fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC
MV קוביה
סטפן

מוטוGP חרז 2020: פתיחת עונה מאוחרת ומרהיבה

מוטוGP חרז 2020: פתיחת עונה מאוחרת ומרהיבה

תמי גורלי | צילום: MotoGP.com, Yamaha racing, Repsol Honda, פטרונס SRT.

אם זה לא היה הניצחון הראשון שלו, אם זה לא היה הניצחון הראשון לקבוצת לווין של ימאהה מאז גארי מקוי ואם זה לא היה הניצחון הצרפתי הראשון מזה שני עשורים, סביר להניח שלא היינו זוכרים בעוד מספר שנים מי ניצח את המרוץ הפותח של עונת 2020.

סוף השבוע שהחל, בצל הקורונה, עם פאדוק מצומצם ועיכוב של יותר מארבעה חודשים כבר התחיל חם. מזג האוויר היה על סף הבלתי נסבל בחרז דה לה פרונטרה עם טמפרטורת מסלול שטיפסה עד ל-64° אספלט. הרוכבים תיארו את זה כאילו דחפו להם מייבש שיער לפנים.
מישלין התכוננו היטב לטמפרטורות החריגות, הביאו את התרכובת האחורית החדשה וצמיגים שהותאמו למזג האוויר החם במעבדות שלהם בצרפת. הרוכבים הגיעו מוכנים עד כמה שיכלו – בהתאם לאימונים המוגבלים ולכך שלא רכבו על אופנועי המוטוGP באופן תחרותי 245 ימים.
מארק מארקז וטאקאקי נקגאמי החלימו מהפציעות שלהם, דוביציוזו סחב חדשה והסופ"ש נפתח תחת שיחות על חוזים וידיעה אחת ברורה: בעונה של 13 מרוצים ב-18 סופי שבוע שעלולה להשתנות כל רגע בגלל הנגיף, אסור להיפצע, המילים האלו לא החזיקו זמן רב.

הראשון שנפצע היה אלכס רינס כאשר הפיל עצמו מהסוזוקי בתום מקצה הדירוג כדי לא לפגוע במילר שהיה בחצץ. כבר בעת ההתרסקות היה ניתן לראות את יד ימין מונפת לגובה באגרסביות, פריקה ושבר ביד הוציאו את הרוכב – ואחד המועמדים לאליפות – מהמשך הפעילות והתייצבות למרוץ.
בחימום הבוקר ביום ראשון זה היה חוסר המזל של קאל קראצ'לו עם התרסקות שגרמה לזעזוע מוח וכאבי צוואר עזים. הראש כל כך כאב לבריטי שלקח לו כמה שעות להבין ששבר את שורש כף היד השמאלית.

אל המרוץ התייצבו עשרים רוכבים, כשפאביו קווארטררו בפול פוזישן כמו בעונה שעברה, מאווריק ויניאלס לצידו ומארק מארקז סוגר את השורה הראשונה. על פי הזמנים באימונים למארקז היה קצב בלתי אפשרי להעתקה לרוכבים האחרים ולרוכבי ימאהה הייתה מטרה לפתוח ולקבוע את הקצב. ויניאלס פתח מצויין, לקח פיקוד בעזרת ההול שוט והוביל את המרוץ שתי הקפות כשמאחור קווארטררו נעקף ע"י ג'ק מילר והדוקאטי. מארקז בהקפה השלישית עוקף ומתחיל לדחוף, מהיר מרוכב ימאהה שנצא על תרכובת קדמית רכה ממנו בשתיים וחצי עשיריות בהקפה הבאה מהיר בעשירית נוספת.

לא היה ספק שמארקז מהיר מכולם ואחרי שכמעט איבד את הקדמי בהקפה החמישית, מציל את האופנוע מזווית של 67° ומטייל בחצץ, הוא פותח מסע מהיר חזרה לטופ מהמיקום האחרון. למי שאוהב מספרים – אלוף העולם איבד 9.3 שניות בטיול שעשה וב-17 ההקפות הבאות הוא עוקף 13 רוכבים עד המיקום השלישי בפער של רק 5.3 שניות מהמוביל.

עד שמארקז הגיע סדר הרוכבים מקדימה השתנה, לרוכב ימאהה הצמיג הקדמי הרך עשה בעיות ואחרי הצלה בהקפה השישית, טופ גאן (מאבריק ויניאלס) נאלץ לעבור להצלה ולא להתקפה. קווארטררו התעשת מהזינוק, עקף את מילר ואת בן קבוצתו לעתיד והוביל את המרוץ עד סופו מבלי להסתכל לאחור כבר מההקפה התשיעית. במהלך העקיפות של מארקז הוא סוגר פער של 4.6 שניות על הצרפתי, מהיר ממנו בממוצע של 0.183 להקפה ומהיר מרוכבים אחרים על המסלול אפילו בשניה מלאה להקפה.

כשמארקז הגיע למיקום השלישי וניסה לתקוף את ויניאלס, שעשה הכל כדי לשמור על הגומי שעוד נותר לו לצמיג הקדמי, דווקא הצמיג האחורי לא יכל יותר ומארקז, שלא אוהב שהמערכת האלקטרונית מגבילה אותו ומפריעה לו להחליק את האחורי, מתרומם להיי סייד ששולח אותו אל החצץ. פגיעה ישירה של הצמיג הקדמי ביד ימין של הרוכב גרמה לשבר מוזר 0 כפי שהגדירו אותו רופאי האליפות, שבר שטרף עוד פעם את כל הקלפים.

ג'ק מילר, שהיה רוכב הדוקאטי המוביל, מאבד את המיקום השלישי לטובת דוביציוזו בגלל ארם פאמפ ממנו סבל. זווית הכידון של מילר גרמה להרדמות היד, דבר שאילץ אותו להאט ולאבד מקום על הפודיום. עבור דובי זה היה הפודיום הראשון בקריירה בחרז, עבור דוקאטי זה היה הפודיום הראשון מאז לורנזו ב-2017. "חשבתי לפרוש שלוש פעמים", סיפר מי שסיים כסגן האליפות שלוש פעמים "אבל הכל היה בראש ובזכות זה אני על הפודיום". דוביציוזו התייחס לכך שתנאי המסלול היו קשים יותר מהתנאים שהיו ביום שבת במהלך האימון הרביעי, לדבריו אולי זו הייתה הטעות של אלוף העולם שהובילה להתרסקות אך לא היה מופתע מכך שמארקז ניסה. אף אחד לא מופתע שמארקז מנסה, זו המנטליות של אלוף העולם, הסיכון, החיפוש המתמיד אחר הקצה והפעם אפילו הקבוצה שלו לא ניסתה קצת להרגיע עם שילוט מהפיט וול שמסמן שמיקום שלישי זה גם בסדר כי לך תגיד לשור שרואה אדום להרגיע.
מארקז עבר ביום שלישי ניתוח להכנסת פלטה בעצם ההומורס הימינית (עצם הזרוע בין כתף למרפק ימין) להקלתם של הרופאים לא נראה נזק לעצבים, ממנו חששו, והוא נשאר ל-48 שעות השגחה כדי לוודא שזרימת הדם תקינה ואין חשש לדלקות. הצוות שלו שהיה אמור להמתין לסבב השני של האליפות נשלח לביתו והחזרה של מארקז לאליפות הוערכה לברנו במקרה האופטימי.


אך יום לפני תחילת הפעילות החלו כבר השמועות על חזרה לחרז, עדיין לא ברור אם זה תרגיל יחצני או תדמיתי ואם יש סיכוי שרופא האליפות והרופא המקומי יאשרו חזרה למסלול אחרי ניתוח מסובך יחסית ופציעה שאינה שגרתית ומוכרת, כך שתהליך ההחלמה שלה אינו צפוי כמו שברים בשורש כף היד או עצם הבריח. מה שבטוח, מארקז רוצה וביום ראשון יוזנק הסבב השני של האליפות שהוא לא מוכן לראות מהבית. בשעות האחרונות אישרה הקבוצה שמארקז יחזור לחרז, אך עוד לא בטוח שיוכל להתחרות בסבב הבא. עם כל המידע שצברו הרוכבים והקבוצות מהסבב הראשון, המרוץ השני אמור להיות צפוף עוד יותר.
נראה שדוקאטי לקחו צעד גדול קדימה במסלול שאינו מאפשר להם ליהנות מהמהירות, KTM סגרו פערים כשפול אספרגארו מסיים שישי ובפער של שש שניות בלבד מהמנצח, פער קטן ביותר מ-14 שניות מהעונה הקודמת. אפריליה, שהתקשו מאוד בתנאים החמים, ינסו לנצל את המידע הנוסף למצוא פתרונות. ולנטינו, שפרש עקב בעיה טכנית, יעבוד עוד על שמירת הצמיג האחורי; וסוזוקי שסיימו ללא נקודה אחרי התרסקות של חואן מיר בתחילת המרוץ יכולים לסיים את הסבב השני קצת אחרת.

 

במוטו2 לוקה מריני, רוכב VR46, לוקח ניצחון ראשון לעונה אחרי האכזבה שספג בסבב הראשון שנערך לקטגוריה בקטאר. נגשימה, שניצח את המרוץ ההוא, מסיים שני ובן קבוצתו חורחה מרטין עולה על הפודיום לראשונה עם שלדת הקאלקס.

 

קטגוריית המוטו3 כרגיל סיפקה מרוץ צמוד וסוער ואלברט ארנס הרוכב עבור קבוצת אספר לקח את הניצחון השני שלו העונה. טוני ארבולינו האיטלקי סיים שלישי, אחרי רכיבה נהדרת, ואיי אגורה הרוכב עבור הונדה טים אסיה סיים במיקום השני.

 

הגביע החשמלי, המוטוE, יצא למסלול למרוץ קצר של 6 הקפות בלבד בגלל הטמפרטורות הגבוהות. אריק גרנאדו הברזילאי, שהיה דומיננטי לאורך כל הסוף שבוע והמבחנים המקדימים, מסיים ראשון, שני מסיים האלוף מהעונה הקודמת, מטאו פרארי, ןאל הפודיום חוזר דומיניק אגרטר, רוקי באליפות.

 

בסוף השבוע הקרוב שידור חוזר מהמסלול בספרד והפעם זה אינו מרוץ חרז אלא הסבב האנדלוסי.

 

מקום רוכב קבוצה זמנים
1 פאביו קווארטררו פטרונס ימאהה 4123.976
2 מאווריק וינאליס מונסטר ימאהה 4.603+
3 אנדראה דוביציוזו דוקאטי 5.946+
4 ג'ק מילר פראמק דוקאטי 6.668+
5 פרנקו מורבידלי פטרונס ימאהה 6.844+
6 פול אספרגארו KTM 6.938+
7 פרנצ'סקו בגנאיה פראמק דוקאטי 13.027+
8 מיגל אוליביירה Tech3 13.441+
9 דנילו פטרוצ'י דוקאטי 19.651+
10 טאקה נקגאמי LCR 21.553+
11 יוהאן זרקו ריאל אווינטיה 25.1+
12 אלכס מארקז רפסול הונדה 27.35+
13 בראד בינדר KTM 29.64+
14 טיטו רבאט ריאל אווינטיה 32.898+
15 בראדלי סמית' גרסיני אפריליה רייסינג 39.682+
X ולנטינו רוסי מונסטר ימאהה
X מארק מארקז רפסול הונדה
X אליקס אספרגארו גרסיני אפריליה רייסינג
X איקר לקואונה Tech3
X חואן מיר סוזוקי אקסטאר
XX קאל קראצ'לו LCR
XX אלכס רינס סוזוקי אקסטאר

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובה אחת ל מוטוGP חרז 2020: פתיחת עונה מאוחרת ומרהיבה

  1. יש צורך להנמיך את רעשי הרקע (מנועים)
    קשה לשמוע את הפרשנויות.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל