fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70

מוטוGP סילברסטון: תוצאות מקצה הדירוג

מוטוGP סילברסטון: תוצאות מקצה הדירוג

תמי גורלי | צילום: MotoGP.com, Ducati racing team, Yamaha racing, Pramac Racing

קטגוריית MotoGP

אחרי שנה בה אליפות העולם לא הגיעה לאנגליה ולמסלול סילברסטון, אליפות המוטוGP חוזרת אל האי הבריטי ולמזג האוויר המעונן חלקית, האפור הוקריר. תנאים אידיאליים עבור רוכב רפסול הונדה שהיה חזק בתנאים דומים במסלול לה-מאן מוקדם יותר בעונה.

אספרגארו וההונדה היו דומיננטיים כבר מהאימון הראשון, כשהוא אפילו מחבב את המהמורות במסלול הארוך המארח בקביעות סבבי מרוצי מכוניות ומאז 2019 נערכו בו שלושה מרוצי F1.

האחיזה של האספלט מאפשרת לרוכב רפסול הונדה להשתמש באחורי באגרסיביות, כמו שהוא אוהב, ולדבריו זה היה הפול פוזישן החשוב בקריירה, למרות שקבע כבר שניים כאלו בקטגוריה הבכירה בעבר. "נכון שב-KTM התחלנו מהבסיס והגענו להצלחה", אמר פול בהתרגשות במסיבת העיתונאים, "אבל מבחינת הקריירה הספורטיבית האישית שלי, המעבר להונדה היה הצעד השאפתני ביותר שלקחתי. כאשר מחליפים קבוצה ומחליפים צבעים הרבה אנשים מצביעים לעברך ולעבר הכשלונות. אני לא יכול לבוא בתלונות כלפי אלו שעושים זאת אבל זה היה קשה".

זהו הפול פוזישן הראשון של הונדה מאז הסבב האירופי בוולנסיה, בסוף העונה הקודמת, והראשון עבור קבוצת רפסול הונדה מאז יפן 2019 עם מארק מארקז, שבסילברסטון יזנק מאמצע השורה השנייה. הרוכב הקטלוני התקשה קצת ביום השני באנגליה, אחרי התרסקות ענקית באימון הראשון של הסוף שבוע בפניה מספר שתיים, שהמשיכה עד פנייה שלוש במהירות של 274 קמ"ש. צמיג אחורי קשה בקור הבריטי באאוטלאפ הוביל לאיבוד הקדמי וסלטות רבות של הרוכב בחצץ. למזלו, מארקז סבל מחבלות קלות בלבד, אך הנזק היה דווקא שריטה בעין ימין אחרי ששפשף את האבק שנכנס לו לעין עם הכפפה. העין, שלא פסקה לדמוע, עברה אמנם שטיפה אך המשיכה להיות אדומה גם ביום האימונים השני ובמקצה הדירוג, למרות שמארקז סבור שהיא תפריע להמשך הסופ"ש.

לצידו של אספרגרו בשורה הראשונה יזנקו פקו בגנאיה, שעדיין שואף לניצחון ראשון בקטגוריה, ופאביו קווארטררו, שגם עבר התרסקות גדולה ביום האימונים הראשון בה נקע את הקרסול. הפציעה הזו אמנם כואבת אך משפיעה על הרוכב הצרפתי בעיקר בהליכה ופחות על האופנוע. קווארטררו יותר מוטרד מכך שיתקשה לברוח מהדוקאטי של בגנאיה ושל מרטין שמזנק רביעי, ולא יוכל לברוח ולקבוע קווים משלו במסלול עם 18 פניות והרבה שינויי כיוון.

לרגע היה נראה שמרטין הצליח לקחת את הפול השלישי ברציפות, דקות ארוכות אחרי דגל השחמט של מקצה הדירוג. רוכב פראמק קבע הקפה מהירה בשניה וחצי מאלו שעשה מוקדם יותר בסופ"ש וכמעט שנייה מהירה יותר מזו של אספרגארו בתום המקצה. זמן שנראה מטורף במהירותו יחסית לשאר הרוכבים ולזמנים שקבע מרטין עד אז. אבל בדיקה של שופטי המסלול הראתה שהספרדי חתך פנייה ומרטין אחר כך הסביר שידע שזו אינה הקפה מהירה ולכן לא חגג גם כשראה את שמו מוביל בזמנים על המסכים מסביב למסלול.

למרות שזה לא אמור להיות מסלול של דוקאטי, שלושה רוכבים של היצרן האיטלקי יזנקו משלוש השורות הראשונות – עם ג'ק מילר במקום השביעי. הפיתוח של הדוקאטי והקלות היחסית בה הרוכבים יכולים להיכנס לפניות ולשנות כיוון מאפשרים לרוכבים להיות הרבה יותר תחרותיים במסלול עם הדזמוסדיצ'י. רוכבי הדוקאטי הם גם היחידים שמרגישים שיוכלו לנצל את מנגנון הנמכת האופנוע במסלול, למרות שכמעט אין בו בלימות קשות (למעט פניות 7 ו-11) והטכנולוגיה התפתחה מאוד מאז שבמרוץ בסילברסטון בעונת 2019 מנגנון הזינוק נתקע לג'ק מילר, עד שבלם בפניית סטואו, הפנייה השביעית של המסלול.

במקום השישי יזנק אליקס אספרגארו על האפריליה ובמקום השמיני ולנטינו רוסי בסופ"ש המוצלח ביותר שלו העונה. אמנם בקטאר האיטלקי זינק רביעי, אבל בסילברסטון קצב המרוץ של רוכב פטרונס נראה טוב יותר. רוכבי סוזוקי יזנקו רק מהמיקומים העשירי והאחד עשר ועלולים ללא מנגנון ההנמכה להתקשות לשמור על קשר עם שאר הרוכבים בתחילת המרוץ, אך היכולת של רוכבי סוזוקי לשמור על הצמיגים יכולה להיות הסוד שלהם להצלחה לקראת סופו של המרוץ הארוך.

 

קטגוריית Moto2

במוטו2, מרקו בזקי הפליא עם פול פוזישן ויזנק לצד חורחה נבארו עם שלדת הבוסקוסקורו והכוכב הביתי סם לואס.
המוביל באליפות רמי גרדנר וסגנו ראול פרננדז יזנקו מהשורה השנייה.

 

קטגוריית Moto3

במוטו3, רומנו פנטי שלט בסוף השבוע מהרגע הראשון, כשהוא קובע זמנים מהירים עקביים בגפו ובפער גדול מהיריבים. האיטלקי של מקס רייסינג יזנק מהפול פוזישן השני ברציפות, כאשר על הנייר נראה כי הקרב האמיתי אמור להיות רק על המקום השני – אך במוטו3 כל זה נשאר על הנייר בלבד. 

 

לוח שידורים:
מוטו3 בשעה 13:05 בערוץ ספורט 5 לייב
מוטוGP בשעה 15:00 בערוץ ספורט 5 גולד
מוטו2 בשעה 16:30 בערוץ ספורט 5 גולד

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל