מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
קאברג שחורי 205 על 35
בנלי שורת MENU
הארלי שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
טריומף קוביה
קונה אופנוע
עופר אבניר קוביה שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
מידלנד שחורי 140 על 70
בנלי שמאל עליון
סטפן
לרט
ברקום שמאל
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

סופרבייק עולמי WSBK 2014 – מזנקת בסופ"ש

סופרבייק עולמי WSBK 2014 – מזנקת בסופ"ש

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

תרדמת החורף של מירוצי האספלט הסתיימה זה מכבר עם מבחני טרום העונה של המוטו GP אך כרגיל הסופרבייק היא הראשונה לפתוח את עונת המירוצים, זה יקרה בסוף השבוע הקרוב בפיליפ איילנד הקסום במזרח אוסטרליה.

מעטות עונות משמעותיות יותר לסופרבייק החוגגת השנה 26 שנים מאשר עונת 2014 הנפתחת כעת. מצבו הקשה של שוק האופנועים העולמי ובמיוחד אופנועי הספורט חייב להכניס שינויים עמוקים בחוקת הסופרבייק במטרה להקל על היצרנים, הקבוצות והרוכבים ולהכניס עוד מתחרים לגריד ההולך ומתדלדל. זה מתחיל עם הקלות אדירות על היצרנים שבניגוד לעבר כבר לא חייבים לעמוד במכסות מינימום של אופנועי הומולוגציה כפי שהיה עד עתה כבר בפתיחת העונה אלא יקבלו ארכה של שנתיים כדי למכור את כמויות המינימום, ועד השינוי העיקרי של העונה, קטגוריית "אבו" בה נכללים אופנועים כמעט לא משופרים ושתרוץ יחד עם אופנועי הסופרבייק הרגילים. בעונת 2015 כול האופנועים יהיו חייבים להיות "אבו" וייעלמו מן העולם חיות הסופרבייק הנפלאות שבמשך רבע מאה הראו כיצד אופנוע מבוסס סדרתי מסוגל במאית מחיר להתקרב מאוד למפלצות הגרנד-פרי מבחינת זמני הקפה ומהירות מרבית.

רוכבים ויצרנים בעונת 2014
השינויים בחוקה אכן הביאו כבר בעונה הקרובה ליותר רוכבים וקבוצות, הסופרבייק לא זכה מעולם לתשעה יצרנים, כולל בימוטה האזוטרית שספק אם תשרוד יותר ממספר מירוצים וביואל חסרת הסיכוי אך המגובה בכסף הודי כבד; האם זה יתרום להעלאת התחרותיות? כנראה שכן, מבחני טרום העונה בפיליפ איילד הראו שאופנוע האבו המהיר ביותר פיגר רק בשניה ושתי עשיריות מאופנוע הסופרבייק הרשמי שבמקום הראשון, ביניהם לא פחות מעשרה רוכבים מצטופפים כך שתחרות צמודה יותר תהיה. גם השינויים המשמעותיים ברמת ה"כסאות המוסיקליים" של רוכבים רבים מהשנה שעברה המחליפים יצרן צפויים לשחק תפקיד. חוץ מאלוף השנה שעברה טום סייקס ובן קבוצתו באז הממשיכים עם קאוואסאקי, קווינטולי שממשיך עם אפריליה ושני רוכבי הונדה הבריטים ריי והאסלאם – כול הרוכבים המשמעותיים או שחדשים או שהחליפו יצרן. בחינת העשיריה הראשונה במבחני טרום העונה מראה זאת היטב, סגנו של סייקס אשתקד, לברטי יוג'ין, עבר מאפריליה לסוזוקי, יצרן החוזר לסופרבייק בכוח משמעותי לאחר היעדרות של 8 שנים, עם לברטי בקבוצה רוכב טרי, אלקס לואז אלוף הסופרבייק הבריטי ורוכב מעולה ולראיה הוא מדורג שלישי במבחני טרום העונה; את מושבו של לברטי באפריליה ימלא מרקו מלנדרי המאכזב שסיים רביעי במבחני טרום העונה, ב.מ.וו אותה אכזב מלנדרי בשנתיים האחרונות הפסיקה מעורבות רשמית בסופרבייק למרות שרוכבים פרטיים בראשות סילבאן ברייר אלוף הסופרסטוק 2013 ימשיכו עם הטיל הבווארי בקטגוריית אבו. מעבר נוסף הקשור לאפריליה ביצע דייוויד ג'וגליאנו שעוזב את אפריליה לאחר עונה אחת וחוזר לדוקאטי כרוכב רשמי, מסיים חמישי במבחני טרום העונה, טוב בהרבה מרוכב דוקאטי הרשמי השני צ'אז דייויס רוכב ב.מ.וו בעונה הקודמת, שסיים עשירי במבחני טרום העונה.

תגובה אחת ל סופרבייק עולמי WSBK 2014 – מזנקת בסופ"ש

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל