fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

פרשים במדבר: שלושה ימי ראלי עם סטייג' לילי

פרשים במדבר: שלושה ימי ראלי עם סטייג' לילי

כתבה וצילמה: כפרה עדי שפרן

כמנהג הפורים "ונהפוך הוא", יום הפך לילה

בסוף השבוע של 09-11.03.2023, כבר משעות הצהריים, התכנסו בתצפית נוף ליד אשלים הצוותים שהגיעו להתחרות במרוץ מרוץ ראלי רייד בן שלושה ימים, כשהפעם יום מרוץ אחד מבין השלושה התקיים, לראשונה בישראל, בשעות החשכה. אחרי ההכנות הנדרשות, לקראת החשכה, ממש באור אחרון, הוזנקו למרוץ 26 צוותים הכוללים אופנועים ורכבים.

הסטייג' הלילי המיוחד היה קצר יחסית לימי מרוץ שהתקיימו בשעות היום, 30 ק"מ נבחרו וסומנו על ידי צוות ההפקה, אליהם שעטו 3 צוותים בניווט GPS ו־23 צוותים בניווט באמצעות ספר דרך. הניווט במרחק הקצר לא היה כל כך פשוט למשתתפים, נסיעת לילה דורשת מקצבים אחרים, ריכוז שונה, תאורת דרך שתספק להם ראייה מיטבית, חלק מהמכשולים בדרך נראים בשעה כזאת כמשהו אימתני ובפועל יכולים להיות מעבר פשוט וקליל – וכך לפעמים גם להפך.

רכבים ומתחרים חדשים הגיעו והפיחו חיים בקטגוריית הרכבים 'T2 ספר דרך' שכבר שנים לא ראתה אבק שבילים, עם רכב הפאג'רו שידע ימי מרוץ רבים נהוג בידי אברהים אלחואטרה ויונס אלקצאצי, ולקטגוריית הרכבים 'T1 ספר דרך' מצטרף צוות חדש עם רכב BMW: מחמוד אלמעאבדה ואוסמא אלבאטל.

יעל קדשאי, מתאמנת למרוץ ראלי מרוקו ומרוץ הדקאר

זמנים ותקלות גם בסטייג' הלילה הקצר

אלירן יפרח, המשתתף בקטגוריית T3 TURBO GPS, מסיים את הסטייג' בזמן הכי מהיר העומד על 22:28.818 ד', אחריו מגיע זיו כרמי, המשתתף בקטגוריית אופנועים 350-690 ספר דרך, בזמן של 22:33.084 ד'. שניהם טסים על המסלול וקובעים את הזמנים הטובים לסטייג' הלילה.

בסטייג' הזה השתתפו שני צוותים בקטגוריית 'אופנועים עממי ספר דרך', רוני רונן ויוחנן רזניק, קטגוריה שמטרתה להכניס רוכבים נוספים למרוצי הראלי, שיטעמו את ניווט סיפור הדרך ויעלו בהמשך לקטגוריות מתקדמות. לצוות גלמידי מקטגוריית 'T3 TURBO ספר דרך', הייתה בעיית בלמים בכלי הרכב וגם הניווט היה להם מעט מאתגר, אבל זה לא גרם להם להפסיק ללחוץ על הדוושה ולסיים את המרוץ.

יריב קלר ברוך, צוות סופר ג'יפ, ניווטו על פי קובץ ניווט GPS של מרוץ אחר מהעבר, (גם במרוץ ה־Score יצא להם לנווט הקפה אחת עם קובץ ניווט שונה) לאחר זמן מה, כשגילו שהם לא מופיעים במסלול המדויק, נקראו לחזור ולכן לא סיימו את יום המרוץ. מחמוד אלמעאבדה ואוסמא אלבאטל עם רכב ה־BMW מוזנקים, אך כבר בנקודת הזינוק מתגלה בעיה בגיר, לאחר מכן בעיה בטורבו וגם קושי בניווט, הם לא מצליחים לסיים בזמן הגג את הסטייג'.

הכנות לקראת הסטייג' הלילי, הצוותים עוזרים אחד לשני

היום השני למרוץ – יום שישי 10.3.23

לאחר תיקונים של כלי הרכב בשעות הערב והלילה, ארוחה ושינה טובה, מוזנקים ליום השני של המרוץ 28 צוותים, הזינוק מתקיים בצומת הנגב ולצוותים מחכה יום מרוץ של 160 ק"מ שמחולק לשני סטייג'ים.

כיוון שיש מיעוט בצוותים, כולם מוזנקים בשעות הבוקר כשמזג האוויר נעים. ראשונים יוצאים לדרך האופנועים, אחריהם הרכבים. על הדרך מוודאים שצוות סופר ג'יפ אכן עם הקובץ הנכון לזינוק. צוותי הסיוע נמצאים בשטח לעזור ולעודד ופונים אט אט לנקודות המפגש והסיום שבמהלך היום.

איציק למברוזו קוטף פודיומים ממרוץ למרוץ

ראשון לסיים את הסטייג' הראשון של יום המרוץ הוא זיו כרמי, אנו ממתינים איתו בהפסקה במשך הרבה זמן עד להגעת רוכבים נוספים, הם מספרים כי במהלך הסטייג' היו להם לא מעט ברבורי ניווט, דבר שפגע בזמנים הטובים לסיום.

אנו מתבשרים כי יעל קדשאי נופלת עם האופנוע במהלך הסטייג', היא מגיעה לנקודת סיום הסטייג' הראשון, מפנה עצמה לחאן ולא מסיימת את יום המרוץ. אך אל דאגה, היא מגיעה לנקודת המפגש והסיום של המרוץ עם כוחות מחודשים, מקבלת עידוד וחיזוקים ומתכוננת כבר לזינוק היום השלישי של הראלי.

רוכב נוסף, גלעד בצלאל, נפגע ונפצע בסיום הסטייג הראשון, עם פציעה ברגלו הוא ממשיך לסטייג' השני אך לא מסיים ופורש מהמרוץ. צוות Geva Racing Team, צוות ניר, מסיים את הסטייג' הראשון בזמן הכי מהיר מבין צוותי הניווט בספר דרך, אלירן יפרח המהיר ביותר בקטגוריית ה־GPS.

צוות הרמן – יורי זולר ותומר נחום

למרבית הצוותים יום המרוץ הזה הלך, כמו שאומרים… חצי קלאץ'. טעויות ניווט שגרמו לזמנים פחות טובים, למרות שבסטייג' השני הצליחו לשפר, ותקלות ושבירות של חלקים בכלי הרכב. בקטגוריית 'T3 TURBO ספר דרך' הצוותים נלחמים על כל שבריר שניה והדבר גובה מחיר בחלקים של כלי הרכב: צוות הרמן – יורי זולר ותומר נחום – שוברים משולש שמאלי, צוות הגלמידים – טל גלימידי ודוד גלימידי – שוברים צירייה, ושרון בן עמי וגלעד מהרל שוברים משולש.

את הסטייג' השני Geva Racing Team, צוות ניר – עירא אבני ועמית שדות – נוהג בתצורת 2X4 ולא ב־4X4, זאת בשל תקלה ברכב שגבתה מהם דקות טובות ויקרות בזמנים. מחמוד אלמעאבדה ואוסמא אלבאטל בקושי רב מצליחים בנסיעה איטית לסיים את הסטייג' הראשון וזאת בשל סתימת סולר, על כן הם לא מוזנקים לסטייג' השני ואינם מסיימים את יום המרוץ.

צוות הגלמידים, טל ודוד גלמידי

בשעות הצהרים, כל הצוותים כבר חזרו לחאן, לטקס הפודיום בו חולקו מדליות למקומות הראשונים בכל קטגוריה, ומיד לאחר מכן כל ערכות התיקונים נשלפו. הרתכות והפטישים ברעש עבודה והסדנאות עם צוותי הסיוע מתחילות בסדרת התיקונים והשיבצורים.

העזרה בין הצוותים לא מאחרת להגיע. עצות, רעיונות, חוויות וכלי עבודה עוברים בין כולם, כל צוות רוצה להיות למחרת בקו הזינוק – יחד עם מתחריו לקטגוריה. ככה זה, על המסלול כולם שועטים קדימה ונלחמים על כל שנייה במיקומים, מחוץ למסלול החברותא וההדדיות מקודמות.

Geva Racing Team, צוות ניר והפנתרה

היום השלישי למרוץ – יום שבת 11.3.23

לאחר לילה נוסף של עבודות, תדריך והופעה נעימה, מוזנקים לבוקר היום השלישי 22 צוותים חדורי מוטיבציה להגיע להישגי זמנים ולהיות ממוקמים על הפודיום. לפניהם 155 ק"מ של ניווט שמחולקים לשני סטייג'ים, האחד 82 ק"מ והשני 73 ק"מ. נקודת הזינוק ליד הר קרן, תוואי הדרך משולב דרכי כורכר, שבילים מהירים וחולות. לאחר 82 ק"מ הצוותים עוצרים להפסקה של 15 דקות לתדלוק ומנוחה קצרה ומזנקים לסטייג' האחרון שלהם.

צוותי הסיוע מגיעים לנקודת הסיום, אנחנו שומעים אופנוע מגיע במהירות, אושר בושרי הבראדר, שסובב את המצערת עד הסוף, מסיים את יום המרוץ השלישי במקום הראשון. את צרחות האושר בקסדה שמעו למרחקים, בהחלט שיפור ושדרוג מיקומים מהיומיים האחרונים. אט אט מתקבצים להם הצוותים שמסיימים את המרוץ, ההתכנסות בצל, שיתוף החוויות, זה אחד הדברים הכי כיפיים שיש במרוצים האלו.

אושר בושארי סוחט מצערת לקו הסיום

יעל קדשאי, שסיימה אתמול חצי יום מרוץ, מזנקת כמו יעלה ומסיימת במקום הראשון בקטגוריה. עירא אבני ועמית שדות – Geva Racing Team, צוות ניר – מסיימים את יום המרוץ ואת המרוץ כולו בזמן המהיר ביותר מבין כל הצוותים – 2:09:12.152 ש' – וזאת עם צירייה שבורה שגזלה להם כמה דקות יקרות להשגת זמן שיא. צוות הגלמידים לא מסיימים את יום המרוץ וזאת בשל קריסת הגיר במהלך הסטייג', גם מחמוד אלמעאבדה ואוסמא אלבאטל לא מסיימים את המרוץ בשל שבירת גל-הינע.

הדרך לפודיום רצופת תקלות, אדרנלין וחוויות, כי בכל מרוץ יכולות לקרות תקלות ונזקים, כלי הרכב והדו-גלגלי עובדים מאוד קשה, אין רחמים – ולעיתים גם תפילות לא עוזרות.

תוצאות 3 ימי מרוץ: רכבים
תוצאות 3 ימי מרוץ: אופנועים

מרוץ הראלי רייד 'פרשים במדבר' בהפקה של משפחת קטנוב, היה הפעם עם מיעוט צוותים שהשתתפו ומכך יצא שנהננו מסוג של ראלי בוטיק. מצד אחד הצוותים מזנקים בהפרשי זמנים קצרים אחד מהשני, בשעות הבוקר ובמזג אוויר נעים, ומסיימים בשעות הצהרים המוקדמות עם שפע של זמן לתיקונים והרבה מנוחה – שמאפשרת השתתפות בהמשך ימי הראלי בצורה מיטבית. זה מאפשר גם להכיר ולפגוש טוב יותר את כולם. בסיום כל סטייג' או בהפסקות, גם בחאן, התאפשר לכולם מכל הקטגוריות לשתף בחוויות.

מצד שני, קיום מרוצים עם מיעוט משתתפים (בכל סוג מרוץ) לא יוכל להחזיק לאורך זמן, נעשים מאמצים להביא צוותים חדשים שיחוו את האירועים, קטגוריות עממיות מיועדות לעניין ומתקיימות גם הדרכות היכרות – כל אלו כדי שכולם יוכלו ליהנות מחוויות המרוצים בישראל, מרוצים אלו הם גם הכנה טובה לצוותים שבוחרים להתחרות בחו"ל, הם משמשים להם כאימון ברמה האישית והקבוצתית.

זה המקום לציין ולאחל בהצלחה לכמה צוותים שממש בקרוב יוצאים להתחרות במרוץ ראלי במרוקו: ברק דודאי, גדי נחמני, נדב לוגסי ויעל קדשאי.

כלי הרכב והאופנועים שהשתתפו במרוץ שוכנו בחאן ספינת המדבר. ראאד, סלם וג'אבר דאגו לארח את הצוותים ולשמור על הכלים שרוכזו במשך כל ימי המרוץ, יחד עם שמירה במהלך היום על החפצים והרכבים שנשארו.

נתראה במרוצים הבאים, עם כוחות מחודשים והרבה אדרנלין.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל