ברציפות? דווקא בן קבוצתו ג'ק מילר היה נראה מבטיח עבור הדוקאטים, אך מילר רומז שצמיג קשה אחורי לא תקין קילקל לו את מקצה הדירוג, דבר שמישלין מכחישים. למילר ביטחון רב ברכיבה על המהמורות ויכול להפתיע מהשורה הרביעית אם יצליח לזנק טוב. כמוהו גם אלכס רינס שניצח מהמקום השביעי על הגריד ב-2019 ומזנק ממנו גם השנה וג'ואן מיר שאיבד מנוע באימון הרביעי ומזנק לצדו.

ואולי זה יהיה גם היום של טאקה נקגאמי, שמזנק מאמצע השורה השנייה, או של זרקו, שחזר לעצמו אחרי ניתוח מוצלח לטיפול בתסמונת היד הכרונית (ארם פאמפ) ממנה סבל.

במוטו2 זהו הרוקי ראול פרננדז, השני בדירוג האליפות, שלקח פול פוזישן נוסף, ולצידו בן קבוצתו המוביל עליו בדירוג ב-34 נקודות. דיג'אנאנטוניו במקום השלישי אחרי תקופה לא פשוטה. ראוי לציין את קמרון בובייר, רוכב אמריקן רייסינג שלראשונה מתחרה במסלול אותו הוא מכיר היטב. בובייר יזנק מהמקום החמישי על הגריד, נקודת פתיחה מצוינת עבורו במרוץ הביתי עבורו ועבור הקבוצה. ג'ו רוברטס לא הצליח לפתוח דף חדש כמו שקיווה ויזנק רק מהמקום האמצעי בשורה התשיעית.

במוטו3 מאסייה יזנק מהפול פוזישן. מאסייה "ניצל" את בן קבוצתו אקוסטה כדי לקבוע את ההקפה המהירה ואקוסטה, המוביל את האליפות, לא חסך מילות ביקורת על המהלך. אקוסטה, שיזנק רק מהשורה החמישית, טוען כי מאסייה אינו רוכב קבוצתי ורק השתמש בו לקבוע הקפה מהירה ולא רק שלא סייע למי שנלחם על אליפות העולם, אלא הפריע. אקוסטה יאלץ לסגור מהר את הפער מהמתחרה מולו באליפות, דניס פוג'יה, שמזנק מהשורה הראשונה. מאז חופשת הקיץ פוג'יה צמצם ב-55 נקודות את הפער באליפות ונראה שהלחץ מתחיל להשפיע על אקוסטה. סרג'יו גרסייה, השלישי בדירוג, לא ייקח חלק במרוץ אחרי התרסקות ביום שישי, במהלכה קיבל מכה חזקה בכליות והוכרז לא כשיר.

אלו עומדים להיות מרוצים קשים, סיזיפיים עם הרבה טעויות והמון מאמץ מרגע הזינוק ועד קו הסיום. מתחילים ב-18:45 (זינוק 19:00) עם המוטו3, מוטו2 ב-20:05 (זינוק 20:20) ומוטוGP בשעה 21:25 (זינוק 22:00) ב-ערוץ ספורט 5 גולד.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל