fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן

מוטוGP דוחה, קטאר 21': בלי רוח, עם אקשן

מוטוGP דוחה, קטאר 21': בלי רוח, עם אקשן

תמי גורלי | צילום: MotoGP.com, Ducati racing team, Yamaha racing

נראה היה שהחזאים פספסו ביום עם התחזית ביום המרוצים השני במסלול לוסייל, הרוח דעכה, הצפי שהיום הסוער ביותר יהיה יום המרוצים היה שגוי והגרוע כבר היה מאחורי הרוכבים על המסלול וכל מי שנאלץ לשאוב ולהסיר חול ואבק מהאופנועים, החליפות, הציוד במוסך והעיניים של הרוכבים.

עם השקיעה הוזנקו לדרך רוכבי המוטו3, כאשר שבעה מתוכם מזנקים מגריד משני שסומן ביציאה מהפיט ליין של מסלול לוסייל. מאז סקסונרינג 2014, כאשר רוב הגריד של המוטוGP נכנס להחליף אחרי הקפת החימום את תרכובות הצמיגים בגלל מזג אוויר הפכפך, חוקי הזינוק השתנו ובמידה וישנו מספר גדול של רוכבים המזנקים מהפיט ליין הם נעמדים ע"פ ההקפה המהירה במקצי הדירוג כמו בגריד הרגיל – רק עם שני רוכבים בשורה במקום שלושה.

גרסיה, אקוסטה, פנטי, נפה ופוג'יה היו בין הרוכבים שקיבלו עונש על רכיבה איטית במהלך מקצה האימון השני. רוכבים מהירים אשר תיאמו ביניהם אסטרטגיה: לזנק ולא לבזבז זמן על מלחמה אחד בשני – עד שיצליחו לסגור על הרוכבים המזנקים מהגריד. בסוף הסקטור של ההקפה הראשונה פנטי, שהוביל את הדבוקה, היה בפער של כ-11 שניות מהמוביל במרוץ, בסוף ההקפה העשירית היה זה פדרו אקוסטה שכבר היה בפער של 4.3 שניות ולבסוף הראשון שחצה את קו הסיום. הרוכבים החזקים שזינקו מאחור יכלו לרכוב בלא הפרעה, לקבוע הקפות מהירות ולסגור פער – לעומת בינדר, מאסיה, רודריגו ורבים אחרים שהיו מעורבים בקרבות והחלפת מיקומים. הרוכבים בקדמת המרוץ היו בחלק מההקפות איטיים מאקוסטה וחבריו ביותר משנייה וחצי. בתום ההקפה ה-15 אקוסטה כבר היה בדבוקה המובילה במקום השישי. שתי הקפות אחר כך, הרוקי – רק בן שש עשרה – כבר הוביל את המרוץ ופתח פער שלא מאפשר לרוכבים אחרים לעקוף אותו בסליפ סטרים בדרך לקו הסיום. "דברים כאלו קורים כאשר עובדים עם גאונים" אמר הרוכב הצעיר של אקי איו אחרי הניצחון הראשון, רק במרוצו השני ברמה העולמית, "אני חלק מאליפות העולם וזה לא פשוט לעשות מה שעשינו. אתמול הדברים לא היו לי כל כך ברורים, אבל היום אמרתי לעוזר שלי שיש סיכוי לתוצאה טובה. הרוכבים מקדימה נכנסו אחד לשני בדרך וזה עזר לנו לצוד אותם". אקוסטה הוא הרוכב הראשון שמזנק מהפיט ליין ומנצח.

לצידו על הפודיום היו דארן בינדר וניקולו אנטונלי. חאמו מאסייה, המנצח משבוע שעבר, בן הקבוצה של אקוסטה ומי שזינק מהפול פוזישן, חצה את קו הסיום רק במקום התשיעי.
כמו בכל מרוץ צמוד בקטגוריה הקטנה, גם מרוץ הזה במוטו3 לווה בדרמה – והגדולה שבהן הייתה ההתרסקות של ג'ון מקפי כתוצאה מניסיון עקיפה של אלקובה. זה היה המרוץ השני העונה – והחמישי בשתי העונות האחרונות – בו מקפי נשלח אל החצץ בגלל מהלכים שאפתנים של רוכבים אחרים. הסקוטי, שלא יכל לשלוט בתסכול חבט ובעט ברוכב קבוצת גרסיני ולכן במרוץ הבא יזנק מהפיטליין בדיליי של עשר שניות. אלקובה, שהחזיר לו קיבל עונש של חמש שניות.

בקטגוריית המוטו2, סם לואס פתח את יום המרוצים בדיוק כמו שפתח את זה של הסבב הראשון – עם התרסקות במקצה החימום וזינוק מהפול פוזישן. הרוכב הבריטי של מארק VDS היה מוכן לקרב צמוד יותר אחרי שבוע נוסף באותו המסלול, והרבה שעות למידה וניסוי עבור כל הרוכבים והקבוצות, אך אמר כי היכולת שלו לשמור על הצמיגים תאפשר לו בעיקר בחמש-שש ההקפות האחרונות לשמור על ההובלה. לואס היה נראה קצת פחות יציב על האופנוע מהשבוע הקודם, הוא לקח את ההובלה במהלך ההקפה הרביעית ממרקו בזקי ומאותו הרגע שמר על פער קבוע מהרוכבים אחריו. רמי גארדנר, שנדחק לאחור בתחילת המרוץ, עקף את בן קבוצתו, ראול פרננדז, ואחר כך גם את בזקי – אך לא הצליח לסגור על לואס. "הוא עשה מרוץ מושלם, לא שם את הרגל במקום אחד לא נכון", אמר האוסטרלי על הבריטי שמסיים זה שבוע שני במקום השני אחרי לואס. בזקי מסיים פעם נוספת במקום הרביעי והרוקי פרננדז חוגג פודיום ראשון במוטו2.

אמנם ביום ראשון כבר לא היו סופות חול אבל האוויר הרגיש כבד עוד לפני מרוץ המוטוGP. הרוכבים והקבוצות סגרו כמעט חמישה שבועות במדבר בתנאים מגבילים ורק חלקם הקטן נסע הביתה בין המבחנים המקדימים לעונה לבין צמד המרוצים הפותחים אותה. הרוכבים גמעו קילומטרים רבים ומאות הקפות מסביב למסלול, כשכמעט בכל פעם שיצאו אליו מזג האוויר והתנאים שלו השתנו. עוד לפני שהוזנק הסבב השני של העונה, מאווריק וינאלס רכב 2,302.62 קילומטרים ב-428 הקפות לא כולל "אאוטלפ" ו"אינלאפ" (הקפת יציאה מהפיטס והקפת חזרה אל הפיטס). מילר עשה 1,183.6 ק"מ וג'ואן מיר 2,001.36 ק"מ – ועדיין רבים מהרוכבים נראו מבולבלים וכמהים לעזוב את המדבר ולשוב לאירופה. היה ברור לכולם שנותרו רק עוד 22 הקפות ושזה הולך להיות צמוד.

וזה היה צמוד מאי פעם, כאשר אחרי כמעט 120 ק"מ ו-352 פניות ב-22 הקפות, 15 רוכבים על שישה יצרנים שונים חוצים את קו הסיום בפער של פחות מתשע שניות – שיא חדש. המרוץ עצמו נראה כמו מרוץ של מוטו3 – עם הרבה מגע, שפשופים והמון עקיפות. הרוקי חורחה מרטין זינק מהפול פוזישן והוביל את המרוץ מההקפה הראשונה ועוד 17 ההקפות שאחריה. למרות שמרטין אמר לפני המרוץ שהוא רוצה להשתמש בו כדי ללמוד מאחרים – הוא בעיקר למד מעצמו כיצד לנהל הובלה, לשמור על קצב ולשמור על ריכוז, "תחילה ציפיתי שהרבה רוכבים יעקפו אותי, אבל אחרי עשר הקפות חשבתי לעצמי שאני מסוגל לשמור על הקצב הזה. כשנשארו חמש הקפות שמעתי אופנוע, תחילה לא ידעתי מי זה, אבל זה היה פאביו, לרגע חשבתי אולי עוד אוכל לנצח – אבל הפודיום טוב מספיק. אחרי שעקף אותי ניסיתי להמשיך לעקוב אחריו ולשמור את התקווה לפודיום בחיים. כאשר מובילים 18 הקפות הרבה דברים עוברים בראש, צריך לשמור על ריכוז, אבל עשיתי עבודה טובה מאוד ואני מרוצה".

מרטין לא סיים אחרי פאביו קווארטררו אלא אחרי בן קבוצתו יוהאן זרקו. זרקו, שזינק לצידו על הגריד עקף אותו בהקפה האחרונה ומרטין העדיף לדבריו, לא לעקוף חזרה כי בן קבוצתו נלחם על האליפות. וזרקו? אחרי שעקף את מרטין ניסה לסגור על קווארטררו, אולם הצרפתי הצליח לפתוח פער עם הימאהה שגם ההספק והמהירות של דוקאטי ביישורת לא הצליחו לסגור.

רוכב קבוצת המפעל של ימאהה, שזינק מאמצע השורה השנייה, ידע מראש שלא יוכל להתמודד עם ההול שוט של הדוקאטים, בהקפה הרביעית התדרדר עד למיקום התשיעי ונכנס לקרבות עם הדסמוסדיצ'ים ועם בן קבוצתו מאווריק וינאלס, שזינק מהשורה הראשונה, אך התדרדר עד למיקום ה-11. בדרך לטופ נלחם הצרפתי ב-KTM של אוליביירה שזינק מדהים מהמיקום ה-1 (והסתבר בדיעבד שרכב כל המרוץ ללא לוח בקרה), עם אליקס אספרגארו והאפריליה, רוכבי סוזוקי מיר ורינס, עד שסגר על זרקו בהקפה ה-17 וכאמור, בהקפה אחריה על הרוקי מרטין. "לא ניצחתי עד היום בהרבה מרוצים", אמר קווארטררו, שזה היה עבורו הניצחון הרביעי על ימאהה אך הראשון במדי קבוצת המפעל. "זה כמובן הניצחון המיוחד מביניהם, כשטיפסתי מהמקום התשיעי. הרגשתי כל כך טוב בנקודות העקיפה, כמו פניה עשר או חמש עשרה. הרגשתי שאני יכול לנצח את המרוץ הזה", הוא הוסיף. פאביו הסביר שהוא בעצם לא עשה שינויים דרמטיים מאז שבוע שעבר, אבל שפך קצת אור על היתרון שהיה לו, הרוכב הצרפתי של ימאהה אמר שהוא לא חשב וניתח יותר מדי – כמו שעשו רוכבים רבים הקבוצות שלהם אחרי זמן כל כך רב על המסלול בדוחה בחודש האחרון. "הפכתי את הדברים מאז שבוע שעבר כי לפני שבוע רכבתי כמו רוקי, כמו חובבן, כי שיחקתי כל הזמן עם המיפוי ועם הצמיגים ובמרוץ השני התנהלתי הפוך לגמרי – וזה מרגיש נפלא לנצח ושיש שני רוכבים צרפתים במקומות 1 ו-2 על הפודיום". זו הפעם הראשונה מאז 1954 שישנם שני צרפתים על הפודיום ופעם ראשונה בהיסטוריית המרוצים שהם בשני המקומות הגבוהים. פאביו אגב, לא שמע על אף אחד מהשניים…

רינס והסוזוקי חצה את קו הסיום רביעי, מחוץ לפודיום בפער של 43 אלפיות בלבד מהמקום השלישי והמדרגה שסוזוקי לא הגיע אליה עדיין בקטאר. המרוץ שלו היה עמוס קרבות עם רוכבי דוקאטי אשר ברובם הפסיד כשעקפו אותו בישורת והוא נותר חסר אונים. המרוץ האיטי יחסית ופחות רוח איפשרה לדוקאטים להגיע למהירויות בישורת שלא יכלו להגיע אליה שבוע שעבר. בן הקבוצה שלו ואלוף העולם, ג'ואן מיר, סיים את המרוץ רק במקום השביעי כשהוא עדיין קצת המום מהמהלכים האגרסיביים של ג'ק מילר עליו. מילר טוען לחפותו אך לדעת מיר, מילר נכנס בו וסגר לו את הקו בפנייה מספר 16 במודע, בכוונה. הנהלת המרוץ החליטה שלא לקחת צעדים נוספים ולהעניש את האוסטרלי, לאכזבתו של מיר, שטוען שמילר ראה אותו ויכול היה להימנע – כמו שמיר עצמו נמנע ממגע עם אליקס אספרגארו מספר הקפות קודם לכן. זה לא היה המגע הראשון בין השניים במסלול, במהלך עקיפה של מיר, הוא אילץ את מילר להתיישר אך האט והתנצל בעקבות המהלך. מיר רמז שהקבוצה מתכוונת לערער על ההחלטה.

מילר, שסיים תשיעי, אומר שאחרי המהלך של מיר עליו בפנייה עשר הוא החל גם לסבול מ"ארם פאמפ" והמהלך שלו על מיר היה אחרי שלדבריו נכנסו בו כבר שלוש פעמים במהלך המרוץ, "היו כמה מגעים אבל זו הדרך בה התנהל המרוץ הזה. קצת נגיעות פה ושם, זה אחד מהדברים האלו, זה קרה לכולם והמשכנו להתחרות, לא עניין גדול" הוא הוסיף. מילר עבר ניתוח לקראת הסבב הבא בפורטימאו וכך עשה גם איקר לקואונה. קווארטררו סובל גם מכאבים ביד ימין בה עבר כבר ניתוח ב-2019, אך כרגע לא מתכוון לעבור ניתוח. הרוח והמסלול המאתגר הם כנראה הסיבות לבעיות של הרבה מהרוכבים בשבועיים האחרונים.

מילר מקווה לחזור בכושר, כי בשלב זה מתוך ארבעת הדוקאטים עם ה-GP20, הוא האחרון. פקו בגנאיה סיים שישי והיה על הפודיום שבוע שעבר וג'ק כרגע רק תשיעי בטבלת אליפות העולם.

רוכבי ה-KTM הפתיעו כשבחרו לצאת עם צמיגי המדיום של מישלין למרוץ וזה כי אין להם מה להפסיד אחרי המרוץ הנורא עבורם שבוע שעבר, כאשר הצמיג הקדמי הרך לא עמד באגרסיביות של ה-RC16 בכניסה לפניות ובבלימות. בינדר סיים במקום הגבוה ביותר של היצרן האוסטרי בקטאר אחרי מיר. אליקס אספרגארו חצה את קו הסיום בפער רק של 5.382 מהמנצח, הפער הקטן ביותר עבור אפריליה, ובהונדה אחרי טעויות של פול ושל בראדל הם חוצים את קו הסיום במיקומים 13 ו-14.

אכזבה גם ב-LCR עם אלכס מארקז והתרסקות שבוע שני ברציפות ונקגאמי שמסיים מחוץ לנקודות אחרי מגע עם פטרוצ'י ושאריות פרינג של רוכב Tech3 על המסלול.

בפטרונס, פרנקו מורבידלי מסיים רק במקום ה-11, אך בן הקבוצה שלו, שניצח בקטאר ארבע פעמים ועמד על הפודיום במדבר עשר פעמים בעברו, חוצה את קו הסיום מחוץ לנקודות ובפער של כמעט 15 שניות מהמנצח – שרוכב על אותו האופנוע. ולנטינו והקבוצה החליפו את הזרוע האחורית מקרבון לזרוע אלומיניום כדי לנסות להתמודד עם האחיזה בחלק האחורי של האופנוע, אך קצב המרוץ שלו היה איטי מדי והוא איבד מגע עם הרוכבים לפניו מאחר וזינק מהמקום הלפני אחרון על הגריד.

אחרי שיקבלו את החיסון השני נגד נגיף הקורונה, רוב הרוכבים יחזרו לבתיהם למספר ימים לפני שיגיעו לפורטוגל לסבב השלישי של העונה. במסלול בפורטימאו יחכה להם מזג אוויר שונה לחלוטין מהמרוצים במדבר ומהמרוץ שנערך בעונה הקודמת בפורטימאו בתחילת החורף, והפעם רק כשלוש וחצי שעות אימונים לפני הזינוק למרוץ.

קשה לצפות כיצד העונה תתקדם, סבבי קטאר בדרך כלל יוצאי דופן, ובפורטימאו אחד מארק מארקז אמור לחזור למסלול.

מוטוGP: לוח מרוצים עונת 2021

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובה אחת ל מוטוGP דוחה, קטאר 21': בלי רוח, עם אקשן

  1. איך וולה שוב מהמר לא נכון עם הצמיגים
    לא הולך עם הרך לך על מדיום כמו בינדר
    מה יהיה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל