fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
HJC
voge מוטו24 באנר

מוטוGP: עונת 2022 יוצאת לדרך!

מוטוGP: עונת 2022 יוצאת לדרך!

תמי גורלי

אליפות המוטוGP מתחילה עונה נוספת והשלישית מאז שנגיף הקורונה שינה את חוקי המשחק. לקראת העונה הנוכחית דורנה וכרמלו אספלטה, העומד בראש החברה המחזיקה בזכויות האליפות, רוצים לנצח את הנגיף לפחות בכל הנוגע לניהולה ולקיים לראשונה 21 מרוצים מסביב לעולם.

"אני מקווה שעונת 2022 תהיה טובה יותר מעונת 2021, שהייתה טובה יותר מ־2020", אמר אספלטה לעיתון הספרדי 'מרקה' ערב תחילת המבחנים המקדימים לעונה. "כל חברה בכל מגזר עסקי שואפת להשתפר והייתה לנו תקופת מבחנים לא פשוטה, אך יחד עם IRTA, ה־FIM והיצרנים די צלחנו אותה". למרות התוכניות הגדולות לעונה, בדורנה עדיין לא מאמינים שכל הבלאגן מאחוריהם וכמו בעונות הקודמות הם הכינו תוכניות מגירה רבות בתקווה שבמהלך 2022 ו־2023 יוכלו לחזור להתנהלות נורמלית. השאיפה היא לקיים לפחות 19 סבבים ואספלטה הודיע כי ייסרב להגיע עם האליפות למדינה מארחת במידה וחוקיה יאלצו את חברי הפאדוק להיכנס לבידוד לפני מעבר הגבולות או אחריו.

כמו בשנתיים האחרונות, הפאדוק של האליפות יהיה סגור או עם נוכחות מצומצמת בפני אורחים ואוהדים. עם זאת, דורנה מתכוונים לאפשר ליותר חברי קבוצות ונותני חסויות להיכנס לאזור הלב הפועם של האליפות ולהגדיל את מספר העובדים בפאדוק מכ־1,500 עם אישורי כניסה בעונה הקודמת ל־2,500 איש, מספר שעדיין נמוך ב־500 מימי טרום המגיפה.
פאדוק המוטוGP ימשיך להתקיים כמעיין ריבונות נפרדת במדינה המארחת. לעת עתה, על פי החוקים המקומיים, ברוב המסלולים יאלצו הרוכבים, חברי הקבוצות ושאר נותני השירות בפאדוק לשמור על 'חיי בועה' בעת הביקור במדינה. קטאר הייתה המדינה הראשונה להודיע שכרגע לא תהיה בועה במסלול לוסייל, ולאור העובדה שכ־20 חברי פאדוק מקבוצות שונות חלו בזמן המבחן באינדונזיה, הקורונה תהיה גורם משפיע על התנהלות האליפות או אפילו על המקום באליפות בתום העונה.

לוסייל, כמו בכל השנים האחרונות, הוא המרוץ הפותח של האליפות, אך שלא כמו בשנים עברו, השנה האימונים המקדימים לעונה נערכו עבור רוכבי המוטוGP לא רק בספאנג במלזיה אלא גם במסלול חדש בסבב, מנדליקה. "סוף סוף לא נצטרך במשך חמישה ימים לעשות הקפה אחר הקפה ואז עוד סוף שבוע שלם גם להתחרות בקטאר", אמר ג'ק מילר והוא לא היה הרוכב היחיד ששמח שהמבחנים יהיו קצת מגוונים יותר מבדרך כלל.

מסלול מנדליקה החדש באינדונזיה.

אחרי קטאר האליפות תשוב אל חצי הכדור הדרומי, לאינדונזיה ולמרוץ הראשון שיוזנק במסלול מנדליקה. בניית המסלול החלה ב־2019 והוא נחנך כבר בשנה שעברה עם מרוץ הסופרבייק אשר חתם את עונת 2021. אורכו של המסלול שממוקם באמצע אתר נופש בדרום המדינה הוא 4.3 ק"מ וכולל 17 פניות. אורכה של הישורת הוא רק 507 מטרים וכרגיל באזור הזה של העולם צפוי סופ"ש חם, לח ורטוב כאשר כולם מקווים שיפתרו שם את בעיית האספלט המתפרק.
משם האליפות תתקדם חזרה לארגנטינה אחרי השריפה הגדולה ושיקום מבני המסלול, אחר כך לאוסטין ולראשונה המרוץ הפותח את הרצף האירופי יהיה פורטימאו ולא חרז כמו תמיד. עד חופשה בת ארבעה שבועות ביולי-אוגוסט האליפות תעצור בלה מאן ומוג'לו בחודש מאי, קטלוניה, סאקסנרינג ואסן ביוני ואם העבודה תסתיים בקימירינג, אז פינלנד תארח את המרוץ ה־12 של העונה בשיאו של הקיץ הסקנדינבי, בחודש יולי. עדיין לא ברור מה סטטוס המסלול אשר יוזמיו נתקלו בקשיים כלכליים ולוגיסטיים בשנים האחרונות וכמויות השלג הגדולות אשר ירדו החורף באזור הקשו על סיום העבודה. המסלול עדיין לא עבר אישור סופי של הפדרציה העולמית לקיום המרוץ.
בתום חופשת הקיץ הרוכבים יחזרו אל הגריד בסילברסטון ואוסטריה במהלך חודש אוגוסט, כאשר בספטמבר יארחו את הסבב מסלולי מיזאנו, אראגון וחזרה לאסיה עם מסלול מוטגי שביפן. בוריראם בתאילנד יארח את הסבב בתחילת אוקטובר, אחריו פיליפ איילנד כאשר במסלול ספאנג יתקיים המרוץ ה־20 של העונה. אם הכל יתנהל כרגיל מסלול ולנסיה יארח את המרוץ הסוגר של האליפות בשמונה בנובמבר. עונת 2022 תהיה השנה האחרונה בה יתקיימו חמישה סבבים בספרד ופורטוגל. החל מעונת 2023 תתקיים רוטציה בין המסלולים בוולנסיה, קטלוניה, חרז, אראגון ופורטימאו כדי לאפשר למדינות נוספות לארח את האליפות.

21 מרוצים אמנם יוסיפו עוד נקודות לטבלת האליפות, אך לא מעט רוכבים וחברי צוות חוששים מההשפעה של הוספת סבב נוסף והלחץ הפיזי והמנטלי כתוצאה מכך. "זה לא רק מרוצים רבים כל כך, זה הפחד שאאלץ להיכנס להסגר במשך שבועיים במדינה זרה בגלל שנחשפתי למישהו עם קורונה", אמר אנדראה דוביציוזו, אחד משישה אבות, המהווים רבע מרוכבי המוטוGP בעונה הנוכחית. לדבריו החשש מלחלות, להיחשף ולהיכנס לבידוד יוסיף עוד לחץ על הרוכבים ושאר עובדי האליפות וכבר השפיע על ההכנות לעונה עם מכונאים וחברי צוות מבודדים שלא יכלו להתייצב בפאדוק בספאנג.

התחרות באליפות העולם צפויה להיות קשה, אולי יותר מאי פעם. מתוך 24 הרוכבים 14 רוכבים הוכתרו כאלופים בעברם, שלושה מתוכם בקטגוריה הבכירה של המוטוGP ובשלוש השנים האחרונות. למעט רוכב אחד (אליקס אספרגארו) כל הרוכבים ניצחו מרוצים וסה"כ הניפו את הגביע 330 פעמים מהמדרגה העליונה על הפודיום. תשעה ספרדים, שבעה איטלקים, שני צרפתים, 2 דרום אפריקאים, שני אוסטרלים, רוכב פורטוגלי ורוכב יפני אחד ירכיבו את הגריד הגדול ביותר מאז 2018.

האלוף המכהן פאביו קווארטררו.

עבור דוקאטי ירכבו העונה שמונה רוכבים. "זה מספר רוכבים שכבר היה לנו בעבר וכל עוד מבצעים את העבודה כמו שצריך וההתנהלות נכונה, זו איננה בעייה עבורי" אמר ג'יג'י דלאנייה, מי שאמון על הפיתוח של הדזמוסדיצ'י. כדי לעמוד במטרה דוקאטי משלבים אנשי צוות מבולוניה, לא רק בקבוצת המפעל, אלא גם בכל קבוצות המשנה שהן פראמק, גרסיני (בניהול אלמנתו של פאוסטו גרסיני, נדיה פאדובני) ו־Mooney VR46. "הקבוצה היא כמו אורגניזם חי ואינפורמציה היא עמוד השדרה אשר מתקשר עם כל הגורמים מסביב – במסלול, בבית, במפעל, בקבוצות השונות – ומאפשר לנו להגיב במהירות", אמר מי שאמון על הפן האלקטרוני בדוקאטי, גבריאל קונטי, והוסיף כי יותר מ־50 חיישנים על כל אופנוע מסייעים להם 'לתפור' כדבריו את האופנוע המושלם לכל רוכב. הגישה של דוקאטי לחלוק אינפורמציה לא השתנתה, אך נראה שהיצרן האיטלקי כן ריכך את גישתו להתאים עצמו אל הרוכבים. בדוקאטי הביאו מקצה שיפורים עם עליה בהספק, מנגנון הנמכה קדמי ואחורי ליציאה מפניות, ושיפור התאוצה, חבילה אווירודינמית, שלדה ועוד. הרוכבים עם ה־GP22 אמנם לא התחילו את המבחנים כרוכבים המהירים של דוקאטי על המסלול (פקו בגנאיה, ג'ק מילר, יוהאן זרקו, חורחה מרטין ולוקה מריני), אך אין לרוכבים או לג'יג'י ספק שהם יהיו מוכנים בתחילת העונה.
מי ששבר את שיא המסלול בספאנג היה אנאה בסטיאניני עם ה־GP21. האיטלקי שהתחרה ועמד על הפודיום בעונה הקודמת עם ה־GP19 הסביר כי הגרסה החדשה אמינה ועקבית יותר אך לא חושב שהוא יהיה עבור דוקאטי העונה, מה שמורבידלי היה עבור ימאהה ב־2020, כי עד קטאר הרוכבים עם ה־GP22 יסגרו פערים ויתגברו על האתגרים האלקטרוניים והאחיזה בחלקו האחורי של האופנוע.
מתוך שמונת הרוכבים על הדזמוסדיצ'י חמישה או אפילו שישה רוכבים (למעט אולי שני הרוקיז פאביו דיג'נאנטוניו ומרקו בזקי) יכולים לעמוד בקביעות על הפודיום ולהמשיך את ההצלחה של עונת 2021 ופודיומים אדומים. בדוקאטי סבורים שכמה מהם גם יכולים להתחרות על התואר וחולמים לזכות בשלוש האליפויות (רוכב, יצרן, קבוצה) לראשונה עבורם במוטוGP.

לראשונה מזה כ-25 שנים, אליפות המוטוGP תפתח עונה בלי ולנטינו רוסי על הגריד, אבל הלוגו של VR46 כן יהיה שם.

אחרי עונה מוצלחת של ימאהה עם דאבל במוטוGP ובסופרבייק, סומי סאן, שניהל את הפרויקט המרוצים של ימאהה, התקדם לתפקיד ניהולי בכיר במפעל. משם ינסה לתת מענה לקבוצה אשר עדיין רודפת אחרי הטופ ספיד. "הם יודעים מה אני רוצה", אמר אלוף העולם פאביו קווארטררו עוד לפני תחילת המבחנים, אך לא יכול היה להסתיר את אכזבתו ממה שקיבל. ה־YZR-M1 עדיין היה האופנוע האיטי ביותר על הישורת כאשר ימאהה וסוזוקי (עם מנועי האינליין) שני היצרנים היחידים שאין להם מנגנון הנמכה אוטומטי ליציאה מהפניות, מנגנון שהרוכבים מפעיל ידנית טרום הכניסה לפנייה ולא ביציאה ממנה. הרוכב הצרפתי משדר בגרות וסבלנות אך ימאהה צריכים לקוות שפאביו לא יתפתה לעזור ליצרן אחר לקראת העונה הבאה. אלוף העולם מרגיש טוב עם צמיגים משומשים, אך עדיין לא מצליח לעשות הקפות מהירות עם הצמיגים הרכים. "מיציתי את היכולות של הימאהה במהלך המבחן, אני לא צופה הפתעות ואני אצטרך לדחוף עצמי עד הקצה", אמר הצרפתי כשהוא מודה שלא יהיה פשוט לרכוב כך עונה שלמה. לצידו במוסך חוזר פרנקו מורבידלי, אשר סיים כסגן האליפות ב־2020 ולא ציפה כי ניתוח הברך שעבר באמצע העונה הקודמת יהיה מסובך כל כך ומקווה לחזור לכושר בקרוב. הוא עם קצב מרוץ פחות טוב מבן קבוצתו, אך מאחר ולא היה במצב אופטימלי מבחינה גופנית, נתון שאמור אפילו להשתפר עד תחילת העונה, הוא צופה שיפור בתחושותיו ובתוצאות.
קבוצת הלווין של ימאהה – או קבוצת הפיתוח, כפי שהגדיר אותה הבעלים שלה רזלאן רזאלי – השתנתה מאז העונה הקודמת. אמנם היא עדיין בבעלות המנהל המלזי וכוללת אנשי צוות רבים מקבוצת פטרונס כמו ווילקו זילנברג כמנהל קבוצה או רובם הגדול של אנשי הצוות, אך ימאהה מתייחסים לקבוצה כסטארט אפ. החוזה ביניהם תקף לעונת מרוצים אחת והארכתו תיבחן בחודש יוני. בקבוצת WithU Yamaha RNF יתחרו אנדראה דוביציוזו בעונתו ה־20 והרוקי דארן בינדר, רוכב שקפץ את הקטגוריה האמצעית ועדיין לא הוכיח עצמו במוטו3.
במהלך חודשי הקיץ יערך מבחן עבור אלוף הסופרבייק טופראק רזגטליוגלו וימאהה יצטרכו להכריע בנוגע למי שירכוב עבורם בעונת 2023, כשאת פאביו הם מאוד רוצים להשאיר.

בקבוצת המפעל של ימאהה רוכבים האלוף המכהן וסגן אליפות 2020.

בדרך כלל כאשר מתייחסים ליצרנים היפנים מדברים על תהליך פיתוח בשלבים. השנה בהונדה הסיפור אחר לחלוטין כאשר ה־RC213V עובר את השדרוג הגדול ביותר מאז שעודכנה החוקה ונפח המנועים באליפות, כאשר לדברי הונדה הם הבינו שהם צריכים לשנות יותר ממה שתכננו וניצלו את השנתיים ללא פיתוח כדי להתכונן עם הגרסה הזו של ההונדה. האופנוע אמור להיות סלחני יותר ובעיקר לעזור עם האחיזה האחורית, בעיה איתה התקשו כל הרוכבים של הונדה למעט מארק מארקז. אלוף העולם שמונה פעמים חזר למסלול אחרי שלושה חודשים בעקבות זעזוע מוח וראייה כפולה. אחרי המבחן הראשון בספאנג ולמרות שלדבריו הוא צריך ללמוד מחדש את ההונדה ואת נקודות הבלימה ולכפר על הזמן שהוא מאבד בכניסה לפניות, הספרדי הודיע שהמטרה העונה, עונתו העשירית במוטוGP ובקבוצה, היא להילחם על תואר האליפות. למרות שהיה מאופק במהלך המבחנים והכושר הגופני שלו עדיין לא בשיאו, מארקז נראה מבטיח על המסלול. מי שסיים כרוכב המהיר ביותר היה דווקא בן קבוצתו פול אספרגארו אשר ירכוב עבור קבוצת רפסול זו העונה השנייה. "לא הרגשתי כל כך טוב על אופנוע אף פעם" אמר והוסיף שהעובדה שהצליח להיות המהיר בתנאי מזג אוויר חמים, תנאים בהם התקשה בעונה הקודמת, מחזקת את טענתו. נראה שיחד השניים יכולים להחזיר את הונדה לתקופת הזהב.
שני רוכבי קבוצת LCR קיבלו גם הם את הדגם החדש של ההונדה. טאקה נקגאמי ואלכס מארקז מרגישים שותפים לפיתוח ההונדה ושניהם הודו שהופתעו עד כמה האופנוע השתנה מהעונה הקודמת. בתוך הקבוצה של לוצ'יו צ'קינלו נוסף תפקיד חדש של מנהל טכני אשר יסייע לתקשורת בין הונדה, הקבוצה והרוכבים. "ביפי", מי שהיה ראש הצוות של אלכס, יכהן בתפקיד הזה והרוכב הספרדי קיבל ראש צוות חדש.

כל רוכבי הונדה יקבלו את ה-RC213V המשודרג.

אחרי עונה קשה ב־2021 ב־KTM עשו רענון מפתיע בהנהלת הקבוצה. מייק לייטנר, שעמד בראש הפרויקט מבחינה טכנולוגית וניהול הקבוצה, הוזז לתפקיד מייעץ ואת מקומו תפס פרנצ'סקו גווידוטי, מי שניהל את קבוצת פראמק והוביל לשותפות בין דוקאטי לקבוצת הלווין וכך גם הוביל לחיזוק מעמד קבוצות המשנה. גווידוטי הוא היפוכו המושלם של המנהל שהחליף ועומד להתרכז בפן האנושי, חולשה של KTM בשנים האחרונות. "החל מיום שישי בבוקר אנחנו מתרכזים רק במרוץ", אמר פיט ביירר ושם סוף לעבודות פיתוח תוך כדי סופי השבוע, ויאפשר לרוכבים להתרכז בכיול ובהכנה ליום ראשון. על הפיתוח הטכנולוגי אמון עוד רכש מדוקאטי, פביאנו סטרלצ'יני, אשר השתלב במפעל כבר באפריל וסייע בפיתוח ה־RC16. אך במהלך המבחן הראשון אומצה גישה קצת יותר מאופקת מבחינת הפיתוחים שלא נפלו בסינון ובעריכה. "עבדנו הרבה במבחנים המקדימים והאופנוע טוב יותר, אני מרגיש טוב יותר ואנחנו במקום הרבה יותר טוב ממה שהייתי בסוף העונה הקודמת", אמר בראד בינדר שמרגיש עם החבילה האווירודינמית שיפור גדול בשינויי כיוון, ביציאה מהפניות ובצ'אטרינג ממנו סבל בעונה הקודמת. אצל מיגל אוליביירה התחושות דומות וזאת לשביעות רצונו, אחרי הקשיים בימים הראשונים של המבחנים. השניים עבדו גם על שיפור זמני הקפה בודדת, קושי שבקבוצת המפעל עדיין לא הצליחו להתגבר עליו.
ב'קבוצת המפעל השנייה' כפי שהגדיר אותה ברייר, קבוצת טק3, ירכבו העונה שני רוקיז, רמי גרדנר אלוף המוטו2 ובן קבוצתו גם בעונה הקודמת וסגנו באליפות ראול פרננדז. גרדנר היה פצוע בכל המבחנים המקדימים, עם צלעות שבורות בחרז ושבר בשורש כף היד במבחנים באסיה, פציעה שבגללה האוסטרלי לא יכול היה לדחוף ולהבין את היכולות שלו ושל ה־KTM. פרננדז נראה דומיננטי מתחילת מבחן הניעור (מבחן לרוכבי מפעל, יצרנים עם הקלות ורוקיז) אך זעזוע מוח שספג ביום הלפני-אחרון למבחן עצר את עבודת ההכנה. גרדנר ופרננדז אינם חברים, כפי שאמר הספרדי לפני תחילת העונה, וזה ישפיע ללא ספק על התחרות הפנימית בקבוצה על תואר הרוקי אחרי ההפסד של פרננדז לגרדנר באליפות.
אמנם דני פדרוסה לא מבטיח שישתתף העונה במרוצים כווילד קארד עבור KTM, אך הרוכב הוותיק לצד תפקידו כרוכב מבחן יסייע לארבעת רוכבי KTM מצידי המסלול וגם בין המרוצים באימונים והדרכה.

בינדר ואוליביירה מרגישים טוב עם השינויים ל-RC16

זו העונה הראשונה של אפריליה כקבוצת מפעל מאז שחזרו להתחרות ברמה העולמית וחברו לקבוצת גרסיני. ה־RS-GP עבר מתיחה – או יותר נכון, דחיסה – והאופנוע צר מתמיד. למרות שאליקס אספרגארו טוען שזו אבולוציה של האופנוע הקודם, הכל חדש בדגם של 2022. האופנוע חזק יותר, אך יחד עם זאת קל יותר לתמרון והמהירות בכניסה לפניות ובתוכן גבוהה יותר. השיפור הזה יאפשר לרוכבים פחות מאמץ וקצת פחות סיכונים, שנגמרו לא פעם בטעויות בחציו השני של המרוץ. "יהיה קשה להיות אפילו בשמיניה הראשונה", אמר אספרגארו, מי שכונה כקפטן של היצרן ע"י מנהל הפרויקט מאסימו ריבולה. אליקס שואף לניצחון ראשון, אבל לא מוכן להתחייב עד קטאר לגבי הצפי האמיתי. בן הקבוצה שלו מאווריק וינאלס עדיין לומד. הספרדי צופה שרק בחרז יוכל ממש להשתלב עם האופנוע ולרכוב בטבעיות והופתע עד כמה התהליך הזה ארוך עבורו. הוא צופה שדרוג של האפריליה ויום מבחן נוסף אחרי ארבעת המרוצים הראשונים של העונה. "זה שיש לנו הקלות ונוכל לעבוד על האופנוע גם אחרי תחילת העונה נותן לי רוגע", אמר הספרדי שנראה שהשתלב היטב בקבוצה האיטלקית.

בסוזוקי חיפשו מי שינהל את הקבוצה, וסאהרה סאן, מי שמנהל את פרויקט המרוצים עבור סוזוקי, היה אמור לפתוח עונה שנייה בשני התפקידים, מצב שאינו אידיאלי; שבוע וחצי לפני תחילת העונה הודיעה קבוצת סוזוקי אקסטאר כי ליביו סופו, מי שניהל בעברו את קבוצת דוקאטי ורפסול וזכה עימן בשישה תארי אליפויות – שניים עם סטונר בדוקאטי והונדה וארבעה עם מארקז בהונדה – ינהל את הקבוצה החל מהשנה. כמו ימאהה, גם סוזוקי ניסו למצוא פתרונות להקפה בודדת מהירה ולטופ ספיד. לעומת ימאהה, הם כן הצליחו לעשות צעד גדול במהירות ולסגור את הפער על דוקאטי ונראה שהעבודה הקשה ביפן קצת עודדה את אלוף העולם היוצא ג'ואן מיר להישאר בקבוצה בעונה הבאה.
אלכס רינס מתחיל את העונה השישית עם סוזוקי ויודע שחובת ההוכחה עליו אחרי מספר עונות קשות והתרסקויות רבות מדי מעמדת ניצחון או פודיום בשלבים מאוחרים של המרוצים. "אני צריך לשמור על ריכוז ולהפסיק לעשות טעויות", אמר הספרדי שמרגיש כמו בן קבוצתו ומוכן למרוץ הראשון.

רוכבי סוזוקי התקשו בעונת 2021, עונה אחרי שג'ואן מיר לקח אליפות היסטורית.

כאשר עונת 2022 תוזנק רק שלושה רוכבים ידעו מה הם עושים בעונה שלאחריה. מארק מארקז, שפותח את עונתו העשירית ברפסול, חתום לעוד שנתיים, כך גם בראד בינדר ב־KTM, כאשר מורבידלי חתום לעונה נוספת בימאהה. כל שאר הרוכבים ללא חוזים, מה שמבטיח רוכבים רבים שירצו להוכיח במהרה שיש להם את מה שנדרש כדי לחדש חוזה, לקבל שכר גבוה יותר, לעבור יצרן, להתקדם לקבוצת המפעל או פשוט כדי לשים מאחוריהם את עניין ההחתמות, מה שיאפשר להם להתרכז בעונה ובקרב על האליפות.

"אין אופנוע לא טוב על הגריד ואפשר לומר שכל האופנועים אופנועי מפעל", אמר פקו בגנאיה, מי שמסומן כאחת ההבטחות הגדולות לעונה. מתוך 24 אופנועים רק ארבעה אינם הדגמים החדשים ביותר של היצרנים, למרות שגם הם מקבלים עזרה וסיוע מהמפעל. מתוך 24 הרוכבים כ־20 רוכבים יכולים להגיע בקביעות לפודיום וישנם לפחות שישה רוכבים שיוכלו להילחם על התואר, אך הרבה שאלות עדיין פתוחות. מי באמת הצליח לפצח את אתגר ההקפה המהירה הבודדת כדי לזנק גבוה מהגריד? איזה יצרן הצליח לספק לרוכבים אופנוע מהימן ובסיס טוב לכיול? איזה רוכב יעמוד בלחץ? ובעיקר – מי מהרוכבים והיצרנים לא חשפו את הקלפים לפני תחילת העונה. לזה כבר ישנה תשובה חלקית, כי כאשר רוכבים אומרים שהם מרגישים בטוחים וישנו פוטנציאל, אז הם יכולים לדחוף את עצמם ואת הכלי אל הקצה והיו לא מעט כאלו, וכשזה קורה – התענוג כולו שלנו.

ועוד לא אמרנו דבר על המוטו3 והמוטו2…

Photo Copyrights: MotoGP, Aprilia Racing, Ducati Motor Holding SpA, LCR Honda, Yamaha Motor Racing SRL, Mooney VR46 Racing Team, Pramac Racing, KTM, Repsol Honda, Suzuki Ecstar, RNF MotoGP Team

2 תגובות ל מוטוGP: עונת 2022 יוצאת לדרך!

  1. חבל מאוד שמדינת היהודים עם מנטלית גלותית) לא נפתחה לענפי ספורט יפים ייתר מכדורגל.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל