fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
סטפן
MV קוביה
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

מוטוGP ולנסיה: תוצאות מקצה הדירוג

מוטוGP ולנסיה: תוצאות מקצה הדירוג

תמי גורלי | צילום: MotoGP.com, Ducati racing team, Yamaha racing, Pramac Racing

אחרי אימוני בוקר בוולנסיה, בהם מקצי האימונים היו בתנאים קרירים, בשעות הצהריים המוקדמות טמפרטורת האספלט והאוויר כבר היו אידיאליות לתקופה בשנה.

במוטו3 היה מפתיע למצוא שני רוכבים ביתיים במקצה Q1. מאסייה וגרסייה, רוכבים מוולנסיה, לא הצליחו להיכנס ישירות לחציו השני של מקצה הדירוג – כמו גם אנטונלי, ארטיגס וסאסקי. במהלך המקצה עצמו סאסקי התרסק ולא הצליח לקבוע הקפה מהירה ואילו מאסייה נתקע מאחורי רוכבים אחרים ויזנק רק מהשורה השמינית.

אנטונלי, ארטיגס, פלון וגרסייה קבעו זמנים מהירים והצטרפו למקצה ה-Q2, אך שלא כמו בסבבים הקודמים, הרוכבים לא הצליחו לתרגם את ההיכרות המוקדמת עם תנאי המסלול בשעות הצהריים והרביעייה לא קבעה את ההקפות המהירות במקצה השני. רק לורנזו פלון הצעיר הצליח לקבוע זמן ששיבץ אותו בשורה השנייה, המקום הגבוה ביותר בעונת הרוקי שלו. בן הקבוצה שלו בקבוצת SIC58, סוזוקי, קבע זמן טוב לאמצע השורה הראשונה. איזן גוואברה, הרוכב בקבוצה המקומית אספר, התברג למקום השלישי ואילו אלוף העולם הטרי במוטו3, פדרו אקוסטה, זכה בפול פוזישן ראשון ברמה העולמית. אקוסטה היה מאושר, למרות שדבריו נשמעו מבולבלים משהו "היה חסר לי הפול פוזישן והשגנו אותו היום. לא היה לי יותר מדי חשוב אם אשיג אותו או לא, למרות שזו הייתה אחת המטרות לסוף השבוע – ואני שמח שהשגתי את זה".

במקצה האימון החופשי של הבוקר במוטוGP, פול אספרגארו התרסק בפעם השנייה בסוף השבוע. הרוכב הבודד של רפסול הונדה בוולנסיה (עקב בעיות הראייה של מארקז כתוצאה מהתרסקות באימון אנדורו) היה מהיר מתחילת האימונים ביום שישי, אבל היי סייד ענקי בפנייה 13, פנייה מהירה וארוכה, כנראה סיים את פעילותו של אספרגארו בסוף השבוע. אספרגארו ספג מכה קשה בצלעות והועבר לבית החולים לבדיקות. במקצה האימון הוא לא השתתף וקיים ספק להשתתפותו במרוץ. במידה ולא יתייצב למרוץ, זו תהייה הפעם הראשונה מאז 1992 שלא יהיה לפחות רוכב רפסול אחד על הגריד.

במקצה Q1 אלכס רינס ובראד בינדר היו הרוכבים המהירים. הם הצטרפו לאליקס אספרגארו שחזר להיות מהיר כשהטמפרטורות התחממו, ארבעה רוכבי דוקאטי (רוכבי קבוצת המפעל וקבוצת פראמק), קווארטררו, שלא היה מרוצה מהזמנים שלו בסופ"ש וגם ולנטינו רוסי. סוף השבוע בוולנסיה הוא גם סבב הפרידה מהדוקטור שפורש מהמוטוGP אחרי 26 עונות. למרות כל הפעילות מסביב למסלול לוולנטינו חשוב לסיים בכבוד גם על המסלול. הוא עקב אחרי תלמידו בגנאיה באימון הבוקר וגם במקצה הדירוג ובשני המקרים הצליח לקבוע זמן מהיר מספיק למקום העשירי. המרוץ יהיה המרוץ ה-432 של ולנטינו. לדברי ולנטינו ובגנאיה השניים לא תאמו מראש את העזרה על המסלול, פקו הסביר כי פשוט ראה את ולנטינו יוצא מהפיטס והחליט שזה המינימום שהוא יכול לעשות עבור המנטור שעשה עבורו כל כך הרבה.

פקו קיווה לשמור על רצף הפול פוזישנים ולקבוע את השישי ברציפות, אך התרסקות בפנייה 2 קטעה את החלום. ג'ק מילר לרגע סבר שיוכל סוף סוף לקבוע פול, אך גם הוא התרסק באותה ההקפה ובדיעבד מסתבר שגם אם היה קובע זמן מהיר הוא היה מתבטל עקב הדגל הצהוב שהונף עבור בן קבוצתו. שני רוכבי הדוקאטי קבעו הקפות מהירות מספיק לשורה הראשונה, אך היה זה דווקא חורחה מרטין שזכה בשעון. זה הפול פוזישן הרביעי עבור מרטין וזו שורה ראשונה מלאה של דוקאטי בפעם השנייה העונה. רוכבי דוקאטי זינקו מפול פוזישן ב-11 מרוצים מתוך 18 ובכל מרוץ היה לפחות רוכב דוקאטי אחד בשורה הראשונה על הגריד. הישג מרשים עבור היצרן האיטלקי.

למרות המאמצים פאביו קווארטררו יזנק רק מהשורה השלישית. ג'ואן מיר, אשר קבע זמנים עקביים כל האימונים, יזנק רביעי ורינס שישי.

במוטו2 זהו סימונה קורסי שיזנק מהפול פוזישן. זו הפעם השנייה ש-MV אגוסטה ופורוורד מזנקים מהפול וגם בפעם שעברה זה קרה במסלול ולנסיה בעונה הקודמת. עבור קורסי זה פול פוזישן ראשון מזה תשע שנים ורק שישי בקריירה ארוכה של 301 מרוצים עד כה. לצידו יזנקו רוכב VR46 צ'לסטינו וויאטי ורוכב מארק VDS אגוסטו פרננדז.

מוביל דירוג טבלת האליפות רמי גרדנר יזנק רק מהשורה השלישית, כאשר בן הקבוצה שלו ראול פרננדז יזנק מאמצע השורה השנייה. פרננדז, אשר התרסק במהלך המקצה ורחוק מרמי ב-23 נקודות, חייב לנצח את המרוץ כדי לשמור על סיכוי לזכות בתואר ונראה עצבני אחרי ההתרסקות. פרננדז קיווה לשבור את שיא הפול פוזישנים לרוקי במוטו2 הוא עדיין רוצה לנצח בפעם השמינית ולקבוע שיא ניצחונות עבור רוקי בעונה בקטגוריה האמצעית.

זה עומד להיות יום מרוצים אמוציונלי של פרידות וסופים, אך גם צפוי להיות סוער על המסלול. בכל הקטגוריות פערי הזמנים בין הרוכבים קטנים והכל יכול לקרות.

תחילת שידורים ב-11:45 (זינוק מוטו3 ב-12:00, זינוק מוטו2 ב-13:20, זינוק מוטוGP בשעה 15:00 וההכנה למרוץ החל מהשעה 14:25) בערוץ ספורט 5 LIVE.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל