fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה

מוטוGP צ'כיה 2020: יום היסטורי

מוטוGP צ'כיה 2020: יום היסטורי

תמי גורלי | צילום: Michelin, MotoGP, KTM Racing Team.

מאז 1973 לא היה יצרן שניצח במרוץ בקטגוריות המוטוGP אשר אינו יפני או איטלקי. אז זה היה קים ניוקומב הניו זילנדי על ה-König 500 GP היוגוסלבי, השבוע זה היה בראד בינדר הדרום אפריקאי עם ניצחון ראשון עבורו, עבור מדינתו ועבור KTM בקטגוריה הבכירה וזו הפעם הראשונה שיצרן אחד מצליח לנצח מרוצים בשלוש הקטגוריות של אליפות העולם המוטו3, מוטו2 והמוטוGP. ק.ט.מ קוטפים את פירות הפיתוח של ה-RC16, מאמץ לו שותף גם דני פדרוסה, רוכב המבחן של KTM.

היה ברור כי יום המרוצים עומד להיות מוזר משהו. מסלול ברנו בצ'כיה לא עבר שיפוץ אינטנסיבי והנחת אספלט טרי מאז 2008, המון זמן עבור מסלול שיחסית פעיל לאורך כל השנה ואשר מזג האוויר בו נע מקור של כמה מעלות מתחת לאפס בחורף עד לסביבות 35 מעלות בחודשי הקיץ. מהמורות, גלים באספלט בנקודות הבלימה מסביב למסלול וחוסר אחיזה (גם בגלל שהמסלול כמעט ואינו בשימוש בימים אלו בגלל נגיף הקורונה) גרמו לכך שכבר מיום שישי כל הרוכבים בכל הקטגוריות דיברו על מרוץ הישרדות.

כבר מתחילת סוף השבוע היו בעיות למוביל האליפות פאביו קווארטררו שאפילו כשהצליח לקבוע זמנים מהירים משהו הרגיש לו שלא עובד לו. דוקאטי נראו בשום מקום והונדה, בלי מארק מארקז שעבר ניתוח נוסף בזרוע, היו בתחתית הזמנים.

מי שנראו עקביים היו פרנקו מורבידלי רוכב קבוצת פטרונס ופול אספרגארו רוכב KTM. פרנקו, הרוכב על דגם ה-M1 של העונה הקודמת, היה נראה נינוח ובדרכו לתיקון אחרי המנוע שהלך במרוץ הקודם. האיטלקי הצליח לקבוע הקפה מהירה שאפשרה לו לזנק מהשורה הראשונה. לצידו זינק בן קבוצתו קווארטררו ומי שזינק מהפול פוזישן – לראשונה מאז 2018 – הוא דווקא יוהאן זרקו, רוכב קבוצת אוינטייה, שהחזיר קצת כבוד לאדומים ואת השורה הראשונה לקבוצה הספרדית. הצרפתי, שרוכב על ה-GP19 ובשנה שעברה הביא את KTM לשורה הראשונה, הבליח הקפה מהירה ב-Q2 ועשה היסטוריה עם קווארטררו כשאלו שני הצרפתים הראשונים בהיסטוריה הכתובה של מקצי הדירוג במוטוGP (מאז 1974) לזנק מהשורה הראשונה.

זו הייתה גם הפעם הראשונה שלא היה אף רוכב הונדה בעשירייה הראשונה בעידן המודרני – שהחל בעונת 2002 – עם קראצ'לו שמזנק מהמיקום ה-12, נקגאמי מה-17, סטפן בראדל, רוכב הניסויים של הונדה המחליף את מארקז, מהמיקום ה-20 והרוקי אלכס מארקז מהמיקום האחרון.

המרוץ הוזנק כשכל הרוכבים עם צמיגים קדמיים קשים והאחורי תערובת של תרכובת רכה או בינונית שאמורות לרדת ברמת התפקוד אחרי 15 ו-17 הקפות בהתאמה במרוץ שאורכו 21 סה"כ.

למרות שאין למורבידלי את ההול שוט הוא זינק מצויין, אך לא טוב כמו בן קבוצתו, בחלקה הראשון של ההקפה הפותחת, מורבידלי כבר הוביל את המרוץ בתומה עד שנעקף ע"י ההפתעה של המרוץ ומי שניצח אותו, בראד בינדר. מורבידלי, שהבין שלא יוכל להילחם בבינדר, החליט להישאר במיקום השני, העיקר לחצות את קו הסיום ועל הפודיום לראשונה, "בחלקו הראשון של המרוץ רק ניסיתי לסדר את קצב המרוץ שלי ולהתנהל נכון עם הצמיגים. אני סבור שעשיתי את המקסימום ואחרי עשר או אחת עשרה הקפות כבר התקשיתי עם הצמיג. כשנותרו חמש הקפות הרגשתי נפילה דרמטית בתפקוד שלהם ורר ניסיתי להביא הביתה את הכלי, להגיע לפודיום ולהחדיר קצת שמחה בחברי הצוות שלי וכל האנשים שעובדים איתי", סיפר הרוכב שזו עונתו השלישית במוטוGP והשנייה על הימאהה. האיטלקי היה הרוכב היחיד מתוך השלושה שהגיעו אל הפודיום.

לפניו כאמור סיים בראד בינדר עם ניצחון רוקי מכל כך הרבה בחינות. בינדר זינק מהמיקום השביעי ונותר בקבוצה המובילה של המרוץ כבר מהזינוק. את ההקפה השנייה כבר סיים במיקום השלישי כשהוא רודף אחרי קווארטררו שסבל מהצמיגים וחוסר אחיזה כבר מהזינוק. כשהצליח לעקוף את הצרפתי היה בפער של יותר משניה וחצי אך בהקפה ה-13 כבר לקח את ההובלה ורשם את ההישג הנפלא בספרי ההיסטוריה, "אני עדיין לא מאמין" הוא אמר דקות אחרי הניצחון, "באמת, זה משהו שתמיד חלמתי עליו והיום זה התגשם סוף סוף. מדהים לחשוב שזהו רק המרוץ השלישי שלי באליפות, חשבתי שזה יקח יותר זמן" הוא הוסיף בהתרגשות והודה שגם אם היה מסיים חמישי כולם היו מתלהבים.

מי שהיה פחות נלהב הוא פול אספרגרו, מי שהוביל את הפרוייקט כל השנים. "אני באמת חושב שלפול הגיע לנצח את המרוץ הראשון שלנו" אמר פיט ביירר מי שעומד בראש תחום הספורט המוטורי של KTM "הוא 'התאבד' בשבילנו כל כך הרבה זמן, עבד קשה וסיכן עצמו על המסלול", והוא אכן עשה הכל על המסלול במרוץ בצ'כיה אבל זה לא היה זה. טעות וקו רחב שלקח דחפו אותו לאחור וכשנלחם חזרה בטיפוס מעלה בהקפה העשירית לקח קו רחב מדי אחרי כניסה מהירה לפנייה אחת וכשחזר פנימה יוהאן זרקו חיכה לו שם. זרקו כבר היה עמוק בתוך הפנייה ופול, שידע על קיומו של זרקו, ציפה שרוכב דוקאטי יבלום אך זרקו ניצל – ובצדק – את הדלת שנפתחה רחב עד מאוד ורוכב KTM סיים בחצץ. באופן מפתיע הנהלת המרוץ, בראשות פרדי ספנסר, החליטה על עונש הקפה ארוכה למורת רוחם של אנשי דוקאטי וקבוצת אווינטיה. את העונש, שהוא במקרה של מסלול ברנו לצאת בפנייה האחרונה לקו חיצוני המאריך את ההקפה במה שמוערך כארבע שניות, עשה זרקו רק ב-2.2 שניות כשהוא מדגים מאסטר קלאס כיצד לוקחים הקפה ארוכה על קו הסימון המטונף מעפר מבלי להאט כמעט. בשלב זה, הקפה 14 למרוץ, קווארטררו ישב אחריו ולהקלת אנשי דוקאטי וקבוצתו הוא הצליח להימנע מלהיבלע ע"י הרוכבים מאחור ונותר שלישי עד סוף המרוץ. לדבריהם, לפי קצב הרכיבה גם יכול היה לסיים שני אך זוהי רק השערה כי מורבידלי סיים לפניו בפער של כמעט חמש שניות כשהוא רוכב רגוע וללא לחץ מרוכבים אחריו. זרקו סיים אחרי מי שבעצם מילא את מקומו בקבוצת הלווין של ימאהה (כשעזב גם Tech3 עברו ל-KTM ופטרונס לקחו את קבוצת הלווין) וכשהתפטר לפני שנה מ-KTM, בינדר הגיע כממלא מקומו. הוא נראה נרגש ומחוייך על ההישג עבורו ועבור אווינטיה.

רוכבי דוקאטי האחרים שהיו אמורים לפרוח במסלול הצ'כי, כמו אנדראה דוביציוזו שניצח ב-2018 והיה שני שנה שעברה, סיים רק במיקום ה-11 אחרי המרוץ הגרוע בקריירה מהמיקום ה-18 כשהוא מרגיש אבוד כי הוא לא בטוח מהיכן מגיעות בעיות האחיזה הקשות של ה-GP20. ג'ק מילר סיים תשיעי אחרי שהצליח לטפס במיקום בהקפות האחרונות למרות שסבל לאורך כל המרוץ מהאחורי. מילר אגב, גם הטיח במישלין כי הם מסייעים רבות ל-KTM, האשמה שיצרן הצמיגים הדף בכל תוקף.

בימאהה, פאביו קווארטררו הצליח לצבור רק תשע נקודות לטבלת האליפות אחרי מה שהוא תיאר כמרוץ מחורבן כשהוא מודה שעשה הרבה טעויות, בגלל שהצמיג האחורי עשה לו הרבה בעיות, והוסיף שזה היה המרוץ הגרוע שלו מאז שטיפס לקטגוריה הבכירה. גם למאווריק ויניאלס זה היה מרוץ רע מאוד, הספרדי של ימאהה סיים רק במיקום ה-14 "אני לא יודע כמה זמן לא סיימתי כל כך נמוך", אמר הרוכב שסבל מאוד מהאחורי שהרגיש לו כאילו הוא משייט גם בישורות. מאווריק התנחם רק בכך שמתחריו הבולטים סיימו נמוך יחסית גם כן.

לעומתם, ולנטינו רוסי אמנם סיים רק חמישי אבל הוא היה מרוצה יחסית בהתחשב בכך שבמהלך סוף השבוע הוא והצוות הרגישו קצת אבודים וסבור שהוא יכול היה להילחם על הפודיום אם לא היה מתקשה במקצה הדירוג. ולנטינו גם החמיא ל-KTM "הם מפחידים! נראה לי שאם פול לא היה מתרסק היה להם פודיום כפול, האופנוע נראה חזק וגם בינדר וגם פול נותנים בגז. אני חושב שהם המועדפים לניצחון באוסטריה, זה יהיה סוף שבוע מלא באירועים, בכלל, זו עונה שבה משתנה התמונה בכל מסלול ואפילו ממרוץ למרוץ באותו המסלול. המבוגר האחראי איננו והילדים יוצאים לשחק", הוא מוסיף כשמתייחס לחסרונו של מארק מארקז וכל הופעות הבכורה על הפודיום מתחילת העונה.

בגזרת סוזוקי, מיר התרסק אחרי תאונה עם איקר לקואונה ואלכס רינס נתן את מרוץ חייו עם הפציעה בכתף וסיים רביעי.

בהונדה, קאל קראצ'לו זינק גרוע (לדבריו) והתדרדר עד למיקום ה-19 לפני שסיים 12. נקגאמי התקשה לכפר על הזינוק מהמיקום הנמוך, אלכס מארקז ממשיך ללמוד וסטפן בראדל סיים אחריו.

באפריליה אליקס אספרגארו עבר סופ"ש הרבה יותר מוצלח מן הקודמים, זינק רביעי, נתן פייט, אך עם הצמיגים שהתעייפו סיים עשירי, אבל לפחות סיים אחרי שתי התרסקויות בחרז.

רק כמה ימים עברו והרוכבים כבר מחכים במסלול שפילברג, רד בול רינג שבאוסטריה. מסלול מהיר, סטופ אנד גו שדוקאטי בדרך כלל אוהבים. האם התלאות שלהם יגמרו שם? האם הכוכבים הביתיים, KTM, שבחנו שם לאחרונה שוב ושוב ינצחו פעם נוספת?

באוסטריה, בראדל ימשיך להחליף את מארקז ואל הגריד יצטרף מיקלה פירו רוכב הניסויים של דוקאטי שיחליף את פקו בגנאיה ששבר את השוק בתחילת הסופ"ש הצ'כי.

בטבלת האליפות פאביו קווארטררו מוביל ב-59 נקודות, אחריו ויניאלס עם 42, מורבידלי ודוביציוזו עם 31, בינדר וזרקו עם 28 ובמיקום השביעי ולנטינו רוסי עם 27 נקודות.

רוכב קבוצה זמן
1 בראד בינדר KTM 41:38.764
2 פרנקו מורבידלי פטרונס ימאהה 5.266+
3 יוהאן זרקו אווינטיה דוקאטי 6.47+
4 אלכס רינס אקסטאר סוזוקי 6.609+
5 ולנטינו רוסי מונסטר אנרג'י ימאהה 7.517+
6 מיגל אוליביירה Tech3 7.969+
7 פאביו קווארטררו פטרונס ימאהה 11.627+
8 טאקה נקגאמי LCR 12.862+
9 ג'ק מילר פראמק דוקאטי 15.013+
10 אליקס אספרגרו גרסיני אפריליה 15.087+
11 אנדראה דוביציוזו דוקאטי 16.455+
12 דנילו פטרוצ'י דוקאטי 18.506+
13 קאל קראצ'לו LCR 18.736+
14 מאווריק וינאלס מונסטר אנרג'י ימאהה 19.72+
15 אלכס מארקז רפסול הונדה 24.597+
16 טיטו רבאט אווינטיה דוקאטי 29.004+
17 בראדלי סמית' גרסיני אפריליה 32.29+
18 סטפן בראדל רפסול הונדה 55.977+
X פול אספרגארו KTM
X חואן מיר סוזוקי אקסטאר
X איקר לקואונה Tech3
XX פקו בגנאיה פראמק דוקאטי לא השתתף
XX מארק מארקז רפסול הונדה לא השתתף

 

גם במוטו2 היה יום של שיאים ובעיקר הישגים אחרי משברים.
אנאה בסטיאניני ביסס את מקומו כמוביל האליפות עם ניצחון שני וזה אחרי הפציעות בעונה הקודמת. במיקום השני סאם לואס הבריטי עם פודיום ראשון מאז עונת 2016. לואס, שעבר למארק VDS העונה, נראה כרוכב חדש או לפחות כמו זה שהיה על המסלול לפני ארבע שנים אבל בלי ההתרסקויות. במיקום השלישי אחרי שני סופי שבוע אומללים בחרז, ג'ו רוברטס, שעושה היסטורי אישית עם פודיום ראשון לו, פודיום ראשון לרוכב אמריקאי בקטגורית המוטו2, פודיום ראשון ברמה העולמית מאז בן ספיס ב-2011 וכמובן פודיום ראשון העונה לקבוצת טנור אמריקו רייסינג בבעלותו של הישראלי איתן בוטבול. "היה מרוץ מצויין, היינו יכולים לעשות את הכיוונון קצת יותר טוב כי הרגשתי לפעמים שאני מאבד את הקדמי בכל מיני נקודות לאורך המסלול", סיפר רוברטס במסיבת העיתונאים. "באיזשהו שלב הרגשתי שאולי אוכל לסגור, אבל היו לי הרבה רגעים והחלטתי שלא נראה שאוכל להגיע אל לואס ושעדיף שאסיים כך עבור הקבוצה. רציתי בזה כל חיי, מאז שהייתי ילד קטן והיתה לי דרך קשה להגיע לכאן ואחרי חרז חששתי שאני חוזר למקום שבו התחלתי. אבל עשיתי 'אתחול' טוב בין המרוצים והבחורים בקבוצת אמריקן רייסינג נתנו לי את הבטחון והאמונה שאני יכול לעשות זאת כמו בקטאר".

"זה ממש מיוחד להיות שוב האמריקאי על הפודיום ואני מקווה שזה יתן השראה לעוד רוכבים אמריקאים לנסות לעשות מה שאני מנסה ולהעלות כך גם את רמת הספורט בארצות הברית" הוא הוסיף בהתרגשות. "יש לזה הרבה חשיבות עבורי ועבור הקבוצה. להגיע לפודיום אחרי תקופה קשה זאת גם ערובה לקבוצה שהביאו אותי לנקודה הזו בקריירה".

לוקה מריני שסיים רביעי טיפס למיקום השני בדירוג האליפות אחרי בסטיאניני וטטסוטה נגשימה שהוביל את האליפות התדרדר למיקום השלישי אחרי שסיים רק במיקום ה-11.

במוטו3 דניס פוג'יה לוקח את הניצחון הראשון אחרי ששלט בחציו השני של המרוץ, אחריו מסיים אלברט ארנס עם רגל נפוחה ירוקה וסגולה ומרוץ חכם מאוד ושלישי מסיים איי אאגורה היפני שנתן מרוץ לוחמני כמו שהקבוצה ביקשה ממנו שיתן.

על הפודיום בצ'כיה עמדו שבעה לאומים שונים – שלושה רוכבים איטלקים, רוכב דרום אפריקאי, רוכב צרפתי, רוכב אמריקאי, רוכב בריטי, רוכב יפני ורק רוכב ספרדי אחד.

הסבב הבא יתקיים במסלול רד בול רינג באוסטריה בתאריך ה-16 באוגוסט, יום ראשון, זינוק של מוטו2 ב-11:55, מוטו3 ב-13:15, תחילת שידור מוטוGP בשעה 14:25, זינוק ב-15:00.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל