fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
HJC
סטפן
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

מוטוGP הולנד: מאווריק הטופ גאן ב-TT אסן

מוטוGP הולנד: מאווריק הטופ גאן ב-TT אסן

תמי גורלי

מאז פיליפ איילנד בעונה הקודמת מאווריק וינאלס לא ניצח מרוץ. הוא נראה רחוק מזה שנות אור כשהוא רושם שלושה DNF ואפילו שאינם באשמתו, גם כשכבר סיים מרוצים, סיים מחוץ לחמישייה הראשונה ורק פעם אחת טיפס על הפודיום בשליש הראשון של העונה; הספרדי הודיע לפני תחילתה, כי הוא משנה גישה לחיים ולעולם המרוצים. הרוכב שהתרגלנו לראות עצבני בתוך המוסך וכעוס בכל מפגש עם עיתונאים, הודיע כי הוא מתחייב להישאר רגוע גם ברגעים הקשים. הוא החליף צוות במוסך וצירף כראש צוות את גרסיה שעזר לו לקחת אליפות במוטו3. הוא הביא את חוליאן סימון, רוכב העבר וחברו הטוב, שיתפקד כתצפיתן ומדריך רכיבה ועבד קשה על הגישה שלו כשהוא מתעקש לראות את הצד החיובי.

בסבב השישי של העונה במוג'לו הוא החל לראות ניצנים, בקטלוניה הוא נראה טוב וזינק מצויין עד שנלקח החוצה ע"י חורחה לורנסו. באסן הוא כבר נראה כמו הרוכב שזכינו לראות בתחילת עונת 2017.

Copyright: Honda Racing Corporation

הוא היה לאורך כל סוף השבוע בשלישיה הראשונה של הרוכבים, עושה הקפות עקביות בקרירות של הבוקר אך גם בחום של אחר הצהרים. אל המרוץ הוא זינק מאמצע השורה הראשונה כשלצידו קווארטררו, רוכב הלווין של ימאהה, ומהצד השני אלכס רינס. מארק מארקז זינק מאחור וכך גם חואן מיר. וינאלס לא זינק מושלם אך לא איבד גובה כמו בתחילת העונה. מיכל הדלק המלא שבגללו הוא מתקשה כל כך, היה אחד האספקטים החשובים עליהם עבד בסבבים ובמבחן האחרון, ובסוף ההקפה הראשונה היה במיקום הרביעי, כשאלכס רינס וחואן מיר רוכבי סוזוקי מובילים את המירוץ, קווארטררו שלישי ומארקז חמישי.

כשרינס מנסה להגדיל את הפער כדי לקטוף ניצחון שני העונה, הוא מאבד את הקדמי, ואת המרוץ, אחרי טעות ובלימה 2 מטרים עמוק יותר מבדרך כלל בפנייה מספר תשע, "דה בולט", בהקפה השלישית. בן קבוצתו הרוקי לרגע לוקח הובלה אך חוסר הניסיון, ההתרגשות והרוח החזקה גורמים למיר לעשות טעויות להתדרדר לאחור ובסופו של דבר לסיים שמיני, אחרי קרב עם צמד הדוקאטים לאורך רוב המירוץ וטעות בהקפה האחרונה.

 

וכאילו כמו בברצלונה, כשמארקז ניצח ובן קבוצתו התרסק ולקח עימו רוכבים, כך קורה גם הפעם – רק לימאהה. ולנטינו רוסי בקרב על המיקום העשירי עם טקאקי נקגאמי עושה טעות בפניית "סטקינוול", הפנייה השמינית, מאבד את הקדמי, מתרסק ולוקח עמו את הרוכב היפני של LCR. הרוכב אחר כך מודה שנכנס חזק מדי לפנייה ומתנצל בפני נקגאמי ומוסיף "זה היה סוף שבוע מאוד קשה אבל במירוץ הרגשתי הרבה יותר תחרותי אחרי שינויים שעשינו באופנוע. הרבה בעיות נערמו במהלך הסופ"ש כשהגדולה בהן היא שהייתי איטי". מאז 2011 לא היו לדוקטור שלושה DNF ברציפות ומאז 2011 לא התרסק ולקח עימו רוכב אחר. אז זה היה עם סטונר בחרז והמשפט ההוא, מהדהד גם הפעם. נקגאמי, מעוצמת ההתרסקות בפנייה מהירה, נכנס בגדר האוויר ואינו זוכר את ההתרסקות עצמה אך מציין שמרגיש בר מזל שכן זה יכול היה להיגמר אחרת.

בינתיים מקדימה, קווארטררו ממשיך להוביל עם קרבות בינו לבין מארקז כששלושתם נאבקים ברוח, תזוזות האופנועים ואחד בשני. מההקפה ה-16 מתוך 26 הקפות נראה שוינאלס היחיד שהצליח להחזיק מעמד, קווארטררו מתיישב בבטחה במיקום השלישי ומארקז מדי פעם עוד מנסה, אך מחליט לוותר ולהסתפק במקום השני עם שלוש הקפות לסופו ולצבור 20 נקודות לקופה ולהגדיל את הפער ל-44 נקודות באליפות העולם. "ראיתי לפניי את פאביו וחיכיתי לוינאלס", מספר אלוף העולם שבחר בתרכובת הרכה לצמיג האחורי והמדיום לקדמי כדי שיוכל לפתוח חזק ואז לראות מה יקרה "ברגע שהוא עקף, ניצלתי את הסליפ-סטרים שלו ופתחתי פער מפאביו, בשבילי המיקום השני, הוא כמו ניצחון".

Copyright: Michelin

גם הצרפתי נראה מחויך בסוף המרוץ על אף שיד ימין, שבה עבר ניתוח ארם פאמפ לפני פחות מארבעה שבועות, נראתה נפוחה כמו פופאי ומאוד כואבת "זו תחושה נהדרת, הובלתי מירוץ מוטוGP לראשונה למרות שאני רחוק מ-100% מבחינה בריאותית", הוא סיפר לאחר המירוץ, כשהוא שמח בעיקר מכל מה שלמד במהלכו, כולל קווי רכיבה נכונים, הלא זו הפעם הראשונה שהוא בקרב כל כך ארוך עם רוכב בכיר של ימאהה.

וינאלס עצמו לא יכול היה לעצור את ההתרגשות מההצלחה אחרי כל האכזבות, אבל מנסה להישאר מרוכז במטרה להמשיך לנצח "ברגע הזה צריך לשמוח אבל לא לחגוג יותר מדי", הוא אומר רגע לפני שמודה לקבוצה, למשפחה וגם לאלוהים.

מאחוריהם סיימו דוביציוזו במזעור נזקים עם המיקום הרביעי, למרות תחושות לא טובות עם הדסמודיצ'י כל הסופ"ש. בן קבוצתו, פטרוצ'י, שנראה יותר בשליטה בהולנד, התקשה עם הטמפרטורות שטיפסו וסיים שישי אחרי טעות ואיבוד מקום לפרנקו מורבידלי בפנייה האחרונה. ג'ק מילר היה רוכב הדוקאטי השלישי במיקום השביעי כשבן קבוצתו, פרנצ'סקו בגנאיה, מצליח לסיים מירוץ לראשונה זה חמישה סבבים במיקום ה-14. עד היום עשה רוכב פראמק רק 529 ק"מ בזמן מירוץ מתוך 922 בשמונת הסבבים והסיום היום יתן לו עוד ניסיון בתהליך הצמיחה.
בגזרת אפריליה אנדראה יאנונה מסיים עשירי, הסיום הגבוה שלו העונה, ובן קבוצתו אספרגארו, הפצוע בברך, מסיים 12. לפניו חוצה את קו הסיום אחיו הצעיר, פול על ה-KTM עם יד פצועה והרבה כאבים כשזרקו נאלץ לפרוש בגלל ארם פאמפ שתקף אותו באמצע המירוץ הקשה פיזית בגלל כל שינויי הכיוונים.

Copyright: Michelin

שני רוכבי הלווין של KTM בקבוצת טק3 סיימו במיקום 13 ו-15, כשאוליביירה גם הפעם מתעלה על שייארין.

עוד פחות משבוע יעלו כל הרוכבים על המסלול בגרמניה, סקסונרינג. מארקז ישמח להיות עוד פעם במסלול שהוא כל כך אוהב, אך לא שוכח מה קרה לו באוסטין, קווארטררו שמח להיות במסלול עם הרבה פניות שמאלה שם לא תכאב לו כל כך היד, דובי ו-ולנטינו שמחים לקבל מהר עוד הזדמנות ו-וינאלס ירצה להמשיך את המומנטום.

לא נשאר הרבה לחכות ויש כל כך הרבה עבור מה.

 

1. מאווריק וינאלס 40,55.415
2. מארק מארקז
3. פאביו קווארטררו
4. אנדראה דוביציוזו
5. פרנקו מורבידלי
6. דנילו פטרוצ'י
7. קאל קראצ'לו
8. חואן מיר
9. ג'ק מילר
10. אנדראה יאננונה
11. פול אספרגארו
12. אליקס אספרגארו
13. מיגל אוליביירה
14. פרנצ'סקו בגנאיה
15. חפיז שייארין
16. טיטו רבאט
17. קארל אברהם
X יוהאן זרקו
X טקאקי נקגאמי
X ולנטינו רוסי
X אלכס רינס
– חורחה לורנסו

 


במוטו2, מהפך בסדר האליפות כשאלכס מארקז מאבד את ההובלה אחרי שבלדסארי מתרסק עוד פעם ולוקח אותו עמו. בן קבוצתו של בלדה בקבוצת פונס, אגוסטו פרננדס, לוקח את הנצחון השני שלו העונה כשלראשונה מאז המרוץ הגשום בולנסיה בעונה הקודמת, שלדת ה-KTM עולה על פודיום המנצחים. בראד בינדר הדרום אפריקני מסיים שני, ושלישי בהפתעה רבה, מסיים פצוע וכואב לוקה מריני על הקאלקס לקבוצת SKY VR46. עם כל ההתרסקויות (11 סה"כ) והעונשים על יציאה מתחום המסלול, שני רוכבי MV אגוסטה מסיימים בעשירייה כמו גם שני רוכבי קבוצת המרוצים האמריקנית המסיימים בתחום הנקודות.

Copyright: MotoGP

במוטו3, טוני ארבולינו לקבוצת סנייפרס "הורס" את השיא שיכול היה להישבר של רצף מנצחים שונים ולוקח ניצחון שני העונה. האיטלקי שניצח לראשונה במוג'לו היה נראה חזק כל סוף השבוע והצליח לנהל מרוץ חכם ואסטרטגי תחת הרוח החזקה בהולנד. שני, בפעם הרביעית העונה, מסיים לורנזו דה לה פורטה של קבוצת לאופרד ושלישי יעקב קורנפייל הוותיק, שנשאר רגוע ומפוקס גם כשריצה עונש בהקפה ארוכה על חיתוך מסלול וחוזר לפודיום לראשונה מאז ברנו בעונה הקודמת. ארון קנאט מסיים רק במיקום ה-12 ומאבד נקודות בהובלת אליפות העולם והפער בינו לבין דה לה פורטה מצטמצם ל-7 בלבד.

Copyright: MotoGP

גלריה

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Yamaha Racing Team

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Ducati Motor Holding spa

  • Copyright: Ducati Motor Holding spa

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: Yamaha Racing Team

  • Copyright: Yamaha Racing Team

  • Copyright: Yamaha Racing Team

  • Copyright: KTM Factory Racing

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל