fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר

מארק קומה וק.ט.מ מנצחים את דקאר 2014

מארק קומה וק.ט.מ מנצחים את דקאר 2014

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

בזמן כולל של 54.50 שעות מנצח מארק קומה את ראלי דקאר 2014, למרות שאת הסטייג' ה-13 והאחרון הוא מסיים רק במקום ה-18, הרי שבאובר אול יש לו יתרון של 1.52 שעות על וילאדומס שבמקום השני, גם הוא ספרדי גם הוא על ק.ט.מ. ק.ט.מ אמנם מעט מצמצמת נוכחות בחמישייה הראשונה יחסית לשנים קודמות אבל מקום ראשון ושני למרות המאמץ העצום של הונדה וימאהה השנה, ותואר 14 ברציפות בדקאר זה מעולה לכתומים.

למארק קומה זה ניצחון רביעי בדקאר, מצטרף ל-2006, 2009 ו-2011, קומה היה נרגש במיוחד בסיום היום באמרו כי אחרי הפרישה הכפויה בשנה שעברה היה עליו להתאמץ פי כמה כדי לחזור ולנצח, "הקרבתי הרבה כדי להתעלות לניצחון הזה", אמר קומה, "זה ראלי קשה מאוד ואני לא יודע אם אצליח לנצח אותו שוב".

למול הגיל של קומה – הכישלון של דספרס. אין מילה אחרת להגדיר את המקום הרביעי בו סיים מי שהתיימר לקחת השנה את התואר השישי, למרות מומנטום של ניצחון בשנתיים האחרונות דספרס רוכב לא טוב, צורב לא פחות מההפסד לקומה הוא שדספרס אפילו אינו הימאהה הראשון, זה לקח פיין שסיים שלישי.

וכישלון היא גם המילה לתאר את הראלי עבור הונדה. מאמץ אדיר לרגל חזרה רשמית של היצרן החשוב בעולם מאז פרש מהדקאר לפני 25 שנה, עם בניה של חמישה אופנועי מפעל במעבדות HRC, אצל אותם אנשים ומחשבים שבונים את אופנועי העל שמולכים במוטו GP, קבוצה בנויה ומתוקצבת לתלפיות עם חמישה רוכבים רשמיים, וכול זה מסתכם במקום חמישי של רודריגז. רוכב הונדה המוביל, חואן בארדה בורט, הוא הדמות הטרגית של הראלי השנה, הוביל בארבעת הימים הראשונים ואז אסון ביום החמישי ואיבוד הבכורה, התנחם במקום שני בטוח, עד יומיים לפני הסיום אז שוב קטסטרופה והספרדי מסיים את הראלי במקום השביעי.

תגובה אחת ל מארק קומה וק.ט.מ מנצחים את דקאר 2014

  1. לוקח זמן לבנות ניסיון, ולKTM יש הרבה ניסיון. אני מהמר שגם בשנה הבאה יהיה מאוד קשה להוריד אותם מהפודיום-יקח לפחות שנתיים עד שיבנה מספיק ניסיון אצל המתחרים, למרות שכבר השנה זה שיש תחרות יצר המון עניין.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל