מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

דיאלים 204 על 35
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
בנלי שורת MENU
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
טריומף קוביה
הארלי שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
בנלי שמאל עליון
סטפן
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
ברקום שמאל
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
לרט
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

ב.מ.וו בדרך החוצה מהסופרבייק?

ב.מ.וו בדרך החוצה מהסופרבייק?

אופיר דואק

צילום: יצרן

ההצגה של הב.מ.וו S1000RR לוותה בהצהרת כוונות של החברה הבאווארית שהיא יצרה את הסופבייק הטוב בעולם ואי לכך נכנסה לאליפות הסופרבייק העולמית. המבחנים בעולם היללו, המכירות הפתיעו לטובה אבל דווקא על המסלול נזקקה ב.מ.וו לתקופת התלמדות ארוכה כשרק השנה הצליחה להשיג את הניצחון הראשון שלה בסדרה בעזרת מרקו מלנדריבמרוץ שנערך בדונינגטון לפני חודשיים בדיוק.
מאז מלנדרי זכה בצמד ניצחונות נוספים שמעמידים אותו במקום השני בקרב על אליפות הרוכבים כשקבוצת ב.מ.וו נמצאת צמוד לאפריליה בקרב על אליפות היצרנים. אלא שכנראה שהתוצאות המאוחרות והמשבר הכלכלי שמצריך קיצוצים הביאו את ב.מ.וו לפרסם אתמול הודעה על פרישה מהתחרות באופן רשמי באליפות הסופרבייק החל מהשנה הבאה.

משמעות ההודעה שקבוצת הסופרבייק של היצרן שנוהלה על ידי ברנרד גובמאייר תיסגר אך למרות ההודעה ב.מ.וו לא פורשת לחלוטין מהסדרה. ה-S1000RR יורץ בעונה הבאה על ידי קבוצה חצי רשמית של שלוחת ב.מ.וו באיטליה שתהיה אחראית על פיתוח השלדה ומן הסתם גם על השגת הספונסרים. ב.מ.וו עצמה תמשיך לתמוך מבחוץ בכל הנוגע לפיתוח המנוע והאלקטרוניקה. כרגע לא ברור מה יעלה בגורלם של רוכבי ב.מ.וו מרקו מלנדרי וליאון האסלם כשיתכן מאד שצפוי לנו תרחיש ביזארי שבמידה ומלנדרי יזכה בתואר הסופרבייק העונה הוא יישאר ללא קבוצה. עם זאת, אם אכן ב.מ.וו תזכה בתואר השנה יתכן וכל המהלך יישקל מחדש.

בכל מקרה מדובר בעוד מכה קשה עבור אליפות הסופרבייק. אמנם מצד אחד הסדרה מרחיבה את אופקיה עם מרוצים במסלולים חדשים ברוסיה השנה ובהודו ואינדונזיה בשנה הבאה אבל, למרות הגידול בקהל האוהדים הפוטנציאלי הסבב נמצא במשבר עמוק. הונדה נמצאת באליפות באופן חצי רשמי, סוזוקי הקטינה את מעורבותה למינימום ומיוצגת על ידי קבוצות לווין בלבד וימאהה פרשה מהסבב לפני שנה לחלוטין. אם זה לא מספיק, דוקאטי המזוהה יותר מכל עם הסדרה, פרשה מהאליפות לפני שנתיים גם עקב שיקולים כלכליים ומיוצגת בעיקר על ידי קבוצת אלתיאה רייסינג. אלתי'אה וקרלוס צ'קה אמנם העניקו לדוקאטי אליפות עולם בעונה שעברה אך העונה ביצועי הקבוצה מדשדשים בין היתר בגלל ההמתנה ל-1199 פאניגאלה החדש עליו יוכלו להתחרות רק מהשנה הבאה. כפי שזה נראה כעת, בעונה הבאה רק אפרליה וקוואסאקי (שגם היא הייתה אמורה לפרוש בתום העונה הקודמת) יריצו קבוצות מפעל רשמיות באליפות מה שאומר שיתכן מאד שהנהלת הסופרבייק תיאלץ להגמיש את תקנות ההומלוגציה על מנת להוזיל עלויות ולמשוך יצרנים נוספים לסדרה.

6 תגובות ל ב.מ.וו בדרך החוצה מהסופרבייק?

  1. נחכה עונה וחצי והם שוב ייתנו בראש. אם יש יצרן שפרץ כרוח סערה למסלולים זה ב.מ.וו.

  2. "אם בארזים נפלה שלהבת מה יגידו איזובי הקיר"- או במילים אחרות: עוד קומבינה ארופאית מסחרית כספית וכולם יראו מהם עשן. כולל כל היפנים- אזובי הקיר.

  3. כמו שיש "צילומי ריגול" במרכאות כפולות- מבויימים כחלק משיווק כלי חדש- לדעתי גם כאן מתחבא לו איזה טיזר עם הריון שלהם לאיזה טיל באליסטי חדש. בדיוק כמו המון השמועות שרצות על פרישת מתחרים.

  4. קבוצת- ב.מ.וו איטליה ממשיכה להתחרות כרגיל.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל