fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

קווין שוונץ על פרישת סוזוקי: "אני לא ממש מופתע"

קווין שוונץ על פרישת סוזוקי: "אני לא ממש מופתע"

תמי גורלי | צילום: Suzuki Ecstar

כשבוע עבר מאז הגיעו ממסלול חרז השמועות על כך שחברי קבוצת אקסטאר סוזוקי קיבלו הודעה כי מהעונה הבאה הקבוצה לא עוד וסוזוקי פורשים שוב מאליפות העולם. אמנם ההודעה הרשמית עוד לא יצאה מיפן (היה חופש בארץ השמש העולה), אך העתיד נראה ברור.

היצרן היפני ניצח עד היום 15 אליפויות עולם – ארנסט דגנר היה הראשון בעונת 1962 וג'ואן מיר היה האלוף האחרון בעונת 2020, בין הזוכים באליפות גם בארי שין האגדי בעונות 1976 ו־1977 וכמובן גם הטקסני האהוב, קווין שוונץ, בעונת 1993.

בשנים האחרונות שוונץ מכהן גם כשגריר של סוזוקי, הרוכב אמנם אינו מגיע באופן תדיר למרוצים, אך למרות זאת אחרי פרישתו של דווידה בריוויו לפני שנתיים היו אפילו שמועות ששוונץ יוזמן לכהן בתפקיד מנהל הקבוצה.
היה מעניין לשמוע מה שוונץ חושב על כל הסיפור כשתפסנו אותו כמה ימים אחרי שהסיפור התפוצץ, רגע אחרי שחזר מהדייג.

סוזוקי GSX-R1000R וקווין שוונץ.

"איזו תגובה הייתה לי כששמעתי שסוזוקי עוזבים את ה־MotoGP? אני לא ממש מופתע, כי בסוזוקי נאבקו בשנים האחרונות בכל הקשור למכירת אופנועים ומוצרים חדשים. מנקודת מבט של מרוצי מוטוקרוס ומרוצי כביש הם נלחמו כל כך כדי לפתח מוצרים חדשים, לכן זה לא ממש מפתיע אותי שסוזוקי החליטו להפסיק להשתתף במרוצי המוטוGP".

"אז הופתעתי? טוב… הייתי רוצה לומר שכן, אבל לא באמת. כשמסתכלים על האופנועים בשילוב עם הרוכבים והצוות, וכל זה נראה במקום וכמו שצריך… אפשר לחשוב שהם עושים כל שביכולתם כדי להמשיך להתחרות, אבל כלכלית זה חלום גדול. המוטוGP הוא מאמץ, לא זול להיות מעורב בו, זה בטוח".

"האם זו טעות? אני מניח שנצטרך לחכות ולראות, סוזוקי קיבלו את ההחלטה על בסיס הפן הכלכלי וההנהלה יודעת מה עובד ומה לא יעבוד, הוצאת סכום כסף כזה על מרוצי הגרנד פרי כרגע, כנראה לא הגיונית עבורם. רק אגיד שהייתי רוצה לומר שזו טעות, על פי דעתי בלבד, אבל אני לא יודע מה השיקולים הכלכליים, אז אולי המהלך שסוזוקי בחרו הגיוני ונכון עבורם".

ההחלטה מרגישה מנותקת מהשטח. ליביו סופו היה במהלך סגירת החוזים עם הרוכבים לקראת השנה הבאה. שני הרוכבים היו צפויים להמשיך ונראה שמועצת המנהלים החליטה מבלי להתייעץ עם הקבוצה או להתייחס לכך שההחלטה הזו, מבלי ליידע מראש את הרוכבים, יכלה (ועדיין יכולה) להשאיר אותם ללא קבוצה בגלל העיתוי של ההודעה.

אלופי 1993 ו־2020, לצד ה־GSX-RR של מיר הנושא מספר רוכב שעוצב בסגנונו של שוונץ.

הרגשת אי פעם שמקבלי ההחלטות ביפן, 'החליפות', מתייחסים אליך כמוצר?
"אף פעם לא הרגשתי שמתייחסים אלי כמוצר, סוזוקי תמיד עשו כל מה שהם יכולים כדי לנסות ולגרום לכך שאנחנו הרוכבים, ואני בפרט, מרוצים ומאושרים – במיוחד מהשכר שקיבלנו. אני מרגיש שאולי 'החליפות' לפעמים משדרים שהם קובעים הכל ומקבלים את כל ההחלטות, אבל אני גם מרגיש שאם יש משהו שהוא באמת כל כך חשוב להם, הם מוצאים דרך לגרום לזה לקרות. אז האם אי פעם התייחסו אלי כאל סחורה? אני לא מרגיש שהתייחסו אליי כך אי פעם".

נראה שהיעדר יצרן כסוזוקי מהאליפות בעונה הבאה עלול להשפיע מאוד
"אין ספק שזה הולך להיות קשה עבור אליפות המוטוGP, אבל זו אליפות חזקה מאוד. אני בטוח שיהיה געגוע לסוזוקי כשהם יפרשו, אבל כמו שאני חושב וכולם יודעים, ישנם המון יצרנים שמתים להיכנס לאליפות ויש רק 24 מקומות זמינים על הגריד – והם אינם קלים להשגה. אז בין אם אלו קוואסאקי או מי יודע מי, שיכולים לבוא כאשר יצרן אחר… אני חושב ש־KTM נמתחים עד הקצה, אני חושב שגם דוקאטי מותחים עצמם עד הקצה, ימאהה, הונדה. אולי אפריליה תרצה עוד כמה מקומות, אני לא יודע. אני חושב שהאליפות תהיה בסדר בלי סוזוקי, היצרן יחסר בעיקר בשנה הראשונה, אבל אני חושב שמישהו ימלא את המקום הזה די מהר".

מההיכרות שלך עם סוזוקי, יש עוד סיכוי שהם ישנו דעתם?
"סוזוקי אולי ישנו את דעתם? אם וכאשר יגיע ספונסר גדול ועשיר ויגיד 'היי, יש לנו כסף, למה שלא תישארו במרוצי ה־GP?', אני חושב שכמה דולרים עשויים לשנות את דעתם של סוזוקי. אבל אני חושב שזה הולך להיות קצת קשה, זה לא הולך להיות קל לגרום להם לשנות את החלטתם, כי ברגע שהם מחליטים, מפרסמים את ההכרזה ומספרים לצוות, והם מוציאים הצהרה כזו, אני מרגיש שהם די מקובעים בדרכם. אני מאחל לצוות בהצלחה, לכל העובדים, לכל הנהלת הקבוצה, זו הייתה השתלשלות די מטורפת של עניינים, ליביו נמצא שם רק חודשיים. אחרי שהחליטו אני לא חושב שהם יעשו משהו אחרת. אני מאחל לכולם את הטוב ביותר, אני בטוח שהרוכבים יצליחו ואני בטוח שהצוות שאני מכיר, כל העובדים בקבוצה הזו, הם מקצוענים מהשורה הראשונה."

חגיגות הפודיום ה-500 של סוזוקי, לפני כחודש במסלול האמריקות באוסטין.

זה לא עומד להיות פשוט עבור הצוות והרוכבים להמשיך להתחרות עוד 15 מרוצים שנותרו עד סוף העונה אחרי הודעה שכזו.
"לרוכבים ולצוות תנחומים. אני עצוב, אני מרגיש שכולם בסוזוקי הם כמו משפחה. לראות מהנדסים ומכונאים ואנשים כאלו נאלצים ללכת לנסות ולמצוא עבודות אחרות, ואולי לא למצוא שום דבר אחר בפאדוק, זה קשה. גם הרוכבים, רינס ומיר, שניהם, אני חושב שהם ילדים נהדרים, ברמה הגבוהה ביותר ואני חושב שהם ימצאו מקום וכולי תקווה שכל החבר'ה בצוות ימצאו מקומות טובים בפאדוק ה־GP כדי להמשיך לפתח את המומחיות שלהם ולהיות מקצוענים כמו שהם עשו עד כה".

עבור איזה יצרן לדעתך כדאי לרינס ומיר להתחרות בעונה הבאה בהתבסס על סגנון הרכיבה שלהם ואופיו של האופנוע?
"באמת שאין לי מושג. שמעתי שלמיר יש כמה קשרים עם רפסול הונדה. תמיד הרגשתי שהונדה הייתה קבוצה מצוינת, אף פעם לא רכבתי עבורם, אז אני לא יודע איך זה לעבוד עבורם. מבחינת ציוד זה תמיד נראה כאילו הם תמיד היו תחרותיים וחזקים אז ג'ואן מיר פשוט עשוי ללכת לשם ולשלוט בעולם. אבל גם שמעתי שלעבוד עבור הונדה יכול להיות לפעמים קצת קשה. ולגבי רינס, אני לא יודע אילו אופציות ישנן בדיוק, אני לא יודע מה קורה מהבחינה הזו במוטוGP, איפה יש קבוצות זמינות, אילו משבצות פתוחות ומי החוזים שלו עומדים לפני משא ומתן ואני מאחל לאלכס את הטוב ביותר, אני חושב שאם הוא יסיים את העונה חזק, יהיו אנשים שממש ירצו להעסיק אותו, אז אני לא חושב שהוא צריך לדאוג לגבי שום דבר".

"אני חושב שלרינס יש סגנון מתאים למדי לימאהה, אולי אפילו לאפריליה. מיר די דומה בסגנון לבן הקבוצה שלו ולכן כנראה בגלל זה שניהם מהירים כל כך ובאופן עקבי עם הסוזוקי. אני חושב שההונדה נראה אופנוע קשה לרכיבה, לי נראה שהדוקאטי יותר ידידותי למשתמש, אולי מיר על הדוקאטי הוא שילוב מושלם, אני לא בטוח כי זה משהו שצריך לתת הרבה יותר תשומת לב לאליפות כדי שאפשר יהיה לחוות עליו דעה. אני חושב ששני הבחורים באמת רוכבים מוכשרים ואני חושב שכל אחד מהם יכול ללכת לכל מקום ולהתאים את סגנון הרכיבה שלו לכל מכונה. הם יצטרכו לעבוד כדי לשלוט באופנוע, לגרום לו להטות ולבלום כמו שהם רוצים. אני לא בטוח מה תהיה עבורם ההתאמה המושלמת. אני חושב שהם יכולים ללכת לכל מקום ולעשות הכל. לרכוב על איזה יצרן שהם רוצים, בסגנון ובדרך שהם רוצים, כל עוד יהיה להם זמן מבחן הולם, אני חושב שגם מיר וגם רינס יהיו מנצחי מרוצים על כל אופנוע שיתחרו עליו".

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל