fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC

ראלי דקאר 2024: סיכום

ראלי דקאר 2024: סיכום

כתב: דניאל וקנין | צילום: A.S.O / DPPI

ריקי בראבק, הרוכב האמריקאי של קבוצת הונדה, הוא המנצח הגדול של המרוץ המדברי שנערך בסעודיה. בראבק לא ניצח במקרה, היה לו מרוץ עקבי ויציב, הוא לא סבל מטעויות משמעותיות, הוא לא סיים אף סטייג' במיקום נמוך משביעי ולמעשה הוביל את המרוץ בדירוג הכללי החל מהסטייג' השישי ואילך. לפני הדקאר כתבנו כאן שהונדה באו חזקים השנה והעמידו שישה רוכבים לקראת המרוץ, כשמתוכם סיימו ארבעה, שניים מהם על הפודיום.

כל הרוכבים העידו כי השנה המרוץ הפך לקשה יותר ולקח את הרוכבים לקצה בספיישלים אכזריים, לצד שני קטעי מרתון הכוללים סטייג' של 48 שעות, עם לינה באוהלים ובלי תמיכה טכנית של הקבוצות בערב.

למהדורה הקשוחה וה־46 של הדקאר הצטרפו שני ישראלים; גדי נחמני (שישן מחוץ למחנה באחד מקטעי המרתון, בדיונות, לבד וללא שק שינה) שסיים במקום ה־93 המכובד מאוד, ויעל קדשאי שהייתה הישראלית הראשונה שמתחרה במרוץ – ורצתה להיות גם הראשונה לסיים אותו – ולצערנו נפצעה בסטייג' השמיני ונאלצה לפרוש. שניהם הסבו לנו גאווה אדירה בזמנים קשים.

לפני המרוץ דיברנו במדיה החברתית (כנסו, כנסו…) על צמצום הפערים בדקאר. על כך שקבוצות שנחשבות קטנות יותר כמו הירו, Kove ושרקו עשו החתמות משמעותיות וגם התקדמו מבחינת מכלולי האופנוע שלהם עד לערעור הדומיננטיות של KTM והונדה. על אף הקושי שבעניין, על הפודיום עמד במקום השני לא אחר מאשר רוס 'קלהארי פרארי' בראנץ' שמגיע מבוטסואנה ורוכב עבור הירו. בראנץ' הראה פוטנציאל כרוכב ימאהה, וכשזו החליטה לא להתחרות יותר בדקאר הוא חתם בקבוצה ההודית הקטנה. אין ספק שזהו הישג עצום וכמו שהוא הגדיר זאת – "היום המאושר בחיי".

במקום השלישי הגיע הרוכב הצרפתי של הונדה, אדריאן ואן בוורן, שהתחרה גם הוא עבור ימאהה בעבר וכבר היו שנים שנראה שהוא עמד לנצח.הוא חווה כשל באופנוע או פציעה 4 פעמים ובשנת 2021 כבר אמר שהוא חושב לפרוש. כשלא הולך לא הולך? הצחקתם אותו. הישג היסטורי לרוכב מדהים בדמות פודיום בדקאר. נאחל לו בהצלחה ותואר בשנים הבאות.

בשנים האחרונות מארגני הדקאר מקדמים אנרגיות חלופיות, והשנה ראינו לא מעט רכבים ממונעי חשמל ומימן. הם השתתפו בכל 100 קילומטרים אחרונים של סטייג' והיה מעניין לראות את העתיד מקודם כאן. כמו הרבה ענפי ספורט מקצועיים אחרים, מגמות יכולות להתחיל שם ולחלחל לציבור לאחר מכן. היה גם הזוי לראות את שלדת הטיטניום מתוצרת עצמית מתפרקת תחת העומס במהירות גבוהה. אין ספק שהשינוי כבר כאן – את קטגוריית המכוניות ניצח קרלוס סיינס האגדי, בן 61 (ואבא של קרלוס סיינס ג'וניור מהפורמולה 1) על הרכב החשמלי של אאודי (שמונע ע"י גנרטור בעירה פנימית). הוא הראה דומיננטיות לאורך כל המרוץ בזמן שנהגים נהדרים סביבו דוגמת נאסר אל עטייה, יאזיד אל ראג'י, סטפן פטרהנסל וסבסטיאן לואב נשארים מאחור או פורשים.

הקטגוריה החביבה על המערכת היא קטגוריית 'מאל מוטו' או 'Original' בשמה המסחרי. בקטגוריה זו מקבלים הרוכבים צמיגים וארגז, בתוכו ישימו מה שליבם חפץ, שיעבור ממחנה (Bivouac) למחנה – וזהו. הם לא מקבלים תמיכה ואין להם צוות, למעשה אסור לאף אחד מחוץ לקטגוריה אפילו לגעת להם באופנוע. הם מסיימים סטייג' בזמן ארוך יותר מהמובילים, מן הסתם, ובחזרה למחנה צריכים לטפל באופנוע. את הקטגוריה ניצח הרוקי טוביאס אבסטר שמגיע מאוסטריה. הוא הגיע במקום ה־20 בדירוג הכללי, שזה הישג שגם בקטגוריות הרגילות קשה להגיע אליו. תזכרו את השם הזה.

בהמשך הדירוג הכללי, לאחר הפודיום נמצא את המנצח של השנה שעברה, שחווה השנה פציעות, קווין בנאבידס הארגנטינאי מקבוצת ק.ט.מ, אחריו הגיע בן קבוצתו הוותיק והחביב טובי פרייס האוסטרלי שאותו נקווה לראות לפחות בעוד מרוץ אחד על אופנוע לפני שיעבור להתחרות במכוניות. לאחר מכן, נמצא אחד מצמד הצ'יליאנים של הונדה, נאצ'ו קורנחו, שבזמן המרוץ היו רגעים בהם חשבנו שיתמודד על הפודיום. במקום השביעי לוסיאנו בנאבידס, האח של קווין והייצוג היחידי של קבוצת הוסקוורנה, מי שגם מחזיק בתואר אלוף העולם בליגת W2RC – בה רוכבי הראלי צוברים נקודות לאורך השנה בתחרויות השונות. במקום השמיני נמצא ההבטחה של גאסגאס, דניאל סנדרס מאוסטריה, שאף הוא סבל מפציעות לאחרונה. הוא אמר כי המטרה היתה בכלל לסיים את המרוץ ונראה שהוא מסופק מהמקום השמיני ויחזור בשנים הבאות – בתקווה שחזק יותר. את העשירייה מסיימים שני רוכבים מוכרים פחות, סטפן סוויטקו הסלובקי ומרטין מיצ'ק הצ'כי, שעבורם כניסה לעשירייה הראשונה בלי לרכב תחת אחת הקבוצות הגדולות, כנראה הצריכה יותר מאמץ – וזהו הישג מאוד מרשים.

מידי שנה אנחנו מסיימים במילותיו של תיירי סבין, מייסד מרוץ הראלי דקאר, שנהרג בהתרסקות מטוס – "אתגר לאלו שהולכים וחלום לאלו שנשארים". השנה, סיום הדקאר היה ביום שישי וכותב שורות אלה התעדכן בתוצאות המרוץ בזמן שהוא רוכב על האופנוע, חולם… אנו מאחלים לכולם חלומות כאלו נעימים, וכמובן – להגשים אותם.

@motomagazineil

הסטייג׳ השמיני של ראלי דקאר הסתיים גם הוא ורשמית אנחנו בתחילת החלק השני של המרוץ, עם שניות מעטות המפרידות בין המובילים לניצחון.

♬ צליל מקורי – MotoMagazineIL

 

 

 

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל