fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
לרט
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC
MV קוביה

סוזוקי פורשים מהמוטוGP

סוזוקי פורשים מהמוטוGP

תמי גורלי | צילום: Suzuki Ecstar

בתום יום המבחנים בחרז, יום אחרי הסבב השישי של אליפות העולם, קיבלו חברי קבוצת סוזוקי מסר מהמפעל ביפן כי היצרן עומד לפרוש מהשתתפות באליפות המוטוGP.

ההודעה הגיעה בהפתעה גמורה לחברי הקבוצה, כולל מנהל הקבוצה הטרי ליביו סופו, אשר עמל בימים אלו על סגירת החוזים מול הרוכבים לעונה הבאה. סופו, שגוייס לתפקיד רק לפני חודשיים, יאלץ להמשיך לנהל קבוצה ושני רוכבים תחרותיים בידיעה כי בסוף נובמבר האופנועים יישלחו ליפן בפעם האחרונה וכנראה גם תחת הגבלות נוספות כמו עצירת פיתוח ואספקת חלפים חדשים.

לא ברור בינתיים מה הוביל להחלטה של יצרן האופנועים לפרוש מהשתתפות באליפות. כאשר נותרו להם ארבע שנים נוספות בחוזה עם דורנה ואיגוד הקבוצות, ולכן סוזוקי יאלצו לשלם קנס כבד כדי להשתחרר מהכבלים המשפטיים.

מאז שסוזוקי חזרו לפאדוק המוטוGP, בניצוחו של דווידה בריוויו בעונת 2015, הם היו היצרן עם התקציב הנמוך ביותר מבין היצרנים. למרות לחץ מצד דורנה, הרוכבים ואיגוד הקבוצות, מועצת המנהלים סירבה בשנים האחרונות לפתוח קבוצת לווין ובחרה להישאר רק עם שני רוכבים על המסלול. למרות זאת, הצוות המיומן והרוכבים – כולל רוכב המבחן סילבן גווינטולי – הצליחו להפוך את ה־GSX-RR לאופנוע מנצח. סוזוקי ניצחו 5 מרוצים עם שלושה רוכבים שונים – אלכס רינס, שניצח שלושה, מאווריק וינאלס, וג'ואן מיר שניצח מרוץ אחד במהלך קמפיין האליפות של עונת 2020. חשוב לציין כי שני רוכבי סוזוקי היו בימים אלו במהלכו של משא ומתן מתקדם לגבי שתי העונות הבאות והידיעה פתחה מחדש את שוק ההחתמות, כאשר נראה כי ג'ואן מיר יעבור להתחרות עבור הונדה לצידו של מארק מארקז ואילו עתידו של אלכס רינס עוד לא ברור.

הערב עומדת להתקיים בברצלונה פגישת חירום של הנהלת דורנה, בעלת האליפות, ושל שותפותיה, כדי לבחון את המצב. דורנה וסוזוקי סירבו בינתיים להגיב לידיעה. גורם מקורב לג'ואן מיר, אלוף העולם לעונת 2020, אישר כי הרוכב לא היה מודע לכוונות הפרישה של היצרן.

תגובה אחת ל סוזוקי פורשים מהמוטוGP

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל