fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

פסטיבל סופר-אנדורו ישראל 2021: הצלחה!

פסטיבל סופר-אנדורו ישראל 2021: הצלחה!

כתב: טדי הרוש | צילום: רונן טופלברג

תעצמו את העיניים, דמיינו שעליתם על מטוס ואתם נוחתים בעיר מוטורית באירופה ובה מסלול מפואר עם רצף מכשולים מפרכים ועשרות רוכבים שחורכים הקפה אחר הקפה. אלמלא האבק הדרומי של אדמת הנגב, הייתם משוכנעים לחלוטין שתחרות הסופר-אנדורו שהתקיימה בשבוע שעבר בצומת שוקת הייתה אירוע בינלאומי שלא מבייש את התחרויות הגדולות בעולם כדוגמת ה-Sea To Sky בטורקיה, או הארצברג רודיאו באוסטריה.

במתחם האירוע, שזכה בצדק לשם "פסטיבל", הוקמו מתחמי אוכל ושתייה, דוכני בירה – כיאה לאירועים מסוג זה – טריבונות מוצלות לקהל ואפילו מתחם VIP ממוזג. כמו כן, הוקמו גם תצוגות של אופנועים ורכבי שטח, נפתחו חנויות לציוד רכיבה ואקסטרים ואף נבנו מתקני נינג'ה לילדים, מתחם באגי ומתנפחים – שלא ישעמם לקטנטנים בין המרוצים.

חודשים של היערכות קדמו לאירוע הזה. בירוקרטיה מלוא החופן, אתגרים בטיחותיים, אילוצי קורונה ומה לא. כל אלו לא עצרו את Riders For Riders, אשר יחד עם איתן יוחננוף, בעלי רשת הסופרמרקטים 'יוחננוף', הגשימו כאן חלום ושמו את ישראל על מפת הספורט המוטורי העולמית והרימו כאן תחרות בינלאומית אמיתית. וכל זאת חודשים לפני שהם מביאים לנו את הסבב הראשון באליפות ההארד אנדורו העולמית, מינוס 400, שיתקיים בים המלח בחודש אפריל 2022.

למרוץ הסופר אנדורו הגיעו אלינו מרחבי העולמי חמישה רוכבי PRO מהחוד העולמי, רוכב בטא ג'וני ווקר, רוכב שרקו ווייד יאנג, רוכב ריאחו אילוי אילוי סלסנצ׳, רוכב גאסגאס טראוויס טיסדייל ורוכב הוסקוורנה אלפרדו גומז. אם השמות האלו לא אומרים לכם כלום – אז אפשר להקביל אותם לרונלדו מהכדורגל או למדונה מהמוזיקה. לא פחות…

אליהם הצטרף סוף סלע, הרוכב הישראלי כנראה הטוב ביותר בתחום האנדורו אשר כבר הספיק להתברג ברשימת ה-20 TOP העולמית, לצידו רכבו עוד שמות מוכרים כמו גיל זרקו, שי ספקטור ויפתח פרנקו, כשבשאר הקטגוריות מתחרים עוד 78 ישראלים, ביניהם גם ילדים בגילאי 8-14. כן, שמעתם נכון, ילדים אשר רכבו את המסלול המאתגר הזה בשצף-קצף בלי תירוצים ודרמות, גם אם נפלו ונמרחו אל תוך הבוץ והאבק של המסלול.

ואם כבר במסלול עסקינן – אז תנסו לחשוב על זינוק היישר אל בריכת צמיגים ענקית שמאיימת לעצור את האופנוע ולתפוס את גלגליו, דמיינו קירות בגובה של מטר שיש לדלג מעליהם, צמיגי ענק בגובה של 1.7 מטר, גינת סלעים אימתנית, בולי עץ בקוטר של כחצי מטר ואפילו 4 מכוניות סובארו שהועמדו כמכשול שצריך לטפס כחלק מהמסלול.

וזה מסלול מתיש. זה מסלול כל כך מתיש שכבר אחרי הקפה אחת סימני העייפות ניכרים על הרוכבים הישראלים, הנפילות מתרבות והדרמה בין המתחרים בעיצומה.

מנחי האירוע מלהיבים את הקהל ומסבירים לו כמה המסלול תובעני, מתארים את קצב הרכיבה עד כדי כך שהקהל מרגיש ממש חלק מהמסלול. כל נפילה של רוכב מלווה בעידוד הצופים ומחיאות כפיים ברגע שהוא קם וממשיך – שהרי כאמור, גם הקהל כבר מבין כמה שהרכיבה במסלול הזה תובענית ודורשת מהרוכב סיבולת וכח ברמה גבוהה מאוד.

בין מקצה למקצה, אנשי ההפקה מרטיבים את המסלול על מנת למנוע אבק. דבר זה יוצר 2 נקודות עניין: הראשונה – לרוכבים שמנסים שלא להחליק עם צמיגיהם הרטובים על גבי המכשולים השונים, ומכיוון שזה לא ממש מצליח – מגיעה נקודת העניין השנייה והיא לצלמים, שמצליחים לתעד רוכבים בתנוחות גוף שקשה לחשוב עליהן כאפשריות בכלל מבחינה אנטומית – הראש מביט מטה, הקרסוליים נוגעים בגב הידיים פרוסות לאורך הגוף ועוד תיאורים שקשה לחשוב עליהם – ולפניכם התמונות ששוות לפחות 1000 מילים…

זה אולי המקום הכי טוב להבין שרכיבת אנדורו היא ספורט לכל דבר ועניין. לא מדובר רק בישיבה על אופנוע ושימוש במצערת, אלא בפעילות הדורשת סיבולת אירובית וכח מתפרץ, במסלולים קשים עם מכשולים מאתגרים עד מאוד.

המרוץ כלל מקצים בכמה קטגוריות: ג'וניור, הובי, אקספרט ו-PRO. בקטגוריית הפרו היו לא מעט דרמות: ג'וני ווקר ואלפרדו גומז התחרו על המקום הראשון. גומז הצליח אף להוביל על ווקר אך במכשול הצינורות גומז מבצע טעות טכנית ומתרסק. ווקר מנצל את ההזדמנות ועובר להוביל את התחרות עד לסיומה.

ווייד יאנג רכב אחריהם וסיים במקום השלישי, כשסוף סלע סיים חמישי – לגמרי מקום של כבוד בחבורה הזו והוכחה ליכולתו של הרוכב הישראלי בן ה-18.

את קטגוריית האקספרט ניצח טל אבטליון, במקום השני סיים נעים אודין ובמקום השלישי אור זרקו. את קטגוריית ההובי ניצח בר אילוז, במקום השני מתן כהן ובמקום השלישי ולאד אולניק. את קטגוריית הג'וניור ניצח יהלי טל, במקום השני רון רוזנבאום ובמקום השלישי בן אלמגור.

אם ננסה לסכם את האירוע – אז צריך רגע לנשום ולהירגע. זה אירוע ברמה בינלאומית בכל פרמטר. זו בעצם יריית הפתיחה לרצף תחרויות שצפויות כאן בתקופה הקרובה כשהחשוב שבהם הוא סבב פתיחת אליפות ההארד-אנדורו העולמית כאן בישראל, אשר יתקיים באפריל 2022 בים המלח. זו ללא ספק הפקה של אירוע שטרם נראה כאן כמותו וזה רק עושה חשק לבאות…

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל