fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן

שוב על גג העולם: פקו באניאיה אלוף המוטוGP ל־2023

שוב על גג העולם: פקו באניאיה אלוף המוטוGP ל־2023

תמי גורלי | צילום: MotoGP.com, Ducati

עוד לפני שעונת אליפות המוטוGP הוזנקה היה ברור שהאלוף יחצה את קו הסיום על דוקאטי. הדזמוסדיצ'י של לואיג'י דלאנייה טוב יותר מכל אופנוע אחר על המסלול ולבאניאיה, שהחל את העונה כאלוף עונת 2022, יש את החיבור הטוב ביותר עם הדוקאטי.

העונה שזה עתה הסתיימה החלה יותר טוב לעומת הקודמת. לא היו שינויים רבים ב־GP23 בגלל הגישה החדשה שנקטו בדוקאטי, פקו והצוות שלו, בהובלת כריסטיאן גבאריני, מצאו את הכיול הבסיסי לעבודה ופקו ניצח כבר בקטאר. למרות תקלות בדרך, החל מהמרוץ החמישי של העונה, המרוץ של חרז, פקו הוביל את טבלת האליפות. עד ברצלונה בספטמבר התואר היה נראה מובטח, אף רוכב אחר לא הצליח להיות עקבי כמו פקו, אבל אז הגיעה ההתרסקות הגדולה בברצלונה בהקפה הראשונה, אחת ממספר טעויות שעשה העונה – אך לבטח הגדולה והדרמטית מכולן. פקו מתרסק בהובלה ולרגע היה חשש לא רק לתואר אלא גם לחייו. מהירות תגובה של הרוכבים מאחוריו (ותקרית נוספת שדיללה את צפיפות הרוכבים) מנעו פגיעה מעבר לדריסת רגלו על ידי בינדר. פקו סבל רק מחבורות ולא נזקק לניתוח נוסף בשוק ושוקית – שרק החלימו לפני העונה הנוכחית. אך הכאבים וחוסר הנוחות אילצו את הרוכב למצוא פוזיציה חדשה על האופנוע והקשו על התנהלות סוף השבוע. במקביל, רוכב פראמק חורחה מרטין, החל לסגור את הפער. פקו התקשה בימי האימונים, התקשה לקבוע הקפות מהירות בודדות וגם עשה שינויים במנגנון הזינוק, שלדבריו לא התאים לסגנון הרכיבה שלו. ואילו מרטין ניצח ספרינט אחר ספרינט, זינק מפול פוזישן, וגם כשלא, הגיע לקדמת המרוצים כבר בהקפות הראשונות והכי חשוב – התקרב למוביל בטבלת הנקודות.

כאשר האחד אלוף מכהן, השני רוכב פגוע שלא שובץ ע"י דוקאטי בקבוצת המפעל, היה קשה לבחור מי יהיה אלוף בין חברי הקבוצה לשעבר (אספר ומהינדרה) אך צמיגים תקולים, בחירה שגויה בצמיגים, טעויות רוכבים וסתם חוסר מזל הובילו את האליפות עד המרוץ האחרון של העונה עם פער של 14 נקודות לטובתו של האיטלקי על פני הספרדי. חורחה הגיע בגישה של הכל או כלום, באניאיה נראה רגוע, אבל הודה שזה רק למראית עין.

את המרוץ בוולנסיה פתח פקו מעמדת הפול פוזישן אחרי עונש שקיבל ויניאלס, ומרטין מאמצע השורה הראשונה. כאשר היה נראה שעומד להיפתח קרב הענקים מרטין, שנשאב לסליפ סטרים של פקו בישורת, איבד שישה מקומות והתרסק כשניסה לחזור, אחרי שהעיף החוצה את מארקז. בתוך כל המהומה ושליש מהרוכבים שהתרסקו מהמרוץ, פקו היה – ולא רק למראית עין – הרגוע מכולם וזכה בתואר מראש הפודיום, עם ניצחון שביעי לעונה.

חורחה לורנסו כתב ב־X טוויטר בסוף היום "עצוב לי על החבר שלי חורחה מרטין, ששוב הוכיח שיש לו לב של אריה, אבל היום פקו זכה בצדק באליפות העולם השנייה שלו, שבאופן כלשהו עבורי יכול להיות אלן פרוסט של העידן המודרני, הוא מסוגל להשתמש באותה מהירות, אינטליגנציה וקור רוח על האופנוע כדי לזכות באליפויות תוך נטילה רק של הסיכונים הדרושים כדי להשיג אותם… וזה, תאמינו לי, הדבר הכי קשה להשיג! בהצלחה פרופסור באניאיה!".

ופקו? הוא אמר שזה היום המאושר בחייו, אפילו יותר מבעונה הקודמת כאשר זה היה התואר הראשון בקטגוריה הבכירה, כי עם הזכיה בתואר השני מתקבלת ההוכחה שהרוכב ראוי להיותו אלוף עולם באמת. מה גם שפקו הוא הראשון לזכות בתואר עונה אחר עונה מה שכשלו לעשות ג'ואן מיר ופאביו קווארטררו לפניו.

"אני מרגיש טוב. זה נהדר. חשבתי על זה הרבה פעמים במהלך העונה, השניים היחידים שהצליחו לנצח שנתיים ברציפות היו מארק ו-ולה (ולנטינו רוסי). במיוחד עם המספר 1 על האופנוע, לסיים במקום השני באליפות יכול להיות תוצאה גרועה מאוד. לא יכולתי להיות שמח עם מקום שני באליפות, כי המספר 1 משמעותו שעל הרוכב להוכיח שהוא מספר אחד. אני חושב שעשינו הכל מושלם כדי להיחשב למספר 1. עוד יותר בחלק השני של האליפות, כי אולי לא היינו כל הזמן הכי מהירים, אבל הצלחנו להיות תמיד תחרותיים, מהירים וחזקים יותר. ביום ראשון, שזה המרוץ המרכזי, המרוץ שמעניק יותר נקודות. אז אני חושב שהעונה שעברה הייתה
עונה להיות מאוד גאה, אבל העונה הזו אפילו יותר – כי עם המספר 1, עם טעויות רבות, מזל רע במצבים מסוימים, זכינו באותו התואר. אז אנחנו צריכים להיות מאוד גאים".

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

 

 

 

 

2 תגובות ל שוב על גג העולם: פקו באניאיה אלוף המוטוGP ל־2023

  1. טעות אחת- חורחה מרטין זינק מסוף השורה השניה, ממקום 6 ( ולא מאמצע הראשונה).
    אני חושב שההישג הגדול ביותר של פקו העונה, הייתה העיקביות במרוצים המלאים הימי ראשון- כל מרוץ שהוא סיים (מלבד 5 dnf), הוא סיים על הפודיום!

  2. אני ממה שראיתי בספרינט מרקז עשה כל יכולתו למען מרטין,כפי שעשה עבור חורחה אחר
    8 שנים קודם על אותו מסלול איזו עזות מצח של dirty rider ביום המחרת באו על שכרם שניהם
    מזל טוב פקו דוקאטי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל